|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Csak címszavakban, mert részletesen, egy kisebb regény hosszúságával vetekedne.
- Ez csak a jéghegy csúcsa -
Mi a helyzet most?
- A Bíróság 2013-ban jogerősen bejegyezte az AMTOSZ-t, mely Országos Sportági Szövetség!
A törvények szerint jogosult a gépkönyvének kiállítása alapján felkérni a megfelelő hatóságot a versenyzők sporteszközeinek legalizálására (műszaki vizsga) és a bajnoki futamok lebonyolításához szükséges engedélyek beszerzéséhez megadni a hozzájárulást, mellyel a rendező jogosult beszerezni a versenyéhez szükséges engedélyeket!
- A Törvényszék kimondta, hogy az AMTOSZ jogosult tevékenységének jogszerű végzésére!
- A MOB igazolta Országos Sportági önállóságunkat!
- Az első AMTOSZ gépkönyvvel rendelkező versenyjármű, megyei NKH-nál sikeres műszaki vizsgát teljesített! / / -- Ez egyben az AMTOSZ 4. lépésének bekövetkezte is, és bízok benne, hogy rövidesen beszámolhatok a 7 lépés közül az 5.-röl is!
- Várhatóan 2 héten belül, kiírjuk a gépkönyveztetési időpontjainkat!
- Első Tesztversenyünk engedélyeztetési folyamatát elkezdtük, várhatóan 2 héten belül, tájékoztatást adunk az engedélyeztetési folyamatának eredményéről!
- Az AMTOSZ és az MGYSZ is felajánlotta, az autonóm feltételekkel történő együttműködést, (Butkai Csaba javaslata alapján), az MNASZ-nek, abból a célból, hogy a három szövetség részben, vagy egészben az autósport érdekében együtt működhessen.
Ez megtörtént, de a közgyűlés után, közvetlenül ( február 21 ) is csak azt a választ kaptam, egy MNASZ tisztségviselőtől, hogy "versenyautó korlátozás és cm3"...
- Vasárnapi napon telefonbeszélgetést folytattam, Móczár Péter Alelnök Úrral.
Egyetértettünk abban, hogy a három szövetségnek (MNASZ, MGYSZ, AMTOSZ) rövid határidőn belül egyeztető megbeszélést kell tartani. Előzményekből egy kis ízelítő, a teljesség igénye nélkül:
- A közös versenyek ötletét (emlékeim szerint 2009-ben) felvetette a későbbi RSB elnök, Lakatos Robi "jóváhagyásával". Nem tetszett az ötlet, hogy a média és reklám jogok átadása után ( Pénzes Zsolt ) még a versenyek önállóságából, autonómiájából is feladjunk egy komoly részt. Úgy gondoltam, élni és élni hagyni…… Végre talán koncentrálhatunk, csak a munkára. Nem vált be, nem bizonyult jó ötletnek, kicsit sokba került. . . , a fent említettek mindegyike!
(persze a kivételek erősítik a szabályt, mert azért volt egy pár jól sikerült közös verseny)
- Egy jó ötletet adott egy barátunk Butkai Csaba, felajánlva, hogy segít a végrehajtásban is: több mint 2 éve "Rali-Tűz kupa" néven a váci versenyen teszteltünk először egy új lehetőséget. Már itt elindult egy új irány, amely reményeink szerint egy jobb sportolási és szórakozási lehetőségnek adhat terepet! Nem akartam ezt nagyon pörgetni, csak lassan fokozatosan kialakítani! A terv az volt, hogy az autonómiát, magunknak biztosítjuk, a fő érv pedig az, hogy a hobbi versenyzőknek egy izgalmas újdonsággal, nagyobb sportértékkel szolgáljunk. Ezt egy új sportági szövetség keretein belül képzeltük el, de a gokart szövetséghez hasonló elv alapján az MNASZ- el együttműködve! - Majd ezután jött a feketeleves, amely az eredeti tervet részben derékba törte! -
2012 - Nehezen indult a bajnokság. Az évad végén, egy ötletet juttattak el hozzám, nem hivatalos formában:- "A RTE bajnokságban nagy autók nem indulhatnának"
Kérdésemre: Hogy miért, és mi okból? - konkrét meggyőző, és számunkra is elfogadható választ nem kaptam - Azután később sajnos találtak rá "ürügyet"!
