AUTOMOBIL ÉS TUNING SHOW 2022. május 27-29. Budapest, Hungexpo
Az örök optimista
Herczig Norbi bízik a magyar rallye körüli változásokban
2013-02-18
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
601888885
Napi oldal:
69515
Jelenleg:
252
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
az 2.futam után
1.
Suborits Péter
420
2. Martin Márkó
372
3. Martinák Balázs
334
4. Gál Krisztián
331
5. Szücs Benedek
317
6. Liktor Balázs
293
7. Tim Gábor
285
8. Balázs Benedek
265
9. Markó Zoltán
260
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
a 3. futam,
a Croatia Rally után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
76
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
47
3. Craig Breen
Ford Puma Rally1
30
4. Sebastian Loeb
Ford Puma Rally1
27
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
27
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
26
7. Gus Greensmith
Ford Puma Rally1
20
8. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
17
teljes táblázat
European Rally Championship
a 2. futam,
az Azores Rally után
1. Armindo Araujo
SKODA Fabia R5 Evo
45
2. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
42
3. Nils Solans
Volkswagen Polo GTi R5
32
4. Bruno Magalhaes
Hyundai i20 R5
30
5. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
29
6. Ricardo Moura
SKODA Fabia R5 Evo
19
7. Simon Wagner
SKODA Fabia R5 Evo
23
8. Simone Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
23
9. Georg Linnamae
Volkswagen Polo GTi R5
22
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
a második futam,
a Boldogkő Rally után
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
74,8
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
61,8
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
51,8
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
37
5. Német Gábor
Skoda Fabia R5
33,8
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
27
7.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
22
8. Ifj.Fekete László
Skoda Fabia R5
20,3
9. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
20
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
a második futam,
a Boldogkő Rally után
1. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
62,6
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
50,4
3. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
45
4. Karsai Zsolt
Lada 2107
37,8
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
37
6. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
34
7. Szőllősi Roland
BMW
25,4
8. Ráti Gergely
Ford Escort MkII
25,2
9.
Határ Attila
Peugeot 306
22,6
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az első futam,
a Salgó Rally után
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
15
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
8
3.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
8
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
6
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
4
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
3
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a második futam,
az Eger Rally után
1. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
51
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
46
4. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
43
5. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
34
6. Goller Ákos
Citroën C2R2 max
23
7. Baksai László
Lada VFTS
19
8. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
18
9. Géringer Zoltán
Honda Civic FN2
17
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a második futam,
az Eger Rally után
1. Zákányi János
Lada 2105
62,6
2. Takács István
BMW E36
52,2
3. Geng Bence
Honda Civic
50,6
4. Békési Richárd
BMW 320
47,2
5. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
30,6
6. Técely Tamás
Honda Civic
22,8
7. Guzi János
Honda Civic
22
8. Géczi László
Lada 2107
19
9. Magyar Péter
Lada 21011
18,0
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
165
2. Benyó Máté
Ford Focus
143
3. Luigi
Ford Fiesta
121
4. Vass Zoltán
Audi A1
121
5. Mózer Márk
Peugeot 208
92
6. Koncseg Zoltán
Audi A1
84
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
76
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
74
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
72
teljes táblázat

az_orok_optimista_3

A csapaton belül nem lesznek változások, Herczig Norbi azért abban nagyon bízik, hogy a magyar rallyesport körül az elindulni látszó változások valóban bekövetkeznek, és pozitív irányba mozdul a dolog. Norbival beszélgettem február elején, vajon ő hogyan látja a közeljövőt.

Hogyan telik a téli szünet?

Nagyon aktívan, rengeteget dolgozok a saját cégem körül, folyamatosan kitalálnak új programokat, de lassan talán kijövünk ebből is, és hamarosan talán már újra csikoroghatunk! :-)

