A Rally&Racing újság legújabb számából ollóztunk verseny előtti interjúkat:
Ifj.Angyalfi Karcsi
Nagyon sok autót indít a csapatod. A verseny alatt csak a Te versenyzéseddel foglalkozol, vagy pedig oda-oda kacsingatsz a csapat egészének a munkájára is?
Mindig eltervezem, hogy a versenyen már csak a saját autómmal foglalkozok, de ez soha nem jött még össze…
Amint beérünk a szervizparkba, azonnal keresem a többi kocsit, hogy hol vannak, mikor jönnek, mi van velük, milyen időket mentek. Néha már a srácok szólnak rám, hogy mondjam már el, mit kell az én autómmal csinálni, ne csak a többiekre figyeljek.
Sajnos ettől nem is lehet szerintem elvonatkoztatni, természetes, hogy foglalkozok a többiekkel is, hiszen ezért csináljuk.
Mit vársz a miskolci pályákon önmagadtól?
Ezt már Eger előtt is elmondtam: ha Asi a kategóriába megy, akkor nem fogok tudni nyerni. Természetesen ettől függetlenül mindent elkövetünk a győzelemért.
Ha sikerül a gátlóproblémánkat megoldani, akkor még nagyon sokat lehet gyorsulni.
Amikor a csapatban megy egy WRC is, akkor nem izzad a tenyered, hogy de jó volna WRC-vel versenyezned Neked is?
Ez egy érdekes dolog.
Mindig azt hittem, hogy nehéz lesz, tavaly éreztem is ezt párszor, idén viszont semmit nem érzek ebből. Biztos ez abból is adódik, hogy tavaly egyáltalán nem mentem itthon, most pedig újra versenyzek és ezzel foglalkozok.
Ha a másik oldalát nézzük, természetesen jó lenne WRC-vel menni, minden versenyző álma ez. Én már bele is kóstolhattam ebbe, hiszen a világ legjobb autóival nagyon jó érzés versenyezni, de ezzel a saját autóval, amit az én csapatom épített, ezt is nagy élmény vezetni.
Benik Balázs
Az egri futamon látványosan jól közlekedtél a vizen…
Ez a megfelelő gumiválasztásnak volt köszönhető, vagy nem ezen múlott?
Kicsit ez túl volt domborítva, hiszen ugyanazzal a keverékkel mentem, mint a többiek, sokan mentünk ugyanezzel. Egyszer volt, amikor előre más gumit raktam fel, mint hátra. Ez amennyit jelentett előnyben, annyi hátrányt is adott, hiszen egyértelműen kiderült, erre az autóra nem szabad különböző gumikat felszerelni előre és hátra. Az időeredmények jók voltak, de az autó nagyon csapkodott.
Mit vársz a miskolci-zempléni futamtól?
Van már bennünk egy verseny tapasztalata ezzel az autóval. Ezek a tapasztalatok vegyes körülmények között születtek, hisz mentünk esőben, vizes, nyálkás úton, de tudtunk szárazon is versenyezni.
Viszont megvan az esély arra, hogy száraz pályák legyenek és úgy érzem, szárazon még gyorsulnunk kell és nem szabad abba ringatnom magam, hogy mentünk aszfalton és nyerni tudtunk. Ez nem így van, még sokat kell tanulnom ezt az autót. Az biztos, hogy tud ennél gyorsabb lenni, rajtam múlik, hogy ezt ki tudom-e használni, vagy sem.
Gyorsulni szeretnénk!
Egy hatalmas csatára kell készülnünk, hiszen senki nem adja könnyen a bajnoki győzelmeket. Az ellenfelek autói is nagyon komolyak és nem szabad megfeledkezni a tudásukról sem, hiszen nagyon ügyes párosokról beszélünk. Nem lesz könnyű, szeretnénk ott lenni az élbolyban…
Borbereki Csaba
Egy feldúsult kategóriában sikerült egy nagyon jó helyezést elérnetek már elsőre. Minek köszönhető ez?
Talán a kitartásnak és annak, hogy megpróbáltunk valamilyen szinten ésszel autózni.
Lehet ésszel is gyorsan menni! Második nap már érezhetően tudtunk gyorsulni. Sok van még bennünk is és az autóban is.
Igazából tesztnek szántuk az egri futamot és Miskolcra is még ez a terv. Jó lenne megismerni az autó határait. És nem szabad elfelejteni, hogy az ellenfelek is hozzásegítettek ehhez az eredményhez, hiszen igen sokan kiestek.
