Argentina - Loeb győzelmével
összefoglaló
2007-05-07
összefoglaló • Répa Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
783605253
Napi oldal:
100062
Jelenleg:
1151
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

 

Nagy durranás szerepelt az argentin rally rendezőinek tervében, ami aztán a lehető legrosszabbul sült el.

Csütörtök estére a verseny központjából, Villa Carlos Pazból Buenos Airesbe utazott a mezőny a szervezők által biztosított három külön repülővel, csak, hogy egy 2,4 km hosszú távot teljesítsen a legendás River Plate football stadionban. A vártnál lényegesen kevesebb néző látogatott el a rendezvényre, de az igazi fekete leves csak akkor következett, amikor nehézségek támadtak a hazajutás körül. A Buenos Aires-i reptér radar kommunikációs problémába keveredett, ráadásul a hihetetlenül erős eső miatt a három gép közül csak kettő tudott visszatérni Carlos Pazba. A "szerencsések" hajnali fél négykor csukhatták be maguk után a szállodai szoba ajtaját. A többi "hajótöröttel" a harmadik gép visszafordult, és az erős köd miatt csak másnap, pénteken délután öt órára értek szállásukra.
Az autók még a Szuper Speciál szakasz után szállító járművekkel indultak neki a 700 km-es utazásnak, és harcra készen várták gazdáikat. A balul sikerült néhány kilométeres "megmozdulást" egyébként Mikko Hirvonen nyerte.

A Buenos Airesben rekedtek miatt a péntekre tervezett nyolc szakaszból bizony nem lett semmi, csupán egyetlen rövid esti körözésre kellett a versenyzőknek felszívniuk magukat, ami a cordobai arénában zajlott, már az argentinoktól megszokott hangulatban.
A délelőtt folyamán a pályák szélén csalódottan ácsorgó rajongók később megvadultak, és autók gyújtogatásával adtak hangot elégedetlenségüknek. A cordobai derbit ismét Hirvonen teljesítette a legjobban.
Hirvonen: "Én voltam e leggyorsabb az eddigi összes szakaszon! - viccelődött a nap végén. Cordobában sok néző volt, lényegesen jobban éreztem magam, mint Buenos Airesben. Imádom ezt a versenyt, alig várom, hogy végre rendesen elkezdődjön. Egész nap nem tudtunk mit csinálni, amíg a többieket vártuk. Próbáltam pihenni, és készültünk a holnapi napra, megnéztük a videókat, amit a tréning alatt rögzítettünk."

Marcus Grönholm Buenos Airesben 0,9 másodperccel megelőzte Loeb-öt, de Cordobában lemaradt, mert pont előtte kezdett esni az eső, és a pálya csúszóssá vált, így a negyedik helyről kezdhette az igazi versenyt másnap. Dani Sordo hajszállal Loeb előtt állva, a második helyről várta a szombati rajtot.

Az első, végre valódi versenynapon a mezőny először öt inkább homokos felületű gyorsaságit teljesített, melyeket kicsit szilárdabb négy másik szakasz követett a calamuchitai völgyben. Az előző napi kellemes időt zordabb égbolt váltotta fel, így a versenyzők inkább a lágyabb összetételű vágott gumit választottak, a nedves, sáros pályákra.

Marcus Grönholm a negyedik helyről lépett fel a másodikra már a reggeli két szakaszt követően, és a nap közepére 15,4 másodperccel marad el Sebastien Loebtől, mely különbség a nap végére azonban 19, 2-re növekedett.

Grönholm: "Jó volt végre elkezdeni a versenyt. A pályák elég durvák voltak, az autó alja sokszor leért, ami nem volt túl megnyugtató érzés. Szerencsére nem volt különösebb problémánk a vízátfolyásokon való átkeléssel, bár levegő filtert cseréltünk a biztonság kedvéért. Délután már 110 százalékos biztonsággal autóztam, az utak nagyon jók voltak, és az autó is. A Loeb, és köztem lévő különbség nem jelentős, de ha holnap ködös, nyirkos idő lesz, a hosszú gyorson nőhet a távolság."

Hirvonen egyenletes, bár a szokottnál kissé gyengébb teljesítményt mutatott a nap során. Először még a negyedik helyen időzött, aztán Solberg kiesésének, és a többiek lemaradásának köszönhetően a harmadik helyre lépett.

