SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Az IRC, az már nyugat?
Bakó Laciék nekivágnak
2008-08-20
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773971422
Napi oldal:
22082
Jelenleg:
1178
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Bakó Lászlóék hatalmas készülődésben voltak az elmúlt időszakban. Versenyeztek hegyen-völgyön, sprinteken, hogy szokták a légkört, és kilométert gyűjtögettek. Nem ok nélkül persze: IRC-ben indulnak néhány futamon a jövőben. Kezdésnek a Barumon, de Csehország után akad még néhány ország, amit még idén be akarnak venni…

- Hogy álltok a Barum-os készülődéssel?
- A váltó most volt revízión, úgyhogy azt még fel kell tenni a kocsira, de tulajdonképpen már csak ennyi híja van a dolognak. Már össze is vagyunk pakolva!

- A nevezési listát böngészgetted már?
- Igen, most jöttem haza a nyaralásból, és kaptunk tőlük egy levelet, abban benne volt. És ami érdekesség, hogy küldtek egy belső kamerás felvételt a pályákról. Az idei versenyről, ahogy egy utcai autóval végigmennek az összes szakaszon, úgyhogy rajta van minden a rajttól a célig.

- Ez milyen jófejség…!
- Ilyet még én sem tapasztaltam sosem. Először azt hittem, hogy a tavalyiról kaptunk egyet, de nem, hanem az idei pályák, úgyhogy talán lehet egy picit előre gyakorolni…

- Ezt eddig senki nem mesélte nekem. Te mennyire tartod a kapcsolatot a többiekkel?
- Tartjuk, sőt, egy helyen fogunk szervizelni, együtt utazunk ki, a pályabejárásra is együtt megyünk a Subiékkal, és a Bútor Robiékkal. Majdnemhogy napi kapcsolatban vagyunk.

- Miért pont a Barum az, ahová ki szerettél volna menni?
- Aszfaltot szerettünk volna mindenképpen és mivel itt már voltunk nézni, úgy gondoltuk, hogy ezzel elsőre megbirkózunk. A többi aszfaltost meg majd meglátjuk, de idén még szeretnénk a San Remo Rallye-t, és a svájci versenyen elindulni.

- Függenek ezek a Barum-on elért eredményetektől?
- Nem, illetve annyiban, hogy ha nem törjük össze nagyon, tehát ha pluszköltséget nem csinálunk magunknak, akkor nem.

- Korábban indultál már külföldi futamon?
- Csak a kassai versenyen, ami a magyar bajnokság része volt.

- Mivel most jöttél haza a nyaralásból, gondolom még nem nagyon tudtad tanulmányozni a belsőt. Szerinted egy ilyen felvétel elég lehet a felkészüléshez?
- Elég. Mi mindig is úgy tréningeztünk, hogy háromnál többet nem mentünk soha a pályákon. Megpróbáltunk ennyiből pontos itinert írni. Szerintem ez arra jó volt, hogy most talán könnyebben birkózunk meg a gyorsokkal.

- A sajtóanyagotok, amit a Barum előtt kiadtatok, hogy is fogalmazzak… Nem volt túl optimista a magyar futamokkal és az itthoni helyzettel kapcsolatban…
- Nem, valóban nem, jól látod. Az egyik az, hogy mivel egyesületet is vezetek, a Szajky Rallye Team-et, és ráadásul évek óta elég nagy létszámmal vagyunk jelen a versenyeken, és a közgyűléseken is mindig ott vagyunk, eleve nem is értem, miért működik még az Autósport Szövetség? Egy csomó dolog van, ami miatt nem szabadna már régen működnie. Emberek jönnek-mennek, ezekről mindig kapok egy hivatalos értesítést, de szerintem úgy nem nehéz csinálni valamit, hogy ha elrontottam valamit, gyorsan lelépek, vagy menekülök a süllyedő hajóról. A másik negatív dolog, hogy a kategóriánkban, az N2-ben, a Suzukikon kívül mással nem nagyon foglalkoznak. Kevesen is vagyunk, a Suzukit meg nagyon nyomják, és az kicsit fájó, hogy akinek adunk 6 percet a verseny végére, azzal csinálnak egy tíz perces interjút, velünk meg annyit sem, hogy gratulálunk…

- Jelenti ez azt, hogy soha többet nem jössz Magyarországon?
- A szponzorok miatt muszáj menni, de az elképzelhető, hogy nem rali OB-n fogok indulni. Egerben és Miskolcon mondjuk, szeretnék menni, mert debreceni vagyok, és ezek elég közel esnek hozzánk, de a murvát biztos kihagyom jövőre. Pedig imádom, de értelmetlennek tartom. Valószínűleg kisebb versenyeken megyünk majd - ahogy eddig is.

 

Ez a hír most jelenik meg 2348. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k