Tanúja voltam, mikor Szajky Pisti azt mondta egyszer Rólad: csak rá kell nézni, bármikor vizet tudna csavarni a Lada kormányából (itt gondolom a fizikai erődre gondolt). Kell a Mitsubishi kormányába is ennyire kapaszkodni?
Inkább a gyorsulás miatt… Nem volt nehezebb a Ladát sem vezetni, mint ezt az autót.
Máshogy kell vezetni a négykerekest, hogy gyorsan tudjál vele menni.
Még csak kapisgáljuk ezt a dolgot…
Miskolcon a célbaérkezés és a minél több versenykilométer a cél.
Majd meglátjuk, hogy a többiekhez képest milyen eredményre leszünk képesek…
Janika
Hogyan értékeled az első versenyt?
Egy nagyon jó csatában sikerült elég sok pontot gyűjteni…
Nem sikerült túl jól, nem vagyok megelégedve. Volt egy két gyorsasági, ahol bizonyos helyeken jól mentünk, de összességében nem versenyeztem jól. Van még mit tanulni, van hova fejlődni. A hibákból remélem tudok majd tanulni.
Tudod, hogy hol vannak az elvesztett másodpercek?
Persze! Ez már önmagában jó dolog, de a megoldást még nem tudom.
Remélem, hogy ez is meglesz nemsokára.
Milyen a viszonyod a miskolci pályákkal?
Tavaly egy nagyon jót tudtunk versenyezni egy nagyon az én stílusomra beállított autóval. Természetesen akkor nagyon szimpatikusak voltak a pályák, de tényleg minden optimális volt. A gumiválasztástól a pályák feldolgozásáig minden ötösre sikeredett, azt mondhatom.
Nyilván még nem ülök annyira otthonosan a Peugeot 307 WRC-ben, mint tettem azt a 206-osban, ettől függetlenül a pályák jók, technikásak, jókat lehet rajtuk versenyezni.
Már az nagy dolog volt, hogy tudtunk az új autóval 170 versenykilométert menni különböző útviszonyok között, remélem ez ad annyi tapasztalatot, hogy ebből tudunk majd építkezni a következő versenyeken. Ehhez még kellene egy jó adag szerencse és bármi összejöhet még, akár az is, hogy nyerhetünk futamokat.
Szerintem nagy verseny várható…
Kazár Miki
Nem először nyúltok alá a borsodi versenynek és segítetek partner szerezni ahhoz, hogy össze tudjon állni a költségvetés és hogy megrendezhető legyen a verseny…
A korábbi Zemplén Rallyk névadója, Szemerey úr is a segítségünkkel talált rá a versenyre és tavaly is mi tudtunk segíteni, hogy megrendezhető legyen a verseny.
Tettük ezt akkor, mikor szinte mindenki mással ellentétben nekünk az lett volna a jó, ha hamarabb befejeződik a bajnokság, hiszen az élen álltunk, bajnokok lehettünk volna, ha nem sikerül megrendezni a versenyt. A sportszerűség nem ezt kívánta. Inkább szereztünk rá pénzt, inkább költöttünk az utolsó versenyre és lettünk harmadikok, ahelyett, hogy bajnokok lettünk volna… Ezt egyszer meg is köszönték, de az élet az ilyen…
Az egyik partneretek, a Gulyás Nagykereskedelem lett a verseny névadója…
Megint arról van szó, hogy indulhatnánk jobb autóval is, de inkább erre költünk.
Ha nincs verseny akkor nem tudsz hol versenyezni…
Mivel a csapat teljesen miskolci, így mindenképpen érezzük, hogy ennek a régiónak kell a rally. Itt van a legtöbb szurkoló, itt vannak kint a legtöbben a versenyeken. Nagyon jó adottságok vannak itt, csak üzletileg nem olyan, mint például a főváros.
A prológ például a legjobban szervezett és nézhető része a versenynek. Nagyon sok pénzt költött már a pályára Jacsó Tibi. Be kell látnia nézőknek is, hogy ezért belépődíjat kell fizetni és azt gondolom ezért a belépődíjért egy felejthetetlen show-t kap viszonzásul mindenki.
Mi az, amit javasolni tudsz a nézőknek, amit a verseny zökkenőmentes lebonyolítása érdekében tehetnek?
Szerintem ne igyanak annyit!
Olyan komoly technikákat látnak, amiket ha nem józanul látnak, akkor nem fognak rájuk megfelelően emlékezni. Tényleg olyan a látvány kívülről, hogy ezt józanul lehet a legjobban élvezni.
Szabó Laci
Bonyhádi lévén a miskolci pályák Neked nincsenek közel, viszont jó messze vannak… Mennyire érzed őket Magadénak?
