Álomszerű végjáték
Vizin Laci bácsi zárófutama
2008-11-13
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
783944537
Napi oldal:
102462
Jelenleg:
1141
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Vizin Laci bácsi gyönyörű eredménnyel búcsúzott a hazai első osztálytól: az utolsó ORB futamán, a Mecsek lankáin abszolút második hellyel ajándékozták meg magunkat. Laci bácsi meghatódott a versenyzőtársakon, és nagyon boldogan tekint a jövő évre…

- Hogy érezted magad az autóban?
- Nagyon boldog voltam, mert egy öröm-ralinak szántuk a mecseki versenyt, mivel ez volt az utolsó megmérettetésem a hazai bajnokságon. Mentünk felszabadultan, nem foglalkoztunk az eredménnyel és gondoltuk, majd lesz valami a végén. Magam is meglepődtem, hogy milyen jó eredmények jöttek ki belőle és ez nagyon nagy örömmel töltött el bennünket. Bár már mindjárt a második gyorsaságin megtréfált az autó, valami elektronikus problémánk volt. Valószínűleg a párától az egyik komputer meghibásodott és nem volt a műszerfalon semmilyen kijelzésem, és nem tudtam használni a kormányváltót. Megijedtünk, hogy mi lesz, de szerencsére a szervizparkban orvosolták. Az utolsó gyorsaságin megint volt egy olyan pillanat, amikor megijedtünk, akkor az ékszíj szakadt el és megszűnt a kormányszervónk és a töltés. Nagyon ideges voltam, hogy kibírja-e. A gyorsaságiról még úgy ahogy lejöttünk, de nem tudtuk, hogy kibírja-e azt a távolságot, ami etapon Pécsig várt ránk, de szerencsére nem volt gond.

- Az első két gyorson, még át tudtatok menni, de a harmadikat viszont törölték. Amikor etapban végigmentetek rajta, akkor hogy tűnt számodra: jó volt, hogy így történt, vagy végig lehetett volna menni rajta?
- Az volt a probléma, hogy 45 percet állt az a 15 autó körülbelül, aki rendes időben érkezett az időellenőrzőre a gyorsasági rajtnál. Amikor ilyen körülmények között 45 percen keresztül állnak úgy a versenyautók, a gumik, mint az emberek, a versenyzők és teljesen kiestek a ritmusból. Ez egy nem normális állapot volt. Tetejébe a sportbírók is azt mondták, hogy borzalmas állapotban van a pálya és mindenféle negatív dolgokat. Én titkon még örültem is, bár nekem vizes gumik voltak feltéve az autómra, tehát nagyon nem zavart ez a dolog, de azt gondolom, hogy teljesen normális döntést hozott a rendezőség. Biztos vagyok benne, hogy az lett volna a vége, hogy 15-20 autóból egy megint beesik valahová és újra etap lett volna az egész.

- A második körben hogy tetszett ez a fekedi gyors?
- Nekem nagyon tetszett. A második körben megmondom őszintén, nehezebb volt rajta végigmenni nyilvánvalóan, mint nappal lett volna. Éjszaka a reflektorfénynél nem lehetett látni annyira, hogy hol van sár és emiatt kiszámíthatatlan lett az autó viselkedése.

