Az IRC, az már nyugat?
Bakó Laciék nekivágnak
2008-08-20
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765724542
Napi oldal:
33490
Jelenleg:
968
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Bakó Lászlóék hatalmas készülődésben voltak az elmúlt időszakban. Versenyeztek hegyen-völgyön, sprinteken, hogy szokták a légkört, és kilométert gyűjtögettek. Nem ok nélkül persze: IRC-ben indulnak néhány futamon a jövőben. Kezdésnek a Barumon, de Csehország után akad még néhány ország, amit még idén be akarnak venni…

- Hogy álltok a Barum-os készülődéssel?
- A váltó most volt revízión, úgyhogy azt még fel kell tenni a kocsira, de tulajdonképpen már csak ennyi híja van a dolognak. Már össze is vagyunk pakolva!

- A nevezési listát böngészgetted már?
- Igen, most jöttem haza a nyaralásból, és kaptunk tőlük egy levelet, abban benne volt. És ami érdekesség, hogy küldtek egy belső kamerás felvételt a pályákról. Az idei versenyről, ahogy egy utcai autóval végigmennek az összes szakaszon, úgyhogy rajta van minden a rajttól a célig.

- Ez milyen jófejség…!
- Ilyet még én sem tapasztaltam sosem. Először azt hittem, hogy a tavalyiról kaptunk egyet, de nem, hanem az idei pályák, úgyhogy talán lehet egy picit előre gyakorolni…

- Ezt eddig senki nem mesélte nekem. Te mennyire tartod a kapcsolatot a többiekkel?
- Tartjuk, sőt, egy helyen fogunk szervizelni, együtt utazunk ki, a pályabejárásra is együtt megyünk a Subiékkal, és a Bútor Robiékkal. Majdnemhogy napi kapcsolatban vagyunk.

- Miért pont a Barum az, ahová ki szerettél volna menni?
- Aszfaltot szerettünk volna mindenképpen és mivel itt már voltunk nézni, úgy gondoltuk, hogy ezzel elsőre megbirkózunk. A többi aszfaltost meg majd meglátjuk, de idén még szeretnénk a San Remo Rallye-t, és a svájci versenyen elindulni.

- Függenek ezek a Barum-on elért eredményetektől?
- Nem, illetve annyiban, hogy ha nem törjük össze nagyon, tehát ha pluszköltséget nem csinálunk magunknak, akkor nem.

- Korábban indultál már külföldi futamon?
- Csak a kassai versenyen, ami a magyar bajnokság része volt.

- Mivel most jöttél haza a nyaralásból, gondolom még nem nagyon tudtad tanulmányozni a belsőt. Szerinted egy ilyen felvétel elég lehet a felkészüléshez?
- Elég. Mi mindig is úgy tréningeztünk, hogy háromnál többet nem mentünk soha a pályákon. Megpróbáltunk ennyiből pontos itinert írni. Szerintem ez arra jó volt, hogy most talán könnyebben birkózunk meg a gyorsokkal.

- A sajtóanyagotok, amit a Barum előtt kiadtatok, hogy is fogalmazzak… Nem volt túl optimista a magyar futamokkal és az itthoni helyzettel kapcsolatban…
- Nem, valóban nem, jól látod. Az egyik az, hogy mivel egyesületet is vezetek, a Szajky Rallye Team-et, és ráadásul évek óta elég nagy létszámmal vagyunk jelen a versenyeken, és a közgyűléseken is mindig ott vagyunk, eleve nem is értem, miért működik még az Autósport Szövetség? Egy csomó dolog van, ami miatt nem szabadna már régen működnie. Emberek jönnek-mennek, ezekről mindig kapok egy hivatalos értesítést, de szerintem úgy nem nehéz csinálni valamit, hogy ha elrontottam valamit, gyorsan lelépek, vagy menekülök a süllyedő hajóról. A másik negatív dolog, hogy a kategóriánkban, az N2-ben, a Suzukikon kívül mással nem nagyon foglalkoznak. Kevesen is vagyunk, a Suzukit meg nagyon nyomják, és az kicsit fájó, hogy akinek adunk 6 percet a verseny végére, azzal csinálnak egy tíz perces interjút, velünk meg annyit sem, hogy gratulálunk…

- Jelenti ez azt, hogy soha többet nem jössz Magyarországon?
- A szponzorok miatt muszáj menni, de az elképzelhető, hogy nem rali OB-n fogok indulni. Egerben és Miskolcon mondjuk, szeretnék menni, mert debreceni vagyok, és ezek elég közel esnek hozzánk, de a murvát biztos kihagyom jövőre. Pedig imádom, de értelmetlennek tartom. Valószínűleg kisebb versenyeken megyünk majd - ahogy eddig is.

 

Ez a hír most jelenik meg 2344. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k