|
h i r d e t é s
Összes oldal:
794962455
Napi oldal:
295260
Jelenleg:
1033
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
| 1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1324 |
| 2. |
Gönczi Dániel |
|
1140 |
| 3. |
Rási László |
|
1003 |
| 4. |
Csáki Ottó |
|
969 |
| 5. |
Nagy Balázs |
|
884 |
| 6. |
Varga Zalán |
|
874 |
| 7. |
Halmai Péter |
|
868 |
| 8. |
Kárai Károly |
|
864 |
| 9. |
Misik Attila |
|
860 |
| 1. |
Elfyn Ewans |
|
198 |
| 2. |
Kalle Rovanpera |
|
191 |
| 3. |
Sebastian Ogier |
|
189 |
| 4. |
Ott Tanak |
|
180 |
| 5. |
Thierry Neuville |
|
150 |
| 6. |
Takamoto Katsuta |
|
88 |
| 7. |
Adrien Fourmaux |
|
71 |
| 8. |
Oliver Solberg |
|
58 |
| 9. |
Sami Pajari |
|
56 |
| 1. |
Miko Marczyk |
|
154 |
| 2. |
Jon Armstrong |
|
148 |
| 3. |
Andrea Mabellini |
|
131 |
| 4. |
Mads Ostberg |
|
104 |
| 5. |
Roope Korhonen |
|
60 |
| 6. |
Isak Reiersen |
|
60 |
| 7. |
Romet Jürgenson |
|
50 |
| 8. |
Mille Johansson |
|
49 |
| 9. |
Simone Tempestini |
|
36 |
| 1. |
Német Gábor |
|
135 |
| 2. |
Tóth Tibor |
|
99,5 |
| 3. |
Turán Frigyes |
|
92 |
| 4. |
Bodolai László |
|
71,5 |
| 5. |
Trencsényi J. |
|
71,5 |
| 6. |
Ollé Sasa |
|
65 |
| 7. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
| 8. |
Vida Szabolcs |
|
33 |
| 9. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
| 1. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
| 2. |
Rongits Attila |
|
70 |
| 3. |
Hulmann Gábor |
|
67,5 |
| 4. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
| 5. |
Hinger Dávid |
|
49 |
| 6. |
Matics Mihály |
|
40 |
| 7. |
Kronome Ákos |
|
39 |
| 8. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
| 9. |
Helgert Tamás |
|
22 |
| 1. |
Viszló Csaba |
|
61 |
| 2. |
Rónavölgyi E. |
|
25 |
| 3. |
Hibján József |
|
22,5 |
| 4. |
Zagyva Dorka |
|
20 |
| 5. |
Bar Shushan |
|
18,5 |
| 6. |
Tellér Antal |
|
14 |
| 1. |
Faltusz Dávid |
|
105 |
| 2. |
Várnai Dávid |
|
77 |
| 3. |
Ruszó Krisztián |
|
70 |
| 4. |
Huhák Csaba |
|
69 |
| 5. |
Molnár Zoltán |
|
69 |
| 6. |
Kóródi Koppány |
|
50 |
| 7. |
Völcsey Viktor |
|
48 |
| 8. |
Kerekes Bence |
|
34 |
| 9. |
Fenyvesi Péter |
|
27 |
| 1. |
Auszmann Gy. |
|
62,5 |
| 2. |
Csukovics István |
|
60 |
| 3. |
Rácz Tibor |
|
52 |
| 1. |
Kelemen Csaba |
|
74 |
| 2. |
Varga C. Zoltán |
|
52 |
| 3. |
Póczik Ákos |
|
52 |
| 1. |
Kaufmann M. |
|
30 |
| 2. |
Pehely Balázs |
|
30 |
| 3. |
Bolya Tamás |
|
25 |
|
Folyamatosan a vízhőfokot kell ellenőriznie a Botka Rally Team párosának az ERC Azori-szigeteki versenyén, miközben az egyik gyorsaságin még egy versenyzőtársuk autóját is visszaborították, este pedig váltót kellett a csapatnak cserélnie. Van izgalom rendesen és még a verseny fele csak most jön…
Pénteken hat szakasz várt a mezőnyre az Azores Airlines Rallye-n. Botka Dávidék az első versenynapon azzal szembesültek, hogy a motor folyamatosan melegszik, tolja ki magából a vizet. A csütörtök esti termosztát csere sem oldotta meg a problémát. „Sajnos nem javult meg péntekre az autónk, ugyanúgy melegszik. A két rövid szakaszt gond nélkül kibírja, ott tudtuk a saját tempónkat autózni, egy hetedik és egy nyolcadik időt mentünk.” – kezdi élménybeszámolóját Dávid. – „A hosszabb szakaszon kétszer is le kellett kapcsolnom az ALS-t, hogy ne melegedjen túl a motor. Ehhez képest nem is jöttünk olyan rossz időt.”
