Matics Misiék nem sokat vártak a következő versenyzésre, murva után újra aszfalt következett, a helyszínt pedig az ózdi futam szolgáltatta hozzá. Nem az eredmény volt az elsődleges, mégis az M csoport első helyén zártak.
Milyen céllal vágtatok neki az ózdi RTE futamnak?
Mivel legutóbb a Bükfürdő Rallye-n indultunk, ahol murvás pályákon versenyeztünk, így most kerestünk egy aszfaltos futamot, ahol visszaszokhatunk ismét ezekre a pályákra, hiszen nagyon kevés már az idő, és itt a Mecsek Rallye.
Mennyire sikerült?
Visszaépítettük aszfaltra az autót, megpróbáltunk különböző beállításokat. Tekergettünk ide-oda a kocsin, és arra kellett rájönnöm, hogy többnyire inkább rossz irányba mentünk el. Beigazolódott az elméletem, miszerint nem kell itt tekergetni sehová, kell egy „nagyjából jó” beállítás, azon kell hagyni, azt kell megszokni, és azzal kell versenyezni.
Milyen volt maga a verseny?
Rossznak semmiképp nem mondhatom! :-) Egyrészt az időjárás nagyon kegyes volt hozzánk, ettől jobbat nem is lehetett volna kívánni. Másrészt a gyorsasági kilométerek és az etap kilométerek aránya szintén nagyon jó volt, alig kellett kocsizni a gyorsasági szakaszok és a különböző helyszínek között. Nem aludtunk be az etapon a következő gyorsig, nem zökkentünk ki a ritmusból, versenyzésből, és ilyen szempontból nagyon pörgős volt. Csúszások voltak a verseny során, néhány sajnálatos baleset miatt, de ettől eltekintve azt mondhatom, hogy egy jó hangulatú, jól szervezett verseny volt ez az Ózd Rali!
Nektek a körgyorson nem okozott problémát, hogy utolértetek valakit?
Dehogynem! Értünk utol mi is, de mivel nem versenyben voltunk, ezért nem volt ez zavaró, vagy bosszantó dolog számunkra. Szerintem a srácot, akit utolértünk jobban idegesítette, mint engem. Nem győzött elnézést kérni, pedig mondtam neki, hogy ez nem „tétmeccs”, ne idegeskedjen rajta.
Lazán a versenyen, elégedetten utána?
Valahogy így! Mi ezen a versenyen nem magára a versenyzésre helyeztük a fő hangsúlyt, hanem inkább arra, hogy az autót megszokjuk. Ezek nagyon-nagyon dobálós pályák voltak, a kocsiba más stabilizátor kellett volna, de már az volt benn, ami a Mecsek Rallye-n is lesz, hiszen nekünk most ehhez kellett hozzászokni. Elégedett vagyok, mert a célt elértük, visszarázódtunk, Mecseken pedig majd meglátjuk!
Más jellegűek voltak ezek a pályák, mint a pécsiek, emiatt teszteltek még a verseny előtt?
Ez volt maga a teszt! :-) És mindenképp úgy érzem, hogy nagyon hasznos volt, kifejezetten a körgyors tetszett, ahol bizonyos részeken háromszor mentünk, és ott lehetett hasonlítgatni, hogy az ember hogyan kanyarodjon, többféle verziót is ki lehetett próbálni ugyanarra a kanyarra egy gyorsaságin belül.
A napokban beszélgettem Bertalan Zsolttal, aki a Pannónia Ringen a Lada Kupát rendezi... (információk hamarosan!)
Igen, engem is megkeresett, hogy vegyek részt ezen, de sajnos ígérni nem tudok semmit, mert nagyon sűrű a programunk mostanában. Beszéltünk róla, és ha az idő is engedi, és az autót is fel tudom készíteni addigra, akkor elképzelhető, hogy ott leszünk. Jó ötletnek tartom, nézőcsalogató dolog ez mindenképp… de még jobban nézőcsalogató lenne, ha újra a ralipályákon lenne több Lada! :-)
Végezetül?
Ismét megköszönném mindenkinek, aki segítette azt, hogy újra versenyezhessünk: a partnereinknek, a csapatnak, és a szurkolóknak is szeretnék köszönetet mondani, akik szép számmal álltak a pályák szélén! Mecseken találkozunk!
csapat támogatói