A változások ideje
Bútor Robinál csak az autó és a navigátor változik...
2012-03-13
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763330275
Napi oldal:
67732
Jelenleg:
1037
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

a_valtozasok_ideje_5

Ha már új év vette kezdetét, Bútor Robi sem maradt változások nélkül, és míg az autó teljesen ismeretlen, a navigátor már külföldi „piacon” tesztelt darab. Az idei újdonságokról, a csapaton belüli változásokról beszélgettem Robival.

Mi lesz veled idén? Úgy hallani, hogy nem Peugeot-val rajtolsz neki az évnek...
Igen, sajnos a hír igaz. Nagyon összetett dolog ez, mert amikor tavaly évvégén kinn voltunk a Var Rallye-n, akkor ott sikerült megegyeznünk Frederic Bertrand-nal - a Peugeot Sport vezetőjével -, és számszerű ígéretet kaptunk arra, hogy a 2012-es szezonban maximálisan támogatni fognak, így ennek tudatában érkeztünk haza. Még csak évvége volt, de mi nagyon jól álltunk, a következő évi költségvetésünk is összeállt, de sajnos nem tartott sokáig az öröm. A navigátorom - Igor Bacigal – két-három hét múlva közölte, hogy ő nem tud velünk tartani, mert családi beruházása fontosabb a versenyzésnél, amit mi akkor megértettünk és el is fogadtunk! A teljes költségvetésünkbe az ő szponzorainak a támogatási összege is bele volt számolva, így gyakorlatilag pillanatok alatt véget ért ez az álom. Megpróbáltuk még erőltetni ezt az ügyet, mindenki próbált erőn felül vállalni, de végül én mondtam ki a végső szót, hogy „nem”, mert nem ér ennyit ez az egész, nem tehetünk fel mindent egy lapra, és nem vállalhat mindenki mindent erőn felül a projekt megvalósulásáért. Már a tavalyi első sajtótájékoztatón mondtam, hogy ez a program 1 évre szól, mert már akkor éreztem,hogy ez túl nagy falat lesz. Sajnos bejött,1 év lett belőle és egy abszolút 3. hely!
Már tavaly sem volt egyszerű összeállítani egy teljes évre a költségvetést, és a jelenlegi gazdasági helyzetben ez idénre csak még nehezebbé vált. Egy olyan verziót kellett választani, ami ésszerűbb, átláthatóbb, és kevésbé rizikós, mint egy S2000-es év.

Milyen döntés született az eredeti terv helyett?
thumb_a_valtozasok_ideje_2Az idei évben mi is Mitsubishivel fogunk versenyezni, egy R4-es, Evo X-essel. Ezzel az autóval ment a tavalyi évben Hideg Krisztián a bükfürdői és a veszprémi futamon. A kocsit Bathó Zoli építette, minden benne van, ami benne lehet, szabályos, a homológ lapnak teljes mértékben megfelel. Gyönyörűen, hatalmas alapossággal és precizitással megépített autóról beszélünk, amit azért is választottam, mert stílusában ez állt hozzám a legközelebb. Zoli nagyon lelkiismeretes egy szép autót épített, és mivel mi is ilyeneket építettünk - csak Citroenben - ezért úgy gondoltam, hogy ha már Mitsubishi, akkor legyen olyan, ami az én igényszintemen van, és amiben jól érzem majd magam. Már itt áll a műhelyünkben, szétszedtük az utolsó csavarjaira, most rakjuk össze, mert a jövő héten lesz az első tesztünk, ahol szeretnénk maximálisan megismerkedni az új autóval.

a_valtozasok_ideje_1

Sajnos még nem mentem ilyen autóval és az EVO X-es sokak szerint még nem kiforrott ,de én nagyon bízom benne, hogy ez az autó megbízható lesz és jó eredményeket tudunk vele elérni.
Az autót saját csapatom a TBR Racing fogja felkészíteni és szervizelni, aminek nagyon örülök, mert végre újra élvezhetem a profi munkát és kiszolgálást, amit együtt építettünk fel az elmúlt 3 évben.

Ki fogja betölteni a navigátori pozíciót?
Egy olyan személy, aki szerintem Magyarország legprofibb navigátora, és ő nem más, mint Tóth Imre. Itthon még soha nem versenyeztünk együtt, de külföldön már többször is, ezekről a tapasztalataimról már sokszor beszéltem. Úgy gondolom, hogy igazán gyorsan menni én vele tudok. Ő egy olyan megnyugvást és pluszt tud adni, ami számomra nagyon sokat jelent, hiszen sokkal nyugodtabban, higgadtabban versenyzek az ő jelenlétében. Bizonyára nagyon sokan látták azt a Var Rallye-s videónkat, amikor majdnem felborultunk. Azt a higgadtságot, profizmust, és azt a magabiztosságot, amit ő akkor is tanúsított, csak nagyon kevés ember tudja biztosítani a pilótája számára, mindemellett pedig a navigálása is olyan stílusú, ami számomra szükséges. Borzasztóan örülök annak, hogy most már mind a hat magyar versenyen is vele állhatok rajthoz, és bízom benne, hogy egy nagyon sikeres párost fogunk alkotni.

