h i r d e t é s
Összes oldal:
743785867
Napi oldal:
116316
Jelenleg:
1181
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Thierry Neuville |
|
225 |
2. |
Ott Tanak |
|
200 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
185 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
166 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
146 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
114 |
7. |
T. Katsuma |
|
102 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Sami Pajari |
|
41 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Ha már új év vette kezdetét, Bútor Robi sem maradt változások nélkül, és míg az autó teljesen ismeretlen, a navigátor már külföldi „piacon” tesztelt darab. Az idei újdonságokról, a csapaton belüli változásokról beszélgettem Robival.
Mi lesz veled idén? Úgy hallani, hogy nem Peugeot-val rajtolsz neki az évnek...
Igen, sajnos a hír igaz. Nagyon összetett dolog ez, mert amikor tavaly évvégén kinn voltunk a Var Rallye-n, akkor ott sikerült megegyeznünk Frederic Bertrand-nal - a Peugeot Sport vezetőjével -, és számszerű ígéretet kaptunk arra, hogy a 2012-es szezonban maximálisan támogatni fognak, így ennek tudatában érkeztünk haza. Még csak évvége volt, de mi nagyon jól álltunk, a következő évi költségvetésünk is összeállt, de sajnos nem tartott sokáig az öröm. A navigátorom - Igor Bacigal – két-három hét múlva közölte, hogy ő nem tud velünk tartani, mert családi beruházása fontosabb a versenyzésnél, amit mi akkor megértettünk és el is fogadtunk! A teljes költségvetésünkbe az ő szponzorainak a támogatási összege is bele volt számolva, így gyakorlatilag pillanatok alatt véget ért ez az álom. Megpróbáltuk még erőltetni ezt az ügyet, mindenki próbált erőn felül vállalni, de végül én mondtam ki a végső szót, hogy „nem”, mert nem ér ennyit ez az egész, nem tehetünk fel mindent egy lapra, és nem vállalhat mindenki mindent erőn felül a projekt megvalósulásáért. Már a tavalyi első sajtótájékoztatón mondtam, hogy ez a program 1 évre szól, mert már akkor éreztem,hogy ez túl nagy falat lesz. Sajnos bejött,1 év lett belőle és egy abszolút 3. hely!
Már tavaly sem volt egyszerű összeállítani egy teljes évre a költségvetést, és a jelenlegi gazdasági helyzetben ez idénre csak még nehezebbé vált. Egy olyan verziót kellett választani, ami ésszerűbb, átláthatóbb, és kevésbé rizikós, mint egy S2000-es év.
Milyen döntés született az eredeti terv helyett?
Az idei évben mi is Mitsubishivel fogunk versenyezni, egy R4-es, Evo X-essel. Ezzel az autóval ment a tavalyi évben Hideg Krisztián a bükfürdői és a veszprémi futamon. A kocsit Bathó Zoli építette, minden benne van, ami benne lehet, szabályos, a homológ lapnak teljes mértékben megfelel. Gyönyörűen, hatalmas alapossággal és precizitással megépített autóról beszélünk, amit azért is választottam, mert stílusában ez állt hozzám a legközelebb. Zoli nagyon lelkiismeretes egy szép autót épített, és mivel mi is ilyeneket építettünk - csak Citroenben - ezért úgy gondoltam, hogy ha már Mitsubishi, akkor legyen olyan, ami az én igényszintemen van, és amiben jól érzem majd magam. Már itt áll a műhelyünkben, szétszedtük az utolsó csavarjaira, most rakjuk össze, mert a jövő héten lesz az első tesztünk, ahol szeretnénk maximálisan megismerkedni az új autóval.
Sajnos még nem mentem ilyen autóval és az EVO X-es sokak szerint még nem kiforrott ,de én nagyon bízom benne, hogy ez az autó megbízható lesz és jó eredményeket tudunk vele elérni.
Az autót saját csapatom a TBR Racing fogja felkészíteni és szervizelni, aminek nagyon örülök, mert végre újra élvezhetem a profi munkát és kiszolgálást, amit együtt építettünk fel az elmúlt 3 évben.
Ki fogja betölteni a navigátori pozíciót?
Egy olyan személy, aki szerintem Magyarország legprofibb navigátora, és ő nem más, mint Tóth Imre. Itthon még soha nem versenyeztünk együtt, de külföldön már többször is, ezekről a tapasztalataimról már sokszor beszéltem. Úgy gondolom, hogy igazán gyorsan menni én vele tudok. Ő egy olyan megnyugvást és pluszt tud adni, ami számomra nagyon sokat jelent, hiszen sokkal nyugodtabban, higgadtabban versenyzek az ő jelenlétében. Bizonyára nagyon sokan látták azt a Var Rallye-s videónkat, amikor majdnem felborultunk. Azt a higgadtságot, profizmust, és azt a magabiztosságot, amit ő akkor is tanúsított, csak nagyon kevés ember tudja biztosítani a pilótája számára, mindemellett pedig a navigálása is olyan stílusú, ami számomra szükséges. Borzasztóan örülök annak, hogy most már mind a hat magyar versenyen is vele állhatok rajthoz, és bízom benne, hogy egy nagyon sikeres párost fogunk alkotni.
