Álomszerű végjáték
Vizin Laci bácsi zárófutama
2008-11-13
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
765724446
Napi oldal:
33394
Jelenleg:
941
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Vizin Laci bácsi gyönyörű eredménnyel búcsúzott a hazai első osztálytól: az utolsó ORB futamán, a Mecsek lankáin abszolút második hellyel ajándékozták meg magunkat. Laci bácsi meghatódott a versenyzőtársakon, és nagyon boldogan tekint a jövő évre…

- Hogy érezted magad az autóban?
- Nagyon boldog voltam, mert egy öröm-ralinak szántuk a mecseki versenyt, mivel ez volt az utolsó megmérettetésem a hazai bajnokságon. Mentünk felszabadultan, nem foglalkoztunk az eredménnyel és gondoltuk, majd lesz valami a végén. Magam is meglepődtem, hogy milyen jó eredmények jöttek ki belőle és ez nagyon nagy örömmel töltött el bennünket. Bár már mindjárt a második gyorsaságin megtréfált az autó, valami elektronikus problémánk volt. Valószínűleg a párától az egyik komputer meghibásodott és nem volt a műszerfalon semmilyen kijelzésem, és nem tudtam használni a kormányváltót. Megijedtünk, hogy mi lesz, de szerencsére a szervizparkban orvosolták. Az utolsó gyorsaságin megint volt egy olyan pillanat, amikor megijedtünk, akkor az ékszíj szakadt el és megszűnt a kormányszervónk és a töltés. Nagyon ideges voltam, hogy kibírja-e. A gyorsaságiról még úgy ahogy lejöttünk, de nem tudtuk, hogy kibírja-e azt a távolságot, ami etapon Pécsig várt ránk, de szerencsére nem volt gond.

- Az első két gyorson, még át tudtatok menni, de a harmadikat viszont törölték. Amikor etapban végigmentetek rajta, akkor hogy tűnt számodra: jó volt, hogy így történt, vagy végig lehetett volna menni rajta?
- Az volt a probléma, hogy 45 percet állt az a 15 autó körülbelül, aki rendes időben érkezett az időellenőrzőre a gyorsasági rajtnál. Amikor ilyen körülmények között 45 percen keresztül állnak úgy a versenyautók, a gumik, mint az emberek, a versenyzők és teljesen kiestek a ritmusból. Ez egy nem normális állapot volt. Tetejébe a sportbírók is azt mondták, hogy borzalmas állapotban van a pálya és mindenféle negatív dolgokat. Én titkon még örültem is, bár nekem vizes gumik voltak feltéve az autómra, tehát nagyon nem zavart ez a dolog, de azt gondolom, hogy teljesen normális döntést hozott a rendezőség. Biztos vagyok benne, hogy az lett volna a vége, hogy 15-20 autóból egy megint beesik valahová és újra etap lett volna az egész.

- A második körben hogy tetszett ez a fekedi gyors?
- Nekem nagyon tetszett. A második körben megmondom őszintén, nehezebb volt rajta végigmenni nyilvánvalóan, mint nappal lett volna. Éjszaka a reflektorfénynél nem lehetett látni annyira, hogy hol van sár és emiatt kiszámíthatatlan lett az autó viselkedése.

