Aki tudja, mitől megy...
Bosch Peti újra volán mögött
2012-02-15
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
807347984
Napi oldal:
134622
Jelenleg:
681
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

aki_tudja_mitol_megy_1

Legutóbb a Szilveszter Rallye-n bizonyította, hogy az autókat nem csupán belülről ismeri jól, de a „terelgetése” is remekül megy neki. Bosch Peti az idei évben valami olyat szeretne, amiben eddig még nem volt része, bár ő is elmondta: most nehéz igazán ralizni!

Honnan indult a rallye iránti érdeklődésed?

thumb_aki_tudja_mitol_megy_2Mivel sárospataki születésű vagyok, és Borsodban természetes, hogy az autóversenyt mindenkinek ki kell próbálni, meg kell nézni, én sem voltam ezzel másként. Nekem is megtetszett, most pedig már ezzel foglalkozom, ebből élek. 2000-ben kezdtem el versenyezni, Miskolc és Sárospatak környéki amatőr futamokon indultam, majd az első komolyabb bajnokságom 2006-ban volt, amikor már az RTE-ben versenyeztem...

És ott már szép sikereket értél el!
2006-ban a túrában bajnok voltam, de azt megelőzően az amatőr versenyeken is, ahol elindultam, ott nyertem. Azóta viszont évente csak egy-két futamon álltam rajthoz, a Szilveszter Rallye az a futam, ami az utóbbi években mindig szerepel a programomban, legutóbb is abszolút 6. lettem, az amatőr kupát pedig megnyertem.

aki_tudja_mitol_megy_5

Most viszont nagy terveket szövögetsz?
Évek óta saját csapatként több bajnoki címet is begyűjtöttünk Szabó Gergővel, de több neves pilótának is dolgoztam. Most pedig eljutottam oda, hogy már saját autóval, saját háttérrel rendelkezem, és egy kicsit a versenyzésre szeretnék koncentrálni. A csapat nélkülem is jól üzemel. Két autóval rendelkezünk, melyből az Evo IX-es bérbe van adva, de az Evo VI-os (A-s) Mitsubishivel az idei évben az első osztályban, S csoportban szeretnénk versenyezni. Ha pedig esetleg év közben le tudnánk cserélni egy „kilencesre”, akkor természetesen szeretnénk az élmezőnyben menni.

Sem a gazdasági helyzet, sem a hazai rallyesport nincs most túl jó helyzetben. Hogyan áll a Ti hátteretek?
Jelen pillanatban a 70 % az, ami megvan és dolgozunk, hogy a teljes összeálljon, hogy minden jó legyen... bár egyelőre semmi jó nincs kilátásban. De nem adjuk fel!

Nehezebb lesz az idei év, mint a korábbiak, vagy kezdünk azért már kijönni a „gödörből”?
Egyelőre még nem látjuk az Eger Rallye nevezési listáját, nem tudjuk, hogy mennyien leszünk ott, de én úgy gondolom, hogy most a legnehezebb. Az eddigi évek „elvoltak”, működtek, de mostanra már a tartalékokat is felélte mindenki. Most a legnehezebb ralizni és ezzel a sporttal foglalkozni.

aki_tudja_mitol_megy_7

Milyen konkrét célok, tervek vannak az idei évre?
Reméljük, hogy minden szép lesz, minden jó lesz és összeáll a komplett anyagi háttere ennek a projektnek. Veres Gábor lesz a navigátorom, szeretnénk teljes bajnokságot futni, azt megelőzően pedig az orfűi versenyen szeretnénk még indulni, amit egy tesztversenynek szánunk, reméljük ott sikerül összeszoknunk, és Egerben már minden jól fog működni.

Aszfalt, vagy murva?
Az eddigi pályafutásom alatt még csak aszfalt versenyen mentem, így nem tudom, hogy murván milyen, de nagyon várom, hogy ott majd hogyan tudunk menni!

Azt mondják sokan, hogy a havon autózás nem áll messze a murván autózástól...
Természetesen minden télen kihasználom én is a hó adta lehetőségeket, és bár sok a munka, arra koncentrálok inkább, de másodlagosan mindig ott áll nálam is a hóban autózás... és ha tényleg így van, akkor nem lesz nehéz murván menni! :-)

Milyen eredményekkel lennél elégedett?
Szeretnék az S csoport elejében menni, de majd meglátjuk, hogy milyen pilóták versenyeznek itt az idei évben. Mindenképpen hátrányban leszünk a „megszokott brigáddal” szemben, hiszen ők évek óta versenyeznek ezeken a pályákon, nekem pedig minden magyarországi gyorsasági újdonság lesz, hiszen első osztályban még nem mentem, túrában pedig olyan régen, amikor még nem ezek a szakaszok szerepeltek a versenyeken. Bízom benne, hogy egy jó itinerrel, jó felkészüléssel fel tudjuk venni velük a versenyt.

Egy autócserét követően az élmezőnyben mit remélnél?
Mivel ezzel foglalkozom, és minden napom a rallye körül forog, tudom, hogy mitől lehet versenyt nyerni és gyorsan menni. Sajnos a tehetség kevés ahhoz, hogy az ember elől menjen, az anyagi háttér is elengedhetetlen. Ha már jó részidőket tudnék ott menni, én már azzal is meg lennék elégedve! Nem szeretnék mércét magamnak, de fontos, hogy jól menjek és minél több tapasztalatot kell gyűjtenem.

aki_tudja_mitol_megy_4

Sokkal jobban ismered a versenyautókat belülről, mint a legtöbb versenyző. Milyen előnyt jelent ez számodra?
Mivel én építem a két kezemmel, én csinálok rajta mindent, tényleg jól ismerem az autómat... emiatt talán én megpróbálok jobban vigyázni rá, mint mások. Biztos, hogy előnyt jelent, hogy én tudom, hogy mi-mitől működik...

aki_tudja_mitol_megy_3

Ezáltal egy teszten a beállítás is lényegesen egyszerűbb neked?
Szerintem igen, mivel sok adattal rendelkezem, talán egyszerűbbek számomra a tesztek, mint másoknak, bár nem vagyok egy nagy tesztelő ember. Inkább a versenykörülmények között tudok gyorsulni, a tesztek mindig inkább az autókázásról szólnak. A versenyen tudok ráhangolódni, ott jövök rá igazán, hogy mi az én stílusom, vagy mitől tudok gyorsulni.

Hamarosan meglátjuk mi is, addig pedig sok sikert a maradék 30 % megteremtéséhez!

aki_tudja_mitol_megy_6

 

Ez a hír most jelenik meg 4488. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k