A változások ideje
Bútor Robinál csak az autó és a navigátor változik...
2012-03-13
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
743785867
Napi oldal:
116316
Jelenleg:
1181
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

a_valtozasok_ideje_5

Ha már új év vette kezdetét, Bútor Robi sem maradt változások nélkül, és míg az autó teljesen ismeretlen, a navigátor már külföldi „piacon” tesztelt darab. Az idei újdonságokról, a csapaton belüli változásokról beszélgettem Robival.

Mi lesz veled idén? Úgy hallani, hogy nem Peugeot-val rajtolsz neki az évnek...
Igen, sajnos a hír igaz. Nagyon összetett dolog ez, mert amikor tavaly évvégén kinn voltunk a Var Rallye-n, akkor ott sikerült megegyeznünk Frederic Bertrand-nal - a Peugeot Sport vezetőjével -, és számszerű ígéretet kaptunk arra, hogy a 2012-es szezonban maximálisan támogatni fognak, így ennek tudatában érkeztünk haza. Még csak évvége volt, de mi nagyon jól álltunk, a következő évi költségvetésünk is összeállt, de sajnos nem tartott sokáig az öröm. A navigátorom - Igor Bacigal – két-három hét múlva közölte, hogy ő nem tud velünk tartani, mert családi beruházása fontosabb a versenyzésnél, amit mi akkor megértettünk és el is fogadtunk! A teljes költségvetésünkbe az ő szponzorainak a támogatási összege is bele volt számolva, így gyakorlatilag pillanatok alatt véget ért ez az álom. Megpróbáltuk még erőltetni ezt az ügyet, mindenki próbált erőn felül vállalni, de végül én mondtam ki a végső szót, hogy „nem”, mert nem ér ennyit ez az egész, nem tehetünk fel mindent egy lapra, és nem vállalhat mindenki mindent erőn felül a projekt megvalósulásáért. Már a tavalyi első sajtótájékoztatón mondtam, hogy ez a program 1 évre szól, mert már akkor éreztem,hogy ez túl nagy falat lesz. Sajnos bejött,1 év lett belőle és egy abszolút 3. hely!
Már tavaly sem volt egyszerű összeállítani egy teljes évre a költségvetést, és a jelenlegi gazdasági helyzetben ez idénre csak még nehezebbé vált. Egy olyan verziót kellett választani, ami ésszerűbb, átláthatóbb, és kevésbé rizikós, mint egy S2000-es év.

Milyen döntés született az eredeti terv helyett?
thumb_a_valtozasok_ideje_2Az idei évben mi is Mitsubishivel fogunk versenyezni, egy R4-es, Evo X-essel. Ezzel az autóval ment a tavalyi évben Hideg Krisztián a bükfürdői és a veszprémi futamon. A kocsit Bathó Zoli építette, minden benne van, ami benne lehet, szabályos, a homológ lapnak teljes mértékben megfelel. Gyönyörűen, hatalmas alapossággal és precizitással megépített autóról beszélünk, amit azért is választottam, mert stílusában ez állt hozzám a legközelebb. Zoli nagyon lelkiismeretes egy szép autót épített, és mivel mi is ilyeneket építettünk - csak Citroenben - ezért úgy gondoltam, hogy ha már Mitsubishi, akkor legyen olyan, ami az én igényszintemen van, és amiben jól érzem majd magam. Már itt áll a műhelyünkben, szétszedtük az utolsó csavarjaira, most rakjuk össze, mert a jövő héten lesz az első tesztünk, ahol szeretnénk maximálisan megismerkedni az új autóval.

a_valtozasok_ideje_1

Sajnos még nem mentem ilyen autóval és az EVO X-es sokak szerint még nem kiforrott ,de én nagyon bízom benne, hogy ez az autó megbízható lesz és jó eredményeket tudunk vele elérni.
Az autót saját csapatom a TBR Racing fogja felkészíteni és szervizelni, aminek nagyon örülök, mert végre újra élvezhetem a profi munkát és kiszolgálást, amit együtt építettünk fel az elmúlt 3 évben.

Ki fogja betölteni a navigátori pozíciót?
Egy olyan személy, aki szerintem Magyarország legprofibb navigátora, és ő nem más, mint Tóth Imre. Itthon még soha nem versenyeztünk együtt, de külföldön már többször is, ezekről a tapasztalataimról már sokszor beszéltem. Úgy gondolom, hogy igazán gyorsan menni én vele tudok. Ő egy olyan megnyugvást és pluszt tud adni, ami számomra nagyon sokat jelent, hiszen sokkal nyugodtabban, higgadtabban versenyzek az ő jelenlétében. Bizonyára nagyon sokan látták azt a Var Rallye-s videónkat, amikor majdnem felborultunk. Azt a higgadtságot, profizmust, és azt a magabiztosságot, amit ő akkor is tanúsított, csak nagyon kevés ember tudja biztosítani a pilótája számára, mindemellett pedig a navigálása is olyan stílusú, ami számomra szükséges. Borzasztóan örülök annak, hogy most már mind a hat magyar versenyen is vele állhatok rajthoz, és bízom benne, hogy egy nagyon sikeres párost fogunk alkotni.

