Az új söprű jól söpört
Herczig Norbiék megmutatták a hazai rallyongóknak, hogy milyen is az új Fabia R5
2015-07-25
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
536248190
Napi oldal:
112080
Jelenleg:
1139
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a hatodik futam,
Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
111
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
97
3.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
4.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
83
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
70
6. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
7. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
38
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
26
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a negyedik futam,
a Rally Hungary után
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
116
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
83
4. E. Llarena
Citroen C3 R5
50
5. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
6. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
36
7. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
36
8. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
35
9. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
World Rallycross Championship
8 futam után
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
103
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
92
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
92
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
91
5.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
7. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
42
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
37
9. Balogh János
Ford Fiesta MkII R5
32
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
134
2. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
3. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
95
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
43
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
28
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
az ötödik futam,
a Pálháza Rally után
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
94
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
5. Péter Pál
Honda Civic Type-R
41
6. Berta József
Honda Civic Type-R
35
7. Baksai László
Lada 2107
32
8. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
32
9. Mészáros Zsolt
Peugeot 208 R2
29
teljes táblázat

az_uj_sopru_jol_soport_4

thumb_az_uj_sopru_jol_soport_6A ŠKODA Rally Team Hungaria egy - a rallyvilágban is - új autóval, az Fabia R5-el indult a 22.Veszprém Rallye-n. Herczig Norbert és Igor Bacigál hamar belakta az autót, hiszen megnyerték a futamot és még eggyel közelebb léptek a bajnoki címhez... A pilótával beszélgettünk:

Milyen volt a verseny előtti tesztetek?
Nagyon örülök, hogy ilyen hosszú tesztet tudtunk a futam előtt csinálni. Így is mertem bevállalni ezt az év közbeni autóváltást, hogy előtte egy hosszabb teszten tudjak megbarátkozni az autóval.


Majdnem 120 kilométert tudtam menni az R5-ös Fabia-val. Nagyon hasznos kilométerek voltak, nagyon sok mindent kipróbáltunk. Kétféle lengéscsillapítót, kétféle rugót és stabilizátort is kipróbálhattam. És ami talán a legfontosabb, hogy azt gondolom tudtam akklimatizálódni az autóhoz.
 
A teszt után azt mondtad, hogy a WRC-ből a S2000-be átülni sokkal nehezebb volt…
Itt semmiképp sem kell ennyi idő. Valahol középen van az igazság ebben az R5-ös autóban… Van része, ami sokkal jobban WRC-s, van ami inkább S2000-es.

az_uj_sopru_jol_soport_2

Nagyon jól ugrik az autó! Azt élveztem az egész hétvége alatt a legjobban! Újra ötödikben olyanokat ugrálhattam az autóval, mint 2009-ben a WRC-vel… Igor egyszer szólt is, amikor Öskün végigugráltunk egy szakaszon, hogy ’Te biztosan nem vagy normális’. Egyre nagyobbakat ugrottunk és én egyre jobban élveztem. És ami a legfontosabb: az autónak nem lett baja!

az_uj_sopru_jol_soport_1
 
Jó volt féktávon az autó, kanyarban jól lehetett használni azt a kis erőtöbbletet, amit a turbó hozott. Az autó talán legnagyobb fegyvere murván, hogy amikor az első körökben megyünk, még laza a pálya és a talaj, a csapágygolyós murván sokkal bátrabban és gyorsabban lehet vele menni, mint az S2000-el. Ez nagyrészben a nyomaték miatt van…
 
Rajt-cél győzelem.
Ennyire könnyű volt, mint amit az eredmények mutatnak?
Ezt semmiképp sem mondanám! Hasonlóan az előző versenyekhez, most is nagyon magabiztosan tudtunk odaállni, ez biztos sokat számított. Nagyon jól megvolt a taktika, illetve amit az elmúlt években megtanultunk a Veszprém Rallye-n, az az abroncs választás, és ami talán még ennél is fontosabb: az az abroncs vágás. Jól vágtuk meg a gumijainkat és talán ennek az egésznek az egyvelege vezetett oda, hogy rögtön az elején tudtunk dominálni. Most az eredményt mindenképpen másodlagos helyre tettük. Semmi más nem foglalkoztatott, mint az érzés, hogy úgy jöjjünk le egy-egy gyorsasági szakaszról, hogy azt érezzük, hogy ebben nem maradt már túl sok. És ez egész jól sikerült.
Utána nézegettük csak az eredményeket. Nagyon élveztük!

az_uj_sopru_jol_soport_3
 
Meggyőződésem, hogy hasonlóan az egri futamhoz: nincs ekkora különbség. Ez nekünk most nagyon jól sikerült, a többieknek voltak szerencsétlen abroncsválasztásuk és ez vezetett ehhez a különbséghez.
 
A következő verseny aszfaltos. Ez az autót fogjuk látni Kassán?
Nagy valószínűséggel igen. Természetesen tesztelni fogunk vele a futam előtt.

az_uj_sopru_jol_soport_5
 
Pontok?
Igen, most jön már el annak az ideje, hogy számolgassunk! Tudod jól, eddig nem tettem, beszéltünk is korábban róla. Próbáltam ezt elhessegetni, de öt verseny után, közeledve a bajnokság végéhez, el kell kezdeni számolni és ha jók a számításaink, akkor azt hiszem, hogy 8 pontra lenne szükségünk. Ha azt hozzuk, akkor az már elég lenne pontegyenlőséggel.
 
Kassán nem kell feszíteni a húrokat és bármi megtörténhet. Azért is lesz jó, mert így talán egy rövidebb teszt is elég lesz és a verseny folyamán belerázódunk az aszfaltba. 

az_uj_sopru_jol_soport_7 

Ez a hír most jelenik meg 2822. alkalommal
Share |
2015-07-11
Veszprém • rally ob
2015.07.10-12.
Országos Rallye Bajnokság 2015
22.Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1617 18 19 202122
2324 25 26272829
30 01 02 03 040506
0708 09 10 111213
1415 16 17181920
2020.11.28.

részletes infóink

2020.12.05-06.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k