LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Asi - Négyből négy győzelem
30 ponttal vezetik a bajnokságot
2010-06-24
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
770068485
Napi oldal:
15876
Jelenleg:
1568
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

thumb_asi_-_negybol_negy_gyozelem_1Asiék immár negyedik győzelmüket aratták a bükfürdői futamon, több mint 30 ponttal vezetik a bajnokságot, és az idei évük eddig 100%-os, mint ahogy az autójuk is. Asit kérdeztem Karpackie-Groupama Rallye-ról, és az újabb győzelmükről.

Hogyan készültetek az idei év első murvás versenyére?
Egy nagyon hosszú murvás tesztünk volt, mivel az autóban vadonatúj gátló van, teljesen más rugókkal. Gyakorlatilag teljesen más koncepcióra helyeztünk mindent a futóműnél, mint ahogy eddig volt. Nagyon nehéz egy igazán jó beállítást találni, így mi egy 2 napos murvás tesztet hajtottunk végre a Bakonyban. A beállítások jól sikerültek, de a teszt vége sajnos egy szerencsétlen sztori lett. Már épp végeztünk mindennel, és csupán egy dolgot akartunk még kipróbálni, hogy a vízráfecskendezés mennyit számít a beszívott levegő hőmérsékleténél… és így a kocsira nem igazán figyeltünk már oda, aminek teljesen le voltak kopva az első kerekei… egy nagyon-nagyon tempós részen megúszott az autó és leestünk az erdőbe. A kocsi megsérült, így eléggé kapkodósra sikerült a verseny hete nekünk, de szerencsére megoldottuk, és az autó is időben elkészült.

A pályabejárás alkalmával elégnek bizonyult az idő és a megengedett négy lehetőség arra, hogy megfelelő itinert írjatok?
A tréning két napos volt, szombaton és vasárnap zajlott. Mi úgy gondoltuk, hogy a négy lehetőség, amit menni lehetett egy-egy pályán, egy nap alatt is teljesíthető. A 2008-as itinerből mentünk a pályákon, azt írtuk át. Egyetlen egy pálya nem egyezett meg a 2 évvel ezelőttivel, a Horvátzsidány-Csepreg, de mivel a korábbi években már ez is szerepelt, így ezt is egy 4-5 évvel ezelőtti itinerből írtuk át, és gyakorlatilag méterre pontosan megegyezett minden. A vasárnapot terveztük tréningre, amikor már a lejárt pályákon mentünk. Négy lehetőség lett volna, de mi csak hármat mentünk. Nem azért, mert nem fért bele az időnkbe, hanem mert úgy véltük, hogy ennyi is elég. Nem volt értelme többet menni, hiszen fejből tudtuk a pályákat.

Mennyire okozott meglepetést az időjárás?
Igazából nekünk azért nem okozott meglepetést, mert a 2008-as itinerben is szerepelt, hogy hol sáros, agyagos, csúszós a pálya, hol vannak pocsolyák, hiszen abban az évben is esős futam volt. Egy-két kivétellel megegyezett az az itiner a mostani körülményekkel. Valójában inkább az volt meglepő, hogy az első gyorson ekkora fölénnyel tudtunk nyerni, főképp, mert nem éreztük úgy, hogy ennyire extra jót mentünk volna. Talán annak volt ez köszönhető, hogy 14 km-t szinte hiba nélkül mentünk, és csupán egy apróbb túlcsúszásunk volt.

Mennyire sikerült hibamentesre a verseny?
Úgy érzem, hogy az idei évben az eddigi négy verseny közül ezen a futamon hibáztuk a legnagyobbat. A második gyorson volt egy túlcsúszásunk, ami egyúttal egy jelentős időveszteséget is okozott számunkra. Ezen a gyorson valamiért nem találtuk a ritmust, és minden kanyar olyan bizonytalanra sikerült. A végén szerintem már olyan lassan akartam menni, hogy ne hibázzak, hogy már emiatt voltam bizonytalan. A futóművön, az autón nem kellett állítgatni, az hibátlanra sikerült. Nekünk kellett csak a második körben jobban koncentrálni, de szerencsére az is összejött!

asi_-_negybol_negy_gyozelem_3

Most is kiélezett volt a küzdelem?
Ismét nagyon-nagyon kiélezett volt, amit az is igazol, hogy négy-öt páros is tudott gyorsasági szakaszt nyerni. Most egyébként viszonylag sok volt a műszaki gond az autókban, páran kiestek, váltógondok voltak... Szerencsére ez ránk nem volt igaz, hiszen év eleje óta 100%-os az autónk. Ilyen autót, és ilyen versenyzést tudok kívánni mindenkinek, mert ez az alapja annak, hogy valaki jó eredményt tudjon elérni.

Milyen volt a Bükfürdő Rallye?
Nagyon-nagyon jó volt ez a verseny, főképp így, hogy egy helyen - Bükfürdőn - volt minden. 100%-osnak mondanám ezt a versenyt, és biztos, hogy az idei évben ez a futam sikerült a legjobban. Igazán komoly csúszások nem voltak, a beiktatott pihenőidőre is valaki azt mondta, hogy baj volt, de volt akinek kifejezetten tetszett... én személy szerint úgy gondolom, hogy nem volt vele probléma. Külföldön is megszokott, hogy vannak pihenőidők, és most ez itt is így adta ki, hogy a mezőny utolérte volna magát, szükséges volt ezt beiktatni a programba...
Ami még nagyon tetszett, hogy Bükfürdőn - a verseny központjában - rengeteg szálláslehetőség volt, ráadásul a szervizpark 1 km-es körzetén belül mindenki megtalálhatta a megfelelő szállást, és ráadásul még olcsóak is voltak.

asi_-_negybol_negy_gyozelem_2

Kiemelkedő volt még az is, hogy Bükfürdő szívesen látta a versenyzőket, örült mindenki nekünk. Azt gondolom, hogy ezt mindenkinek, mindenhol át kellene venni, hiszen ez egy pozitív dolog mindenki számára: a régiónak is és nekünk is. 
Egyetlen egy dolog volt, ami problémás volt: az időjárás, ill. talán még a második gyorsasági szakasz volt egy kicsit olyan, ami nem igazán tetszett. Örülnénk neki, ha jövőre Markó Tibi (a verseny főszervezője) e helyett valami mást találna ki.

Következő futam?
Veszprém Rallye lesz természetesen, amire ugye azt mondják, hogy nekünk az hazai pálya, de azt hiszem, hogy nem mondhatunk ilyet, hiszen ebben az országban az összes pályát jól ismeri már mindenki. Nem tudni még, hogy milyen pályák lesznek, egyelőre még csak utalásokat tettek rá...
Bízunk benne, hogy a veszprémi futamon is az fog dönteni a végeredményben, hogy ki az aki valóban gyorsabb, és nem a technika határozza meg a végeredményt. Annak is nagyon örülök egyébként, hogy a mezőnyből egyre többen fel tudnak zárkózni az elejéhez!

Veszprém Rallye előtt is hosszú tesztet terveztek?
Valószínűleg nem fogunk ilyen hosszú tesztet lebonyolítani, de mivel azok a pályák más beállításokat követelnek meg az autón, mint a szombathelyi gyorsasági szakaszok, így tesztelésre mindenképp szükség lesz.
A veszprémi gyorsokra inkább az jellemző, hogy dobálósak, kisebb tapadás van… Az autó más gátló beállítást igényel, és emellett legalább 2 centivel magasabb is lesz, mint a bükfürdői futamon.

Ez a hír most jelenik meg 6684. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
KARPACKIE - Groupama Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k