KZ Invest Kupa - 3.forduló - Mezőkövesd - 2023. június 4.
Asi - Négyből négy győzelem
30 ponttal vezetik a bajnokságot
2010-06-24
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
641355642
Napi oldal:
68725
Jelenleg:
729
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Autószöv Gyöngyös

GARMIN

AutoDekor

BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a harmadik futam után
1. Kasza Kristóf
565
2. Martinák Balázs
551
3.
Fónagy Kristóf
540
4. Martin Márkó
536
5. Molnár Alex
486
6. Tőke Richárd
485
7. Bíró-Ambrus Roland
470
8. Egervári Gábor
447
9. Teglovics Kornél
419
teljes táblázat
World Rally Championship 2023
az 5.futam,
a Rally Portugal után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
98
2. Ott Tanak
Ford Puma Rally1
81
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
69
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
69
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
68
6. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
36
8. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
20
9. Craig Breen
Hyundai i20 N Rally1
19
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
A 2.ffutam,
a Rally Islas Canarias után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
58
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
47
3. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
34
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
24
5. Georg Linnamäe
Hyundai i20 N Rally2
24
6. Simon Wägner
Škoda Fabia RS Rally2
21
7. Craig Breen
Hyundai i20 N Rally2
20
8. Miko Marczyk
Škoda Fabia RS Rally2
19
9. Ivan Ares
Hyundai i20 N Rally2
19
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
33
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
28
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
23
4. László Martin
Skoda Fabia R5
19
5.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
18
6. Német Gábor
Skoda Fabia R5
15
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
13
8.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
11
9. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
9
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
2. Kazár Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX
29
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 Proto
24
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
21
5. Juhász Csaba
Mitsubishi Lancer Evo X
18
6.
Szilágyi Patrik
BMW
15
7. Helembai Zsolt
Lada VFTS
13
8. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
11
8. Nemes Csaba
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
12
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
9
3.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
8
4.
Trencsényi V.
Peugeot 208 Rally4
8
5. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
4
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
3
7. Dominik GT
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
136
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
125
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
120
4. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
85
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
70
6. Krehlik Nándor
Lada VFTS
67
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
58
8. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
9. Ruszkai Attila
Lada 2101
50,4
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Zákányi János
Lada 2105
229,6
2. Geng Bence
Honda Civic
163,6
3. Takács István
BMW E36
113,2
4. Bíró Gergő
Opel Astra
85
5. Géczi László
Lada 2107
74
6. Tejcsi
Lada VFTS
63
7. Jóna Gábor
Lada 2107
59
8. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
52,6
9. Békési Richárd
BMW 320
51,2
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_asi_-_negybol_negy_gyozelem_1Asiék immár negyedik győzelmüket aratták a bükfürdői futamon, több mint 30 ponttal vezetik a bajnokságot, és az idei évük eddig 100%-os, mint ahogy az autójuk is. Asit kérdeztem Karpackie-Groupama Rallye-ról, és az újabb győzelmükről.

Hogyan készültetek az idei év első murvás versenyére?
Egy nagyon hosszú murvás tesztünk volt, mivel az autóban vadonatúj gátló van, teljesen más rugókkal. Gyakorlatilag teljesen más koncepcióra helyeztünk mindent a futóműnél, mint ahogy eddig volt. Nagyon nehéz egy igazán jó beállítást találni, így mi egy 2 napos murvás tesztet hajtottunk végre a Bakonyban. A beállítások jól sikerültek, de a teszt vége sajnos egy szerencsétlen sztori lett. Már épp végeztünk mindennel, és csupán egy dolgot akartunk még kipróbálni, hogy a vízráfecskendezés mennyit számít a beszívott levegő hőmérsékleténél… és így a kocsira nem igazán figyeltünk már oda, aminek teljesen le voltak kopva az első kerekei… egy nagyon-nagyon tempós részen megúszott az autó és leestünk az erdőbe. A kocsi megsérült, így eléggé kapkodósra sikerült a verseny hete nekünk, de szerencsére megoldottuk, és az autó is időben elkészült.

A pályabejárás alkalmával elégnek bizonyult az idő és a megengedett négy lehetőség arra, hogy megfelelő itinert írjatok?
A tréning két napos volt, szombaton és vasárnap zajlott. Mi úgy gondoltuk, hogy a négy lehetőség, amit menni lehetett egy-egy pályán, egy nap alatt is teljesíthető. A 2008-as itinerből mentünk a pályákon, azt írtuk át. Egyetlen egy pálya nem egyezett meg a 2 évvel ezelőttivel, a Horvátzsidány-Csepreg, de mivel a korábbi években már ez is szerepelt, így ezt is egy 4-5 évvel ezelőtti itinerből írtuk át, és gyakorlatilag méterre pontosan megegyezett minden. A vasárnapot terveztük tréningre, amikor már a lejárt pályákon mentünk. Négy lehetőség lett volna, de mi csak hármat mentünk. Nem azért, mert nem fért bele az időnkbe, hanem mert úgy véltük, hogy ennyi is elég. Nem volt értelme többet menni, hiszen fejből tudtuk a pályákat.

