Apu, apuú! Gyere mán…!
Világi Péter
2008-08-11
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
783890623
Napi oldal:
48548
Jelenleg:
1397
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A Castrol Edge Rally Show-n jártamban-keltemben sok ismerős arcot láttam. Egy közülük különösen felkeltette a figyelmemet: Világi Peti. Aki a cím alapján nem tudja hová tenni: a Danubius Rádió műsorvezetője volt, a Renault Clio Kupában tűnt fel jónéhányszor, majd a Kassa Ralin, Patkó Gergővel az oldalán.
Ezután eltűnt - gondoltam, megkérdezem, mi van vele mostanában…

- Amikor valóra vált a nagy álmod, beülhettél egy igazi raliautóba, utána eltűntél…
- Hú, ez mikor is volt? 2005-ben. Előtte sem töltöttem sok időt sajnos ott, de annál jobban szerettem. Az elején navigáltam ugye Király Gabinak egy VFTS-ben, akkor határoztam el, hogy meg kéne nekem ezt tanulnom. Utána jött a gyorsasági szakág és a Zengő Motorsport, egy évig Astra, majd a Clio három évig. Nagyon tetszett és sokat tanultam. Ezután jött a Kassa Ralis lehetőség, ahol egy N/3-as Suzukival rajthoz állhattam. Nagyon nagy élmény volt, és kár, hogy az tizedik gyorsaságin tetőre tettem… :) De életem egyik legmeghatározóbb élménye volt. Ezután úgy alakultak az elfoglaltságaim, hogy nem érek rá hétvégén, mert dolgoznom kell: az RTL Klubon és a Sport Klubon.

- Mit csinálsz most?
- Focit és autóversenyeket közvetítek, elsősorban DTM-et. Valamint most Forma-1-et is közvetítek, de nem a tévében, hanem egy mozi megvette a jogokat és ott. Ennek Nyugat-Európában nagy hagyományai vannak, és szerencsére ezidáig itthon is minden alkalommal megtelt a terem, ahol a Forma-1-et vetítették. Nem csoda, hisz 100 négyzetméteres vásznon lehet Forma-1-et nézni… Ott is én vagyok az egyik kommentátor, ami tök jó, csak ugye hétvégén dolgozom. Így nem nagyon jut rá időm, hogy kimenjek a versenyekre, akár nézőnek, akár indulónak.

- De most itt vagy, a Rally Show-n - mit keresel itt?
- Most is dolgozom…:) A 98,9 RISE FM-nek vagyok az egyik műsorvezetője, és ma innen megy a műsorom. Ez egyébként egy teljesen új, digitális adó, leginkább a Balaton környékén és az Interneten fogható, a www.risefm.hu oldalon.

- Egy büdös nagy Hummer-t vezettél most: hogy barátkoztál meg a sportautók után egy ekkora géppel?
- Nem az én világom, de azért van egy fílingje… Ez egyébként a rádió promóciós autója, nem az enyém…:) Ebben 6000 ccm-es benzinmotor van, igazi fogyasztógép, és egy 25-30 litert eszik… Főleg, hogy veszettül kell nyomni a gázt, mert nem megy - ami nem is csoda, hisz 3 tonnás az autó. Nem nagyon lehet összehasonlítani más utcai autókkal. De, anélkül, hogy meg akarnék sérteni bárkit is, olyan bunkó-fílingje van: mész, bámulnak, lehúzod az ablakot, kikönyökölsz, és lenézel rájuk, ők meg látják, hogy na, ez a suttyó médiás…:)

- A Danubius-ban volt a promód, hogy "Apu, apu, gyere mán…", amit sokszor kiabáltak utánad mindenfelé. Hallod ezt még mostanában?
- Igen, szoktam, bár jóval ritkábban, de akkor is főleg az autósport körében.

<<< az elhíresült szlogen letöltése (mp3) >>>

- Nem vágysz vissza a pálya mellé - akár tűzállóban, akár mikrofonnal?
- Dehogynem! Az idei első gyorsasági futamon én lehettem a helyi spíker, és megint elkezdett bizseregni a vérem…:) De egyelőre tényleg nem tudok.

- Rali..?
- Az lenne a legjobb, de annyira meg nem tudok vezetni. Ezért most nagyon élveztem, hogy a finn srác, Miettinen mellé beülhettem, szerintem ez a fiú zseniálisan kezelte ezt az N/4-es autót.
Én ugye egyszer vezettem, Kassán, még 2005-ben. Az nagyon nagy élmény volt, de ezt tényleg nagyon meg kéne tanulni. Annyi kalandunk volt, hogy szegény Patkó Gergő, aki háromszoros bajnok volt, azt mondta, hogy ennyit megforgó autóban és árokban még nem volt a pályafutása alatt, mint velem egy versenyen…:) Arról nem is beszélve, hogy egészen addig, míg nem ült mellém, még sosem borult fel…:) Tehát azért ezt a sportot tisztelni kell: az autót is, a pályákat is, és persze az autóversenyzőket is. Nekem jó nagy arcom van, meg nagy szám, és tudok beszélni róla. De ez egy ralipályára kevés.


 

Ez a hír most jelenik meg 6567. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k