24.Országos LADA Találkozó - 2025.08.21-24 - Soltvadkert
RS-EVENT - 2025.08.23. - MVM Dome, Budapest
Aki tudja, mitől megy...
Bosch Peti újra volán mögött
2012-02-15
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
780273285
Napi oldal:
198140
Jelenleg:
1136
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 5.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
883
2. Balassa Balázs
806
3. Gönczi Dániel
746
4. Rási László
710
5. Csáki Ottó
605
6. Kasza Kristóf
599
7. Somogyi Máté
597
8. Suborits Péter
586
9.
Nagy Balázs
583
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

aki_tudja_mitol_megy_1

Legutóbb a Szilveszter Rallye-n bizonyította, hogy az autókat nem csupán belülről ismeri jól, de a „terelgetése” is remekül megy neki. Bosch Peti az idei évben valami olyat szeretne, amiben eddig még nem volt része, bár ő is elmondta: most nehéz igazán ralizni!

Honnan indult a rallye iránti érdeklődésed?

thumb_aki_tudja_mitol_megy_2Mivel sárospataki születésű vagyok, és Borsodban természetes, hogy az autóversenyt mindenkinek ki kell próbálni, meg kell nézni, én sem voltam ezzel másként. Nekem is megtetszett, most pedig már ezzel foglalkozom, ebből élek. 2000-ben kezdtem el versenyezni, Miskolc és Sárospatak környéki amatőr futamokon indultam, majd az első komolyabb bajnokságom 2006-ban volt, amikor már az RTE-ben versenyeztem...

És ott már szép sikereket értél el!
2006-ban a túrában bajnok voltam, de azt megelőzően az amatőr versenyeken is, ahol elindultam, ott nyertem. Azóta viszont évente csak egy-két futamon álltam rajthoz, a Szilveszter Rallye az a futam, ami az utóbbi években mindig szerepel a programomban, legutóbb is abszolút 6. lettem, az amatőr kupát pedig megnyertem.

aki_tudja_mitol_megy_5

Most viszont nagy terveket szövögetsz?
Évek óta saját csapatként több bajnoki címet is begyűjtöttünk Szabó Gergővel, de több neves pilótának is dolgoztam. Most pedig eljutottam oda, hogy már saját autóval, saját háttérrel rendelkezem, és egy kicsit a versenyzésre szeretnék koncentrálni. A csapat nélkülem is jól üzemel. Két autóval rendelkezünk, melyből az Evo IX-es bérbe van adva, de az Evo VI-os (A-s) Mitsubishivel az idei évben az első osztályban, S csoportban szeretnénk versenyezni. Ha pedig esetleg év közben le tudnánk cserélni egy „kilencesre”, akkor természetesen szeretnénk az élmezőnyben menni.

Sem a gazdasági helyzet, sem a hazai rallyesport nincs most túl jó helyzetben. Hogyan áll a Ti hátteretek?
Jelen pillanatban a 70 % az, ami megvan és dolgozunk, hogy a teljes összeálljon, hogy minden jó legyen... bár egyelőre semmi jó nincs kilátásban. De nem adjuk fel!

Nehezebb lesz az idei év, mint a korábbiak, vagy kezdünk azért már kijönni a „gödörből”?
Egyelőre még nem látjuk az Eger Rallye nevezési listáját, nem tudjuk, hogy mennyien leszünk ott, de én úgy gondolom, hogy most a legnehezebb. Az eddigi évek „elvoltak”, működtek, de mostanra már a tartalékokat is felélte mindenki. Most a legnehezebb ralizni és ezzel a sporttal foglalkozni.

aki_tudja_mitol_megy_7

Milyen konkrét célok, tervek vannak az idei évre?
Reméljük, hogy minden szép lesz, minden jó lesz és összeáll a komplett anyagi háttere ennek a projektnek. Veres Gábor lesz a navigátorom, szeretnénk teljes bajnokságot futni, azt megelőzően pedig az orfűi versenyen szeretnénk még indulni, amit egy tesztversenynek szánunk, reméljük ott sikerül összeszoknunk, és Egerben már minden jól fog működni.

Aszfalt, vagy murva?
Az eddigi pályafutásom alatt még csak aszfalt versenyen mentem, így nem tudom, hogy murván milyen, de nagyon várom, hogy ott majd hogyan tudunk menni!

Azt mondják sokan, hogy a havon autózás nem áll messze a murván autózástól...
Természetesen minden télen kihasználom én is a hó adta lehetőségeket, és bár sok a munka, arra koncentrálok inkább, de másodlagosan mindig ott áll nálam is a hóban autózás... és ha tényleg így van, akkor nem lesz nehéz murván menni! :-)

Milyen eredményekkel lennél elégedett?
Szeretnék az S csoport elejében menni, de majd meglátjuk, hogy milyen pilóták versenyeznek itt az idei évben. Mindenképpen hátrányban leszünk a „megszokott brigáddal” szemben, hiszen ők évek óta versenyeznek ezeken a pályákon, nekem pedig minden magyarországi gyorsasági újdonság lesz, hiszen első osztályban még nem mentem, túrában pedig olyan régen, amikor még nem ezek a szakaszok szerepeltek a versenyeken. Bízom benne, hogy egy jó itinerrel, jó felkészüléssel fel tudjuk venni velük a versenyt.

Egy autócserét követően az élmezőnyben mit remélnél?
Mivel ezzel foglalkozom, és minden napom a rallye körül forog, tudom, hogy mitől lehet versenyt nyerni és gyorsan menni. Sajnos a tehetség kevés ahhoz, hogy az ember elől menjen, az anyagi háttér is elengedhetetlen. Ha már jó részidőket tudnék ott menni, én már azzal is meg lennék elégedve! Nem szeretnék mércét magamnak, de fontos, hogy jól menjek és minél több tapasztalatot kell gyűjtenem.

aki_tudja_mitol_megy_4

Sokkal jobban ismered a versenyautókat belülről, mint a legtöbb versenyző. Milyen előnyt jelent ez számodra?
Mivel én építem a két kezemmel, én csinálok rajta mindent, tényleg jól ismerem az autómat... emiatt talán én megpróbálok jobban vigyázni rá, mint mások. Biztos, hogy előnyt jelent, hogy én tudom, hogy mi-mitől működik...

aki_tudja_mitol_megy_3

Ezáltal egy teszten a beállítás is lényegesen egyszerűbb neked?
Szerintem igen, mivel sok adattal rendelkezem, talán egyszerűbbek számomra a tesztek, mint másoknak, bár nem vagyok egy nagy tesztelő ember. Inkább a versenykörülmények között tudok gyorsulni, a tesztek mindig inkább az autókázásról szólnak. A versenyen tudok ráhangolódni, ott jövök rá igazán, hogy mi az én stílusom, vagy mitől tudok gyorsulni.

Hamarosan meglátjuk mi is, addig pedig sok sikert a maradék 30 % megteremtéséhez!

aki_tudja_mitol_megy_6

 

Ez a hír most jelenik meg 4472. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14151617
18 19 20 21222324
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
2025.08.21-24.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.08.22-26.

részletes infóink

2025.08.23.

részletes infóink

2025.08.29-30.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k