Bakó Lászlóék hatalmas készülődésben voltak az elmúlt időszakban. Versenyeztek hegyen-völgyön, sprinteken, hogy szokták a légkört, és kilométert gyűjtögettek. Nem ok nélkül persze: IRC-ben indulnak néhány futamon a jövőben. Kezdésnek a Barumon, de Csehország után akad még néhány ország, amit még idén be akarnak venni…
- Hogy álltok a Barum-os készülődéssel?
- A váltó most volt revízión, úgyhogy azt még fel kell tenni a kocsira, de tulajdonképpen már csak ennyi híja van a dolognak. Már össze is vagyunk pakolva!
- A nevezési listát böngészgetted már?
- Igen, most jöttem haza a nyaralásból, és kaptunk tőlük egy levelet, abban benne volt. És ami érdekesség, hogy küldtek egy belső kamerás felvételt a pályákról. Az idei versenyről, ahogy egy utcai autóval végigmennek az összes szakaszon, úgyhogy rajta van minden a rajttól a célig.
- Ez milyen jófejség…!
- Ilyet még én sem tapasztaltam sosem. Először azt hittem, hogy a tavalyiról kaptunk egyet, de nem, hanem az idei pályák, úgyhogy talán lehet egy picit előre gyakorolni…
- Ezt eddig senki nem mesélte nekem. Te mennyire tartod a kapcsolatot a többiekkel?
- Tartjuk, sőt, egy helyen fogunk szervizelni, együtt utazunk ki, a pályabejárásra is együtt megyünk a Subiékkal, és a Bútor Robiékkal. Majdnemhogy napi kapcsolatban vagyunk.
- Miért pont a Barum az, ahová ki szerettél volna menni?
- Aszfaltot szerettünk volna mindenképpen és mivel itt már voltunk nézni, úgy gondoltuk, hogy ezzel elsőre megbirkózunk. A többi aszfaltost meg majd meglátjuk, de idén még szeretnénk a San Remo Rallye-t, és a svájci versenyen elindulni.
- Függenek ezek a Barum-on elért eredményetektől?
- Nem, illetve annyiban, hogy ha nem törjük össze nagyon, tehát ha pluszköltséget nem csinálunk magunknak, akkor nem.
- Korábban indultál már külföldi futamon?
- Csak a kassai versenyen, ami a magyar bajnokság része volt.
- Mivel most jöttél haza a nyaralásból, gondolom még nem nagyon tudtad tanulmányozni a belsőt. Szerinted egy ilyen felvétel elég lehet a felkészüléshez?
- Elég. Mi mindig is úgy tréningeztünk, hogy háromnál többet nem mentünk soha a pályákon. Megpróbáltunk ennyiből pontos itinert írni. Szerintem ez arra jó volt, hogy most talán könnyebben birkózunk meg a gyorsokkal.
- A sajtóanyagotok, amit a Barum előtt kiadtatok, hogy is fogalmazzak… Nem volt túl optimista a magyar futamokkal és az itthoni helyzettel kapcsolatban…
- Nem, valóban nem, jól látod. Az egyik az, hogy mivel egyesületet is vezetek, a Szajky Rallye Team-et, és ráadásul évek óta elég nagy létszámmal vagyunk jelen a versenyeken, és a közgyűléseken is mindig ott vagyunk, eleve nem is értem, miért működik még az Autósport Szövetség? Egy csomó dolog van, ami miatt nem szabadna már régen működnie. Emberek jönnek-mennek, ezekről mindig kapok egy hivatalos értesítést, de szerintem úgy nem nehéz csinálni valamit, hogy ha elrontottam valamit, gyorsan lelépek, vagy menekülök a süllyedő hajóról. A másik negatív dolog, hogy a kategóriánkban, az N2-ben, a Suzukikon kívül mással nem nagyon foglalkoznak. Kevesen is vagyunk, a Suzukit meg nagyon nyomják, és az kicsit fájó, hogy akinek adunk 6 percet a verseny végére, azzal csinálnak egy tíz perces interjút, velünk meg annyit sem, hogy gratulálunk…
- Jelenti ez azt, hogy soha többet nem jössz Magyarországon?
- A szponzorok miatt muszáj menni, de az elképzelhető, hogy nem rali OB-n fogok indulni. Egerben és Miskolcon mondjuk, szeretnék menni, mert debreceni vagyok, és ezek elég közel esnek hozzánk, de a murvát biztos kihagyom jövőre. Pedig imádom, de értelmetlennek tartom. Valószínűleg kisebb versenyeken megyünk majd - ahogy eddig is.