Amúgy is kellett már egy kabincsere...
Varga Cigány Zoltán az Alpok Adria Kupán esett...
2011-04-12
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763345291
Napi oldal:
82748
Jelenleg:
909
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Varga Cigány Zoltán furcsa módon adott hírt magáról, hogy az idei évben az Alpok Adria Kupában szórakoztatja a nézőket a BMW-vel. A kupa első futamán, már az első gyorsasági szakasz célja előtt egy szakadékba estek, amit navigátora ép bőrrel megúszott, de Cigi kisebb-nagyobb sérüléseket szenvedett, így most erről és a folytatás lehetőségéről beszélgettem vele.

Mi újság veled, hogy vagy?
Ráérek most beszélgetni veled, nem mozdulok innét, pedig már nagyon utálom ezt a helyzetet! Most már jobban vagyok, megműtöttek, kiszedték a csöveket is tegnapelőtt. Kicsit még nehezen kapok levegőt, de ahol műtöttek, ott nem fáj. Most fognak egy mellényt csinálni nekem, ehhez tegnap levették a gipszmintát, mára ezt meg is hozzák és akkor már mehetek magamtól, önállóan... bár így is meg-megszökök azért, nem tudok én egyhelyben maradni! Azt mondta a doki, hogy fél év múlva már versenyautóba is ülhetek, ő megcsinálta rendesen, rakott bele lemezt eleget.

Amugy_is_kellett_mar_egy_kabincsere_5

Akkor összeraktak, mint egy jó versenyautót?
Nagyon remélem! Most azzal kellett szembesülnöm, hogy 48 éves korában az ember, ezeket az eséseket már valamiért nem bírja. Be voltunk övezve ugyanúgy, mint 100 éve, estünk már ettől nagyobbakat is, de ezt a terhelést már nem bírom, úgy tűnik. A súlyomat tartom, sportolok is, de ezzel az öregedéssel én sem tudok mit csinálni!

Mi történt veled, mesélj!
Teljesen kompletten? Bementem az MNASZ-be megint, ismét csak a marakodás ment, hogy licenceket kellene osztani... Ott tartanak még mindig, hogy a hatalomért marakodnak, a számok ugyanazok, mint tavaly és tavalyelőtt, pedig válság van. Én meg csak a licencemet kértem ki, hogy H betű legyen a nevem mellett, ha indulok valahol külföldön. Kiválasztottam az Alpok-Adria Kupát, ami 5 versenysorozatból áll, két olasz, egy szlovén és két osztrák futam a része ennek a bajnokságnak. 

A pénzről csak annyit, hogy amit itthon be kellene fizetnem 200 ezret, avval ott pont eljutok odáig, hogy befizetem a 300 eurós nevezési díjat, kimegy a szerelvényem, benne a versenyautó és a tréning autó, én kimegyek egy külön kocsival, este megvacsorázunk, és kifizetjük az 5 embernek a szállást reggelivel a két éjszakára. Akkor tartok 200 ezer forintnál! Onnét kezdődik az élet! Ezt most így meg is csináltuk, első verseny lett volna, Olaszországban kezdtünk. 

Nagyon jó kis pályák vannak arrafelé! Ami szintén a magyarországi versenyzés ellen szól, hogy nagyon kicsi az ország, évek óta ugyanazokon a pályákon megyünk, ugyanazokkal az autókkal. Itt meg kinn most láttam először a pályákat, háromszor lehet rajta tréningezni, aztán gyerünk! Jó, most történt egy hiba, de ez a rallye! Nem úgy van itt, hogy már előtte két héttel lelopózunk, megtanuljuk kívülről a pályát és fejből akarunk menni! 

Ezek az okok vezettek oda, hogy mi most így döntöttünk, hogy szétnézünk máshol. Arról nem is beszélve, hogy ez végre megmozdítja az adrenalint! Otthon már semmi löket nincs, legfeljebb az mozdítja meg az adrenalint, ha belém kötnek, meg hogy ezért adjak pénzt, meg azért adjak, ha kicsit nagyobb a szervizautó, akkor rögtön plusz összeget kérnek miatta, meg belépő a szervizparkba. Itt kinn? Itt semmi ilyen! Javaslom mindenkinek egyébként a kinti versenyzést! Kimész, óránként hatszor megkérdezik, hogy jól érzed-e magad, minden rendben van, megtaláltátok-e a helyet, jó-e a kemping... 

Szervizpark? Hihetetlen! Nem egymás hegyén-hátán vagyunk, mint Magyarországon! Akkora, hogy hihetetlen.... ááá, annyi dolgot pakolsz ki, amennyit csak akarsz. Olyan területet jelölnek ki - és közben még megkérdezik, hogy elég-e - hogy mindenkinek kamiont számolnak. 83-an indultunk ezen a futamon is, de mindenkinek kényelmes helye volt! Végre jó idő lett, bár ott egyébként is jó idő volt. A barátaink kimentek síelni, aztán pedig jöttek versenyt nézni, este együtt bandáztunk, családias a hangulat! A verseny kezdetén a várból rajtoltunk, gyönyörű környezet! Maga a hely... leírhatatlan! Nem tudom neked elmondani, na! :-)

