Az új nevünk Botka Rescue Team? :)
Folytatódtak a kalandok az Azori szigeteken...
2018-03-24
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
794855757
Napi oldal:
188562
Jelenleg:
1047
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

az_uj_nevunk_botka_rescue_team_2

Folyamatosan a vízhőfokot kell ellenőriznie a Botka Rally Team párosának az ERC Azori-szigeteki versenyén, miközben az egyik gyorsaságin még egy versenyzőtársuk autóját is visszaborították, este pedig váltót kellett a csapatnak cserélnie. Van izgalom rendesen és még a verseny fele csak most jön…

Pénteken hat szakasz várt a mezőnyre az Azores Airlines Rallye-n. Botka Dávidék az első versenynapon azzal szembesültek, hogy a motor folyamatosan melegszik, tolja ki magából a vizet. A csütörtök esti termosztát csere sem oldotta meg a problémát. „Sajnos nem javult meg péntekre az autónk, ugyanúgy melegszik. A két rövid szakaszt gond nélkül kibírja, ott tudtuk a saját tempónkat autózni, egy hetedik és egy nyolcadik időt mentünk.” – kezdi élménybeszámolóját Dávid. – „A hosszabb szakaszon kétszer is le kellett kapcsolnom az ALS-t, hogy ne melegedjen túl a motor. Ehhez képest nem is jöttünk olyan rossz időt.”

az_uj_nevunk_botka_rescue_team_3

„A második körben hasonlóakat mentünk a rövid szakaszokon…” – majd újra a hosszú gyorsasági következett, ami a verseny egyik legmeghatározóbb és egyben legnehezebb szakasza is. A nyomvonal a kráter tetején vezet végig, ahol az időjárás egyik percről a másikra meg tud változni, a gyönyörű napsütést pillanatok alatt felváltja a köd, ami igazából nem is köd, hanem egy-egy felhő ütközik a hegynek, ami meg is fogja azt és szinte nullára csökkenti a látótávolságot. „A szakasz előtt kicsit próbáltunk alakítani a vízcső rendszeren, hogy ne nyomjon el annyi vizet, amennyit szokott. Egy picivel jobb lett, de nem sikerült végigérnünk versenytempóban a szakaszon, mert felborult előttünk a lengyel Kasperczyk és teljesen elzárta az utat. Megálltunk, visszaborítottuk az autóját és tudtuk, hogy erre a szakaszra megállapított időt fogunk kapni.”

az_uj_nevunk_botka_rescue_team_1

Egy olyan kanyarban borult fel a lengyel, ahol nem voltak nézők, így a versenyzőknek kellett talpára fordítani társuk autóját. „Amikor elindultunk, észrevettük, hogy gond van a váltónkkal, szétment az első difink. Nagy nehezen beértünk, egyre erősebben összezárt az eleje, tényleg métereken múlott a dolog, hogy végül elérjünk a szervizbe.” – folytatja a kalandok sorolását a pilóta.

az_uj_nevunk_botka_rescue_team_4

„A 45 perces esti szervizben kicseréltük a váltónkat. A fiúk nagyon ügyesek voltak, még sosem cserélt egyikőjük sem ezen az autón váltót, de a rutinjuknak köszönhetően még a mellettünk lévő angol csapat is csak tapsolt, amikor 22 perc alatt végeztek hárman. Bíztam bennük! Tudtam, hogy nagyon jó a csapatom! Köszönöm nekik a munkájukat!”

az_uj_nevunk_botka_rescue_team_5

Este kiderült, hogy nem átlagidőt kaptak azok a párosok, akik megálltak, hanem az előző gyorsasági szakaszon elért eredményüket kapták meg. Ezzel csak az a baj, hogy nagyon sokat javult a pálya, hiszen átment rajta a komplett mezőny és a köd is kevésbé volt zavaró, mint elsőre és szinte mindenki majdnem egy perccel jobb időt ment, mint az első körben… „Sajnos így önhibánkon kívül visszaestünk a 14.-re helyre, miközben előtte a nyolcadik helyért voltunk nagy csatában hat párossal is.”

az_uj_nevunk_botka_rescue_team_6

A csapat nem adja fel, ahogy Dávid is inkább előre néz: „Megyünk tovább, próbáljuk behozni a lemaradást! Szeretnénk beférni az első tízbe, ami teljesen reálisnak tűnik a szakaszokon elért eredményeink alapján.” 

A szombati programban még a verseny több, mint a felét kell teljesítenie a mezőnynek! – „Igazából már az első napon is úgy gondoltam, hogy az autó nem fogja kibírni, ennek ellenére a második nap is itt vagyunk! Bízom benne, hogy akkor még ez az egy nap is megadatik…”
 
Ez a hír most jelenik meg 5233. alkalommal
Share |
European Rally Championship 2018
Azores Airlines Rallye 2018
Azori-szigetek, Portugália
részletes információink
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k