Mennyire okozott meglepetést az időjárás?
Igazából nekünk azért nem okozott meglepetést, mert a 2008-as itinerben is szerepelt, hogy hol sáros, agyagos, csúszós a pálya, hol vannak pocsolyák, hiszen abban az évben is esős futam volt. Egy-két kivétellel megegyezett az az itiner a mostani körülményekkel. Valójában inkább az volt meglepő, hogy az első gyorson ekkora fölénnyel tudtunk nyerni, főképp, mert nem éreztük úgy, hogy ennyire extra jót mentünk volna. Talán annak volt ez köszönhető, hogy 14 km-t szinte hiba nélkül mentünk, és csupán egy apróbb túlcsúszásunk volt.

Mennyire sikerült hibamentesre a verseny?
Úgy érzem, hogy az idei évben az eddigi négy verseny közül ezen a futamon hibáztuk a legnagyobbat. A második gyorson volt egy túlcsúszásunk, ami egyúttal egy jelentős időveszteséget is okozott számunkra. Ezen a gyorson valamiért nem találtuk a ritmust, és minden kanyar olyan bizonytalanra sikerült. A végén szerintem már olyan lassan akartam menni, hogy ne hibázzak, hogy már emiatt voltam bizonytalan. A futóművön, az autón nem kellett állítgatni, az hibátlanra sikerült. Nekünk kellett csak a második körben jobban koncentrálni, de szerencsére az is összejött!

asi_-_negybol_negy_gyozelem_3

Most is kiélezett volt a küzdelem?
Ismét nagyon-nagyon kiélezett volt, amit az is igazol, hogy négy-öt páros is tudott gyorsasági szakaszt nyerni. Most egyébként viszonylag sok volt a műszaki gond az autókban, páran kiestek, váltógondok voltak... Szerencsére ez ránk nem volt igaz, hiszen év eleje óta 100%-os az autónk. Ilyen autót, és ilyen versenyzést tudok kívánni mindenkinek, mert ez az alapja annak, hogy valaki jó eredményt tudjon elérni.

Milyen volt a Bükfürdő Rallye?
Nagyon-nagyon jó volt ez a verseny, főképp így, hogy egy helyen - Bükfürdőn - volt minden. 100%-osnak mondanám ezt a versenyt, és biztos, hogy az idei évben ez a futam sikerült a legjobban. Igazán komoly csúszások nem voltak, a beiktatott pihenőidőre is valaki azt mondta, hogy baj volt, de volt akinek kifejezetten tetszett... én személy szerint úgy gondolom, hogy nem volt vele probléma. Külföldön is megszokott, hogy vannak pihenőidők, és most ez itt is így adta ki, hogy a mezőny utolérte volna magát, szükséges volt ezt beiktatni a programba...
Ami még nagyon tetszett, hogy Bükfürdőn - a verseny központjában - rengeteg szálláslehetőség volt, ráadásul a szervizpark 1 km-es körzetén belül mindenki megtalálhatta a megfelelő szállást, és ráadásul még olcsóak is voltak.

asi_-_negybol_negy_gyozelem_2

Kiemelkedő volt még az is, hogy Bükfürdő szívesen látta a versenyzőket, örült mindenki nekünk. Azt gondolom, hogy ezt mindenkinek, mindenhol át kellene venni, hiszen ez egy pozitív dolog mindenki számára: a régiónak is és nekünk is. 
Egyetlen egy dolog volt, ami problémás volt: az időjárás, ill. talán még a második gyorsasági szakasz volt egy kicsit olyan, ami nem igazán tetszett. Örülnénk neki, ha jövőre Markó Tibi (a verseny főszervezője) e helyett valami mást találna ki.

Következő futam?
Veszprém Rallye lesz természetesen, amire ugye azt mondják, hogy nekünk az hazai pálya, de azt hiszem, hogy nem mondhatunk ilyet, hiszen ebben az országban az összes pályát jól ismeri már mindenki. Nem tudni még, hogy milyen pályák lesznek, egyelőre még csak utalásokat tettek rá...
Bízunk benne, hogy a veszprémi futamon is az fog dönteni a végeredményben, hogy ki az aki valóban gyorsabb, és nem a technika határozza meg a végeredményt. Annak is nagyon örülök egyébként, hogy a mezőnyből egyre többen fel tudnak zárkózni az elejéhez!

Veszprém Rallye előtt is hosszú tesztet terveztek?
Valószínűleg nem fogunk ilyen hosszú tesztet lebonyolítani, de mivel azok a pályák más beállításokat követelnek meg az autón, mint a szombathelyi gyorsasági szakaszok, így tesztelésre mindenképp szükség lesz.
A veszprémi gyorsokra inkább az jellemző, hogy dobálósak, kisebb tapadás van… Az autó más gátló beállítást igényel, és emellett legalább 2 centivel magasabb is lesz, mint a bükfürdői futamon.

Ez a hír most jelenik meg 6315. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
KARPACKIE - Groupama Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22 23 2425262728
29 30 31 01020304
0506 07 08 091011
1213 14 15 161718
19 20 21 22232425

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2023
European Rally Championship 2023
Országos Rally Bajnokság 2023
Országos Rally Sprint Bajnokság 2023
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k