Herczig Norbi Bacigál Igorral az oldalán az abszolút második helyre hozta be a Skoda Fabia S2000-es autójukat. A futam után beszélgettünk a pilótával:
A teszten sok ismerős salgótarjáni legény ült be, akiket úgy tudom, a téli Mátrából ismersz…
Tavaly télen ismertem meg a srácokat, szerintem még Te adtad meg a számukat és a havas utakról és a hóautózási lehetőségekről kértem Tőlük információkat. Azóta mondhatom, h összebandáztunk és nagyon jó embereket ismertem meg Bennük és megtisztelő számomra, hogy befogadtak.
A fiúk úgy szálltak ki a jobb oldalról, hogy mindannyian mosolyogtak és azt mondták, érződik rajtad a téli csúszkálás magabiztossága…
Gondolkoztam én is a teszt után, hogy minek köszönhető az, hogy nagyon felszabadultan autóztam az idei első métereimet a Skodával és húsz kilométer után már úgy éreztem, hogy végeztem.
Azt gondolom ennek több összetevője van, én három fő dolgot jelöltem meg:
A negyedik évemet kezdem meg Super2000-es autóval.
A másik, hogy a BRR autójával már második éve megyek és egy olyan beállított autót hoztak a tesztre, ami szinte már az első méterek után 'készen volt'.
És a harmadik pedig mindenképpen az általad említett téli felkészülés, amit nyílván nem így kell fogalmazni, de biztos, hogy minden, a Mátrában és havas úton megtett kilométer magabiztosabbá tesz.
Ez a magabiztosság látszódott a versenyen is, hiszen hiba nélkül autóztatok és csak egyetlen egy WRC tudott megelőzni. Hogy érzed, mennyire kellett kinyomni ehhez a Fabia szemét és mennyi van még benne?
Belülről úgy éreztük, hogy jól megyünk.
Talán az egyik legközvetlenebb visszaigazolása ennek, hogy Igor különben nem nagyon szokott ilyeneket mondani, de most többször is megjegyezte, hogy most gyorsan mentünk… A másik természetesen az óra…
Éreztem, hogy nem megyünk lassan, de még volt benne egy kicsi. Nyilván, ha lett volna értelme, akkor még egy kicsit bele tudtunk volna húzni, de ami talán a legfontosabb: azt éreztem, hogy nem 'éveleji' a tempónk. Olyan volt, mintha nemrég szálltunk volna ki a kocsiból.
Azt, hogy a WRC-hez képest mikor leszünk igazán versenyben, azt nem tudom. Pár gyorsaságit leszámítva úgymond elég sokat kaptunk.
Csak bízni tudok abban, hogy azokon a versenyeken, ahol több kanyar van, ott van esélyünk, lásd például a soron következő miskolci futamot.
Hallva azokat az infókat, amik a pályákról érkeznek, az első napon talán van esélyünk. Egy kicsit persze Dávid és Góliát effektust érzek, de nekünk ez nagyon nagy motiváció. Mind Igorra, mind rám és az osztrák csapatra is. És a nézők felől is érzem ezt a motivációt, ami minket is előrébb visz.