Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Amúgy is kellett már egy kabincsere...
Varga Cigány Zoltán az Alpok Adria Kupán esett...
2011-04-12
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
684383940
Napi oldal:
43939
Jelenleg:
836
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Varga Cigány Zoltán furcsa módon adott hírt magáról, hogy az idei évben az Alpok Adria Kupában szórakoztatja a nézőket a BMW-vel. A kupa első futamán, már az első gyorsasági szakasz célja előtt egy szakadékba estek, amit navigátora ép bőrrel megúszott, de Cigi kisebb-nagyobb sérüléseket szenvedett, így most erről és a folytatás lehetőségéről beszélgettem vele.

Mi újság veled, hogy vagy?
Ráérek most beszélgetni veled, nem mozdulok innét, pedig már nagyon utálom ezt a helyzetet! Most már jobban vagyok, megműtöttek, kiszedték a csöveket is tegnapelőtt. Kicsit még nehezen kapok levegőt, de ahol műtöttek, ott nem fáj. Most fognak egy mellényt csinálni nekem, ehhez tegnap levették a gipszmintát, mára ezt meg is hozzák és akkor már mehetek magamtól, önállóan... bár így is meg-megszökök azért, nem tudok én egyhelyben maradni! Azt mondta a doki, hogy fél év múlva már versenyautóba is ülhetek, ő megcsinálta rendesen, rakott bele lemezt eleget.

Amugy_is_kellett_mar_egy_kabincsere_5

Akkor összeraktak, mint egy jó versenyautót?
Nagyon remélem! Most azzal kellett szembesülnöm, hogy 48 éves korában az ember, ezeket az eséseket már valamiért nem bírja. Be voltunk övezve ugyanúgy, mint 100 éve, estünk már ettől nagyobbakat is, de ezt a terhelést már nem bírom, úgy tűnik. A súlyomat tartom, sportolok is, de ezzel az öregedéssel én sem tudok mit csinálni!

Mi történt veled, mesélj!
Teljesen kompletten? Bementem az MNASZ-be megint, ismét csak a marakodás ment, hogy licenceket kellene osztani... Ott tartanak még mindig, hogy a hatalomért marakodnak, a számok ugyanazok, mint tavaly és tavalyelőtt, pedig válság van. Én meg csak a licencemet kértem ki, hogy H betű legyen a nevem mellett, ha indulok valahol külföldön. Kiválasztottam az Alpok-Adria Kupát, ami 5 versenysorozatból áll, két olasz, egy szlovén és két osztrák futam a része ennek a bajnokságnak. 

A pénzről csak annyit, hogy amit itthon be kellene fizetnem 200 ezret, avval ott pont eljutok odáig, hogy befizetem a 300 eurós nevezési díjat, kimegy a szerelvényem, benne a versenyautó és a tréning autó, én kimegyek egy külön kocsival, este megvacsorázunk, és kifizetjük az 5 embernek a szállást reggelivel a két éjszakára. Akkor tartok 200 ezer forintnál! Onnét kezdődik az élet! Ezt most így meg is csináltuk, első verseny lett volna, Olaszországban kezdtünk. 

Nagyon jó kis pályák vannak arrafelé! Ami szintén a magyarországi versenyzés ellen szól, hogy nagyon kicsi az ország, évek óta ugyanazokon a pályákon megyünk, ugyanazokkal az autókkal. Itt meg kinn most láttam először a pályákat, háromszor lehet rajta tréningezni, aztán gyerünk! Jó, most történt egy hiba, de ez a rallye! Nem úgy van itt, hogy már előtte két héttel lelopózunk, megtanuljuk kívülről a pályát és fejből akarunk menni! 

Ezek az okok vezettek oda, hogy mi most így döntöttünk, hogy szétnézünk máshol. Arról nem is beszélve, hogy ez végre megmozdítja az adrenalint! Otthon már semmi löket nincs, legfeljebb az mozdítja meg az adrenalint, ha belém kötnek, meg hogy ezért adjak pénzt, meg azért adjak, ha kicsit nagyobb a szervizautó, akkor rögtön plusz összeget kérnek miatta, meg belépő a szervizparkba. Itt kinn? Itt semmi ilyen! Javaslom mindenkinek egyébként a kinti versenyzést! Kimész, óránként hatszor megkérdezik, hogy jól érzed-e magad, minden rendben van, megtaláltátok-e a helyet, jó-e a kemping... 

Szervizpark? Hihetetlen! Nem egymás hegyén-hátán vagyunk, mint Magyarországon! Akkora, hogy hihetetlen.... ááá, annyi dolgot pakolsz ki, amennyit csak akarsz. Olyan területet jelölnek ki - és közben még megkérdezik, hogy elég-e - hogy mindenkinek kamiont számolnak. 83-an indultunk ezen a futamon is, de mindenkinek kényelmes helye volt! Végre jó idő lett, bár ott egyébként is jó idő volt. A barátaink kimentek síelni, aztán pedig jöttek versenyt nézni, este együtt bandáztunk, családias a hangulat! A verseny kezdetén a várból rajtoltunk, gyönyörű környezet! Maga a hely... leírhatatlan! Nem tudom neked elmondani, na! :-)

