Az erősödő Minirally
Kiskunlacházán új
2009-10-27
interjú • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
796435885
Napi oldal:
290069
Jelenleg:
790
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Burjánszki Józseffel, Minirally sorozat rendezőjével beszélgettünk az új bajnokságról, melynek az első fordulója a hétvégén, szombaton kerül megrendezésre:


a sorozat hivatalos honlapjának címe: www.minirally.hu

Miért és mikor kezdtetek versenyt rendezni?
2007 előtt mindenféle autós rendezvényre jártunk állandó jelleggel. Ilyen volt a gyorsulás mellett az amatőr rally is. Sokan, természetesen mi is, nagyon szerettük ezt a pályát itt Kiskunlacházán, ezért, amikor az FRT abba hagyta itt a rendezést, úgy döntöttünk, hogy folytatjuk. Természetesen az elsődleges az, hogy a versenyzői szempontokat tartsuk leginkább előtérben, egy minőségi, biztonságos, interaktív, pörgős, élvezetes és kiemelkedő minőségű rendezvényt tudjunk biztosítani.

Más helyszíneken gondolkodtatok?
Nagy favorit volt a versenyzők közt a kiskunlacházi reptér, bár kacsintgatunk másfelé is. Ez a helyszín a 2009-es évben is adott volt: a dragracing.hu -val közösen rendeztünk egy nagyszabású gyorsulós, rally-zós versenyt, illetve a visszajelzések is ezt a helyszínt igazolták leginkább. Nagy a bukótér, variálható a pálya, jó minőségű az aszfalt, többek közt ezek voltak a döntő indokok.

Hogyan fér el "két dudás egy csárdában", nem szenved hátrányt egyik rendezvény minősége sem?
Természetesen össze kellett hangolni sok tényezőt, de úgy gondoljuk, hogy sikerült megoldani a főbb problémákat és fejlődünk tovább folyamatosan. Bár a legnagyobb gondot az jelentette, hogy a kifutó pályát a gyorsulók használják, így sok fejtörést okozott a megmaradt terület optimális kihasználása. Szélességében és minőségében a guruló utak is megfelelőek az igazi tempós versenyzési élmény átélésére, így hát megoldottuk az egymástól több km-re levő rajt-cél kérdését is egy GPS alapú fotocellás időmérővel. Elhanyagolhatatlan volt, hogy egy nagy tempójú, de biztonságos versenyt adjunk, és úgy gondoljuk, hogy ezt egy jó vonalvezetésű pályával sikerült megkoronázni.

Ti az ún. "holt" szezonban is rendeztek tovább, mi az oka ennek, miben lesz ez más, mint az eddigiek?
Úgy gondoljuk, hogy a téli szezon nem pihenésre való, a hideg levegő sokkal jobb az autóknak is, tehát erősebb autókat láthatunk a pályán, mint eddig bármikor a nyári melegben. :)
A viccet félre téve, ebben az időszakban van lehetőség az eddigi leghosszabb, legtempósabb és egyben legtechnikásabb versenyt megszervezni. Nem szervezünk rá senkire, senkinek nem jó, ha ütközik az időpont más hasonló rendezvényekkel. Összességében több mint 30 km-t tehetnek meg így a nevezők fergeteges tempóban és magas biztonság mellett. Itt jön ki igazán a vezetők és az autók tudása, itt lehet igazán bizonyítani a 2 edzőkör és a 3 mért kör megtételével, nem az utcán.

Milyen autóval indulhatnak a versenyzők, jogosítvány és/vagy valamilyen licenc szükséges?
Versenyeink egyik fő lényege, hogy az autóvezetők ne az utcán versenyezzenek, hanem legális és biztonságos körülmények között mutassák meg vezetési és autójának képességeit. Kiskunlacházán egész évben van erre lehetőség. Nem csak a drága bukócsövezett versenyautó vehet részt, eljöhet bárki akár az utcai autójával is, egyedül a bukósisak és a legalább 3 pontos biztonsági öv a kötelező. Junior kategóriánk is van, tehát a jogosítvány nem kötelező és külön kiemelném, hogy MNASZ-es licenccel rendelkező versenyzők is részt vehetnek a rendezvényen.

