Asi - Négyből négy győzelem
30 ponttal vezetik a bajnokságot
2010-06-24
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
742339311
Napi oldal:
57170
Jelenleg:
1673
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_asi_-_negybol_negy_gyozelem_1Asiék immár negyedik győzelmüket aratták a bükfürdői futamon, több mint 30 ponttal vezetik a bajnokságot, és az idei évük eddig 100%-os, mint ahogy az autójuk is. Asit kérdeztem Karpackie-Groupama Rallye-ról, és az újabb győzelmükről.

Hogyan készültetek az idei év első murvás versenyére?
Egy nagyon hosszú murvás tesztünk volt, mivel az autóban vadonatúj gátló van, teljesen más rugókkal. Gyakorlatilag teljesen más koncepcióra helyeztünk mindent a futóműnél, mint ahogy eddig volt. Nagyon nehéz egy igazán jó beállítást találni, így mi egy 2 napos murvás tesztet hajtottunk végre a Bakonyban. A beállítások jól sikerültek, de a teszt vége sajnos egy szerencsétlen sztori lett. Már épp végeztünk mindennel, és csupán egy dolgot akartunk még kipróbálni, hogy a vízráfecskendezés mennyit számít a beszívott levegő hőmérsékleténél… és így a kocsira nem igazán figyeltünk már oda, aminek teljesen le voltak kopva az első kerekei… egy nagyon-nagyon tempós részen megúszott az autó és leestünk az erdőbe. A kocsi megsérült, így eléggé kapkodósra sikerült a verseny hete nekünk, de szerencsére megoldottuk, és az autó is időben elkészült.

A pályabejárás alkalmával elégnek bizonyult az idő és a megengedett négy lehetőség arra, hogy megfelelő itinert írjatok?
A tréning két napos volt, szombaton és vasárnap zajlott. Mi úgy gondoltuk, hogy a négy lehetőség, amit menni lehetett egy-egy pályán, egy nap alatt is teljesíthető. A 2008-as itinerből mentünk a pályákon, azt írtuk át. Egyetlen egy pálya nem egyezett meg a 2 évvel ezelőttivel, a Horvátzsidány-Csepreg, de mivel a korábbi években már ez is szerepelt, így ezt is egy 4-5 évvel ezelőtti itinerből írtuk át, és gyakorlatilag méterre pontosan megegyezett minden. A vasárnapot terveztük tréningre, amikor már a lejárt pályákon mentünk. Négy lehetőség lett volna, de mi csak hármat mentünk. Nem azért, mert nem fért bele az időnkbe, hanem mert úgy véltük, hogy ennyi is elég. Nem volt értelme többet menni, hiszen fejből tudtuk a pályákat.

Mennyire okozott meglepetést az időjárás?
Igazából nekünk azért nem okozott meglepetést, mert a 2008-as itinerben is szerepelt, hogy hol sáros, agyagos, csúszós a pálya, hol vannak pocsolyák, hiszen abban az évben is esős futam volt. Egy-két kivétellel megegyezett az az itiner a mostani körülményekkel. Valójában inkább az volt meglepő, hogy az első gyorson ekkora fölénnyel tudtunk nyerni, főképp, mert nem éreztük úgy, hogy ennyire extra jót mentünk volna. Talán annak volt ez köszönhető, hogy 14 km-t szinte hiba nélkül mentünk, és csupán egy apróbb túlcsúszásunk volt.

