Ami a sajtóanyag mögött van
Bútor Robi
2005-02-03
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770553286
Napi oldal:
158369
Jelenleg:
693
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Már korábban is lehetett sejteni, hogy valami nem kerek.
Aztán jött a sajtóanyag, amibõl kiderült, hogy egy igazán eredményes csapat, a Citroen Total Rallye Team befejezi a versenyzést és Bútor Robi alól is kiszaladt a francia autó, esetleg egy gyári WRC lehetõsége.
Robi szívesen válaszolt a kérdésekre:


Zsákutca lett ez a történet, ugye?
Igen, gyakorlatilag minden szempontból.
Amikor meghallottuk, hogy kiszáll a PSA csoport, akkor már gondoltam, hogy itt nagy baj lesz. Ezzel együtt, ha nem szállt volna ki és tovább tudtuk volna csinálni, akkor is egy kicsit zsákutca volt, mert úgy éreztem, hogy négy magyar bajnoki cím után amit a kétkerekesek között szereztünk az elmúlt négy évben, igazából nem volt túl nagy kihívás.

Én mindenképpen szeretem a kemény, komoly feladatokat és egy kicsit már bele is untunk annak ellenére, hogy megpróbáltuk az utolsó pillanatig profin csinálni.

2004-ben például már csak a VB motivált. Mindent arra tettem fel, hogy 6 versenybõl sikerüljön megnyerni a bajnoki címet, nehogy hibázzak vagy hiba legyen és csak a VB érdekelt és elvesztettük a motivációt 2004-ben és ezért is nem folytattuk.

Lett volna lehetõség kétkerekessel?
Ha nagyon akartunk volna, akkor tudtunk volna menni egy C2-essel, de igazából mindenképpen kellett volna hozzátenni pénzt.
A költségvetés nagy részét a Citroen Hungária állta és nem tudtuk volna ezt pótolni, ezáltal egy sokkal leegyszerûsítettebb, lecsökkentett kondíciókkal jöhetett volna az az autó. Gyakorlatilag a fõ baj a CASCO lett volna, pontosabban annak hiánya.
És azért egy ilyen új C2-esnek iszonyatosan magas az értéke és én ezt nem vállaltam be, hogy CASCO nélkül nekifussak.

A Montén pedig nagyon jól szóltak a kis Citroenek...
Az autó teljesen top, ez biztos. Nagyon komolyan kitalált, jó autó. Szerintem a jelen pillanatban a legjobb Szuper1600-os autó lett volna, de úgy érzem, hogy sajnos itthon nincs elég autó ahhoz, hogy igazán komoly csatát vívjunk, és így, hogy mindenhol olvasom, hogy 12-13 WRC és 56 nagyon komoly N-es autó várható, innentõl kezdve egyre jobban csúszik az ember hátrébb és nem szerettem volna abszolútban hátrébbról indulni és tényleg szeretem a komoly csatákat, ez motivál, nekem kellenek a feladatok!

Akkor más Super1600-ban nem is gondolkoztál?
Amikor kiderült, hogy a Citroen nem vesz részt a versenytámogatásban, akkor megpróbáltam a Suzukival tárgyalni, szerettem volna az Õ színeikben versenyezni, de sajnos a tárgyalások nem úgy alakultak ahogy én szerettem volna. És így nem adatott meg a lehetõség, hogy kipróbáljak egy ilyen top1600-os autót, mint a Suzuki.

A Citroen Total Rallye Team tényleg a legprofibb csapat volt.
Ez mindenképp egy jó iskola Bútor Robinak is, nem?
Négy év alatt rengeteg versenykilométeri tapasztalatot szereztünk és rengeteget dolgoztunk azért, hogy jól nézzen ki a csapat, sokat foglalkoztunk a médiával és az biztos, hogy ez a jövõben is meghozza a gyümölcsét és ha talpra tudunk állni ebben az évben akkor ezt ugyanilyen színvonalon szeretném tovább csinálni.

Ez a négykerekes hóautózás elõrevetít valamit?
Az elmúlt három évben már négykerekes autóval autóztam a hóban, elõtte pedig Ladával.
A Lada az élmény kedvéért volt, iszonyatosan szeretek menni vele hóban, ezekkel a négykerekesekkel pedig marha gyorsan lehet közlekedni télen. Nem akkora élmény, de sokkal gyorsabban lehet vele menni.

Ez az autó pedig egy Nissan Sunny GTI-R. Van egy Nissan kereskedésem és kitaláltam, hogy a szalonba ki szeretnék rakni egy ilyen régebbi versenyautót és ezért készült ez. Azt gondolom nagyon gyönyörût sikerült csinálni belõle és mindenképp ki akartam próbálni. Nagyon jó kis autó lett, nagyon tetszett...

Nekem is tetszett! :)
Ennek örülök!
Természetesen ettõl függetlenül négykerekes autóval szeretnék versenyezni, ez biztos.

Amikor a Forddal mentél jó sok pénzedbe volt a versenyzés, emlékszem Citroenes évek elõtt többször is nyilatkoztad, hogy már nem akarsz úgy versenyezni, hogy ennyire a saját zsebbõl kelljen finanszírozni.
Ez a hozzáállás nem változott, ugye?
Nem szeretnék és nem is tudok olyan nagyságrendekben gondolkozni, mint amikor a Fordok idejében gondolkoztam és nem is akarok.
Mindenképpen szponzori háttérrel szeretnék versenyezni és valószínûleg bérelni fogok egy autót.

A bérlés az egyetlen út, már csak azért is, hogy ne álljon egy komoly tõke egy ilyen kategóriájú autóba. És szervizzel együtt szeretnék ilyen autót bérelni, nem tudok és nem is akarok szervizcsapatot felállítani. Ez mind-mind pénz és felelõsségben és munkában is nagyobb teher, amire abszolút nincs idõm.

Tehát valószínûleg bérlés lesz, komplett szervizcsapatos bérlés. Vilivel ketten fogunk menni és két csapatvezetõ, valamint egy médiafelelõsbõl fog állni a csapat.
Ezen dolgozunk jelen pillanatban, hogy ez mind összeálljon. Mind a csapat, mind az anyagi háttér, valamint egy olyan cég akitõl tudunk bérelni egy komoly autót.

Remélem, hogy hamarosan be tudok számolni nagyon pozitív dolgokról. Folynak a tárgyalások és azt hiszem, hogy nagyon jó irányba tartunk és nagyon közel van az amit vártunk eddig is már. Igaz sajnos nem Citroen...

Akkor így buktad a piros hegyoldalt...
Remélem, hogy más színû lesz a hegyoldal a szurkolóktól,
és remélem olyan színû, mint amilyen az én ruhám lesz :)


Ez a hír most jelenik meg 2600. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k