- Egy kolléga a következőt mondta :- Nem tiltani, nem eltaposni kell, hanem jobbat kell csinálni!
- Szerintem, nehéz, de ez a követendő!
2012 vége felé - Az északi sprint bajnokságok, eddigi szervezői, 2013-ra már nem kaphatnának sorozat lebonyolítási engedélyt. Nem értettem egyet, és megkérdeztem az okát:- Válasz:- Az adott két rendező nem alkalmas erre a feladatra!
Kérés:- Miért nem ír le a MNASZ egy komoly követelmény rendszert nyilvánosan, melyet a rendezők elfogadnának és aláírnának!
Mi történhet? (dokumentált korrekt ellenőrzés mellett):
- ad 1 - Kiderül, hogy mégsem alkalmatlanok, és a sport nyert két jó sorozatot!
- ad 2 - Kiderül, hogy nem tartják be a fontosabb szabályzókat, és a tiltást kezdeményezőket, nem érheti vád, ha ezek után nem adnak jogosultságot a két rendezőnek?!....
Válasz :- Ez az ötlet kizárt!!!
- Ha egy épület alapját szétverik, előbb utóbb az épület összedől! 2013:-
Az Üveges Gabinak még RTE rendezési lehetőség sem, a Fodor Krisztiánnak, nagy nehézségek árán két rendezvényt sikerült kiharcolnom!
Volt egy megérzés, sajnos bejött:- Az északi sprint tiltás után a következő a RTE.
- Beindult a daráló :
- A Tragikus Nagykállói MNASZ ARK verseny után egy vizsgálat indult, melynek egyik eredménye (kik is voltak a bizottságban és ki volt az elnöke), hogy széles körben korlátozzák az amatőr versenyeken induló autók cm3-ét.
Részben egyetértek: Azon versenyzőknél, akik életükben először akarnak indulni éles versenyen!
Majd jött az első dokumentum:- A RTE versenyeken, csak 1,600cm3 - es autók indulhatnak. Ez gyakorlatilag a bajnokság betiltása!!!!
- Felmerül a kérdés, veszélyesek a Rali-Túra versenyzők (nagy a baleseti kockázat), - vagy ha maguktól nem mennek a ORB-be, akkor majd kötelező lesz?
Mindenki döntse el a saját maga, mi lehet az igazság! Tudjátok:- Egy kolléga mondta...
Majd erre a válasz:- Döntést kellett hozni, tartjuk az eredeti tervet, és akkor 25 év bezárulhat nagy valószínűséggel, vagy felgyorsítjuk az ezelőtt régen elkezdett sportági munkánkat.
RSB javaslat 1:- "Telefonbeszélgetésünk alapján" ? Közöltem, telefonon, hogy a tárgyalási alap:- 2500cm3 feletti autók az M csoportban értékelve indulnak, de még ezt is meg kell beszélnünk a RTE-n belül!
Válasz 48 órán belül az RSB javaslat 1-re:- Terveink szerint 1 héten belül, akartunk kidolgozni egy kompromisszumos javaslatot!
RSB tájékoztató:- Lehet, hogy velünk van a baj. . . Nem vagyunk képesek egy radikális, az eddigi évtizedes gyakorlatot felborító javaslatra, 2-4 napon belül kidolgozni, minden félnek megfelelő megoldást! De nem baj, ebből leszűrtük, hogy az RSB elvárja ilyen fontos ügyben, a fenti határidőn belül a megoldást, választ, tárgyalást, stb…! Ha ez az RSB elvárása akkor, mindenkinek javaslom figyelmébe, hogy gondolom, az RSB-től is ugyan ez a jövőben elvárható lesz!