„A második körben hasonlóakat mentünk a rövid szakaszokon…” – majd újra a hosszú gyorsasági következett, ami a verseny egyik legmeghatározóbb és egyben legnehezebb szakasza is. A nyomvonal a kráter tetején vezet végig, ahol az időjárás egyik percről a másikra meg tud változni, a gyönyörű napsütést pillanatok alatt felváltja a köd, ami igazából nem is köd, hanem egy-egy felhő ütközik a hegynek, ami meg is fogja azt és szinte nullára csökkenti a látótávolságot. „A szakasz előtt kicsit próbáltunk alakítani a vízcső rendszeren, hogy ne nyomjon el annyi vizet, amennyit szokott. Egy picivel jobb lett, de nem sikerült végigérnünk versenytempóban a szakaszon, mert felborult előttünk a lengyel Kasperczyk és teljesen elzárta az utat. Megálltunk, visszaborítottuk az autóját és tudtuk, hogy erre a szakaszra megállapított időt fogunk kapni.”
Egy olyan kanyarban borult fel a lengyel, ahol nem voltak nézők, így a versenyzőknek kellett talpára fordítani társuk autóját. „Amikor elindultunk, észrevettük, hogy gond van a váltónkkal, szétment az első difink. Nagy nehezen beértünk, egyre erősebben összezárt az eleje, tényleg métereken múlott a dolog, hogy végül elérjünk a szervizbe.” – folytatja a kalandok sorolását a pilóta.
„A 45 perces esti szervizben kicseréltük a váltónkat. A fiúk nagyon ügyesek voltak, még sosem cserélt egyikőjük sem ezen az autón váltót, de a rutinjuknak köszönhetően még a mellettünk lévő angol csapat is csak tapsolt, amikor 22 perc alatt végeztek hárman. Bíztam bennük! Tudtam, hogy nagyon jó a csapatom! Köszönöm nekik a munkájukat!”
Este kiderült, hogy nem átlagidőt kaptak azok a párosok, akik megálltak, hanem az előző gyorsasági szakaszon elért eredményüket kapták meg. Ezzel csak az a baj, hogy nagyon sokat javult a pálya, hiszen átment rajta a komplett mezőny és a köd is kevésbé volt zavaró, mint elsőre és szinte mindenki majdnem egy perccel jobb időt ment, mint az első körben… „Sajnos így önhibánkon kívül visszaestünk a 14.-re helyre, miközben előtte a nyolcadik helyért voltunk nagy csatában hat párossal is.”
A csapat nem adja fel, ahogy Dávid is inkább előre néz: „Megyünk tovább, próbáljuk behozni a lemaradást! Szeretnénk beférni az első tízbe, ami teljesen reálisnak tűnik a szakaszokon elért eredményeink alapján.”
A szombati programban még a verseny több, mint a felét kell teljesítenie a mezőnynek! – „Igazából már az első napon is úgy gondoltam, hogy az autó nem fogja kibírni, ennek ellenére a második nap is itt vagyunk! Bízom benne, hogy akkor még ez az egy nap is megadatik…”
Ez a hír most jelenik meg 5234. alkalommal
European Rally Championship 2018
hírek • fotóalbumok • fórumok
|