- Könnyebb a lelkednek ilyen eredménnyel befejezni?
- Abszolút. Ez olyan boldogság volt! A versenyzőtársaim és mindenki, aki ott volt, egy kicsit minket ünnepelt a versenyen, már a prológon. Számomra meglepetés volt, hogy a WRC-s versenyzőtársaimtól kaptam egy dedikált aranycipőt ajándékba és felköszöntöttek. Ez nekem meglepetés volt, mert az egészről semmit nem tudtam. Ehhez az egészhez hozzájött az, hogy sikerült a versenyen is jó eredménnyel szerepelnünk és a célban folytatni az ünneplést, hihetetlen megható érzés volt. A lányom, aki 23 éves, még soha nem ült a WRC-ben, és megkért, hogy a prológon jöhessen velem. Mondtam, hogy természetesen. Megbeszéltük a Gabival, hogy a lányommal megyek majd a prológon. A navigátornak ott kell lenni, mert a menetlevélre neki kell ráíratnia az időt. A Gabi azt mondta, ne kössem be magam, mert a polgármester fog valamit mondani, úgyhogy nem kötöttem be magam. Felmentünk a rajtdobogóra, ott Markó Tibi azt mondta, szálljak ki. Akkor már gyanús volt a dolog, hogy valami készül. A Tibivel volt egy kis riport, és közben észrevétlenül felsorakoztak a WRC-s versenyzőtársak. A Herczig Norbi mondott egy pár szót és megköszöntöttek, ami nagyon meghatódtam, kedves dolog volt.

- Mi lesz veled jövőre? Ha jól olvastam, nem szakadsz el annyira a rali-versenyzéstől…
- Semmiképpen nem akarok elszakadni a ralitól. Szándékomban áll segíteni a Kokó munkáját a rali sportbizottságban vagy az MNASZ-en belül valamilyen módon, de még nem tudjuk, milyen módon. December 14-én lesz a közgyűlés, akkor majd ez eldől. Másrészt Gabikának a versenyzését is szeretném segíteni, amennyire tőlem telik. És hogy ne alakuljanak ki nálam teljesen elvonási tünetek, úgy döntöttünk, hogy három IRC-n fogok rajthoz állni a Hering Gyuszi Hondájával és Zsíros Gábor navigálásával.

- Miért pont ezt választottad? Mennyire ismered ezt az autót?
- Még soha életemben nem mentem elsőkerékhajtású autóval, megmondom őszintén. De mivel ezt az autót is a Budai csapat készíti fel a versenyekre, így sokszor találkozom az autóval és már murván egy párszor segítettem a beállításokban. Murván mentem is már vele, de aszfalton még egy métert sem, de majd most! Mert igazság szerint szívesebben mennék aszfaltversenyeken.

- Kinézted már, hogy egyáltalán melyikeken indulnál el szívesen?
- Nem tudom. Az a baj, hogy nem tudom kinézni addig, amíg nem lesz magyar versenynaptár. Miután az autó és Gabi is mennek a magyar bajnokságban, így nekem hozzájuk kell igazodnom majd. Amikor nem ütközik, csak akkor tudok kint indulni.

- Más navigátorral nem is tudod elképzelni, hogy menj?
- Nem, egyelőre nem. Nagyon jól érezzük magunkat most egymással a Gabikával. Nagyon tetszik nekem ez a fiatalos lendület, ez a hihetetlen szervezőkészség. Megint meglepett engem erre a versenyre, hiszen fogalmam sem volt róla, hogy a sárga autómból matt fekete lesz.

- Ezt akartam is kérdezni, hogyhogy megváltozott az utolsó futamra…
- Ez Gabika meglepetése volt, hogy az utolsó versenyre átfóliázták matt feketére és arany betűkkel írták rá a szponzorok nevét. Szerintem nagyon jól sikerült egyébként, de erről mit sem tudtam.

- Gyönyörű volt egyébként, nekem őszintén szólva jobban tetszett, mint sárgán.
- Meg kell mondjam őszintén, nekem is.

- A Mikulás Ralin rajthoz állsz?
- Indulóként már nem. Minden évben a Pech szokott menni Budai Béla autójával Prágában a rallysprinten, ami egy jópofa verseny, hasonló, mint a Mikulás Rali nálunk. Tavaly is kint voltam ezen és most úgy néz ki, hogy Pech a Subaruval fog menni, A Papa megkért, hogy menjek ki erre a versenyre, segítsek az autó megismerésében és beállításában. De titkon a Gabikának fogok szurkolni, mert ő meg viszont indul a Mikuláson.

 

Ez a hír most jelenik meg 4590. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k