Mi az, ami már biztos az idei évedet illetően?
Az biztos, hogy Skoda, hiszen megmaradt az importőri támogatottságunk, és az is biztos, hogy Igorral együtt folytatjuk, de ez nem is volt kérdés a tavalyi év után. A BRR-rel folytatjuk a versenyzést, de egyelőre még nem tisztázottak a kondíciók, hogy mennyi tesztkilométert tudunk menni, milyen feltételekkel. A támogatók környékén nagyjából 90 %-osak vagyunk, a fennmaradó 10 %-ra még várjuk a válaszokat. Ez már egy elég jó felkészültségi szintnek mondható a magyar bajnokságban, de nagyon nehéz így, mert hiába van meg a 90 %, ha "csak" 10 % is, de hiányzik, akkor nem tudod végig csinálni az évet. Kevésnek tűnhet ez a 10 %, de a mi kis világunkban jelentős! Ha pedig ezt összeraktuk, akkor indulunk szépen lassan. Már megrendeltük a csapatruházatot, a sátor, a felszerelések, berendezések átestek a felújításokon, tehát szépen lassan készülődünk, aztán utána jöhet a "szakma", amikor beleülhetünk az autóba… és ez az, ami még nem tisztázott, hogy mennyit ülhetünk majd benne.

az_orok_optimista_4

Gondolom az RVSZ-t már nyilván átolvastad…
Nyilván még nem! :-) Viszont olyan szerencsés helyzetben vagyok, amikor azt mondhatom - a tények alapján és nem elfogultságból -, hogy ma Magyarországon az egyik, ha nem a legkomolyabb csapatvezető a miénk, Kajcsa Zsolt személyében. Ő mindig felkészült, és meg is van hozzá a megfelelő intelligenciája ezt kezelni, így ő az, aki ezt átolvassa, tanulmányozza és a főbb dolgokra fel fogja hívni a figyelmünket. 

Természetesen már beszélgettünk erről, és számomra két dolog van, ami már kirajzolódott, az egyik a WRC kérdés, miszerint újra lehet ezekkel menni a magyar bajnokságban, a másik pedig, hogy az RSB magához szeretné ragadni az első szélvédőcsík felületét. Ezekről úgy gondolom  nem szerencsés lépések. Egyrészt nem szerencsés, hogy ezt február elején tudjuk meg, másrészt úgy vélem, nem ez a legnagyobb gondunk. Ez nem egy ERC bajnokság, ez egy magyar bajnokság, amit színvonalában én nagyra tartok, de ez azért így nem állja meg a helyét, hogy egyik pillanatról a másikra ezt így eldöntötte az RSB.

Én vagyok a legnagyobb szószólója, hogy nem lehet teljes demokráciában működtetni egy szakágat, és én ezt el is fogadom, de akkor sem értek vele egyet. Nyilván nem minden csapat áll úgy, hogy aláírt szerződése van egy adott felületre már ilyenkor, de ha ezt kizárólagossággal akarja csinálni az RSB, akkor mi gondban vagyunk, mert nekünk (hál' istennek) van már aláírt szerződésünk erre a felületre! És továbbra is úgy vélem, nem ez lenne a legfőbb dolog, amivel foglalkozni kellene. Bízom benne, hogy ez nem egy előre lejátszott dolog, hanem ebben még lehet kompromisszumot kötni. Alapvetően pedig szurkolok az új RSB-nek, hogy tudja végezni a dolgát, hogy felállítsa, és egy irányba terelje a magyar rallye-t, hogy megtalálja a kompromisszumokat a többi mezőnnyel a ralitúrával, a különböző amatőr sorozatokkal is.

Hogyan látod - a még változás alatt álló - versenynaptárat?

Nagyon üdvözítő dolognak tartom, hogy a tervezetet már megkaptuk az év legelején, mert tavaly még így sem álltunk. Jó dolognak tartom, hogy a rendezők nagy része be tudta fizetni a kauciókat, mert ez már előre mutat, látszik a komoly szándék, hogy meg akarják csinálni a versenyt, és most már ők is bíznak benne, hogy meg tudják majd rendezni. Amikor elsőre azt láttam, hogy 7 futam van, és ebből 6-ot értékelnek, akkor kicsit megijedtem, mert megmondom őszintén, nekünk a költségvetésünk 6 futamra lesz meg, és ha a hetediket is meg kellett volna csinálni, akkor az nehéz lett volna! Most kikerült a Bükfürdő Rallye a vérkeringésből, de mégis sajnálom ezt. Sajnálom a környéket, az ott élőket, a rallye-ért dolgozó embereket, sajnálom, hogy pont egy olyan rendezvényt kell elengedni, ami mögött ott állt egy város, viszont azt is be kell látni, hogy időben ez egy korrekt döntés volt, ez így van rendjén, nem az utolsó pillanatban kell variálni. A megmaradt versenyeknek nagyon örülök, mint ahogyan annak is, hogy visszajön a Budapest Rallye. Egy ilyen főváros orientált országban nagyon nagy szükség van egy ilyen rendezvényre, ha pedig ennek egy része a Hungaroringen fog megvalósulni, akkor sem történik semmi! Mindemellett nagyon bízom benne, hogy az egyik versenynapot el fogják tudni vinni a rendezők a Mátrába! És azt is remélem, hogy lesz valamilyen budapesti prológ, amiről úgy vélem, hogy egy kicsi lökést fog adni a sportágunknak.

