
Legutóbb a Szilveszter Rallye-n bizonyította, hogy az autókat nem csupán belülről ismeri jól, de a „terelgetése” is remekül megy neki. Bosch Peti az idei évben valami olyat szeretne, amiben eddig még nem volt része, bár ő is elmondta: most nehéz igazán ralizni!
Honnan indult a rallye iránti érdeklődésed?
Mivel sárospataki születésű vagyok, és Borsodban természetes, hogy az autóversenyt mindenkinek ki kell próbálni, meg kell nézni, én sem voltam ezzel másként. Nekem is megtetszett, most pedig már ezzel foglalkozom, ebből élek. 2000-ben kezdtem el versenyezni, Miskolc és Sárospatak környéki amatőr futamokon indultam, majd az első komolyabb bajnokságom 2006-ban volt, amikor már az RTE-ben versenyeztem...
És ott már szép sikereket értél el!
2006-ban a túrában bajnok voltam, de azt megelőzően az amatőr versenyeken is, ahol elindultam, ott nyertem. Azóta viszont évente csak egy-két futamon álltam rajthoz, a Szilveszter Rallye az a futam, ami az utóbbi években mindig szerepel a programomban, legutóbb is abszolút 6. lettem, az amatőr kupát pedig megnyertem.

Most viszont nagy terveket szövögetsz?
Évek óta saját csapatként több bajnoki címet is begyűjtöttünk Szabó Gergővel, de több neves pilótának is dolgoztam. Most pedig eljutottam oda, hogy már saját autóval, saját háttérrel rendelkezem, és egy kicsit a versenyzésre szeretnék koncentrálni. A csapat nélkülem is jól üzemel. Két autóval rendelkezünk, melyből az Evo IX-es bérbe van adva, de az Evo VI-os (A-s) Mitsubishivel az idei évben az első osztályban, S csoportban szeretnénk versenyezni. Ha pedig esetleg év közben le tudnánk cserélni egy „kilencesre”, akkor természetesen szeretnénk az élmezőnyben menni.
Sem a gazdasági helyzet, sem a hazai rallyesport nincs most túl jó helyzetben. Hogyan áll a Ti hátteretek?
Jelen pillanatban a 70 % az, ami megvan és dolgozunk, hogy a teljes összeálljon, hogy minden jó legyen... bár egyelőre semmi jó nincs kilátásban. De nem adjuk fel!
Nehezebb lesz az idei év, mint a korábbiak, vagy kezdünk azért már kijönni a „gödörből”?
Egyelőre még nem látjuk az Eger Rallye nevezési listáját, nem tudjuk, hogy mennyien leszünk ott, de én úgy gondolom, hogy most a legnehezebb. Az eddigi évek „elvoltak”, működtek, de mostanra már a tartalékokat is felélte mindenki. Most a legnehezebb ralizni és ezzel a sporttal foglalkozni.

Milyen konkrét célok, tervek vannak az idei évre?
Reméljük, hogy minden szép lesz, minden jó lesz és összeáll a komplett anyagi háttere ennek a projektnek. Veres Gábor lesz a navigátorom, szeretnénk teljes bajnokságot futni, azt megelőzően pedig az orfűi versenyen szeretnénk még indulni, amit egy tesztversenynek szánunk, reméljük ott sikerül összeszoknunk, és Egerben már minden jól fog működni.
Aszfalt, vagy murva?
Az eddigi pályafutásom alatt még csak aszfalt versenyen mentem, így nem tudom, hogy murván milyen, de nagyon várom, hogy ott majd hogyan tudunk menni!
Azt mondják sokan, hogy a havon autózás nem áll messze a murván autózástól...
Természetesen minden télen kihasználom én is a hó adta lehetőségeket, és bár sok a munka, arra koncentrálok inkább, de másodlagosan mindig ott áll nálam is a hóban autózás... és ha tényleg így van, akkor nem lesz nehéz murván menni! :-)
Milyen eredményekkel lennél elégedett?
Szeretnék az S csoport elejében menni, de majd meglátjuk, hogy milyen pilóták versenyeznek itt az idei évben. Mindenképpen hátrányban leszünk a „megszokott brigáddal” szemben, hiszen ők évek óta versenyeznek ezeken a pályákon, nekem pedig minden magyarországi gyorsasági újdonság lesz, hiszen első osztályban még nem mentem, túrában pedig olyan régen, amikor még nem ezek a szakaszok szerepeltek a versenyeken. Bízom benne, hogy egy jó itinerrel, jó felkészüléssel fel tudjuk venni velük a versenyt.
Egy autócserét követően az élmezőnyben mit remélnél?
Mivel ezzel foglalkozom, és minden napom a rallye körül forog, tudom, hogy mitől lehet versenyt nyerni és gyorsan menni. Sajnos a tehetség kevés ahhoz, hogy az ember elől menjen, az anyagi háttér is elengedhetetlen. Ha már jó részidőket tudnék ott menni, én már azzal is meg lennék elégedve! Nem szeretnék mércét magamnak, de fontos, hogy jól menjek és minél több tapasztalatot kell gyűjtenem.

Sokkal jobban ismered a versenyautókat belülről, mint a legtöbb versenyző. Milyen előnyt jelent ez számodra?
Mivel én építem a két kezemmel, én csinálok rajta mindent, tényleg jól ismerem az autómat... emiatt talán én megpróbálok jobban vigyázni rá, mint mások. Biztos, hogy előnyt jelent, hogy én tudom, hogy mi-mitől működik...
Ezáltal egy teszten a beállítás is lényegesen egyszerűbb neked?
Szerintem igen, mivel sok adattal rendelkezem, talán egyszerűbbek számomra a tesztek, mint másoknak, bár nem vagyok egy nagy tesztelő ember. Inkább a versenykörülmények között tudok gyorsulni, a tesztek mindig inkább az autókázásról szólnak. A versenyen tudok ráhangolódni, ott jövök rá igazán, hogy mi az én stílusom, vagy mitől tudok gyorsulni.
Hamarosan meglátjuk mi is, addig pedig sok sikert a maradék 30 % megteremtéséhez!