a_valtozasok_ideje_3

Ő nem egy egyszerű ember, az autón kívül milyen a kapcsolatod vele?
Azon kevesek közé tartozom, akik jól kijönnek vele. :-) Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy nem vagyunk barátok, mi versenyzőtársak vagyunk, tehát a magánéletben nem járunk össze, nem találkozgatunk, kimondottan a versenyzésre összpontosítunk. Mindig akkor voltam vele, mikor versenyezni, tréningezni voltunk, de mivel ezek VB, IRC, Francia Bajnoki futamok voltak, így egész sok időt töltöttünk együtt, például legutóbb a Var Rallye-n 8-9 napot...
Kettőnk között soha egy hangos szó, egy vita nem fordult még elő. Az biztos, hogy toleránsnak kell vele lenni, mert ő egy kicsit más életet él, mint egy átlagember, más a stílusa, de szerintem mindenkinek vannak gyenge pontjai! Nekem is vannak, és velem szemben is toleránsnak kell lenni, ha hosszú távon akar velem valaki tervezni. Mindegy, hogy ki ül a másik ülésben, meg kell tanulnunk alkalmazkodni a másik félhez. 
thumb_a_valtozasok_ideje_4Én nem tudok rosszat mondani Imiről, annak ellenére, hogy sokan nem szeretik... Bár erről most eszembe is jutott egy régi sztori! Egyetlen egyszer sértődtem meg rá, még 2004-ben, mikor Herczig Norbival ment az Octaviával. Ők akkor egy bajnokaspiráns páros voltak, én meg Norbinak jó barátja, így az egyik gyors rajtjában odamentem Norbihoz és elkezdtem vele beszélgetni. Mindez a rajt előtt 5-6 perccel történt, és egyszer csak Imi ráütött egy hatalmasat a tetőre és szó szerint elzavart onnét! Igazából én akkor nagyon megsértődtem rá, fél évig nem álltam szóba vele, mert olyan stílusban adta ezt elő, hogy az nekem már nem fért bele. Aztán később elmondta, hogy miért csinálta ezt, hogy a pilótának koncentrálnia kell a feladatra, mert ha abszolútot akarsz nyerni, nem lehet kiesni a koncentrációból. És az a helyzet, hogy utólag beláttam én is, hogy ebben maximálisan igaza van! Ez nem egy revüműsor, hanem egy kőkemény koncentráció, főleg, ha abszolútra megy az ember.

Milyen céllal vágtok neki az idei évnek?
Egyértelműen az abszolút dobogóért fogunk versenyezni! Persze nincsenek ezzel másként az ellenfelek sem, hiszen legalább nyolc páros szintén ilyen céllal vág neki a bajnokságnak, de én már voltam harmadik a tavalyi évben, és nem szeretnék egyhelyben toporogni. Talán a tavalyi volt az egyik legnehezebb bajnokság, amikor nagyon sok jó pilóta volt, nagyon sok bajnokesélyes, gyakorlatilag mindenki összegyűlt, aki számít, és szinte mindenki végig is csinálta az évet. Az idei sem lesz könnyű, de reménykedem benne, hogy az első három helyezésért tudunk majd harcolni. Ha pedig velünk lesz a szerencse és nekem is jól sikerül az összeszokás az új kocsival, akkor bízom benne, hogy a bajnoki cím sem lesz elérhetetlen!

a_valtozasok_ideje_6

Tavaly jól sikerült az Eger Rallye számodra, idén alig lett verseny belőle… Hogyan látod a jövőt, egy ilyen nehézkes kezdés után?
Szerintem nagyon nehéz lesz ez az év a versenyzőknek és a rendezőknek egyaránt. Sajnos benne van a pakliban, hogy nem lesz minden verseny megrendezve és az is benne van, ha valaki hibázik és kárt tesz az autójában, akkor ki kell hagynia versenyeket! Véleményem szerint ez még nem a legalja a „Magyar válságnak”! Ennek ellenére mindenki, aki csak teheti, megpróbál versenyezni, mint ahogyan mi is, mert ez az életünk egyik fontos része.
Én 40-50 körüli ORB mezőnyre számítok, aminek nagy része az N4-es(3) kategória lesz. Sajnos a kisebb kategóriák hiányozni fognak a mezőnyből, vagy legalább is nagyon kevesen lesznek.
Ezek ellenére folytatni kell, mert a Magyar Rallye nem tűnhet el!

onkent_szamuzetve_6



A csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 
a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 8418. alkalommal
Share |
2012.03.30-04.01.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Eger Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k