h i r d e t é s
Összes oldal:
791982487
Napi oldal:
296588
Jelenleg:
1827
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Elfyn Ewans |
|
198 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
191 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
189 |
4. |
Ott Tanak |
|
180 |
5. |
Thierry Neuville |
|
150 |
6. |
Takamoto Katsuta |
|
88 |
7. |
Adrien Fourmaux |
|
71 |
8. |
Oliver Solberg |
|
58 |
9. |
Sami Pajari |
|
56 |
1. |
Miko Marczyk |
|
122 |
2. |
Andrea Mabellini |
|
111 |
3. |
Jon Armstrong |
|
81 |
4. |
Mads Ostberg |
|
76 |
4. |
Roope Korhonen |
|
60 |
5. |
Isak Reiersen |
|
60 |
7. |
Mille Johansson |
|
42 |
8. |
Martins Sesks |
|
35 |
9. |
N.Gryazin |
|
34 |
1. |
Német Gábor |
|
135 |
2. |
Tóth Tibor |
|
99,5 |
3. |
Turán Frigyes |
|
92 |
4. |
Bodolai László |
|
71,5 |
5. |
Trencsényi J. |
|
71,5 |
6. |
Ollé Sasa |
|
65 |
7. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
8. |
Vida Szabolcs |
|
33 |
9. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
1. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
2. |
Rongits Attila |
|
70 |
3. |
Hulmann Gábor |
|
67,5 |
4. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
5. |
Hinger Dávid |
|
49 |
6. |
Matics Mihály |
|
40 |
7. |
Kronome Ákos |
|
39 |
8. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
9. |
Helgert Tamás |
|
22 |
1. |
Viszló Csaba |
|
61 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
25 |
3. |
Hibján József |
|
22,5 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
20 |
5. |
Bar Shushan |
|
18,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
14 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
105 |
2. |
Várnai Dávid |
|
77 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
70 |
4. |
Huhák Csaba |
|
69 |
5. |
Molnár Zoltán |
|
69 |
6. |
Kóródi Koppány |
|
50 |
7. |
Völcsey Viktor |
|
48 |
8. |
Kerekes Bence |
|
34 |
9. |
Fenyvesi Péter |
|
27 |
1. |
Auszmann Gy. |
|
62,5 |
2. |
Csukovics István |
|
60 |
3. |
Rácz Tibor |
|
52 |
1. |
Kelemen Csaba |
|
74 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
52 |
3. |
Póczik Ákos |
|
52 |
1. |
Kaufmann M. |
|
30 |
2. |
Pehely Balázs |
|
30 |
3. |
Bolya Tamás |
|
25 |
|
A nagy előzetes felfordulás ellenére csak elérkezett a ralisok által várva várt 2011-es szezon nyitány Egerben április első hétvégéjén. Igazi tavaszi időjárás mellett ismét a "nagyokkal" (ORB-vel és Rallye 2-vel) együtt koptathatták az Eger környéki utakat a Rali-túrásaink.

Az RTE versenyzőinek tavalyhoz képest fordítva kellett teljesíteniük a két gyorsasági szakaszt: 1. Egerszalók- Tarnaszentmária; 2. Sirok - Egerbakta - Bátor. És ahogy azt már megszokhattuk, az első osztályhoz képest csak kettő illetve három lassítóval volt több a túrásainknak. Többek között az sem számított nekik, hogy az első osztály előtt vagy után állnak majd a rajthoz. Bár a szervizparkos pihenő egy kicsit hosszúra sikeredett, amit a versenyzők egy kicsit bántak is, hisz kijöttek a sebes lendületből…
De nézzük a jó oldalát ennek, így volt idő szervizelni, ebédelni, megtudni, hogy az "ellenfelekkel" mi a helyzet és persze gondolatban rákészülni a pályákra.
A Dobó téren szombat este a dobogón 92 Rali túrás versenyző, 10 előfutó illetve licences versenyző brümmögve gurult át, számot adva az újdonságokról, a téli szünetről és a 2011-es célokról is. Vasárnap este pedig mosolygósan 63 autó parkolt be a Parc Fermébe. Végeztem egy kis statisztikai számolást és meg kell, hogy mondjam meglepődtem az eredményen! Hiszen az RTE mezőnyben közel 70% ért be szerencsésen a célba, viszont az első osztályban a kiesők aránya több mint 50%-os volt. Igaz ők egy nappal többet mentek, de szerintem ez a különbség akkor sem elhanyagolható, hisz a túrásoknak már a felhordásos, kavicsos utak maradtak csak…