Ha valaki alaposan értelmezi a levél tartalmát, akkor látja, hogy az MNASZ ARK, és a R2 - höz képest is szigorúbb a versenyautók indulási lehetősége (értékelhető)!
- A kiinduló alap, terv kidolgozása az MNASZ ARK versenyeken történt balesetek kivizsgálása és ezzel kapcsolatos teendők kidolgozása.
RTE Nyilatkozat:- Az RSB tájékoztatóra már nem válaszoltunk, hanem szomorúan konstatáltuk, hogy Eredeti tervünk részben ellehetetlenedett (MNASZ-el együttműködés) !
Az RSB gyors és hatékony tájékoztatója után, el kellet döntenünk, hogy mit tegyünk. A rendezők is közölték, hogy versenyeink, ilyen mértékű nevezési létszám csökkentése, megnehezíti a versenyek színvonalas lebonyolítását / bevétel - kiadás /.
Ezzel az elnökség is egyetértett!
Ezek után (ez csak a jéghegy csúcsa) mire gondoljunk!
- Nem lehet, hogy az igazi ok az, hogy ha a versenyzők nem akarnak ORB-ben indulni, akkor majd szabályzókkal kényszerítjük Öket? Ezt minden olvasó döntse el maga!
No és még mindig érvényben van az első dokumentum (1,600cm3 - a RTE betiltása)!!
------------------------------------------------------------------ Két cikkre szeretnék még reagálni:
Az első verzió, alig 8 oldalra sikerült, bár precízen dokumentálva lettek a problémák, de úgy gondoltam, hogy ez most nem a megfelelő időpont és hely, ezért a rövid verzió győzött:-
1.-
"Nyílván ez befolyásolja a licenszes versenyzők indulását és a sportbírók és a rendezők lehetőségét, hogy ralitúra futamon dolgozzanak."
Az RSB elnök burkolt célzása (tiltás) gyáva dolog véleményem szerint.
-A közgyűlés után, kértem, az RSB vezetőjét, és a sporttanács egyik tagját Cselényi Balázst, hogy minél hamarabb fejtsék ki álláspontjukat, mi szerint az MNASZ bármely tagja ellen, vagy rendezője, versenyzője, sportbírója, stb…. tesznek e bármilyen lépést, ha az illető, vagy jogi személy, az AMTOSZ bajnokságaiban, részt vesz. Valószínűsítem, hogy gyors választ kapunk, ( ugye az RSB pár nap alatt elvárta a választ……..)?!
Megítélésem szerint, tiltással kapcsolatos probléma nem fordulhat majd elő!
2.-
Hogy hiba volt hallgatni bizonyos emberekre? ( Mondja Pénzes)…
- Meggyőződésem, hogy nem! Ha a sok segítőre, többek között legfőbb, pártolónk, a Butkai Csaba nem segített volna, nem hiszem, hogy a fent említett eredményekkel ilyen szinten állnánk!
- És ne feledjük el a vezetőséget: Herbály Attila, és Czene Zoli, a rendezőket: Dr. Ádám Antal, Radyk Ricsi, Füredi Andris, Bartha Aurél, és majd akik egy kicsit később csatlakoznak a tervek szerint . . . .
No és a legfontosabb!!! - A versenyzők, akik kitartanak mellettünk, most is amikor épp próbáljuk utolérni magunkat!
3.-
Véleményem Pénzes Zsolt reakciójára, melyet az origó cikkel kapcsolatban tett:
- Talán nem sajnálkozni kellene az RSB ex. és jelenlegi vezetőjének, hanem megtenni a kellő jogi lépéseket, mert azt fel sem tételezem, hogy ez a magyar rali sportot lejárató cikk, direkt az MNASZ bármely képviselőjének szándékában állt volna! ...
- Véleményem szerint, régen sikerült a magyar autósportot ennyire ledegradáló "művet" összehozni ! Kicsit ironikus leszek és szeretnék "gratulálni" azon MNASZ-es résztvevőknek, akik hozzájárultak ezen íráshoz! Csak a vak nem látja, az ellentmondásokat, az álnokságot, a gerinctelen hamisságot! Bízunk abban, hogy lesz jobb is az autósport kicsiny hazánkban és javulni fognak az állapotok.
