A nagy előzetes felfordulás ellenére csak elérkezett a ralisok által várva várt 2011-es szezon nyitány Egerben április első hétvégéjén. Igazi tavaszi időjárás mellett ismét a "nagyokkal" (ORB-vel és Rallye 2-vel) együtt koptathatták az Eger környéki utakat a Rali-túrásaink.

Az RTE versenyzőinek tavalyhoz képest fordítva kellett teljesíteniük a két gyorsasági szakaszt: 1. Egerszalók- Tarnaszentmária; 2. Sirok - Egerbakta - Bátor. És ahogy azt már megszokhattuk, az első osztályhoz képest csak kettő illetve három lassítóval volt több a túrásainknak. Többek között az sem számított nekik, hogy az első osztály előtt vagy után állnak majd a rajthoz. Bár a szervizparkos pihenő egy kicsit hosszúra sikeredett, amit a versenyzők egy kicsit bántak is, hisz kijöttek a sebes lendületből…
De nézzük a jó oldalát ennek, így volt idő szervizelni, ebédelni, megtudni, hogy az "ellenfelekkel" mi a helyzet és persze gondolatban rákészülni a pályákra.
A Dobó téren szombat este a dobogón 92 Rali túrás versenyző, 10 előfutó illetve licences versenyző brümmögve gurult át, számot adva az újdonságokról, a téli szünetről és a 2011-es célokról is. Vasárnap este pedig mosolygósan 63 autó parkolt be a Parc Fermébe. Végeztem egy kis statisztikai számolást és meg kell, hogy mondjam meglepődtem az eredményen! Hiszen az RTE mezőnyben közel 70% ért be szerencsésen a célba, viszont az első osztályban a kiesők aránya több mint 50%-os volt. Igaz ők egy nappal többet mentek, de szerintem ez a különbség akkor sem elhanyagolható, hisz a túrásoknak már a felhordásos, kavicsos utak maradtak csak…

Az abszolút időket tekintve a mezőny élén, több mint 1 perces előnnyel Lovász Pál - Gulyás Kata ralizott. Lovász úr idén több dologban is újított. A jobbján új navigátor hölgyet láthattunk, Kata személyben, aki nem kevés súlyt spórolt meg neki, illetve a team és a kocsi design-ja is más lett. Azaz inkább kékes, vagyis ahogy a Pali mondja "fiatalos kékes". Mögöttük viszont elég szoros verseny alakult ki. A második legjobb időt tudta autózni a Nagy testvérpáros, akik csak most tesztelgették és próbálták megszokni az új autójukat, egy Mitsubishi Evo IX-et. Harmadikként Domonkos László - Horváth István ralizott be a célba, akiket sajnos a technika egy kicsit megtréfált, mert az egyik gyorson eltűnt a szervó a kocsiból.
Szeretnék még megemlíteni egy 18 éves ifjú rali sofőrt - aki a végén ugyan kiesett a versenyből - a túrában újoncként feltűnve ezen a versenyen. A második gyors után abszolút időket tekintve harmadik volt, pedig egy megforgás illetve előtte lévő lassan haladó kocsi is hátráltatta egy rövidebb szakaszon. Sokak meglátása szerint fog ő még fejtőrést okozni az élmezőnynek. Így kíváncsian várjuk majd Ózdon is őt.
A H3-as kategóriában elsőként illetve abszolút időket tekintve 5. leggyorsabbként végzett a Schweizer Dániel - Vadász Sándor kettőse. Ők is meglepődtek ezen eredményeknek, hiszen még a verseny elején nem működött teljesen megfelelően a BMW. De végül sikerült megoldani a gondokat és látványosan autózni.

Kiss Zsolt - Szollár Csaba a tavalyi szezonban még H1-es kategóriában szereztek bajnoki címet. Ezen felbátorodva idén egy kategóriával feljebb léptek. Ez oly annyira jól sikerült, hogy meg is nyerték Egerben a H2-es osztály arany érmét, holott kuplung és féltengely problémákkal is küzdöttek.

A H1-es géposztályban a leggyorsabbnak bizonyult a Balogh András - Soós István páros, akiknek az egri pályák teljesen újnak számítottak. Problémamentes, élvezetes versenyt tudhatnak maguk mögött. Még azt is elárulták, hogy a kedvenc a tarnaszentmáriai rész volt, ahol a szűk és technikás pályán odafigyelés szükségeltetett.
Tavalyi évben ezen a versenyen a második hellyel büszkélkedhettek az A3-ban. Idén viszont elmondhatják, hogy a leggyorsabb Ladában ők ültek. Ők nem mások, mint Üveges Sándor és Kopcsó Péter. A reggel igaz nehezen indult a számukra, hisz kikéstek a szervizből, amiért időbüntetés is járt. Ezt a hátrányt mégis sikerült a végére ledolgozni.
A 2010-es év N1-es bajnokai, Tóth Kálmán és Hajdú József, idén az A2-es géposztályban debütáltak egyből a leggyorsabbként. Egy megforgáson kívül más izgalmasnak mondható dolog nem történt velük, így tudtak koncentrálni a pályákra és a sebességre, ami az eredményen is meglátszik.
A trabantosok mezőnyében csak egy induló páros volt. Brunczvik Zoltán - Malek Péter a tavalyi évben kiharcolták a bajnoki címet, de az idei szezon nem indult ilyen rózsásan, hiszen nem jutottak el a célig. Szerintem egy könnyen nem adják fel, biztos találkozhatunk majd velük a következő RTE versenyen.

Sajnos az N3-as kategóriában kevés induló volt. A legjobb páros viszont Juhász Zoltán - Jancsurák Csaba lett. Az első két gyorson elnézték a légnyomást a kerekben, így olyan érzéssel autóztak, mintha defektesek lettek volna hátsók. A második felvonásban pedig lengés csillapító nélkül raliztak.

Kaptás Levente és Kürti Tamás már nagyon várták a szezon kezdést. Oly annyira jól sikerült a gyors száguldás és a csúszkálás, hogy megnyerték az N2-őt. Ezzel is előre haladva az éves céljuk felé. Hisz nem titkolt vágyuk a kategóriában a bajnoki címet megszerezni.
Végül, de nem utolsó sorban Takács András - Kovács Zoltán kettős lett a legjobbja az N1-nek. Reggel kikésték az első időellenőrzőt, defektet is kaptak, a végére pedig éppen hogy maradt elegendő benzinük, hogy begurulhassanak a célba.

Összegezve szerintem mindenki élvezte az év első igazi ralis hétvégéjét a Start Autó Rallye Eger keretein belül. S ezzel nincs is vége a szezonnak, csak bemelegítettünk a következő állomás előtt. A Rali Túra Bajnokságban Ózd lesz a következő állomás május 14-15-én. Remélem itt majd több versenyzővel és szurkolóval, nézővel találkozhatunk!