Hirvonen: "Egyszerűen nem találtam magamra. Erőlködnöm kellett, hogy elkapjam a ritmust, ami az én hibám volt, nem az autóé. Nem tudtam együtt maradni Loebbel, és Grönholmmal, de azért jó helyen állok. Nem kell harcolnom velük, és mögöttem sem támad senki, remélem, hogy meg tudom tartani a helyem, és be tudom fejezni a versenyt."

Sebastien Loeb az eddigi kilenc szakaszból hétszer volt leggyorsabb, stabilan tartotta első helyét Grönholmmal szemben, aki azért komolyan vette a harcot a kedvenc versenyén, és megpróbálta üldözőbe venni riválisát.
Petter Solberg feje felől továbbra sem akar elmúlni az átok, vagy bármi más, ami megakadályozza, hogy egyáltalán bármilyen értékelhető eredményt tudjon elérni, már hosszú idő óta. Szépen tartotta harmadik helyét az élen haladó kettős után, míg nem motorhiba ütött be, és ki kellett állnia. Ekkor lépett a helyére a második számú finn alakulat. Dani Sordo és Chris Atkinson kezdetben az ötödik helyért bokszoltak, de egyiküknek sem sikerült, mert Sordo a gyengélkedő hidraulika miatt visszacsúszott a nyolcadik helyre, Atkinsont pedig Hening Solberg előzte meg. Az ausztrálnak, aki még megmenthette volna a Subaru becsületét, a kormányozhatósággal gyűlt meg a baja.

Az utolsó napot meg kellett hosszabbítaniuk a rendezőknek ahhoz, hogy meglegyen az értékelhetőséghez szükséges versenytáv, így kicsit korábban keltek a versenyzők.
A harmadik napi programban szerepeltek a legnépszerűbb, és a legmagasabban fekvő szakaszok ( Giulio Césare, El Condor) melyeket esőben, sárban, és ködben teljesítettek a versenyzők, ahol a látótávolság 20 méterre csökkent.

Grönholm lemaradása Loebtől még egy kicsit megnőtt, miután néhányszor megütötte az autót. Ezek után már különösen ésszerűtlen kockázattal járt volna a francia kergetése, így megelégedett a biztonsággal elérhető második hellyel, és 36,7 másodperces lemaradással elfoglalhatta a dobogó második fokát. Hirvonen különösebb harc nélkül szerezte meg a harmadik helyet.
Loeb idei negyedik győzelmének örülhetett, ezzel, három ponttal vezeti a bajnokságot egyéniben, a finn előtt. Latvala a negyedik hellyel idei legjobb eredményét érte el a kissé zűrösre sikeredett ralin.
Sebastien Loeb: " Nagyon örülök, mert ismét kiderült, hogy a C4 jól sikerült. Óramű pontossággal működött egy újabb, más karakterű verseny különféle típusú gyorsasági szakaszain."

A világbajnokság következő helyszínére Európába, Szardínia szigetére utaznak a versenyzők. A murvás futamra május 17-20. között kerül sor, melynek központja Olbia lesz.

Végeredmény:
1.  S Loeb/D Elena                      F               Citroen C4            2: 52, 03.8
2.  M Grönholm/T Rautiainen     FIN             Ford Focus RS   2: 52, 40.5
3.  M Hirvonen/J Lehtinen               FIN             Ford Focus RS   2: 54, 19.0
4.  J-M Latvala/M Anttila               FIN             Ford Focus RS   2: 55, 46.8
5.  H Solberg/C Menkerud                N               Ford Focus RS   2: 56, 13.9
6.  D Sordo/M Marti                     E               Citroen C4            2: 56, 27.4
7.  C Atkinson/S Prévot         AUS             Subaru Impreza  2: 56, 47.2
8.  M Stohl/I Minor                     A               Citroen Xsara         2: 57, 24.0
9.  F Villagra/D Curletto            ARG             Mitsubishi Lancer    3: 08, 53.7
10 T Arai/T Sircombe                    J               Subaru Impreza  3: 09, 03.0

Egyéni:
1.  S Loeb                         48pont                       
2.  M Grönholm                   45               
3.  M Hirvonen                   36               
4.  D Sordo                        22                       
5.  P Solberg                      16                       
6.  H Solberg                      15       

Csapat:
 
1. BP-Ford                        81pont
2. Citroen Total                  72
3. Stobart VK M-Sport Ford        30
4. Subaru                         29
5. OMV Kronos Citroen     22

 

A VB közvetítéseink támogatója:


a MICHELIN versenyabroncsok magyarországi forgalmazója


Ez a hír most jelenik meg 3230. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k