- Könnyebb a lelkednek ilyen eredménnyel befejezni?
- Abszolút. Ez olyan boldogság volt! A versenyzőtársaim és mindenki, aki ott volt, egy kicsit minket ünnepelt a versenyen, már a prológon. Számomra meglepetés volt, hogy a WRC-s versenyzőtársaimtól kaptam egy dedikált aranycipőt ajándékba és felköszöntöttek. Ez nekem meglepetés volt, mert az egészről semmit nem tudtam. Ehhez az egészhez hozzájött az, hogy sikerült a versenyen is jó eredménnyel szerepelnünk és a célban folytatni az ünneplést, hihetetlen megható érzés volt. A lányom, aki 23 éves, még soha nem ült a WRC-ben, és megkért, hogy a prológon jöhessen velem. Mondtam, hogy természetesen. Megbeszéltük a Gabival, hogy a lányommal megyek majd a prológon. A navigátornak ott kell lenni, mert a menetlevélre neki kell ráíratnia az időt. A Gabi azt mondta, ne kössem be magam, mert a polgármester fog valamit mondani, úgyhogy nem kötöttem be magam. Felmentünk a rajtdobogóra, ott Markó Tibi azt mondta, szálljak ki. Akkor már gyanús volt a dolog, hogy valami készül. A Tibivel volt egy kis riport, és közben észrevétlenül felsorakoztak a WRC-s versenyzőtársak. A Herczig Norbi mondott egy pár szót és megköszöntöttek, ami nagyon meghatódtam, kedves dolog volt.

- Mi lesz veled jövőre? Ha jól olvastam, nem szakadsz el annyira a rali-versenyzéstől…
- Semmiképpen nem akarok elszakadni a ralitól. Szándékomban áll segíteni a Kokó munkáját a rali sportbizottságban vagy az MNASZ-en belül valamilyen módon, de még nem tudjuk, milyen módon. December 14-én lesz a közgyűlés, akkor majd ez eldől. Másrészt Gabikának a versenyzését is szeretném segíteni, amennyire tőlem telik. És hogy ne alakuljanak ki nálam teljesen elvonási tünetek, úgy döntöttünk, hogy három IRC-n fogok rajthoz állni a Hering Gyuszi Hondájával és Zsíros Gábor navigálásával.

- Miért pont ezt választottad? Mennyire ismered ezt az autót?
- Még soha életemben nem mentem elsőkerékhajtású autóval, megmondom őszintén. De mivel ezt az autót is a Budai csapat készíti fel a versenyekre, így sokszor találkozom az autóval és már murván egy párszor segítettem a beállításokban. Murván mentem is már vele, de aszfalton még egy métert sem, de majd most! Mert igazság szerint szívesebben mennék aszfaltversenyeken.

- Kinézted már, hogy egyáltalán melyikeken indulnál el szívesen?
- Nem tudom. Az a baj, hogy nem tudom kinézni addig, amíg nem lesz magyar versenynaptár. Miután az autó és Gabi is mennek a magyar bajnokságban, így nekem hozzájuk kell igazodnom majd. Amikor nem ütközik, csak akkor tudok kint indulni.

- Más navigátorral nem is tudod elképzelni, hogy menj?
- Nem, egyelőre nem. Nagyon jól érezzük magunkat most egymással a Gabikával. Nagyon tetszik nekem ez a fiatalos lendület, ez a hihetetlen szervezőkészség. Megint meglepett engem erre a versenyre, hiszen fogalmam sem volt róla, hogy a sárga autómból matt fekete lesz.

- Ezt akartam is kérdezni, hogyhogy megváltozott az utolsó futamra…
- Ez Gabika meglepetése volt, hogy az utolsó versenyre átfóliázták matt feketére és arany betűkkel írták rá a szponzorok nevét. Szerintem nagyon jól sikerült egyébként, de erről mit sem tudtam.

- Gyönyörű volt egyébként, nekem őszintén szólva jobban tetszett, mint sárgán.
- Meg kell mondjam őszintén, nekem is.

- A Mikulás Ralin rajthoz állsz?
- Indulóként már nem. Minden évben a Pech szokott menni Budai Béla autójával Prágában a rallysprinten, ami egy jópofa verseny, hasonló, mint a Mikulás Rali nálunk. Tavaly is kint voltam ezen és most úgy néz ki, hogy Pech a Subaruval fog menni, A Papa megkért, hogy menjek ki erre a versenyre, segítsek az autó megismerésében és beállításában. De titkon a Gabikának fogok szurkolni, mert ő meg viszont indul a Mikuláson.

 

Ez a hír most jelenik meg 4575. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k