- Két lehetőség merülhet fel:- fogalmuk sincs egyeseknek, hogy mi az igazság, de azért lebaltázzák az RTE rendezvényeket, vagy tudják, mi az igazság és akkor álnok módjára járnak el.
Csak egy pár példa:
"nem kell hozzá ugyanis komolyabb versenyzői tapasztalat" nyilatkozta a Rali-Túra bajnokságról Pénzes Zsolt
- Nézzük csak meg, az elmúlt pár évet (versenyzői múlt igazolás) és hasonlítsuk össze, hogy van-e radikális különbség, pl. a RTE és a R2 indulási feltételek között???.......
Könnyen felejt Pénzes Zsolt !!! Hát 10 év az 10 év! Pedig, csak pár éve ment át…..és sok problémát, és egyebeket hátrahagyott, amit a mai napig, nem tett rendbe! Ugye??!!
Egy rádió riportban, Pénzes valami hasonlót mondott:- "Hát kérem, változnak az idők!"
- Pénzes Zsolt, nem kellene elnézést kérni?! Rendbe kellene, és kellett volna hozni, az itt hagyott problémákat, melyekkel még mindig adós maradt!
"Ha egy ilyen eseményen balhé van valahol, úgy kerül be a híradásokba, hogy az egy raliverseny volt, holott nekünk semmi közünk hozzá. Az emberek nem tudják, hogy mi a különbség a ralitúra és a valódi rali között". - Nyilatkozta Herczig Norbert.
A cikkben, (kicsit lejjebb egy videó). Ráutaló, megtévesztő, a felette megjelenő szöveggel?
Én bízok benne, hogy nem a balesetekre gondolt, mint "balhé" de nagyon szerencsétlen a MNASZ-ARK versenyen történt baleset videóját a cikk ezen részébe és egyáltalán beszúrni) ami szerintem egy szomorú baleset, egy tragédia!
Sajnálatos módon ez előfordulhat, de nekem meggyőződésem, hogy mindenki, ( ORB, RTE, ARK ) mindent elkövetnek, hogy ilyen ne forduljon elő többet!
Kérdezem: Milyen komoly balhé volt 2013-ban a Rali-Túra Bajnokság futamain, ami a magyar Ralit lejáratta ??????? - Ha nem volt, olyan RTE rendezvény, ahol egy rendezvényünkön történt "balhé" miatt a híradásokba bekerülve a rali-t lejárattuk volna, akkor talán elnézést kellene kérni??!!!
Nagy a baj abban a sportágban, ahol a sportvezetők és az élversenyzők az amatőröket (rendezőket, versenyzőket stb…) vádolják, a "profi" versenyek problémáinak fennállása miatt!!!
A távlati, legfőbb vágyaim közül, az egyik legfontosabb:
- Mikor jön el az, az idő végre, hogy nem a hatalmi és anyagi célok miatti sportpolitikával, az aljasságok, és álnok cselekedetek kivédésével kell foglalkoznia egy sportvezetőnek hosszú évtizedek után, hanem végre a szeretett technikai sportunk fejlesztésével???? Mert a technikai sportok, bár különböznek, de mégis egy családhoz tartoznak, ami akár lehet egy következő nemes feladat is! Eddig úgy gondoltam, idealista, de mégis pozitív értelemben gyakorlatias vagyok, de remélem nem az derül ki, hogy ez már szinte naivitás??
- Amíg a pénz és a hatalom, csak eszköz a pozitív céljaink elérése érdekében, addig gond nincs, de abban a pillanatban nagy a baj, ha a pénz és a hatalom, maga a cél...
- Szeretném, hogy bebizonyíthassam nektek egy pár év után, hogy ez jó út!
2014. 02. 23.
Üdv. RTE. Iván
Ez a hír most jelenik meg 7020. alkalommal
![]() információ
2014-01-22
közlemény
2014-01-07
közlemény
2013-12-27
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |