Burjánszki Józseffel, Minirally sorozat rendezőjével beszélgettünk az új bajnokságról, melynek az első fordulója a hétvégén, szombaton kerül megrendezésre:

a sorozat hivatalos honlapjának címe: www.minirally.hu
Miért és mikor kezdtetek versenyt rendezni?
2007 előtt mindenféle autós rendezvényre jártunk állandó jelleggel. Ilyen volt a gyorsulás mellett az amatőr rally is. Sokan, természetesen mi is, nagyon szerettük ezt a pályát itt Kiskunlacházán, ezért, amikor az FRT abba hagyta itt a rendezést, úgy döntöttünk, hogy folytatjuk. Természetesen az elsődleges az, hogy a versenyzői szempontokat tartsuk leginkább előtérben, egy minőségi, biztonságos, interaktív, pörgős, élvezetes és kiemelkedő minőségű rendezvényt tudjunk biztosítani.
Más helyszíneken gondolkodtatok?
Nagy favorit volt a versenyzők közt a kiskunlacházi reptér, bár kacsintgatunk másfelé is. Ez a helyszín a 2009-es évben is adott volt: a dragracing.hu -val közösen rendeztünk egy nagyszabású gyorsulós, rally-zós versenyt, illetve a visszajelzések is ezt a helyszínt igazolták leginkább. Nagy a bukótér, variálható a pálya, jó minőségű az aszfalt, többek közt ezek voltak a döntő indokok.
Hogyan fér el "két dudás egy csárdában", nem szenved hátrányt egyik rendezvény minősége sem?
Természetesen össze kellett hangolni sok tényezőt, de úgy gondoljuk, hogy sikerült megoldani a főbb problémákat és fejlődünk tovább folyamatosan. Bár a legnagyobb gondot az jelentette, hogy a kifutó pályát a gyorsulók használják, így sok fejtörést okozott a megmaradt terület optimális kihasználása. Szélességében és minőségében a guruló utak is megfelelőek az igazi tempós versenyzési élmény átélésére, így hát megoldottuk az egymástól több km-re levő rajt-cél kérdését is egy GPS alapú fotocellás időmérővel. Elhanyagolhatatlan volt, hogy egy nagy tempójú, de biztonságos versenyt adjunk, és úgy gondoljuk, hogy ezt egy jó vonalvezetésű pályával sikerült megkoronázni.
Ti az ún. "holt" szezonban is rendeztek tovább, mi az oka ennek, miben lesz ez más, mint az eddigiek?
Úgy gondoljuk, hogy a téli szezon nem pihenésre való, a hideg levegő sokkal jobb az autóknak is, tehát erősebb autókat láthatunk a pályán, mint eddig bármikor a nyári melegben. :)
A viccet félre téve, ebben az időszakban van lehetőség az eddigi leghosszabb, legtempósabb és egyben legtechnikásabb versenyt megszervezni. Nem szervezünk rá senkire, senkinek nem jó, ha ütközik az időpont más hasonló rendezvényekkel. Összességében több mint 30 km-t tehetnek meg így a nevezők fergeteges tempóban és magas biztonság mellett. Itt jön ki igazán a vezetők és az autók tudása, itt lehet igazán bizonyítani a 2 edzőkör és a 3 mért kör megtételével, nem az utcán.
Milyen autóval indulhatnak a versenyzők, jogosítvány és/vagy valamilyen licenc szükséges?
Versenyeink egyik fő lényege, hogy az autóvezetők ne az utcán versenyezzenek, hanem legális és biztonságos körülmények között mutassák meg vezetési és autójának képességeit. Kiskunlacházán egész évben van erre lehetőség. Nem csak a drága bukócsövezett versenyautó vehet részt, eljöhet bárki akár az utcai autójával is, egyedül a bukósisak és a legalább 3 pontos biztonsági öv a kötelező. Junior kategóriánk is van, tehát a jogosítvány nem kötelező és külön kiemelném, hogy MNASZ-es licenccel rendelkező versenyzők is részt vehetnek a rendezvényen.

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség engedélyezte a versenyeiteket a licences versenyzőinek, erről mondanál pár szót bővebben?
Minőségi javulást tűztük ki célul, ehhez külön izgalmakkal járulhat hozzá, ha az itteni aszfalton igazi, kizárólag versenypályára épített és használt PROFI versenyautókkal találkozhatunk. A hazai autósport profi versenyzőinek költséghatékony gyakorlási lehetőséget, a nézőknek egyedülálló élményeket és amatőr versenyzőknek azt is tudjuk ezzel biztosítani, hogy elmondhassák magukról, hogy felvették a versenyt egy profi pilótával, igazi túra- vagy rallyautóval, vagy akár le is győzhetik őket.
Milyenek voltak a visszajelzések az eddigi versenyekkel kapcsolatban?
Szívesen fogadjuk a pozitív és a negatív kritikákat is egyaránt és ezeket mérlegelve változtatunk is, ha szükséges. Kifejezetten szimpatikus ez a versenyzőknek, tetszik nekik a pálya vonalvezetése is, a barátias hangulat, a szervezés és a hozzáállás. Erre természetesen büszkék vagyunk és továbbra is a ez, illetve a javulás a célunk. Ott vagyunk az interneten (minirally.hu), itt folyamatos szavazások vannak a verseny összetételéről, pontozásról, pályáról, versenynapokról. A fórumokon igyekszünk szervezőként a folyamatos kapcsolatot fenntartani a versenyzőkkel, tehát interaktívak maradni.
Mi az amiben ki akartok tűnni a amatőr versenyek között?
Nagyon nagy hangsúlyt fektetünk a biztonságra, interaktivitásra, a pörgős lebonyolításra, a pontos időmérésre és a folyamatos fejlődésre. Nem elégszünk meg az elért szinttel, lehetőségeinkhez képest maximálisan akarunk teljesíteni.
Miben nyilvánul meg, hogy nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra?
Külön rohammentő biztosítja szükség esetén az ellátást az egész rendezvény ideje alatt, illetve van egy külön rescue csapat, aki különleges esetben szintén folyamatosan rendelkezésre állnak a helyszínen. Tudomásom szerint ez amatőr rally esetében szintén egyedülálló.
Hogyan tudjátok biztosítani a pörgős lebonyolítást?
Szigorú időhöz kötött ütemtervet dolgoztunk ki részletesen, amihez tartani kell magunkat az egész csapat részéről. A lelkes, sokszor profiként működő, fiatalokból álló, szintén autókba szerelmes csapat folyamatosan rádióösszeköttetésben van, tehát rögtön tudjuk, ha történt valami különleges a pálya akármelyik pontján. A rajtoltatás kategóriák szerinti sorrendben percenkénti indítással történik, így ha bármilyen oknál fogva meg is kell állni (pályabontás, műszaki hiba, egyéb) pillanatokkal a probléma elhárítása után folytatódhat a verseny.
Milyen kategóriákban indulnak leginkább?
Az utóbbi időben leginkább az összkerekes/turbós, illetve a nagyobb köbcentis kategóriák jelentek meg szép számban, de természetesen a pálya kialakításában figyelünk arra is, hogy a kisebb kategóriás autók is élvezetes versenyen vehessenek részt.
Milyen pályavonalakat preferáltok és miért?
Nem akarunk bevásárlóközpont parkolós szlalomra hasonlítani, nem ez a profilunk. Inkább gyorsasági szerű, aszfaltos tempós és technikás "rally-feeling" amit biztosítani szeretnénk, a visszajelzések szerint sikeresen. A pályarajzokat közzé tesszük, sőt már gyűjtjük a variációkat, ugyanis azt már megszavazták a versenyzők, hogy folyamatosan változtassuk a nyomvonalat. Ez az interaktivitás lényege.
Milyen újdonságokat terveztek a jövőben?
Tervek mindig vannak, folyamatosan újítunk, szavazásokat írunk ki, bíztatjuk a versenyzőket, hogy fórumozzanak, írjanak, közösen az ötleteik alapján formáljuk a rendezvényt "mindenki" szája íze szerint, ez a fő célunk. Gondolkozunk családi programok lehetőségeiben, bővíteni szeretnénk a programokat, de természetesen az igényfelméréshez idő kell. A VERSENYZŐKKEL KÖZÖSEN AKARUNK DÖNTÉSEKET HOZNI, HOGY EZ A VERSENYSOROZAT MINDENKIÉ LEGYEN!!!
SOK SIKERT KíVÁNUNK!!!