Január első hétvégéjén kezdte az idei évadot a Turán-Zsiros páros. A Subaru Impreza R4 legénysége egy sikeres shakedown után az első gyorsasági szakaszról már nem tudott lejönni, az autó bal hátát fának csapták és a versenyt így hamarabb befejezték, mint ahogy tervezték.
Frici, többször is voltunk már kint korábbi Janner Rallye-n… Nézni. Mindig hó volt… Szerintem Ti is ezt vártátok idén, mikor beneveztetek... Hát igen.
Semmiképpen nem azt vártuk, ami történt…
Az ERC két első futamára azért neveztünk be, mert mindenképpen nagy hóban szerettünk volna versenyezni. Ez mindkettőnk régi álma volt, hogy ne csak az esti hóautókázásokban tudjuk magunkat kiélni, hanem komoly körülmények között versenyezhessünk hóban.
Sajnos ez a Janner Rallye-n félig megadatott, félig nem. Versenyezni nem tudtunk sokat, viszont a tréning nagyon szép gyorsasági szakaszokon zajlott. Nagyon jó kis verseny lehetett volna ez a futam…
Sajnálom, hogy ilyen hibát vétettem az első gyorson.
Mondhatjuk azt, hogy túl nagy tempóval kezdtünk be az első gyorsaságin. Végig vizes volt az út. Az első kicsúszásnál túl bátorra sikerült a féktáv pont egy olyan kanyarban, ami jeges volt. Megütöttük az autó bal hátsó futóművét. Ilyenkor a versenyzőben sok minden lezajlik, legszívesebben kiszálltam volna megnézni, hogy mi sérült. Próbáltunk tovább menni és a második kanyarban már esélyünk nem volt. Elég jól összetörtük az autó hátulját.
Az autó elég csúnyán megsérült, de pont ma lett kész és mi is készen állunk a következő, lettországi futamra.
Mit lehet tudni erről a versenyről? Pár videót láttunk az interneten. Abból látszik, hogy nagyon tempós verseny lesz és valóban, mindig havat ígérnek. Megint új szöges gumikkal lehet menni majd csak. Ezeket még nem ismerjük. 15 collos, széles szögesgumik, amiket a murvafelnikre lehet felszerelni. Ezen a versenyen csak ezekkel lehet menni.
Próbálunk egy kicsit másképp hozzáállni a versenyhez. Mindenképp szeretnénk célba érni.
Kedden lesz lehetőségünk egy tesztre, ami bele fog nyúlni az éjszakába is, hiszen viszonylag korán sötétedik, lesz dolgunk esti gyorsokkal is.
Nagyon várjuk már. Szeretnénk már ott lenni.
Mondtad, hogy erre a két futamra mindenképpen beneveztetek az ERC bajnokságba.
Mik a további terveitek? A teljes naptárunk valamikor februárban áll majd össze.
Logikus következmény lenne az is, hogy folytatjuk az európa bajnoki szereplést.
A magyar bajnokság is szóba jöhet még.
A nemzetközi szereplést preferáljuk.
Természetesen minden azon múlik, hogy milyen költségkerettel gazdálkodhatunk.
Mindenképp megpróbáljuk úgy szervezni a naptárunkat, hogy az összes támogatónk elégedett legyen a szerepléseinkkel és a megjelenéseinkkel.
Milyen autóban gondolkoztok az idei évben?
Marad az R4, esetleg jön majd egy R5-ös autó vagy talán egy WRC itthonra? Jelen körülmények között még nem gondolkozunk R5-ben, már csak azért sem, mert még semmilyen árat nem lehet róla tudni. Kértünk egyéb autókra árajánlatot és ezek begyűjtése folyik most.
Nem akarom ismételni magam, de tényleg csak február környékén tudom majd azt is megmondani, hogy milyen autóval fogunk versenyezni.
Természetesen szeretnénk mi is a legújabb és a legjobb technikával menni, éppen ezért egy R5-ös autó is ott szerepel a vágyaink listáján, de még nem tudunk róla semmit.
Amivel a Janneren mentek, ez ugyanaz, amivel a Mikulás Rallye-n mentetek? Igen, ez ugyanaz az autó és ezzel megyünk a lett futamon is.
Az autó nagyon jól fel van készítve, a szervizcsapat ismerős, a balesetben a legfájóbb az volt, hogy olyan srácokkal tudunk együtt dolgozni, akikkel baráti a viszonyunk és nekik is csalódást okoztam és emellett még rájuk szakadt egy nagy adag munka is, hiszen az autón volt mit megjavítani.
Szeretném, ha ez a csapat tudna örülni is a sikereinknek, azon leszünk Lettországban, hogy jó élményekkel jöjjünk haza mi is és ők is.
Azért arra fel vagyunk készülve, hogy a helyi srácok nagyon gyorsak lesznek. A havon való versenyzést meg kell tanulni és most nem úgy megyünk oda, hogy az első gyorsaságin mindenkit agyonverünk. Szeretnénk beletanulni, hiszen ez egy olyan speciális része a rallyversenyzésnek, amiben nekünk kevés tapasztalatunk van még eddig.
Tehát a visegrádi éjszakák kevésnek tűnnek ehhez, ugye? Szerintem az kevés ehhez… :)