duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Az RTE is elrajtolt Egerben
Nem is akárhogy! - Juhász Veronika összefoglalója
2011-04-10
információ • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
803121647
Napi oldal:
11306
Jelenleg:
1128
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

A nagy előzetes felfordulás ellenére csak elérkezett a ralisok által várva várt 2011-es szezon nyitány Egerben április első hétvégéjén.  Igazi tavaszi időjárás mellett ismét a "nagyokkal" (ORB-vel és Rallye 2-vel) együtt koptathatták az Eger környéki utakat a Rali-túrásaink. 

Az_RTE_is_elrajtolt_Egerben_1

Az RTE versenyzőinek tavalyhoz képest fordítva kellett teljesíteniük a két gyorsasági szakaszt: 1. Egerszalók- Tarnaszentmária; 2. Sirok - Egerbakta - Bátor. És ahogy azt már megszokhattuk, az első osztályhoz képest csak kettő illetve három lassítóval volt több a túrásainknak.  Többek között az sem számított nekik, hogy az első osztály előtt vagy után állnak majd a rajthoz. Bár a szervizparkos pihenő egy kicsit hosszúra sikeredett, amit a versenyzők egy kicsit bántak is, hisz kijöttek a sebes lendületből… 
De nézzük a jó oldalát ennek, így volt idő szervizelni, ebédelni, megtudni, hogy az "ellenfelekkel" mi a helyzet és persze gondolatban rákészülni a pályákra. 

A Dobó téren szombat este a dobogón 92 Rali túrás versenyző, 10 előfutó illetve licences versenyző brümmögve gurult át, számot adva az újdonságokról, a téli szünetről és a 2011-es célokról is. Vasárnap este pedig mosolygósan 63 autó parkolt be a Parc Fermébe. Végeztem egy kis statisztikai számolást és meg kell, hogy mondjam meglepődtem az eredményen! Hiszen az RTE mezőnyben közel 70% ért be szerencsésen a célba, viszont az első osztályban a kiesők aránya több mint 50%-os volt. Igaz ők egy nappal többet mentek, de szerintem ez a különbség akkor sem elhanyagolható, hisz a túrásoknak már a felhordásos, kavicsos utak maradtak csak…

Az_RTE_is_elrajtolt_Egerben_2

Az abszolút időket tekintve a mezőny élén, több mint 1 perces előnnyel Lovász Pál - Gulyás Kata ralizott. Lovász úr idén több dologban is újított. A jobbján új navigátor hölgyet láthattunk, Kata személyben, aki nem kevés súlyt spórolt meg neki, illetve a team és a kocsi design-ja is más lett. Azaz inkább kékes, vagyis ahogy a Pali mondja "fiatalos kékes". Mögöttük viszont elég szoros verseny alakult ki. A második legjobb időt tudta autózni a Nagy testvérpáros, akik csak most tesztelgették és próbálták megszokni az új autójukat, egy Mitsubishi Evo IX-et. Harmadikként Domonkos László - Horváth István ralizott be a célba, akiket sajnos a technika egy kicsit megtréfált, mert az egyik gyorson eltűnt a szervó a kocsiból. 

Szeretnék még megemlíteni egy 18 éves ifjú rali sofőrt - aki a végén ugyan kiesett a versenyből -  a túrában újoncként feltűnve ezen a versenyen. A második gyors után abszolút időket tekintve harmadik volt, pedig egy megforgás illetve előtte lévő lassan haladó kocsi is hátráltatta egy rövidebb szakaszon. Sokak meglátása szerint fog ő még fejtőrést okozni az élmezőnynek. Így kíváncsian várjuk majd Ózdon is őt.

A H3-as kategóriában elsőként illetve abszolút időket tekintve 5. leggyorsabbként végzett a Schweizer Dániel - Vadász Sándor kettőse. Ők is meglepődtek ezen eredményeknek, hiszen még a verseny elején nem működött teljesen megfelelően a BMW. De végül sikerült megoldani a gondokat és látványosan autózni. 
az_rte_is_elrajtolt_egerben_1

Kiss Zsolt - Szollár Csaba a tavalyi szezonban még H1-es kategóriában szereztek bajnoki címet. Ezen felbátorodva idén egy kategóriával feljebb léptek. Ez oly annyira jól sikerült, hogy meg is nyerték Egerben a H2-es osztály arany érmét, holott kuplung és féltengely problémákkal is küzdöttek. 

az_rte_is_elrajtolt_egerben_2

A H1-es géposztályban a leggyorsabbnak bizonyult a Balogh András - Soós István páros, akiknek az egri pályák teljesen újnak számítottak. Problémamentes, élvezetes versenyt tudhatnak maguk mögött. Még azt is elárulták, hogy a kedvenc a tarnaszentmáriai rész volt, ahol a szűk és technikás pályán odafigyelés szükségeltetett. 

Tavalyi évben ezen a versenyen a második hellyel büszkélkedhettek az A3-ban. Idén viszont elmondhatják, hogy a leggyorsabb Ladában ők ültek. Ők nem mások, mint Üveges Sándor és Kopcsó Péter. A reggel igaz nehezen indult a számukra, hisz kikéstek a szervizből, amiért időbüntetés is járt. Ezt a hátrányt mégis sikerült a végére ledolgozni. 

A 2010-es év N1-es bajnokai, Tóth Kálmán és Hajdú József, idén az A2-es géposztályban debütáltak egyből a leggyorsabbként. Egy megforgáson kívül más izgalmasnak mondható dolog nem történt velük, így tudtak koncentrálni a pályákra és a sebességre, ami az eredményen is meglátszik. 

A trabantosok mezőnyében csak egy induló páros volt. Brunczvik Zoltán - Malek Péter a tavalyi évben kiharcolták a bajnoki címet, de az idei szezon nem indult ilyen rózsásan, hiszen nem jutottak el a célig. Szerintem egy könnyen nem adják fel, biztos találkozhatunk majd velük a következő RTE versenyen.

az_rte_is_elrajtolt_egerben_3

Sajnos az N3-as kategóriában kevés induló volt. A legjobb páros viszont  Juhász Zoltán - Jancsurák Csaba lett. Az első két gyorson elnézték a légnyomást a kerekben, így olyan érzéssel autóztak, mintha defektesek lettek volna hátsók. A második felvonásban pedig lengés csillapító nélkül raliztak. 
az_rte_is_elrajtolt_egerben_4
Kaptás Levente és Kürti Tamás  már nagyon várták a szezon kezdést. Oly annyira jól sikerült a gyors száguldás és a csúszkálás, hogy megnyerték az N2-őt. Ezzel is előre haladva az éves céljuk felé. Hisz nem titkolt vágyuk a kategóriában a bajnoki címet megszerezni. 

Végül, de nem utolsó sorban Takács András - Kovács Zoltán kettős lett a legjobbja az N1-nek. Reggel kikésték az első időellenőrzőt, defektet is kaptak, a végére pedig éppen hogy maradt elegendő benzinük, hogy begurulhassanak a célba. 

az_rte_is_elrajtolt_egerben_6

Összegezve szerintem mindenki élvezte az év első igazi ralis hétvégéjét a Start Autó Rallye Eger keretein belül. S ezzel nincs is vége a szezonnak, csak bemelegítettünk a következő állomás előtt. A Rali Túra Bajnokságban Ózd lesz a következő állomás május 14-15-én. Remélem itt majd több versenyzővel és szurkolóval, nézővel találkozhatunk!

Ez a hír most jelenik meg 5399. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
2025.12.05-09.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k