h i r d e t é s
Összes oldal:
763518710
Napi oldal:
129560
Jelenleg:
753
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
N.Gryazin |
|
34 |
2. |
Yoann Bonato |
|
26 |
3. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
4. |
Jose Suarez |
|
22 |
5. |
Miko Marczyk |
|
20 |
6. |
Pepe López |
|
15 |
7. |
M.Johansson |
|
13 |
8. |
Mads Ostberg |
|
11 |
9. |
Stefan Lefebvre |
|
9 |
1. |
Turán Frigyes |
|
35 |
2. |
Tóth Tibor |
|
25 |
3. |
Bodolai László |
|
24 |
4. |
Trencsényi V. |
|
21 |
5. |
Német Gábor |
|
19 |
6. |
Trencsényi V. |
|
17 |
7. |
Ollé Sasa |
|
13 |
8. |
Vida Szabolcs |
|
11 |
9. |
Ifj.Fogarasi A. |
|
9 |
1. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
2. |
Hinger Dávid |
|
28 |
3. |
Kronome Ákos |
|
23 |
4. |
Molnár Attila |
|
20 |
5. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
6. |
Petróczy Péter |
|
16 |
7. |
Hulmann Gábor |
|
15 |
1. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
2. |
Viszló Csaba |
|
10 |
3. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
4. |
Tellér Antal |
|
5 |
5. |
Hibján József |
|
0 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
Folyamatosan a vízhőfokot kell ellenőriznie a Botka Rally Team párosának az ERC Azori-szigeteki versenyén, miközben az egyik gyorsaságin még egy versenyzőtársuk autóját is visszaborították, este pedig váltót kellett a csapatnak cserélnie. Van izgalom rendesen és még a verseny fele csak most jön…
Pénteken hat szakasz várt a mezőnyre az Azores Airlines Rallye-n. Botka Dávidék az első versenynapon azzal szembesültek, hogy a motor folyamatosan melegszik, tolja ki magából a vizet. A csütörtök esti termosztát csere sem oldotta meg a problémát. „Sajnos nem javult meg péntekre az autónk, ugyanúgy melegszik. A két rövid szakaszt gond nélkül kibírja, ott tudtuk a saját tempónkat autózni, egy hetedik és egy nyolcadik időt mentünk.” – kezdi élménybeszámolóját Dávid. – „A hosszabb szakaszon kétszer is le kellett kapcsolnom az ALS-t, hogy ne melegedjen túl a motor. Ehhez képest nem is jöttünk olyan rossz időt.”
„A második körben hasonlóakat mentünk a rövid szakaszokon…” – majd újra a hosszú gyorsasági következett, ami a verseny egyik legmeghatározóbb és egyben legnehezebb szakasza is. A nyomvonal a kráter tetején vezet végig, ahol az időjárás egyik percről a másikra meg tud változni, a gyönyörű napsütést pillanatok alatt felváltja a köd, ami igazából nem is köd, hanem egy-egy felhő ütközik a hegynek, ami meg is fogja azt és szinte nullára csökkenti a látótávolságot. „A szakasz előtt kicsit próbáltunk alakítani a vízcső rendszeren, hogy ne nyomjon el annyi vizet, amennyit szokott. Egy picivel jobb lett, de nem sikerült végigérnünk versenytempóban a szakaszon, mert felborult előttünk a lengyel Kasperczyk és teljesen elzárta az utat. Megálltunk, visszaborítottuk az autóját és tudtuk, hogy erre a szakaszra megállapított időt fogunk kapni.”
Egy olyan kanyarban borult fel a lengyel, ahol nem voltak nézők, így a versenyzőknek kellett talpára fordítani társuk autóját. „Amikor elindultunk, észrevettük, hogy gond van a váltónkkal, szétment az első difink. Nagy nehezen beértünk, egyre erősebben összezárt az eleje, tényleg métereken múlott a dolog, hogy végül elérjünk a szervizbe.” – folytatja a kalandok sorolását a pilóta.
„A 45 perces esti szervizben kicseréltük a váltónkat. A fiúk nagyon ügyesek voltak, még sosem cserélt egyikőjük sem ezen az autón váltót, de a rutinjuknak köszönhetően még a mellettünk lévő angol csapat is csak tapsolt, amikor 22 perc alatt végeztek hárman. Bíztam bennük! Tudtam, hogy nagyon jó a csapatom! Köszönöm nekik a munkájukat!”
Este kiderült, hogy nem átlagidőt kaptak azok a párosok, akik megálltak, hanem az előző gyorsasági szakaszon elért eredményüket kapták meg. Ezzel csak az a baj, hogy nagyon sokat javult a pálya, hiszen átment rajta a komplett mezőny és a köd is kevésbé volt zavaró, mint elsőre és szinte mindenki majdnem egy perccel jobb időt ment, mint az első körben… „Sajnos így önhibánkon kívül visszaestünk a 14.-re helyre, miközben előtte a nyolcadik helyért voltunk nagy csatában hat párossal is.”
A csapat nem adja fel, ahogy Dávid is inkább előre néz: „Megyünk tovább, próbáljuk behozni a lemaradást! Szeretnénk beférni az első tízbe, ami teljesen reálisnak tűnik a szakaszokon elért eredményeink alapján.”
A szombati programban még a verseny több, mint a felét kell teljesítenie a mezőnynek! – „Igazából már az első napon is úgy gondoltam, hogy az autó nem fogja kibírni, ennek ellenére a második nap is itt vagyunk! Bízom benne, hogy akkor még ez az egy nap is megadatik…”
Ez a hír most jelenik meg 5177. alkalommal
European Rally Championship 2018
hírek • fotóalbumok • fórumok
|