Mennyire sikerült hibamentesre a verseny?
Úgy érzem, hogy az idei évben az eddigi négy verseny közül ezen a futamon hibáztuk a legnagyobbat. A második gyorson volt egy túlcsúszásunk, ami egyúttal egy jelentős időveszteséget is okozott számunkra. Ezen a gyorson valamiért nem találtuk a ritmust, és minden kanyar olyan bizonytalanra sikerült. A végén szerintem már olyan lassan akartam menni, hogy ne hibázzak, hogy már emiatt voltam bizonytalan. A futóművön, az autón nem kellett állítgatni, az hibátlanra sikerült. Nekünk kellett csak a második körben jobban koncentrálni, de szerencsére az is összejött!

asi_-_negybol_negy_gyozelem_3

Most is kiélezett volt a küzdelem?
Ismét nagyon-nagyon kiélezett volt, amit az is igazol, hogy négy-öt páros is tudott gyorsasági szakaszt nyerni. Most egyébként viszonylag sok volt a műszaki gond az autókban, páran kiestek, váltógondok voltak... Szerencsére ez ránk nem volt igaz, hiszen év eleje óta 100%-os az autónk. Ilyen autót, és ilyen versenyzést tudok kívánni mindenkinek, mert ez az alapja annak, hogy valaki jó eredményt tudjon elérni.

Milyen volt a Bükfürdő Rallye?
Nagyon-nagyon jó volt ez a verseny, főképp így, hogy egy helyen - Bükfürdőn - volt minden. 100%-osnak mondanám ezt a versenyt, és biztos, hogy az idei évben ez a futam sikerült a legjobban. Igazán komoly csúszások nem voltak, a beiktatott pihenőidőre is valaki azt mondta, hogy baj volt, de volt akinek kifejezetten tetszett... én személy szerint úgy gondolom, hogy nem volt vele probléma. Külföldön is megszokott, hogy vannak pihenőidők, és most ez itt is így adta ki, hogy a mezőny utolérte volna magát, szükséges volt ezt beiktatni a programba...
Ami még nagyon tetszett, hogy Bükfürdőn - a verseny központjában - rengeteg szálláslehetőség volt, ráadásul a szervizpark 1 km-es körzetén belül mindenki megtalálhatta a megfelelő szállást, és ráadásul még olcsóak is voltak.

asi_-_negybol_negy_gyozelem_2

Kiemelkedő volt még az is, hogy Bükfürdő szívesen látta a versenyzőket, örült mindenki nekünk. Azt gondolom, hogy ezt mindenkinek, mindenhol át kellene venni, hiszen ez egy pozitív dolog mindenki számára: a régiónak is és nekünk is. 
Egyetlen egy dolog volt, ami problémás volt: az időjárás, ill. talán még a második gyorsasági szakasz volt egy kicsit olyan, ami nem igazán tetszett. Örülnénk neki, ha jövőre Markó Tibi (a verseny főszervezője) e helyett valami mást találna ki.

Következő futam?
Veszprém Rallye lesz természetesen, amire ugye azt mondják, hogy nekünk az hazai pálya, de azt hiszem, hogy nem mondhatunk ilyet, hiszen ebben az országban az összes pályát jól ismeri már mindenki. Nem tudni még, hogy milyen pályák lesznek, egyelőre még csak utalásokat tettek rá...
Bízunk benne, hogy a veszprémi futamon is az fog dönteni a végeredményben, hogy ki az aki valóban gyorsabb, és nem a technika határozza meg a végeredményt. Annak is nagyon örülök egyébként, hogy a mezőnyből egyre többen fel tudnak zárkózni az elejéhez!

Veszprém Rallye előtt is hosszú tesztet terveztek?
Valószínűleg nem fogunk ilyen hosszú tesztet lebonyolítani, de mivel azok a pályák más beállításokat követelnek meg az autón, mint a szombathelyi gyorsasági szakaszok, így tesztelésre mindenképp szükség lesz.
A veszprémi gyorsokra inkább az jellemző, hogy dobálósak, kisebb tapadás van… Az autó más gátló beállítást igényel, és emellett legalább 2 centivel magasabb is lesz, mint a bükfürdői futamon.

Ez a hír most jelenik meg 6565. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
KARPACKIE - Groupama Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28 293001
020304 05 060708
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
2024.12.06-10.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink

2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k