Nem úgy jött össze a második murvás bajnoki futam a Kazár – Ferencz párosnak, mint ahogyan azt szerették volna. Mikivel a verseny után beszélgettem.
Milyen volt a Veszprém Rallye első napja?
Ezen a napon délután két gyorsaságit teljesítettünk, de sajnos már ez sem ment problémamentesen. A hajtásunkkal akadtak problémáink, és bár nem végeztünk rossz eredménnyel, mégsem volt az igazi!
Mégis első helyen zártatok ekkor!?
Mi csodálkoztunk a legjobban ezen! Azt hittem, hogy 10-15 másodpercet kapunk majd a többiektől, mert érzésem szerint mi pont ennyit hagytunk benn.
Mit hozott a szombati folytatás?
Az első napi eredmény alapján mi rajtoltunk elsőként, így takarítottunk a mezőny előtt. A folytatás sem volt problémamentes, apró gondjaink voltak és gumiból sem jól választottunk szerintem. Az első körben fennakadt a gázunk, azzal rontottunk, majd a kör még két gyorsaságiját úgy teljesítettük, hogy az ALS csak 50 %-on dolgozott. Majd megint jött a meglepetés, hiszen az első kör végén még mindig vezettünk! A második kör végére is mindössze 3 másodpercre voltunk lemaradva az elsőtől, jött az utolsó kör, az utolsó előtti gyorsasági szakasza a versenynek, és az autónk tökéletesen működött! Jó volt a hajtás, jó volt a gumiválasztás, jó volt mindenünk, sikerült olyan időt futnunk, hogy visszavettük a vezetést. Szerintem toronymagasan megnyerhettük volna a versenyt, ha nincsenek műszaki problémáink, így viszont magunkhoz képest kellett jobban mennünk, hogy ellensúlyozzuk ezzel a gondokból adódó veszteséget. Úgy álltunk oda az utolsó gyors rajtjába, hogy tudtuk, azon múlik minden… de nem került volna sor erre, ha addig az autó rendben van. Természetesen az ember olyan, hogy megpróbálja és mi is megpróbáltuk. Kaptunk egy defektet… visszacsúsztunk a harmadik helyre… Bár nem számolgattam azóta a pontokat, hogy „mi lett volna, ha…”…
Látsz még rá esélyt, hogy a bajnoki cím a tiétek legyen?
Persze! Nem csak matematika ez az egész, van még három verseny, bár most nagyon nagy dolgot szalasztottunk el! Nekünk itt murván kellett volna előnyt szereznünk, mert aszfalton a S2000-es autók szinte verhetetlenek. Óriási hiba volt ez! De hát ez van! Megpróbáltuk, mert meg kellett próbálnunk! Ha most újra csinálhatnám, akkor is így állnék oda, hogy megpróbálom. Harmadszorra mentünk aznap azon a pályán, egy olyan kő került időközben az útra, ami sem a pályabejáráson, sem az előző körökben nem volt ott. Nem jött össze, ennyi.
Nem hinném, hogy elúszott volna a hajó, még van három futam, és a végén van a vége! Kicsit szomorúak vagyunk, mert lehetett volna ez sokkal szebb is, de pozitívan nézünk a jövő elébe! Most megpróbálunk maximálisan felkészülni az Arad Rallye-ra, mellette pedig munkával és pihenéssel telnek a napjaim.
Arad után?
Reméljük, hogy szerencsésen és sikeresen tudunk majd egy színvonalas bajnoki futamon versenyezni, aztán folytatjuk a küzdelmet. Most úgy tűnik, hogy Arad után két aszfaltos futam lesz még a bajnokság részeként, megyünk Kassára, és Komlóra! Nem adjuk fel a küzdelmet, ez nem csupán matematika, itt még bármi megtörténhet!