LCH Tavaszi LADA találkozó
Az eltűnt gumi nyomában
dr. Varga Attila nem háborog, de szomorú
2011-09-15
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685001933
Napi oldal:
102597
Jelenleg:
696
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Az ominózus orfűi gyorson történt sorozatos kicsúszások, borulások részesévé vált a dr. Varga Attila – Savanyu Roland páros is, akik az eltűnt gumizás miatt kialakult sodrós kanyarból az árokba csúsztak és itt véget is ért a verseny számukra. Dr. Varga Attilával beszélgettem a versenyt követően, aki a saját hibáját beismerve még további hibákra is megpróbálta felhívni a figyelmet.

az_eltunt_gumi_nyomaban_6

Bár számotokra hamar véget ért a Mecsek Rallye, de azért mesélj!
Azt gondolom, hogy alapvetően mindig az a hibás, aki a kormányt tekergeti, de azért ez egy méltatlan történet volt! Nem mondanám, hogy egy "vakjancsi" voltam, én azt próbáltam autózni, amit a pályabejáráson felírtunk. Én azt is elfogadom, hogy balfékek vagyunk, na de hogy hat autó egymás után??? Az ominózus helyszínen huzigálták jobbra-balra az autókat, hogy elférjenek a pálya szélén... mint egy roncstelep, olyan volt! Mindenkinek magára kell vennie, hogy IRC rendezvényen, olyan szakaszon, ahol korábban rádiós pont volt, két rendező, két biztonsági őr, ott most gyakorlatilag senki! Az Orfűről kivezető kanyarról beszélek, ahol több száz ember és néhány részeg alak gyakorlatilag pillanatok alatt 6 autónak a versenyét tette tönkre. Az történt, hogy a pályabejáráson látottak szerint és a tényleges kigumizás szerint is ott lennie kellett (volna) két guminak, és ez alapján a verseny során tiszta aszfaltra számítottunk. Ráadásul egy hosszú kanyarról beszélünk, így az elején nem is látszik, hogy ott van-e a gumi, majd amikor beérsz a kanyarba tempózva, elkezded a tiszta aszfaltra való ívet, majd az elsőkerekes autóval ráfutsz erre a drazsészőnyegre, aztán se ide, se oda. Jól tükrözi ezt, hogy 5-6 autó futott rá erre és mind bevágódtak az árokba. Mi még úgy-ahogy megúsztuk, bár az első futómű odalett, a kasztnin is lesznek munkálatok, de volt akinek felgyulladt az autója, volt akié teljesen körbetört, és kisebb kategóriának a bajnoki címért küzdő első két helyezettje maradt ott. Nekem csak a térdem sérült, de voltak ott agyrázkódás-gyanús esetek is! Nem láttam róla utólag a videót és nem is igazán érdekel, mert én átéltem ezt az egészet.

az_eltunt_gumi_nyomaban_1

Nyilván van ebben vezetéstechnikai hiba is, és nem szeretném, ha bárki úgy értené ezt az egészet, hogy én most megpróbálom másra hárítani a felelősséget! Hozzátartozik viszont, hogy a helyszínen több száz ember volt jelen, rallye-rajongók, olyan nézők, akik maguk is aktív versenyzők, csak itt nem indultak, majd jönnek oda hozzám és veregetik a vállam, hogy onnét – székben ülve - nézték ezt a történetet. Közben pedig egynek sem jutott eszébe, hogy a második-harmadik autótörés után legalább odaugorjon, lassítsa a mezőnyt, jelezze a veszélyt, ha már a rendező nem gondoskodott arról, hogy egy ilyen helyre egy rádiós pontot tegyen?!

