Rallycross fesztivál - RabócsiRing - 2024.május 19-20.
A változások ideje
Bútor Robinál csak az autó és a navigátor változik...
2012-03-13
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
689422776
Napi oldal:
115910
Jelenleg:
1168
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Portugal Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
110
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
86
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
79
4. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
71
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
70
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 2.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
35
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
5. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
6. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
7. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
25
8. Diego Ruiloba
Citroen C3 Rally2
23
9. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
19
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 1.futam,
a Nyerges Rally után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

a_valtozasok_ideje_5

Ha már új év vette kezdetét, Bútor Robi sem maradt változások nélkül, és míg az autó teljesen ismeretlen, a navigátor már külföldi „piacon” tesztelt darab. Az idei újdonságokról, a csapaton belüli változásokról beszélgettem Robival.

Mi lesz veled idén? Úgy hallani, hogy nem Peugeot-val rajtolsz neki az évnek...
Igen, sajnos a hír igaz. Nagyon összetett dolog ez, mert amikor tavaly évvégén kinn voltunk a Var Rallye-n, akkor ott sikerült megegyeznünk Frederic Bertrand-nal - a Peugeot Sport vezetőjével -, és számszerű ígéretet kaptunk arra, hogy a 2012-es szezonban maximálisan támogatni fognak, így ennek tudatában érkeztünk haza. Még csak évvége volt, de mi nagyon jól álltunk, a következő évi költségvetésünk is összeállt, de sajnos nem tartott sokáig az öröm. A navigátorom - Igor Bacigal – két-három hét múlva közölte, hogy ő nem tud velünk tartani, mert családi beruházása fontosabb a versenyzésnél, amit mi akkor megértettünk és el is fogadtunk! A teljes költségvetésünkbe az ő szponzorainak a támogatási összege is bele volt számolva, így gyakorlatilag pillanatok alatt véget ért ez az álom. Megpróbáltuk még erőltetni ezt az ügyet, mindenki próbált erőn felül vállalni, de végül én mondtam ki a végső szót, hogy „nem”, mert nem ér ennyit ez az egész, nem tehetünk fel mindent egy lapra, és nem vállalhat mindenki mindent erőn felül a projekt megvalósulásáért. Már a tavalyi első sajtótájékoztatón mondtam, hogy ez a program 1 évre szól, mert már akkor éreztem,hogy ez túl nagy falat lesz. Sajnos bejött,1 év lett belőle és egy abszolút 3. hely!
Már tavaly sem volt egyszerű összeállítani egy teljes évre a költségvetést, és a jelenlegi gazdasági helyzetben ez idénre csak még nehezebbé vált. Egy olyan verziót kellett választani, ami ésszerűbb, átláthatóbb, és kevésbé rizikós, mint egy S2000-es év.

Milyen döntés született az eredeti terv helyett?
thumb_a_valtozasok_ideje_2Az idei évben mi is Mitsubishivel fogunk versenyezni, egy R4-es, Evo X-essel. Ezzel az autóval ment a tavalyi évben Hideg Krisztián a bükfürdői és a veszprémi futamon. A kocsit Bathó Zoli építette, minden benne van, ami benne lehet, szabályos, a homológ lapnak teljes mértékben megfelel. Gyönyörűen, hatalmas alapossággal és precizitással megépített autóról beszélünk, amit azért is választottam, mert stílusában ez állt hozzám a legközelebb. Zoli nagyon lelkiismeretes egy szép autót épített, és mivel mi is ilyeneket építettünk - csak Citroenben - ezért úgy gondoltam, hogy ha már Mitsubishi, akkor legyen olyan, ami az én igényszintemen van, és amiben jól érzem majd magam. Már itt áll a műhelyünkben, szétszedtük az utolsó csavarjaira, most rakjuk össze, mert a jövő héten lesz az első tesztünk, ahol szeretnénk maximálisan megismerkedni az új autóval.

a_valtozasok_ideje_1

Sajnos még nem mentem ilyen autóval és az EVO X-es sokak szerint még nem kiforrott ,de én nagyon bízom benne, hogy ez az autó megbízható lesz és jó eredményeket tudunk vele elérni.
Az autót saját csapatom a TBR Racing fogja felkészíteni és szervizelni, aminek nagyon örülök, mert végre újra élvezhetem a profi munkát és kiszolgálást, amit együtt építettünk fel az elmúlt 3 évben.