Az ország másik részén lakunk, valóban, ennek ellenére a Miskolc környéki gyorsaságikat nagyon szeretem. Végignézve a kiírást, sajnálattal láttuk, hogy inkább a tavalyi zempléni pályákon fogunk most versenyezni. Kedvenc gyorsaságim, az Imola-Kánó-Ragály sem szerepel a programban…
Mi az, amivel elégedett lennél év végén?
Úgy tervezzük, hogy végig versenyezzük a magyar bajnokságot és szeretnénk év végén elöl végezni. Így, hogy csak 7 futam lesz, talán egy külföldi futam is belefér még év végén…
Év elején úgy álltam neki, hogy majd a három murvás versenyen megmutatjuk, hogy mennyit is fejlődtünk tavalyhoz képest, ez az egri győzelem egy plusz volt és így most nagyon önbizalommal tudunk az aszfaltos futamoknak is nekivágni.
Turi Tomi
Érdekes helyzetben vagy, hiszen nem csak az egri, de a miskolci futam is valahol hazai pálya a számodra…
Ez így van. Nagyon sokan jönnek ki talán miattunk, ami nagyon jó érzés, nagyon örülünk neki. Remélem ezek a technikai hibák nem árnyékolják be ezt.
A pályák nem újak…
Sokat ment már mindenki rajta, meglátjuk, hogy kinek sikerül a legjobban.
Talán ha esik az eső akkor nagyobb az esélyünk, bár ebbe egy nagyobb esés esélye is benne van, hiszen jobban csúszik, de talán vízen valamivel gyorsabbak tudunk lenni…
Különleges hangulata van a salakpályának, mennyire érezhető bent az autóban?
Az országban sehol nincs ilyen, hogy a salakmotor pályán van a prológ, ahova rengeteg ember be tud menni és telt ház várható most is.
Szerintem a pilóták is élvezik, bár mikor az autóban ülök nem hallom, de el szokták mesélni és a videókon is látszódik, hogy mekkora őrület tud lenni…
Vizin Laci
Az egri futam előtt azt nyilatkoztad, hogy Neked ez az egész nem szól másról, mint egy kis örömautózásról.
Ezzel szemben a nyitófutamon elért abszolút negyedik helyezésedre azt mondhatnám, hogy több, mint pimaszság…
Összességében ez nem változtatott azon, amit korábban is mondtam, hogy egész évben egy örömautózást szeretnénk bemutatni. Hogy ez milyen eredménnyel párosul, az nem tudjuk. Igazából nincs semmilyen célkitűzés, hogy 4. vagy 5. szeretnénk lenni egy-egy versenyen. A versenyek végén mindig kiderül, hogy ez a kocsizás hova lesz elég.
"Becsúszott" egy abszolút második idő… Esőben…
Ez nagyon szép teljesítmény, de minek köszönhető?
Mi ezt belülről nem éreztük, hogy ez ilyen jól sikerült. A saját tempómat autóztam.
Tény, hogy nagyon jól választottunk gumit, hiszen a Matador vizes gumijával mentünk, ami erre a pályára és erre a csapadékviszonyra teljesen ideális volt.
A miskolci futam pályái nagyon sok újdonsággal nem tudnak szolgálni a Számodra, de ez talán elmondható az egész mezőnyre is…
A verseny felében ugyanazok a pályák lesznek, amiken 6 hónappal ezelőtt, a szezonzárón autóztunk. A másik fele pedig a tavalyi miskolci pályák. De igazából nem is a tavalyiak, hanem már régóta ezeken autózunk. Nem hiszem, hogy túl sok újdonsággal szolgálnak majd…
A zempléni pályákat jobban szeretem, de minden pályán menni kell…
Lehetőség szerint szeretnénk minél több pontot gyűjteni, de fontos a felszabadult autózás!
Zsíros Gábor
Mostohatestvér lettél Tagaiéknál?
Inkább helyettesnek nevezném magam, amíg Robi fel nem épül én navigálok Tomi mellett.
Nagy kihívás, hiszen Tomi 12 éven keresztül a testvérével versenyzett így százszázalékban nem is tudom helyettesíteni, hiszen a tucat év alatt már rengeteg berögzült dologban összeszoktak. Más a temperamentumunk is.
Tomi azt mondta már a tréningen, hogy kicsit furcsa neki, hogy például másképp hangsúlyozok, de hála Istennek a versenyen ez már nem hátráltatta a menetelünket.
A verseny végén, mármint amikor nekünk vége lett vasárnap reggel kiálltunk, akkor megdicsért és ez nagyon jól esett.

További cikkek, hírek interjúk az újságban!