az_eltunt_gumi_nyomaban_2

Mi negyedikként estünk itt el, és a navigátorommal rögtön rohantunk, hogy az utánunk jövőknek jelezzünk, lassítsuk őket. Versenyirodára telefonáltunk, a versenyösszekötőt, versenyigazgatót hívtuk, hogy szóljanak már a rajtban - mert nincs a helyszínen rádiós pont - hogy nagy gáz van és legalább további károk ne legyenek. Mire mi ki tudtunk kászálódni, még további két autó összetört. A végén pedig majdnem engem és a navigátoromat lincselte meg a részeg tömeg, hogy elrontjuk a szórakozásukat azzal, hogy lassítjuk a mezőnyt és felhívjuk a figyelmüket a veszélyre. Nagyon-nagyon lehangoló, elszomorító volt ez az egész.

az_eltunt_gumi_nyomaban_3

Az, hogy az ember kiesik, benne van a rallye-ban, mindig ott van a hibázás lehetősége, de az, hogy egy társaság, több száz ember orra előtt következmények nélkül megteheti azt, hogy elhordja a gumikat - amit később az erdőben meg is találtak - és ezáltal autókban több milliós károkat okozhat, az felháborító! Mindezt úgy, hogy a rendező semmit sem tehet, és nem tesz semmit a tömeg sem!

Volt ezen a helyen később egy olyan ismert versenyző, akiben volt annyi tisztesség, hogy ebből a részeg hordából egyet meg akart fékezni, amiből persze nem lett más, mint egy tömegverekedés.

az_eltunt_gumi_nyomaban_4

Csalódott vagy?
Nem csalódott, hanem végtelenül szomorú! Ami az én hibám, az az én hibám, nyilván rosszul tekergettem a kormányt és azért estem ki, de az, hogy az egészre ilyen hangulat vetül, az nem ránk száll vissza! Tudom, hogy nagyon nehéz ma Magyarországon rallyeversenyt rendezni, de akkor csak az vállaljon ilyet, aki tudja vállalni a vele járó dolgokat!
Tudom, hogy a korábbi biztonsági tervben ez a kanyar milyen feltételekkel szerepelt, és ha ez biztosítás megvalósult volna most is, akkor is lehet elestünk volna, csak akkor azt érezném, hogy valamennyire vigyáznak ránk! Egyetlen rádiós pont nem volt ezen a helyszínen!

De példának ott van az ominózus farönkös eset, amire szintén azt tudom mondani, hogy nem kell erdőgazdasági utat kikérni, ha csak ilyen életveszélyes rönkökkel lehet rajta versenyt rendezni, azt kell mondani, hogy nem tudtuk ezt megszerezni és kész.

az_eltunt_gumi_nyomaban_5

Még egyszer mondom: nem háborgok, végtelenül szomorú vagyok! Nem savanyú a szőlő, nem erről van szó, de bizonyára mások is hallották, ahogy az élmezőny versenyzői is szóvá tették, hogy hát emberek, ez nem az a pálya, amit mi a pályabejárás alkalmával megismertünk! Össze-vissza vannak a gumik! Hogy lehet ez? Azt gondolom, hogy legalább oda szükség lenne rendezőt állítani, ahová a gumikat helyezik, és kötelességük lenne a pályabejáráson megismert körülményeket biztosítani! Ez egy veszélyes üzem! Sok milliót áldozok és kockáztatok azért, hogy ott lehessek! Én most egy és egy pici gyorsasági után kifizetek egy teljes bérleti díjat és egy horribilis költséget arra, hogy megjavítsák a kocsit. A saját felelősségemet elismerem benne, de nagyon szívesen hallanám, hogy az, akire tartozik, szintén felemeli a hangját és azt mondja, hogy "bocsánatot kérek érte!". Nem kérek többet, mert nincsenek illúzióim! Ha beperelném és a káromnak a felét, mondjuk egy kármegosztással követelném a rendezőn, megnyerném a pert! De nincsen kétségem, hogy egy olyan egyesülettel szemben nyernék pert, akinek a valaga kilóg a gatyából! Lenne egy papírom és az életben nem lenni semmi esélyem arra, hogy ezt az összeget behajtsam rajtuk... de nem akarok a saját szakmámba vágni, bár én értek hozzá, és jó lenne, ha a rendező is értene a saját szakmájához és nem emlékezetből csinálnák a versenyeket!