a_valtozasok_ideje_3

Ő nem egy egyszerű ember, az autón kívül milyen a kapcsolatod vele?
Azon kevesek közé tartozom, akik jól kijönnek vele. :-) Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy nem vagyunk barátok, mi versenyzőtársak vagyunk, tehát a magánéletben nem járunk össze, nem találkozgatunk, kimondottan a versenyzésre összpontosítunk. Mindig akkor voltam vele, mikor versenyezni, tréningezni voltunk, de mivel ezek VB, IRC, Francia Bajnoki futamok voltak, így egész sok időt töltöttünk együtt, például legutóbb a Var Rallye-n 8-9 napot...
Kettőnk között soha egy hangos szó, egy vita nem fordult még elő. Az biztos, hogy toleránsnak kell vele lenni, mert ő egy kicsit más életet él, mint egy átlagember, más a stílusa, de szerintem mindenkinek vannak gyenge pontjai! Nekem is vannak, és velem szemben is toleránsnak kell lenni, ha hosszú távon akar velem valaki tervezni. Mindegy, hogy ki ül a másik ülésben, meg kell tanulnunk alkalmazkodni a másik félhez. 
thumb_a_valtozasok_ideje_4Én nem tudok rosszat mondani Imiről, annak ellenére, hogy sokan nem szeretik... Bár erről most eszembe is jutott egy régi sztori! Egyetlen egyszer sértődtem meg rá, még 2004-ben, mikor Herczig Norbival ment az Octaviával. Ők akkor egy bajnokaspiráns páros voltak, én meg Norbinak jó barátja, így az egyik gyors rajtjában odamentem Norbihoz és elkezdtem vele beszélgetni. Mindez a rajt előtt 5-6 perccel történt, és egyszer csak Imi ráütött egy hatalmasat a tetőre és szó szerint elzavart onnét! Igazából én akkor nagyon megsértődtem rá, fél évig nem álltam szóba vele, mert olyan stílusban adta ezt elő, hogy az nekem már nem fért bele. Aztán később elmondta, hogy miért csinálta ezt, hogy a pilótának koncentrálnia kell a feladatra, mert ha abszolútot akarsz nyerni, nem lehet kiesni a koncentrációból. És az a helyzet, hogy utólag beláttam én is, hogy ebben maximálisan igaza van! Ez nem egy revüműsor, hanem egy kőkemény koncentráció, főleg, ha abszolútra megy az ember.

Milyen céllal vágtok neki az idei évnek?
Egyértelműen az abszolút dobogóért fogunk versenyezni! Persze nincsenek ezzel másként az ellenfelek sem, hiszen legalább nyolc páros szintén ilyen céllal vág neki a bajnokságnak, de én már voltam harmadik a tavalyi évben, és nem szeretnék egyhelyben toporogni. Talán a tavalyi volt az egyik legnehezebb bajnokság, amikor nagyon sok jó pilóta volt, nagyon sok bajnokesélyes, gyakorlatilag mindenki összegyűlt, aki számít, és szinte mindenki végig is csinálta az évet. Az idei sem lesz könnyű, de reménykedem benne, hogy az első három helyezésért tudunk majd harcolni. Ha pedig velünk lesz a szerencse és nekem is jól sikerül az összeszokás az új kocsival, akkor bízom benne, hogy a bajnoki cím sem lesz elérhetetlen!

a_valtozasok_ideje_6

Tavaly jól sikerült az Eger Rallye számodra, idén alig lett verseny belőle… Hogyan látod a jövőt, egy ilyen nehézkes kezdés után?
Szerintem nagyon nehéz lesz ez az év a versenyzőknek és a rendezőknek egyaránt. Sajnos benne van a pakliban, hogy nem lesz minden verseny megrendezve és az is benne van, ha valaki hibázik és kárt tesz az autójában, akkor ki kell hagynia versenyeket! Véleményem szerint ez még nem a legalja a „Magyar válságnak”! Ennek ellenére mindenki, aki csak teheti, megpróbál versenyezni, mint ahogyan mi is, mert ez az életünk egyik fontos része.
Én 40-50 körüli ORB mezőnyre számítok, aminek nagy része az N4-es(3) kategória lesz. Sajnos a kisebb kategóriák hiányozni fognak a mezőnyből, vagy legalább is nagyon kevesen lesznek.
Ezek ellenére folytatni kell, mert a Magyar Rallye nem tűnhet el!

onkent_szamuzetve_6



A csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 
a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 8356. alkalommal
Share |
2012.03.30-04.01.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Eger Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05 060708
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
3031 01 02 030405
2024.12.13-17.

részletes infóink

2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2024.12.30.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k