Ki fogja betölteni a navigátori pozíciót?
Egy olyan személy, aki szerintem Magyarország legprofibb navigátora, és ő nem más, mint Tóth Imre. Itthon még soha nem versenyeztünk együtt, de külföldön már többször is, ezekről a tapasztalataimról már sokszor beszéltem. Úgy gondolom, hogy igazán gyorsan menni én vele tudok. Ő egy olyan megnyugvást és pluszt tud adni, ami számomra nagyon sokat jelent, hiszen sokkal nyugodtabban, higgadtabban versenyzek az ő jelenlétében. Bizonyára nagyon sokan látták azt a Var Rallye-s videónkat, amikor majdnem felborultunk. Azt a higgadtságot, profizmust, és azt a magabiztosságot, amit ő akkor is tanúsított, csak nagyon kevés ember tudja biztosítani a pilótája számára, mindemellett pedig a navigálása is olyan stílusú, ami számomra szükséges. Borzasztóan örülök annak, hogy most már mind a hat magyar versenyen is vele állhatok rajthoz, és bízom benne, hogy egy nagyon sikeres párost fogunk alkotni.

a_valtozasok_ideje_3

Ő nem egy egyszerű ember, az autón kívül milyen a kapcsolatod vele?
Azon kevesek közé tartozom, akik jól kijönnek vele. :-) Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy nem vagyunk barátok, mi versenyzőtársak vagyunk, tehát a magánéletben nem járunk össze, nem találkozgatunk, kimondottan a versenyzésre összpontosítunk. Mindig akkor voltam vele, mikor versenyezni, tréningezni voltunk, de mivel ezek VB, IRC, Francia Bajnoki futamok voltak, így egész sok időt töltöttünk együtt, például legutóbb a Var Rallye-n 8-9 napot...
Kettőnk között soha egy hangos szó, egy vita nem fordult még elő. Az biztos, hogy toleránsnak kell vele lenni, mert ő egy kicsit más életet él, mint egy átlagember, más a stílusa, de szerintem mindenkinek vannak gyenge pontjai! Nekem is vannak, és velem szemben is toleránsnak kell lenni, ha hosszú távon akar velem valaki tervezni. Mindegy, hogy ki ül a másik ülésben, meg kell tanulnunk alkalmazkodni a másik félhez. 
thumb_a_valtozasok_ideje_4Én nem tudok rosszat mondani Imiről, annak ellenére, hogy sokan nem szeretik... Bár erről most eszembe is jutott egy régi sztori! Egyetlen egyszer sértődtem meg rá, még 2004-ben, mikor Herczig Norbival ment az Octaviával. Ők akkor egy bajnokaspiráns páros voltak, én meg Norbinak jó barátja, így az egyik gyors rajtjában odamentem Norbihoz és elkezdtem vele beszélgetni. Mindez a rajt előtt 5-6 perccel történt, és egyszer csak Imi ráütött egy hatalmasat a tetőre és szó szerint elzavart onnét! Igazából én akkor nagyon megsértődtem rá, fél évig nem álltam szóba vele, mert olyan stílusban adta ezt elő, hogy az nekem már nem fért bele. Aztán később elmondta, hogy miért csinálta ezt, hogy a pilótának koncentrálnia kell a feladatra, mert ha abszolútot akarsz nyerni, nem lehet kiesni a koncentrációból. És az a helyzet, hogy utólag beláttam én is, hogy ebben maximálisan igaza van! Ez nem egy revüműsor, hanem egy kőkemény koncentráció, főleg, ha abszolútra megy az ember.

Milyen céllal vágtok neki az idei évnek?
Egyértelműen az abszolút dobogóért fogunk versenyezni! Persze nincsenek ezzel másként az ellenfelek sem, hiszen legalább nyolc páros szintén ilyen céllal vág neki a bajnokságnak, de én már voltam harmadik a tavalyi évben, és nem szeretnék egyhelyben toporogni. Talán a tavalyi volt az egyik legnehezebb bajnokság, amikor nagyon sok jó pilóta volt, nagyon sok bajnokesélyes, gyakorlatilag mindenki összegyűlt, aki számít, és szinte mindenki végig is csinálta az évet. Az idei sem lesz könnyű, de reménykedem benne, hogy az első három helyezésért tudunk majd harcolni. Ha pedig velünk lesz a szerencse és nekem is jól sikerül az összeszokás az új kocsival, akkor bízom benne, hogy a bajnoki cím sem lesz elérhetetlen!

a_valtozasok_ideje_6

Tavaly jól sikerült az Eger Rallye számodra, idén alig lett verseny belőle… Hogyan látod a jövőt, egy ilyen nehézkes kezdés után?
Szerintem nagyon nehéz lesz ez az év a versenyzőknek és a rendezőknek egyaránt. Sajnos benne van a pakliban, hogy nem lesz minden verseny megrendezve és az is benne van, ha valaki hibázik és kárt tesz az autójában, akkor ki kell hagynia versenyeket! Véleményem szerint ez még nem a legalja a „Magyar válságnak”! Ennek ellenére mindenki, aki csak teheti, megpróbál versenyezni, mint ahogyan mi is, mert ez az életünk egyik fontos része.
Én 40-50 körüli ORB mezőnyre számítok, aminek nagy része az N4-es(3) kategória lesz. Sajnos a kisebb kategóriák hiányozni fognak a mezőnyből, vagy legalább is nagyon kevesen lesznek.
Ezek ellenére folytatni kell, mert a Magyar Rallye nem tűnhet el!

onkent_szamuzetve_6



A csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 
a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 8278. alkalommal
Share |
2012.03.30-04.01.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Eger Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
03 04 05 06 07 0809
2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.18.

részletes infóink

2024.05.18.

részletes infóink

2024.05.19.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink

2024.06.13-15.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k