Látványos prológ-autózás, sikeres versenyzés, óriási csaták, tizedmásodpercekért folyó küzdelem, majd végül az abszolút győzelem jellemezte az Asi - Pikó Zsuzsa páros miskolci "futását". A versenyről, az eseményekről és a rallycross-os kitérőjéről kérdeztem Asit.
Mesélj a Miskolc Rally-ról! Szenzációs verseny volt! A hagyományos, régi bükki pályák fantasztikusak voltak! Nagyon tetszett a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt, a sátai és a királdi gyorsasági szakasz is, hiszen ezek valóban nagyon-nagyon jó pályák. A minőségük is jobb volt, mint az egrieknek, és voltak ugyan felhordásos részek a második körben, mégis jó maradt a minőségük. Nem voltak gödrösek, defektveszélyesek. Azt azért sajnálom, hogy több gyorsasági szakasz is elmaradt…
Összefoglalva is azt mondhatom, hogy minden jól sikerült számunkra ezen a futamon. A versenyt megelőzően a felkészülés megfelelő volt, jók voltak a teszteredmények, jónak tűnt az autó is, jól eltaláltuk a beállításokat. Az első körünket valóban nagyon jó időkkel zártuk - és ez egy lélektani előnyt is jelentett számunkra - de itt talán egy kicsit ráültem az eredményre, ami majdnem megbosszulta magát, hiszen nagyon közel kerültek hozzánk az ellenfelek. Egy kis szerencsével sikerült megtartanunk az előnyünkből egy nagyon minimálist, ami azért elég volt az első helyezéshez. Az autónk tökéletes volt az egész futam alatt, a pályák jó minősége miatt a futóművünk is bírta a futam teljes ideje alatt…
Térjünk vissza kicsit a pénteki napra.
A prológon is szenzációsat autóztál! Valóban nagyon jól sikerült számunkra. Pár éve már elkezdtem látványosabban menni a prológokon - hogy ne érje szó a ház elejét - mert rengetegszer mondták, hogy nem tudok látványosan menni, csak gyorsan. Én viszont azt gondolom, hogy ha valaki tud versenyezni, akkor keresztben menni sokkal könnyebb, mint íven menni. Aki látta a mutatványunkat, valóban azt mondta, hogy szenzációs volt, látványosan és keresztben mentünk, és ennek ellenére még az időnk is jó volt!
Az egész verseny egy "happy end" volt számunkra, rajt-cél győzelmet arattunk, hiszen a prológon is első időt mentünk, és végül a versenyt is ezzel az eredménnyel zártuk a célban. Most minden sikerült nekünk, aminek nagyon örülünk!
Milyen volt éjjel autózni? Nagyon vártam és így a futam után is csak azt mondhatom, hogy nagyon tetszett, annak ellenére is, hogy nem sikerült 100 %-os teljesítményt nyújtanunk a sötétben. Nem tudnám megmondani, hogy mi volt ennek az oka... nem éreztem tökéletesnek a lámpánkat sem, pedig állítgattuk menetközben is. Igazán fáradt sem voltam, hiszen majdnem frissebb voltam az utolsó gyorsasági után is, mint az "első nap" végén, amikor a sok etap miatt fáradtunk el.
Éjjel a S2000-esek nagyon támadtak... Nem csak éjjel, már a második körben is nagyon közel kerültek hozzánk. Sőt, többször jobb időt is futottak az N-es autóknál.
Beszéljünk egy kicsit a másik szakágról, amibe belevágtál…
Pár hete indultál egy rallycross futamon is... Régi álmom volt, hogy rallycrosson is elindulhassak egyszer. Nem titok, hogy a nagy vágyam az, hogy EB futamon indulhassak nagyon komoly autók között, de ehhez el kellett kezdeni valahol, nem lehet rögtön a mélyvízbe ugrani, hiszen ehhez azért én teljesen rutintalan vagyok. Kaptam egy felkérést Rabócsi Tibitől, hogy mi lenne, ha indulnék ezen a futamon. Egyúttal talán kicsit népszerűsíteni is tudnánk az ő versenyét, és a rallycrosst... Én meg persze kapva kaptam az alkalmon, és a húsvét hétvégéjén elindultam rajta. Az autó fantasztikus volt, és a versenyt is megnyertük!
Lesz ennek folytatása is? Bízunk benne! Jelenleg tárgyalás alatt állnak a dolgok... Nagyon szeretnénk a nyirádi rallycross EB-n rajthoz állni. Pár héten belül ez ki fog derülni, hogy lesz-e belőle valami…
Folytatás a rallyeban?
Salgó Rallye - természetesen. Nagyon örülök neki, hogy a kisterenyei körgyorsasági is bekerült az útvonaltervbe, bár én még soha életemben nem mentem ezen. Nézőként már rengetegszer voltam itt, a pálya nyomvonalát nem igazán ismerem, de régebben szerették ezt nagyon a versenyzők, úgyhogy gondolom ez egy jó pálya!
A miskolci futam most egy mintaszerű verseny volt számunkra, ilyen versenyt, ilyen versenyautót és versenyzést kívánunk mindenkinek! Egy ilyen autóval élmény volt menni, és ami még nagyon-nagyon tetszett, hogy komoly csata alakult ki, hiszen olyan minimális különbségek voltak, hogy majdnem egálban voltunk a célban. Ilyen a magyar autósportban vagy a magyar rallye történetében már nagyon régen volt... sőt, amire én emlékszem, talán nem is volt!