h i r d e t é s
Összes oldal:
549904565
Napi oldal:
67136
Jelenleg:
845
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Suborits Péter |
|
654 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
638 |
3. |
Bartók Vince |
|
514 |
4. |
Molnár Alex |
|
457 |
5. |
Tóth Patrik |
|
428 |
6. |
Szőcs Attila |
|
416 |
7. |
Biró-Ambrus R. |
|
399 |
8. |
Fónagy Kristóf |
|
366 |
9. |
Somogyi Máté |
|
282 |
1. |
Sebastian Ogier |
|
122 |
2. |
Elfyn Evans |
|
114 |
3. |
Ott Tanak |
|
105 |
4. |
Thierry Neuville |
|
87 |
5. |
Kalle Rovanpera |
|
80 |
6. |
Esapekka Lappi |
|
52 |
7. |
Teemu Suninen |
|
44 |
8. |
Dani Sordo |
|
42 |
9. |
Craig Breen |
|
25 |
1. |
Alexey Lukyanuk |
|
121 |
2. |
Oliver Solberg |
|
112 |
3. |
G. Munster |
|
86 |
4. |
Ivan Ares |
|
59 |
5. |
A. Mikkelsen |
|
52 |
6. |
E. Llarena |
|
52 |
7. |
Craig Breen |
|
49 |
8. |
Miko Marczyk |
|
44 |
9. |
Erik Cais |
|
38 |
1. |
J.Kristoffersson |
|
219 |
2. |
M.Ekström |
|
192 |
3. |
Timmy Hansen |
|
163 |
4. |
N. Grönholm |
|
147 |
5. |
Kevin Hansen |
|
135 |
6. |
Robin Larsson |
|
122 |
7. |
A.Bakkerud |
|
121 |
8. |
Timo Scheider |
|
92 |
9. |
Anton Marklund |
|
90 |
1. |
Hadik András |
|
128 |
2. |
Turán Frigyes |
|
127 |
3. |
Vincze Ferenc |
|
116 |
4. |
Velenczei Ádám |
|
114 |
5. |
Csomós Miklós |
|
61 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
57 |
7. |
Osváth Péter |
|
46 |
8. |
Csucsu |
|
44 |
9. |
Német Lackó |
|
44 |
1. |
Rongits Attila |
|
158 |
2. |
Bacsa Tamás |
|
124 |
3. |
Gyarmati Ariel |
|
106 |
4. |
Tajmel Tibor |
|
65 |
5. |
Szilágyi Patrik |
|
60 |
6. |
Veréb Zoltán |
|
41 |
7. |
Kocsomba Károly |
|
35 |
8. |
Hevesi István |
|
34 |
9. |
Novák Balázs |
|
29 |
1. |
Német Gábor |
|
42 |
2. |
Hangodi Bendegúz |
|
36 |
3. |
Maricsek Miklós |
|
31 |
4. |
Hibján József |
|
16 |
5. |
Viszló Csaba |
|
15 |
6. |
Tábori Ákos |
|
5 |
1. |
Foczkó Ákos |
|
131 |
2. |
Janovich Roland |
|
129 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
80 |
4. |
Péter Pál |
|
69 |
5. |
Szetei Norbert |
|
56 |
6. |
Tamás Gergely |
|
50 |
7. |
Németh Gergely |
|
37 |
8. |
Berta József |
|
35 |
9. |
Baksai László |
|
32 |
|
Folyamatosan a vízhőfokot kell ellenőriznie a Botka Rally Team párosának az ERC Azori-szigeteki versenyén, miközben az egyik gyorsaságin még egy versenyzőtársuk autóját is visszaborították, este pedig váltót kellett a csapatnak cserélnie. Van izgalom rendesen és még a verseny fele csak most jön…
Pénteken hat szakasz várt a mezőnyre az Azores Airlines Rallye-n. Botka Dávidék az első versenynapon azzal szembesültek, hogy a motor folyamatosan melegszik, tolja ki magából a vizet. A csütörtök esti termosztát csere sem oldotta meg a problémát. „Sajnos nem javult meg péntekre az autónk, ugyanúgy melegszik. A két rövid szakaszt gond nélkül kibírja, ott tudtuk a saját tempónkat autózni, egy hetedik és egy nyolcadik időt mentünk.” – kezdi élménybeszámolóját Dávid. – „A hosszabb szakaszon kétszer is le kellett kapcsolnom az ALS-t, hogy ne melegedjen túl a motor. Ehhez képest nem is jöttünk olyan rossz időt.”
„A második körben hasonlóakat mentünk a rövid szakaszokon…” – majd újra a hosszú gyorsasági következett, ami a verseny egyik legmeghatározóbb és egyben legnehezebb szakasza is. A nyomvonal a kráter tetején vezet végig, ahol az időjárás egyik percről a másikra meg tud változni, a gyönyörű napsütést pillanatok alatt felváltja a köd, ami igazából nem is köd, hanem egy-egy felhő ütközik a hegynek, ami meg is fogja azt és szinte nullára csökkenti a látótávolságot. „A szakasz előtt kicsit próbáltunk alakítani a vízcső rendszeren, hogy ne nyomjon el annyi vizet, amennyit szokott. Egy picivel jobb lett, de nem sikerült végigérnünk versenytempóban a szakaszon, mert felborult előttünk a lengyel Kasperczyk és teljesen elzárta az utat. Megálltunk, visszaborítottuk az autóját és tudtuk, hogy erre a szakaszra megállapított időt fogunk kapni.”
Egy olyan kanyarban borult fel a lengyel, ahol nem voltak nézők, így a versenyzőknek kellett talpára fordítani társuk autóját. „Amikor elindultunk, észrevettük, hogy gond van a váltónkkal, szétment az első difink. Nagy nehezen beértünk, egyre erősebben összezárt az eleje, tényleg métereken múlott a dolog, hogy végül elérjünk a szervizbe.” – folytatja a kalandok sorolását a pilóta.
„A 45 perces esti szervizben kicseréltük a váltónkat. A fiúk nagyon ügyesek voltak, még sosem cserélt egyikőjük sem ezen az autón váltót, de a rutinjuknak köszönhetően még a mellettünk lévő angol csapat is csak tapsolt, amikor 22 perc alatt végeztek hárman. Bíztam bennük! Tudtam, hogy nagyon jó a csapatom! Köszönöm nekik a munkájukat!”
Este kiderült, hogy nem átlagidőt kaptak azok a párosok, akik megálltak, hanem az előző gyorsasági szakaszon elért eredményüket kapták meg. Ezzel csak az a baj, hogy nagyon sokat javult a pálya, hiszen átment rajta a komplett mezőny és a köd is kevésbé volt zavaró, mint elsőre és szinte mindenki majdnem egy perccel jobb időt ment, mint az első körben… „Sajnos így önhibánkon kívül visszaestünk a 14.-re helyre, miközben előtte a nyolcadik helyért voltunk nagy csatában hat párossal is.”
A csapat nem adja fel, ahogy Dávid is inkább előre néz: „Megyünk tovább, próbáljuk behozni a lemaradást! Szeretnénk beférni az első tízbe, ami teljesen reálisnak tűnik a szakaszokon elért eredményeink alapján.”
A szombati programban még a verseny több, mint a felét kell teljesítenie a mezőnynek! – „Igazából már az első napon is úgy gondoltam, hogy az autó nem fogja kibírni, ennek ellenére a második nap is itt vagyunk! Bízom benne, hogy akkor még ez az egy nap is megadatik…”
Ez a hír most jelenik meg 4635. alkalommal
European Rally Championship 2018
hírek • fotóalbumok • fórumok
|