Amugy_is_kellett_mar_egy_kabincsere_4

Sokáig nem jutottál sajnos ezen a futamon...
Vasárnap rögtön az első gyorsasági végén beestünk, aztán onnét jött a történet, hogy nagyon hamar leesett a vérnyomásom, azt mondták, hogy azonnal vigyenek az udinei kórházba, mentőhelikopter, stb. A kórházban megröntgeneztek, megvizsgáltak, és mondta a doki, hogy el van törve két csigolyám, ő is megcsinálhatja, de ha gondolom, és van itthon orvosom, akkor jöhetek nyugodtan haza, elenged. Egyeztettünk a szállításról, és akkor egy T5-ös Transporterrel a szamaritánusok hazahoztak. Itt vagyok most a Baleseti Kórházban és dr. Nagy Péter megműtött. Tudja, hogy elég öntörvényű vagyok, de azt mondta, hogyha betartom a szabályait, akkor ebből azért még jó fog kisülni. Pénteken megoperáltak, vasárnap kiszedték a csöveket belőlem, most volt egy kis hőemelkedésem, megnézik, hogy nincs-e valami gyulladás, de ha minden rendben van, akkor szerdán már elhagyhatom a kórházat. Ha pedig a mellényt 11 hétig hordom rendesen napközben, és eljövök a "gyogyóra", azaz gyógytornára, akkor a doki szerint fél éven belül autóba ülhetek, versenyezhetek. Jól telerakott fémekkel, azt mondja, hogy ez nem fog összerogyni!

Amugy_is_kellett_mar_egy_kabincsere_1

Tényleg nem ez volt az eddigi legnagyobb esésed?
Nem-nem, dehogy! Normál körülmények között, itt kisodródtunk volna és egy defekttel mentünk volna tovább. Csak itt marha kevés volt a hely! Nem voltunk elkésve, nem kapkodtunk, nagyon szépen felkészültünk, mindenünk megvolt, tudatosan jöttünk, Endrész Pisti navigátorom is teljesen jól mondta a dolgokat, nagyon jól navigált, jól dolgoztunk, ugyanúgy jöttek a kanyarok, ahogy szoktak. De most itt lett a vége. Jó lett volna, ha legalább egy vagy két gyors eredményünk lett volna és csak utána esünk el, mert akkor láthattam volna, hogy hol a helyünk ebben a mezőnyben. Nem vigasz, csak úgy megjegyezném, hogy 31-en estünk el ezen a futamon velem együtt.

Visszatérsz ebbe a kupába?
Hát hogyne térnék! Én már a szlovén futamtól szeretném folytatni! Az autóra már amúgy is kellett volna egy kabincsere, ezt majd megejtjük addig, amíg lábadozok, az összes többi berendezés pedig készen van, nincs semmi gond!

Amugy_is_kellett_mar_egy_kabincsere_3

Nekem pedig úgy tűnik, hogy neked sincs semmi bajod! :-)
Majd ha a levegőt már jobban veszem, akkor jobb lesz! 
Ha innét kikerülök, akkor pedig még jobb lesz!

Előre sejtem a válaszod, de csak feltenném a kérdést: hazai pályákon nem is láthatnak már a szurkolók?
Nagyon sok változásnak kellene ahhoz történni! Hihetetlen az, hogy még mindig nem fogják fel... egyre kevesebben vagyunk, válság van, válság van mindenhol, mégsem teszik meg a kellő lépéseket! 

Ott marakodnak, minden héten más az RSB vezetője. Az én szememben ezek az emberek már semmik, szavahihetetlen magányos farkasok, akik a saját kis pecsenyéjüket sütögetik. Meg kellene változtatni a dolgokat, de a nagy körítés még mindig másról szól... Semmi, de semmi nem rólunk szól ott! Egy-két megszállott még tud menni, de engem az már nem mozgat! 

Nagyon szép éveit átéltem én a hazai autósportnak, amikor még volt 32 zsigulis és vérremenő csatát vívtunk, reggel tiszta idegben keltünk fel és tényleg agyig volt az adrenalin, ki nyer, hogy nyer és már az is nagy dolog volt, ha a kategória első 10 helyezettjébe be tudott kerülni az ember. Ez most már nincs... és nem is jön vissza. Ez a probléma! 

Én meg most azért megyek, mert szeretek versenyezni, és egyelőre kinn jól érzem magam és a kis csapatom is jól érzi magát! És mondom még egyszer: abszolút nem kerül többe! Nincs kedvem már itthon menni, most is beszéltem egy-két emberrel, mesélik, hogy milyen problémák voltak az Eger Rallye-n, hogy milyen rossz minőségű utakon mentek... olyan szakaszon mentek, amire már ezer éve mondjuk, hogy nem odavaló... Még mindig nem értették meg, és csomó mást sem értenek még mindig!

Amugy_is_kellett_mar_egy_kabincsere_6

Bizonyára Te jobban döntöttél, de a nézőknek biztos, hogy hiányzol!
Egyrészt a nézők is fogynak a hazai pályák mellől, másrészt a nézők is el tudnak ide - Olaszországba - is jönni! Ha kell, tudok olyat szervezni, hogy kiviszek én 18 embert és  jöjjenek, nézzék meg! Van itt 500-as Fiat Abarth is, az új fajta, de abban is csattog a váltó! Nem azt mondom, hogy Magyarországon nincs ilyen technika, mint itt, de Olaszországban nem 38 darab Mitsubishit fog látni az ember!

Én itt most 15-ös rajtszámmal mentem, mert először elírták, azt hitték, hogy N-es kocsi. Majd amikor a gépátvételen kiderült, hogy ez A-s autó, rögtön előrébb tettek! Hatodikként rajtoltam a mezőnyben! Megtisztelve éreztem magam! Jó volt! De már a 15-ös rajtszám is jó a nyolcvanhárom indulóból, nem? Magyarországon meg? H csoport, meg ilyen csoport, olyan csoport ott a mezőny végén? Itt a dokim, lehet le kell tennem a telefont...

Több kérdésem úgysincs! :-)
Nem is kell, megválaszolok én anélkül is mindent! :-)

Köszönöm, én pedig szurkolok, hogy mielőbb újra versenyautóba ülhess!

 

Ez a hír most jelenik meg 14602. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k