Sokan viszont abban bíznak, hogy nem lesznek hosszú etapok a Budapest Rallye-n, és nem a Mátrában zajlik majd a küzdelem, a budapesti központtól távol…
Régóta nincs már Budapest Rallye-nk, utoljára 2006-ban került megrendezésre, annak pedig már 7 éve! Nem mondom, hogy egy Budapest Rallye olyan, mint a Monte Carlo Rallye… de a mi kis világunkban… mégis! Ha pedig valaki beüti az útvonaltervezőbe, hogy Mogyoród-Mátrakeresztes, akkor meg fog lepődni, mert 74 km-re van! A 60-70 km-es etapok azért annyira nem kórosak, és meg kell nézni, hogy mindezt miért tesszük! Ha vissza tudunk menni a Mátrába, akkor újra igazi ralipályákon versenyezhetünk, mint például a Mátrakeresztes-Mátraszentimre, Parádsasvár-Szuha, Zagyvaróna-Cered… nem gondolom, hogy ez ne érne meg ennyi etapot! Ez egy színfoltja lehet a magyar rallye-nak, és ezt az oldalát kellene néznie mindenkinek! A versenyzőknek is meg kell nézniük, hová tudják kihívni a támogatóikat, mert ha vissza tudnánk hozni egy rakparti prológot (vagy megvalósítani bárhol egy belvárosit), majd megcsinálunk egy napot a Hungaroring környékén, a másik napot a Mátrában, akkor valljuk be őszintén, nincs olyan nagy probléma szerintem!

az_orok_optimista_5

Ismét azt látom rajtad, hogy nagyon pozitív a hozzáállásod…
Egyszer ezt írtad rólam, hogy én optimista vagyok, és valóban így is van! Alapvetően én ilyen vagyok! Bízom benne, hogy a tavalyi év volt a mélypont, és azzal, hogy felállt egy új szakág vezetés megváltoznak a dolgok, hogy konszenzus lesz a rendezők és a szövetség között. Mint ahogy már elmondtam, nem lehet egy ilyen dolgot teljes demokráciában működtetni, és igenis lesz olyan, akinek a tyúkszemére lépnek!

Elfogadom azt, ha ezzel a véleményemmel nem leszek népszerű, de nem normális dolog, hogy mindenféle biztosítás nélkül (vagy nem megfelelő biztosítással) zajlanak amatőr rendezvények. Nem kérdés, hogy szükség van amatőr versenyekre, ez egyértelmű, de az nem normális, hogy ilyen szinten nőtte ki magát ez, és alapvetően, ha baj van, akkor ugyanoda sorolják ezeket a rendezvényeket is mint egy felsőbb osztályú sorozatot.  Úgy látom, most elindult valami, és ezeket a rendezvényeket egy kicsit valóban meg kell regulázni, rendbe kell szedni, muszáj konszolidálni és visszavenni ezekből, mert a harmincvalahány ilyen futam már túl sok volt. Most úgy hallottam, hogy lesz 18 és szerintem ez így van rendjén. Aki pedig ezekben a sorozatokban nagyobb autóval tud menni, az lépjen feljebb, menjen RTE-ben, Rallye2-ben, majd a végén az I. osztályban. Végezetül, igen bizakodó vagyok, mert ha ezt sikerül szépen lassan egy kialakult rendszerbe terelni, akkor szerintem egy kicsit duzzadni fog az I. osztály és II. osztály mezőnye. Bízom benne!

az_orok_optimista_1

 



az_orok_optimista_2

Ez a hír most jelenik meg 5076. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1617 18 19202122
23 24 25 26 272829
30 31 01 02030405
0607 08 09101112
13 14 15 16171819
2022.05.19-22.

részletes infóink

2022.05.21-22.

részletes infóink

2022.05.27-29.

részletes infóink

2022.05.27-29.

részletes infóink

2022.06.11-12.

részletes infóink

2022. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k