Az abszolút időket tekintve a mezőny élén, több mint 1 perces előnnyel Lovász Pál - Gulyás Kata ralizott. Lovász úr idén több dologban is újított. A jobbján új navigátor hölgyet láthattunk, Kata személyben, aki nem kevés súlyt spórolt meg neki, illetve a team és a kocsi design-ja is más lett. Azaz inkább kékes, vagyis ahogy a Pali mondja "fiatalos kékes". Mögöttük viszont elég szoros verseny alakult ki. A második legjobb időt tudta autózni a Nagy testvérpáros, akik csak most tesztelgették és próbálták megszokni az új autójukat, egy Mitsubishi Evo IX-et. Harmadikként Domonkos László - Horváth István ralizott be a célba, akiket sajnos a technika egy kicsit megtréfált, mert az egyik gyorson eltűnt a szervó a kocsiból.
Szeretnék még megemlíteni egy 18 éves ifjú rali sofőrt - aki a végén ugyan kiesett a versenyből - a túrában újoncként feltűnve ezen a versenyen. A második gyors után abszolút időket tekintve harmadik volt, pedig egy megforgás illetve előtte lévő lassan haladó kocsi is hátráltatta egy rövidebb szakaszon. Sokak meglátása szerint fog ő még fejtőrést okozni az élmezőnynek. Így kíváncsian várjuk majd Ózdon is őt.
A H3-as kategóriában elsőként illetve abszolút időket tekintve 5. leggyorsabbként végzett a Schweizer Dániel - Vadász Sándor kettőse. Ők is meglepődtek ezen eredményeknek, hiszen még a verseny elején nem működött teljesen megfelelően a BMW. De végül sikerült megoldani a gondokat és látványosan autózni.

Kiss Zsolt - Szollár Csaba a tavalyi szezonban még H1-es kategóriában szereztek bajnoki címet. Ezen felbátorodva idén egy kategóriával feljebb léptek. Ez oly annyira jól sikerült, hogy meg is nyerték Egerben a H2-es osztály arany érmét, holott kuplung és féltengely problémákkal is küzdöttek.

A H1-es géposztályban a leggyorsabbnak bizonyult a Balogh András - Soós István páros, akiknek az egri pályák teljesen újnak számítottak. Problémamentes, élvezetes versenyt tudhatnak maguk mögött. Még azt is elárulták, hogy a kedvenc a tarnaszentmáriai rész volt, ahol a szűk és technikás pályán odafigyelés szükségeltetett.
Tavalyi évben ezen a versenyen a második hellyel büszkélkedhettek az A3-ban. Idén viszont elmondhatják, hogy a leggyorsabb Ladában ők ültek. Ők nem mások, mint Üveges Sándor és Kopcsó Péter. A reggel igaz nehezen indult a számukra, hisz kikéstek a szervizből, amiért időbüntetés is járt. Ezt a hátrányt mégis sikerült a végére ledolgozni.
A 2010-es év N1-es bajnokai, Tóth Kálmán és Hajdú József, idén az A2-es géposztályban debütáltak egyből a leggyorsabbként. Egy megforgáson kívül más izgalmasnak mondható dolog nem történt velük, így tudtak koncentrálni a pályákra és a sebességre, ami az eredményen is meglátszik.
A trabantosok mezőnyében csak egy induló páros volt. Brunczvik Zoltán - Malek Péter a tavalyi évben kiharcolták a bajnoki címet, de az idei szezon nem indult ilyen rózsásan, hiszen nem jutottak el a célig. Szerintem egy könnyen nem adják fel, biztos találkozhatunk majd velük a következő RTE versenyen.

Sajnos az N3-as kategóriában kevés induló volt. A legjobb páros viszont Juhász Zoltán - Jancsurák Csaba lett. Az első két gyorson elnézték a légnyomást a kerekben, így olyan érzéssel autóztak, mintha defektesek lettek volna hátsók. A második felvonásban pedig lengés csillapító nélkül raliztak.

Kaptás Levente és Kürti Tamás már nagyon várták a szezon kezdést. Oly annyira jól sikerült a gyors száguldás és a csúszkálás, hogy megnyerték az N2-őt. Ezzel is előre haladva az éves céljuk felé. Hisz nem titkolt vágyuk a kategóriában a bajnoki címet megszerezni.
Végül, de nem utolsó sorban Takács András - Kovács Zoltán kettős lett a legjobbja az N1-nek. Reggel kikésték az első időellenőrzőt, defektet is kaptak, a végére pedig éppen hogy maradt elegendő benzinük, hogy begurulhassanak a célba.

Összegezve szerintem mindenki élvezte az év első igazi ralis hétvégéjét a Start Autó Rallye Eger keretein belül. S ezzel nincs is vége a szezonnak, csak bemelegítettünk a következő állomás előtt. A Rali Túra Bajnokságban Ózd lesz a következő állomás május 14-15-én. Remélem itt majd több versenyzővel és szurkolóval, nézővel találkozhatunk!
Ez a hír most jelenik meg 5390. alkalommal
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok • blogok
|