A YOKOHAMA újra bizonyított
Veszprémben 35 célbaérőből 21 indult ilyen gumikkal
2013-07-26
összefoglaló • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
772914827
Napi oldal:
47270
Jelenleg:
830
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

a_yokohama_ujra_bizonyitott_1

A nyílt Országos Rallye Bajnokság egyetlen murvás futamán, a 20. Veszprém Rallye-n a Yokohama gumival induló párosoknak termett babér.

Több, mint egy évtizede jelen van a hazai rallye-ban a Yokohama. Korábban kupasorozatot is írtak ki az ezzel a gumimárkával indulók részére, és az idei évben is dominált a bajnokság harmadik futamán az Alcar Hungária Kft. által forgalmazott márka.

a_yokohama_ujra_bizonyitott_2

A július 13-14. között megrendezett 20. Veszprém Rallye a hagyományoknak megfelelően szélsőséges viszonyok elé állította az indulókat. Két nap alatt 10 gyorsasági szakaszon összesen 144 kilométert kellett teljesíteni a versenyzőknek. Szombaton a Márkó-Jutaspuszta közötti kislőtéri gyorsasági szakaszon kétszer, míg vasárnap három, jellegében is különböző mért etapon autóztak, összesen 8 alkalommal.

A futamot 1.1 másodperc előnnyel a Botka Dávid - Mihalik Péter duó nyerte, akiknek Mitsubishi Lancer Evo IX-es autóján is Yokohama gumik teljesítettek szolgálatot.

'Évek óta Yokohama gumikkal megyünk murván.' - mondta a verseny győztese, Botka Dávid - 'A verseny előtt teszteltünk más tipusú gumikat is, melyekre kedvező ajánlatot kaptunk, de maradtunk az általunk ismert, és régóta bevált Yokohamánál, ami nagyon jó döntésnek bizonyult.
Nem kaptunk defektet, minden tökéletesen működött a verseny alatt. Biztos vagyok benne, hogy ez is kellett ahhoz, hogy be tudjuk húzni ezzel a minimális előnnyel a győzelmet
.'

a_yokohama_ujra_bizonyitott_3

A Mitsubishi Lancer pilótája elismerően mesélt a gumikról: - 'A tavalyi tapasztalatoknak megfelelően alakítottuk ki a gumistratégiánkat, és az maximálisan bejött!
Az első napi két szakaszon a nyitott gumikkal (A053) mentünk, tudtuk, hogy a rosszabb minőségű pályán az lesz a legjobb választás.
Másnap hasonlóan kezdtünk az első három gyorsaságin. A következő körtől volt érdekesebb, elől két zárt gumival mentünk, az A036-ossal, hátul maradt a két nyitott, és a két pótkerekünk is a zártabb mintázatú volt. A kör utolsó gyorsaságija előtt felraktuk a két pótkereket hátra is, és azt gondolom, így volt a legideálisabb. Minden gyorsaságin a legmegfelelőbb gumival mehettünk.'

A verseny nagy drámája még az első gyorsasági szakasz rajtja előtt lezajlott, hiszen a bajnokságban vezető, az eddigi két bajnoki futamot megnyerő Kazár-Szőke páros Citroen Xsara WRC-jének megállt a kompjutere. A páros élt a superrally szabályaival, és 10 perc büntetéssel másnap folytatta a versenyt, az utolsó gyorsasági megnyeréséért járó extra pontokért autózva.

a_yokohama_ujra_bizonyitott_4

'Bár mutogathatnék valakire, hogy esetleg mi rontottunk el valamit, de egy ilyen technikai problémánál senki sem hibáztatható. A második nap újra beszálltunk a küzdelmekbe, a vasárnapi napot, ha külön értékelték volna, akkor majdnem egy perccel megnyertük.' - beszélt a futamról Kazár Miklós.
thumb_a_yokohama_ujra_bizonyitott_5'Végig Yokohama gumikkal mentünk. Az olasz mérnöknek nem voltak beállításai a Yokohamával kapcsolatban, de mi bebizonyítottuk neki is, hogy ez a legjobb ide. Az időink magukért beszélnek. Sokan nem mernek a zárt gumival menni, mert ahhoz kell egy kis bátorság. Sokkal pontosabban kell vele menni murván, mint más gumival, jobban oda kell figyelni a nyomokra, keresni kell a tisztább részeket, a nyomvonalban kell vele menni. De ha valaki bevállalja, akkor a féktávokon, a kanyarban és a kigyorsításokon is hatalmas előnyhöz juttatja!
Én nagyon figyelek az autó elejére, mindig a nyomban megyek vele, a hátulja nem érdekel, majd utolér, maximum többet ellenkormányzok.
A Yokohama gumi kopik… De amelyik gumi nem kopik, az nem tapad…
' - összegezte a tavalyi bajnok, Kazár.

Az összkerekes autóknál is fontos a megfelelő gumiválasztás, de talán a kétkerekes autók esetében ez még inkább hangsúlyos, hiszen a versenyzőpárosoknak csak az első, vagy a hátsó kerekek segítenek a gyorsabb előrejutásban.

a_yokohama_ujra_bizonyitott_6

Így nyilatkozott Baracskai Zsolt, aki Veres Gáborral az oldalán egy kis Citroen C2 R2 Max-al bizonyult a leggyorsabbnak a kétkerekesek között:
- 'Mióta a másodosztályban volt a Yokohama kupa, azóta megyünk ezzel a márkával. Most egy más típussal kezdtük a versenyt, de nem volt tapadásunk, a kanyarsebességünk sem volt megfelelő és féktávon sem úgy állt meg az autó, ahogy az elvárható lett volna. Aztán a második körre visszaraktuk a már korábban bevált Yokohama A035-öt. Ez egy közepes gumi, ha saras pályán megyünk, akkor kicsit megvágjuk. Csak pozitív tapasztalatunk van vele, korábban a Clio-s korszakunkban is ezzel mentünk, de ezt raktuk a S1600-os Ignisre is. A keménysége is megfelelő. A méreténél fogva jobban átlépi a gödröket is. Sikerült behoznunk a hátrányunkat és nagy örömünkre megnyertük a 2WD kupát.'

A viadalon 35 páros ért célba, ezek közül 21 legénység teljesítette a versenyt sikerrel Yokohama abroncsokon.

Kazárék a 20.Veszprém Rallye után, három befejezett versennyel a hátuk mögött 54 ponttal vezetik a Magyar Országos Rallye Bajnokságot. Második a Herczig-Bacigál duó, 52 pontot gyűjtve, harmadik az utolsó futam győztese, a Botka-Mihalik egység, 44 ponttal.

A következő bajnoki futam a Kassa Rallye, de előtte érdemes a közelben zajló, július 25-27 között megrendezendő román ERC futamra figyelni, hiszen a Sibiu Rally is murván zajlik.

 

a_yokohama_ujra_bizonyitott_7http://www.yokohama.hu
A YOKOHAMA abroncsok forgalmazója az
Alcar Hungária Kft.
http://www.alcar.hu
Telefon: +36 30 200 8122

Ez a hír most jelenik meg 3962. alkalommal
Share |
Veszprém • rally ob
2013.07.12-14.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Veszprém Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k