az_eltunt_gumi_nyomaban_7

Fel kell készülni rá, hogy egy ilyen rendezvénnyel együtt jár a megnövekedett nézőszám, vagy pedig akkor nem kell IRC futamot rendezni. Azt éreztem ebben az egészben, hogy méltatlan az egész! Egy külföldi futamon nem fordulhat elő az, hogy a néző hozzáférjen a pályához! Ezek a gumik a pálya részei... milyen rendezés az, ahol ehhez hozzáfér egy részeg néző? És milyen felfogás az a többiek részéről, hogy elnézik neki azt, hogy eldobja az erdőbe???

Mit tudnál még mondani erről a versenyről?
Egy csodálatos mezőny jött ide és egy csodálatos sportélményt lehetett volna kapni, hiszen jó volt velük egy mezőnyben autózni, jó volt a hangulat. Baromi jó verseny lehetett volna ez!
A versenynaptár-tervezetben a jövő évben is szerepel ez a futam, de én úgy vélem, hogy mire gondoljuk azt, hogy ezt meg tudjuk csinálni? Mindemellett persze kívánom, hogy sikerüljön!
Nagyon jól éreztem magam, amíg mehettünk és tudom, hogy minden kanyarban kell sóderre számítani, ez az én hibám volt. De akkor azért még mindig felmerül bennem, hogy akkor miért is kerül oda eredetileg az a két gumi? Egyébként sem egyszerű ez a kanyar, kifelé lejt, gonosz módon törik... nem véletlenül lehetett ez kigumizva. Ha ott nem esünk el, akkor is ugyanezt mondanám!

az_eltunt_gumi_nyomaban_9

Végezetül?
Nagyon sajnálom, akik ilyen méltatlan körülmények között estek ki. De azok sem örültek ennek, akik benn maradtak, hiszen pár emberrel beszéltem erről, például Baracskai Zsolttal, aki sajnálkozik, hogy kiestek az ellenfelei és nem is tudta kihez viszonyítani magát, nem volt ki ellen versenyezni. Nem lekicsinyelni akarom az eredményeket, de mégsem ugyanaz versenyezni, ha nincs ellenfél, mint amikor 250 versenykilométer után 3,1 másodperccel veri meg valaki a teljes kategóriát. Ez senkinek nem jó, de ez van, most ez így sikerült!

Reméljük másként is lesz még ez!
Én is örök optimista vagyok! Remélem a vélemény alapján senki sem azt érzi, hogy én most borzasztó dühömben pocskondiáztam ezt a versenyt. Építő jellegű kritikának szánom inkább, és bár ezzel kapcsolatban sincsenek illúzióim, hogy ezt majd meghallgatják és odafigyelnek legközelebb. Tudom, hogy összetett dolog versenyt rendezni, ezer dologra kell egyszerre figyelni, de szerintem nem úgy kell csinálni, ahogyan ez Magyarországon zajlik. Nem egy embernek kellene mindent a kezében tartani, hanem sok ember csapatmunkájának az eredménye kellene, hogy legyen! Le kellene osztani a feladatokat jogosultságokkal, de ettől meg félnek, hogy más is belelát! De valamit valamiért!

az_eltunt_gumi_nyomaban_8

 
apa_kocsit_hajt_7

a csapat támogatói:

amig_jo_addig_lesz_javulas_is_1



amig_jo_addig_lesz_javulas_is_2



amig_jo_addig_lesz_javulas_is_3




amig_jo_addig_lesz_javulas_is_4



amig_jo_addig_lesz_javulas_is_5




amig_jo_addig_lesz_javulas_is_6



amig_jo_addig_lesz_javulas_is_7



amig_jo_addig_lesz_javulas_is_8



amig_jo_addig_lesz_javulas_is_9



amig_jo_addig_lesz_javulas_is_10

Ez a hír most jelenik meg 7168. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k