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség engedélyezte a versenyeiteket a licences versenyzőinek, erről mondanál pár szót bővebben?
Minőségi javulást tűztük ki célul, ehhez külön izgalmakkal járulhat hozzá, ha az itteni aszfalton igazi, kizárólag versenypályára épített és használt PROFI versenyautókkal találkozhatunk. A hazai autósport profi versenyzőinek költséghatékony gyakorlási lehetőséget, a nézőknek egyedülálló élményeket és amatőr versenyzőknek azt is tudjuk ezzel biztosítani, hogy elmondhassák magukról,  hogy felvették a versenyt egy profi pilótával, igazi túra- vagy rallyautóval, vagy akár le is győzhetik őket.

Milyenek voltak a visszajelzések az eddigi versenyekkel kapcsolatban?
Szívesen fogadjuk a pozitív és a negatív kritikákat is egyaránt és ezeket mérlegelve változtatunk is, ha szükséges. Kifejezetten szimpatikus ez a versenyzőknek, tetszik nekik a pálya vonalvezetése is, a barátias hangulat, a szervezés és a hozzáállás. Erre természetesen büszkék vagyunk és továbbra is a ez, illetve a javulás a célunk. Ott vagyunk az interneten (minirally.hu), itt folyamatos szavazások vannak a verseny összetételéről, pontozásról, pályáról, versenynapokról. A fórumokon igyekszünk szervezőként a folyamatos kapcsolatot fenntartani a versenyzőkkel, tehát interaktívak maradni.

Mi az amiben ki akartok tűnni a amatőr versenyek között?
Nagyon nagy hangsúlyt fektetünk a biztonságra, interaktivitásra, a pörgős lebonyolításra, a pontos időmérésre és a folyamatos fejlődésre. Nem elégszünk meg az elért szinttel, lehetőségeinkhez képest maximálisan akarunk teljesíteni.

Miben nyilvánul meg, hogy nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra?
Külön rohammentő biztosítja szükség esetén az ellátást az egész rendezvény ideje alatt, illetve van egy külön rescue csapat, aki különleges esetben szintén folyamatosan rendelkezésre állnak a helyszínen. Tudomásom szerint ez amatőr rally esetében szintén egyedülálló.

Hogyan tudjátok biztosítani a pörgős lebonyolítást?
Szigorú időhöz kötött ütemtervet dolgoztunk ki részletesen, amihez tartani kell magunkat az egész csapat részéről. A lelkes, sokszor profiként működő, fiatalokból álló, szintén autókba szerelmes csapat folyamatosan rádióösszeköttetésben van, tehát rögtön tudjuk, ha történt valami különleges a pálya akármelyik pontján. A rajtoltatás kategóriák szerinti sorrendben percenkénti indítással történik, így ha bármilyen oknál fogva meg is kell állni (pályabontás, műszaki hiba, egyéb) pillanatokkal a probléma elhárítása után folytatódhat a verseny.

Milyen kategóriákban indulnak leginkább?
Az utóbbi időben leginkább az összkerekes/turbós, illetve a nagyobb köbcentis kategóriák jelentek meg szép számban, de természetesen a pálya kialakításában figyelünk arra is, hogy a kisebb kategóriás autók is élvezetes versenyen vehessenek részt.

Milyen pályavonalakat preferáltok és miért?
Nem akarunk bevásárlóközpont parkolós szlalomra hasonlítani, nem ez a profilunk. Inkább gyorsasági szerű, aszfaltos tempós és technikás "rally-feeling" amit biztosítani szeretnénk, a visszajelzések szerint sikeresen. A pályarajzokat közzé tesszük, sőt már gyűjtjük a variációkat, ugyanis azt már megszavazták a versenyzők, hogy folyamatosan változtassuk a nyomvonalat. Ez az interaktivitás lényege.

Milyen újdonságokat terveztek a jövőben?
Tervek mindig vannak, folyamatosan újítunk, szavazásokat írunk ki, bíztatjuk a versenyzőket, hogy fórumozzanak, írjanak, közösen az ötleteik alapján formáljuk a rendezvényt "mindenki" szája íze szerint, ez a fő célunk. Gondolkozunk családi programok lehetőségeiben, bővíteni szeretnénk a programokat, de természetesen az igényfelméréshez idő kell. A VERSENYZŐKKEL KÖZÖSEN AKARUNK DÖNTÉSEKET HOZNI, HOGY EZ A VERSENYSOROZAT MINDENKIÉ LEGYEN!!!

SOK SIKERT KíVÁNUNK!!!

Ez a hír most jelenik meg 3425. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k