Ő nem egy egyszerű ember, az autón kívül milyen a kapcsolatod vele?
Azon kevesek közé tartozom, akik jól kijönnek vele. :-) Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy nem vagyunk barátok, mi versenyzőtársak vagyunk, tehát a magánéletben nem járunk össze, nem találkozgatunk, kimondottan a versenyzésre összpontosítunk. Mindig akkor voltam vele, mikor versenyezni, tréningezni voltunk, de mivel ezek VB, IRC, Francia Bajnoki futamok voltak, így egész sok időt töltöttünk együtt, például legutóbb a Var Rallye-n 8-9 napot...
Kettőnk között soha egy hangos szó, egy vita nem fordult még elő. Az biztos, hogy toleránsnak kell vele lenni, mert ő egy kicsit más életet él, mint egy átlagember, más a stílusa, de szerintem mindenkinek vannak gyenge pontjai! Nekem is vannak, és velem szemben is toleránsnak kell lenni, ha hosszú távon akar velem valaki tervezni. Mindegy, hogy ki ül a másik ülésben, meg kell tanulnunk alkalmazkodni a másik félhez.
Én nem tudok rosszat mondani Imiről, annak ellenére, hogy sokan nem szeretik... Bár erről most eszembe is jutott egy régi sztori! Egyetlen egyszer sértődtem meg rá, még 2004-ben, mikor Herczig Norbival ment az Octaviával. Ők akkor egy bajnokaspiráns páros voltak, én meg Norbinak jó barátja, így az egyik gyors rajtjában odamentem Norbihoz és elkezdtem vele beszélgetni. Mindez a rajt előtt 5-6 perccel történt, és egyszer csak Imi ráütött egy hatalmasat a tetőre és szó szerint elzavart onnét! Igazából én akkor nagyon megsértődtem rá, fél évig nem álltam szóba vele, mert olyan stílusban adta ezt elő, hogy az nekem már nem fért bele. Aztán később elmondta, hogy miért csinálta ezt, hogy a pilótának koncentrálnia kell a feladatra, mert ha abszolútot akarsz nyerni, nem lehet kiesni a koncentrációból. És az a helyzet, hogy utólag beláttam én is, hogy ebben maximálisan igaza van! Ez nem egy revüműsor, hanem egy kőkemény koncentráció, főleg, ha abszolútra megy az ember.
Milyen céllal vágtok neki az idei évnek?
Egyértelműen az abszolút dobogóért fogunk versenyezni! Persze nincsenek ezzel másként az ellenfelek sem, hiszen legalább nyolc páros szintén ilyen céllal vág neki a bajnokságnak, de én már voltam harmadik a tavalyi évben, és nem szeretnék egyhelyben toporogni. Talán a tavalyi volt az egyik legnehezebb bajnokság, amikor nagyon sok jó pilóta volt, nagyon sok bajnokesélyes, gyakorlatilag mindenki összegyűlt, aki számít, és szinte mindenki végig is csinálta az évet. Az idei sem lesz könnyű, de reménykedem benne, hogy az első három helyezésért tudunk majd harcolni. Ha pedig velünk lesz a szerencse és nekem is jól sikerül az összeszokás az új kocsival, akkor bízom benne, hogy a bajnoki cím sem lesz elérhetetlen!
Tavaly jól sikerült az Eger Rallye számodra, idén alig lett verseny belőle… Hogyan látod a jövőt, egy ilyen nehézkes kezdés után?
Szerintem nagyon nehéz lesz ez az év a versenyzőknek és a rendezőknek egyaránt. Sajnos benne van a pakliban, hogy nem lesz minden verseny megrendezve és az is benne van, ha valaki hibázik és kárt tesz az autójában, akkor ki kell hagynia versenyeket! Véleményem szerint ez még nem a legalja a „Magyar válságnak”! Ennek ellenére mindenki, aki csak teheti, megpróbál versenyezni, mint ahogyan mi is, mert ez az életünk egyik fontos része.
Én 40-50 körüli ORB mezőnyre számítok, aminek nagy része az N4-es(3) kategória lesz. Sajnos a kisebb kategóriák hiányozni fognak a mezőnyből, vagy legalább is nagyon kevesen lesznek.
Ezek ellenére folytatni kell, mert a Magyar Rallye nem tűnhet el!
A csapat támogatói:
Ez a hír most jelenik meg 8356. alkalommal
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
hírek • sajtóanyagok • fórumok
|