Amugy_is_kellett_mar_egy_kabincsere_4

Sokáig nem jutottál sajnos ezen a futamon...
Vasárnap rögtön az első gyorsasági végén beestünk, aztán onnét jött a történet, hogy nagyon hamar leesett a vérnyomásom, azt mondták, hogy azonnal vigyenek az udinei kórházba, mentőhelikopter, stb. A kórházban megröntgeneztek, megvizsgáltak, és mondta a doki, hogy el van törve két csigolyám, ő is megcsinálhatja, de ha gondolom, és van itthon orvosom, akkor jöhetek nyugodtan haza, elenged. Egyeztettünk a szállításról, és akkor egy T5-ös Transporterrel a szamaritánusok hazahoztak. Itt vagyok most a Baleseti Kórházban és dr. Nagy Péter megműtött. Tudja, hogy elég öntörvényű vagyok, de azt mondta, hogyha betartom a szabályait, akkor ebből azért még jó fog kisülni. Pénteken megoperáltak, vasárnap kiszedték a csöveket belőlem, most volt egy kis hőemelkedésem, megnézik, hogy nincs-e valami gyulladás, de ha minden rendben van, akkor szerdán már elhagyhatom a kórházat. Ha pedig a mellényt 11 hétig hordom rendesen napközben, és eljövök a "gyogyóra", azaz gyógytornára, akkor a doki szerint fél éven belül autóba ülhetek, versenyezhetek. Jól telerakott fémekkel, azt mondja, hogy ez nem fog összerogyni!

Amugy_is_kellett_mar_egy_kabincsere_1

Tényleg nem ez volt az eddigi legnagyobb esésed?
Nem-nem, dehogy! Normál körülmények között, itt kisodródtunk volna és egy defekttel mentünk volna tovább. Csak itt marha kevés volt a hely! Nem voltunk elkésve, nem kapkodtunk, nagyon szépen felkészültünk, mindenünk megvolt, tudatosan jöttünk, Endrész Pisti navigátorom is teljesen jól mondta a dolgokat, nagyon jól navigált, jól dolgoztunk, ugyanúgy jöttek a kanyarok, ahogy szoktak. De most itt lett a vége. Jó lett volna, ha legalább egy vagy két gyors eredményünk lett volna és csak utána esünk el, mert akkor láthattam volna, hogy hol a helyünk ebben a mezőnyben. Nem vigasz, csak úgy megjegyezném, hogy 31-en estünk el ezen a futamon velem együtt.

Visszatérsz ebbe a kupába?
Hát hogyne térnék! Én már a szlovén futamtól szeretném folytatni! Az autóra már amúgy is kellett volna egy kabincsere, ezt majd megejtjük addig, amíg lábadozok, az összes többi berendezés pedig készen van, nincs semmi gond!

Amugy_is_kellett_mar_egy_kabincsere_3

Nekem pedig úgy tűnik, hogy neked sincs semmi bajod! :-)
Majd ha a levegőt már jobban veszem, akkor jobb lesz! 
Ha innét kikerülök, akkor pedig még jobb lesz!

Előre sejtem a válaszod, de csak feltenném a kérdést: hazai pályákon nem is láthatnak már a szurkolók?
Nagyon sok változásnak kellene ahhoz történni! Hihetetlen az, hogy még mindig nem fogják fel... egyre kevesebben vagyunk, válság van, válság van mindenhol, mégsem teszik meg a kellő lépéseket! 

Ott marakodnak, minden héten más az RSB vezetője. Az én szememben ezek az emberek már semmik, szavahihetetlen magányos farkasok, akik a saját kis pecsenyéjüket sütögetik. Meg kellene változtatni a dolgokat, de a nagy körítés még mindig másról szól... Semmi, de semmi nem rólunk szól ott! Egy-két megszállott még tud menni, de engem az már nem mozgat! 

Nagyon szép éveit átéltem én a hazai autósportnak, amikor még volt 32 zsigulis és vérremenő csatát vívtunk, reggel tiszta idegben keltünk fel és tényleg agyig volt az adrenalin, ki nyer, hogy nyer és már az is nagy dolog volt, ha a kategória első 10 helyezettjébe be tudott kerülni az ember. Ez most már nincs... és nem is jön vissza. Ez a probléma! 

Én meg most azért megyek, mert szeretek versenyezni, és egyelőre kinn jól érzem magam és a kis csapatom is jól érzi magát! És mondom még egyszer: abszolút nem kerül többe! Nincs kedvem már itthon menni, most is beszéltem egy-két emberrel, mesélik, hogy milyen problémák voltak az Eger Rallye-n, hogy milyen rossz minőségű utakon mentek... olyan szakaszon mentek, amire már ezer éve mondjuk, hogy nem odavaló... Még mindig nem értették meg, és csomó mást sem értenek még mindig!

Amugy_is_kellett_mar_egy_kabincsere_6

Bizonyára Te jobban döntöttél, de a nézőknek biztos, hogy hiányzol!
Egyrészt a nézők is fogynak a hazai pályák mellől, másrészt a nézők is el tudnak ide - Olaszországba - is jönni! Ha kell, tudok olyat szervezni, hogy kiviszek én 18 embert és  jöjjenek, nézzék meg! Van itt 500-as Fiat Abarth is, az új fajta, de abban is csattog a váltó! Nem azt mondom, hogy Magyarországon nincs ilyen technika, mint itt, de Olaszországban nem 38 darab Mitsubishit fog látni az ember!

Én itt most 15-ös rajtszámmal mentem, mert először elírták, azt hitték, hogy N-es kocsi. Majd amikor a gépátvételen kiderült, hogy ez A-s autó, rögtön előrébb tettek! Hatodikként rajtoltam a mezőnyben! Megtisztelve éreztem magam! Jó volt! De már a 15-ös rajtszám is jó a nyolcvanhárom indulóból, nem? Magyarországon meg? H csoport, meg ilyen csoport, olyan csoport ott a mezőny végén? Itt a dokim, lehet le kell tennem a telefont...

Több kérdésem úgysincs! :-)
Nem is kell, megválaszolok én anélkül is mindent! :-)

Köszönöm, én pedig szurkolok, hogy mielőbb újra versenyautóba ülhess!

 

Ez a hír most jelenik meg 14754. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k