Az ORC bajnokai tudják mekkora a takarójuk
Gyarmati Ariel a tavalyi szezonról, a navigátorról
2019-01-31
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
784045578
Napi oldal:
21986
Jelenleg:
1578
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_10Az utolsó verseny utolsó kilométeréig összpontosítaniuk kellett, hogy bajnokok lehessenek! Megcsinálták, megérdemelték!
Az ORC bajnok párosa 2018-ban a Gyarmati Ariel - Kocsis György kettős. A pilótával beszélgettünk.

Gratulálok a bajnoki címetekhez!
Hogyan éreztétek magatokat a szezonban, milyen volt az évad?
Köszönöm kérdésed és a lehetőséget is az interjúhoz. Nagyon jól éreztem magam a bőrömben és az autóban egyaránt. :) De mondhatom ezt az egész bajnokságra, élvezetes év volt. Sokat kellett dolgozni az autóban és azon kívül is, hogy ott tudjunk lenni a futamokon. Komolyan kellett venni a felkészülést és a tempót is, ha fel akartuk venni a kesztyűt ezzel a mezőnnyel. Szervizeseink mindig kihozták a maximumot a lehetőségekből, melyért ezúton is végtelenül hálás vagyok. Voltak nehéz pillanatok, de Gyurival mindig átlendültünk ezeken és megpróbáltunk előre nézni. Szóval összetett, legtöbbször vidám, néha bosszús, de a legfontosabb, hogy eredményes évet zártunk.

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_7
 
Négy futamot nyertetek, kettőn voltatok másodikak…
Idézd fel egy-egy mondatban a futamokat.
A szezonnyitó egri versenyen harmadikak lettünk, az valamiért nem sikerült olyan jól. Bár ha azt nézzük, kik ellen versenyzünk, szerintem nem mi nyújtottunk keveset, hanem az ellenfelek még többet.
 
Miskolcon összetett verseny volt, mentünk sötétben, vizes talajon, jó és rossz minőségű úton egyaránt. Nekünk jött ki legjobban a lépés, megnyertük a versenyt, meg is kedveltem a mályinkai szakaszt. :)

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_11
 
Majd Szombathely Rally, az év első murva versenye következett, melyet nagyon vártunk. Szeretünk murván menni ezzel a kocsival. A szombati napot nagyon elrontottam, ide tényleg él, hogy elgumiztam magam. Illetve felraktam ami volt és az nem oda valónak bizonyult… :) Arattunk is egy lucernásba, ahol nagy szerencsével vissza tudtunk keveredni az útra és a kocsi is kisebb karcokkal megúszta. De küszködés volt az egész, sokat spájzoltunk, majd vasárnap orvosolva a hibákat egy komolyabb menetelésbe kezdtünk és az első helyig sikerült feltornázni magunkat. 

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_9
 
Székesfehérváron életem egyik legfájdalmasabb kiesését sikerült elszenvedni, egy filléres probléma miatt estünk ki a vége előtt nem sokkal az első helyről. Ráadásul itt a nagy abszolútban is ötödik helyen álltunk a „millenium falconnal”.

 
Majd ismét murva, Veszprém következett. Ezt sikerült behúznunk, megnyertük. Itt ugrattunk egy olyan nagyot, nem gondoltam volna, hogy épségben megússzuk. De már biztosan tudjuk, az a „kilövő állás” átmegy padlón! :) 

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_2
 
Ózdon ismét egy filléres alkatrész makacsolta meg magát. Végig tudtunk volna menni a körön vissza a szervizbe, de félő volt, hogy nagyobb kárt okozunk, időben pedig nagyon sokat spájzoltunk volna, így kiálltunk. 

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_4
 
Mecsekre nagy erővel készültünk, még egy nullás verseny már nem fért bele, szoros volt a bajnokság állása. Igaz még vezettünk, de közel voltak az ellenfelek. Az első gyorson, a harmadik kanyarban rámentem egy kifordított kőre, le is nullázta a gumit. Mivel kijöttünk, a gumi meg az autó bal elejét. Két percet szedtünk itt össze, de nem adtuk fel, a szerviz pedig rögtönzött karosszéria munkával helyrehozta a Mitsubishit. A harmadik helyre sikerült felzárkóznunk.
 
A szezonzáró Nyíregyháza Rallyra maradt a bajnoki cím eldöntésének a sorsa, aki nyer, az a bajnok. Egyszerű volt a képlet, az első métertől sietni kellett. Majd Maticsék előttünk estek ki a hármas gyors rajtjában, ami igencsak összezavart. Az addig lévő feladat - hogy meg kell verni - átalakult, nem szabadott hibázni és kiesni. Mivel visszaálltak superrallyzni, tudtak volna annyi pontot szerezni, ha nullázunk, ők a bajnokok. De sikerült célba érni, ráadásul nyertünk itt is, így mi zsebelhettük be a bajnoki címet.

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_5
 
Mik a tervek idénre?
Címvédés, vagy kacsingattok más bajnoki címek felé?
Mindig kacsintgatunk, nézzük hogy lehetne előrébb jutni, viszont csak annyit vállalunk, amit biztosan tudunk. A Mitsubishi biztos, a bajnoki cím megvédése lehet feladat idén. Még nincs eldöntve, ha lenne rá lehetőség, megpróbálkoznánk egy R5-ös autóval.

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_6
 
Tehát marad az autó? És a navigátor?
A Mitsubishit úgy érzem, kezdem megszokni. Nagyon sok van még benne, a tartalékok előhozása a címvédés mellett nagy feladat lehet idén. Az ellenfelek is folyamatosan gyorsulnak, nekünk is tartani kell a lépést. Van még hova fejlődni pályafeldolgozás és vezetéstechnika terén is. Tehát kezdem belakni, de lehetne vele gyorsabban menni, azon leszünk, hogy ez megvalósuljon.
A navigátor Kocsis Gyuri lesz idén is, remekül tudunk együtt dolgozni és emberileg is jól kijövünk. Mindig jó a hangulat a versenyeken, nekem ez fontos és véleményem szerint kell a sikeres szerepléshez is. Nyíregyháza rallyn számoltuk össze, 160.000 kilométert mentünk együtt a 11 év alatt. De még van mondanivaló, nem unatkozunk. :)

az_orc_bajnokai_tudjak_mekkora_a_takarojuk_3
 
Mi lenne az álom, ha nem kötnének az anyagiak?
Még több időt és lehetőséget szeretnék, hogy egy top R5-ös autóval tudjunk menni. De én szeretem a mostani helyzetet is, 10 éve még álom volt, hogy ilyen autóval, ilyen mezőnyben versenyezhessek. Véleményem szerint meg kell becsülni azt, ami van és csak addig nyújtózni míg a takaró ér. Tehát ha sikerül egy nagyobb takarót szerezni, akkor bátran nyújtózkodhatunk, talán egy R5-öt is elérünk… :)

Köszönöm szépen!  

Ez a hír most jelenik meg 6033. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k