Az új söprű jól söpört
Herczig Norbiék megmutatták a hazai rallyongóknak, hogy milyen is az új Fabia R5
2015-07-25
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
766767507
Napi oldal:
41593
Jelenleg:
1638
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

az_uj_sopru_jol_soport_4

thumb_az_uj_sopru_jol_soport_6A ŠKODA Rally Team Hungaria egy - a rallyvilágban is - új autóval, az Fabia R5-el indult a 22.Veszprém Rallye-n. Herczig Norbert és Igor Bacigál hamar belakta az autót, hiszen megnyerték a futamot és még eggyel közelebb léptek a bajnoki címhez... A pilótával beszélgettünk:

Milyen volt a verseny előtti tesztetek?
Nagyon örülök, hogy ilyen hosszú tesztet tudtunk a futam előtt csinálni. Így is mertem bevállalni ezt az év közbeni autóváltást, hogy előtte egy hosszabb teszten tudjak megbarátkozni az autóval.


Majdnem 120 kilométert tudtam menni az R5-ös Fabia-val. Nagyon hasznos kilométerek voltak, nagyon sok mindent kipróbáltunk. Kétféle lengéscsillapítót, kétféle rugót és stabilizátort is kipróbálhattam. És ami talán a legfontosabb, hogy azt gondolom tudtam akklimatizálódni az autóhoz.
 
A teszt után azt mondtad, hogy a WRC-ből a S2000-be átülni sokkal nehezebb volt…
Itt semmiképp sem kell ennyi idő. Valahol középen van az igazság ebben az R5-ös autóban… Van része, ami sokkal jobban WRC-s, van ami inkább S2000-es.

az_uj_sopru_jol_soport_2

Nagyon jól ugrik az autó! Azt élveztem az egész hétvége alatt a legjobban! Újra ötödikben olyanokat ugrálhattam az autóval, mint 2009-ben a WRC-vel… Igor egyszer szólt is, amikor Öskün végigugráltunk egy szakaszon, hogy ’Te biztosan nem vagy normális’. Egyre nagyobbakat ugrottunk és én egyre jobban élveztem. És ami a legfontosabb: az autónak nem lett baja!

az_uj_sopru_jol_soport_1
 
Jó volt féktávon az autó, kanyarban jól lehetett használni azt a kis erőtöbbletet, amit a turbó hozott. Az autó talán legnagyobb fegyvere murván, hogy amikor az első körökben megyünk, még laza a pálya és a talaj, a csapágygolyós murván sokkal bátrabban és gyorsabban lehet vele menni, mint az S2000-el. Ez nagyrészben a nyomaték miatt van…
 
Rajt-cél győzelem.
Ennyire könnyű volt, mint amit az eredmények mutatnak?
Ezt semmiképp sem mondanám! Hasonlóan az előző versenyekhez, most is nagyon magabiztosan tudtunk odaállni, ez biztos sokat számított. Nagyon jól megvolt a taktika, illetve amit az elmúlt években megtanultunk a Veszprém Rallye-n, az az abroncs választás, és ami talán még ennél is fontosabb: az az abroncs vágás. Jól vágtuk meg a gumijainkat és talán ennek az egésznek az egyvelege vezetett oda, hogy rögtön az elején tudtunk dominálni. Most az eredményt mindenképpen másodlagos helyre tettük. Semmi más nem foglalkoztatott, mint az érzés, hogy úgy jöjjünk le egy-egy gyorsasági szakaszról, hogy azt érezzük, hogy ebben nem maradt már túl sok. És ez egész jól sikerült.
Utána nézegettük csak az eredményeket. Nagyon élveztük!

az_uj_sopru_jol_soport_3
 
Meggyőződésem, hogy hasonlóan az egri futamhoz: nincs ekkora különbség. Ez nekünk most nagyon jól sikerült, a többieknek voltak szerencsétlen abroncsválasztásuk és ez vezetett ehhez a különbséghez.
 
A következő verseny aszfaltos. Ez az autót fogjuk látni Kassán?
Nagy valószínűséggel igen. Természetesen tesztelni fogunk vele a futam előtt.

az_uj_sopru_jol_soport_5
 
Pontok?
Igen, most jön már el annak az ideje, hogy számolgassunk! Tudod jól, eddig nem tettem, beszéltünk is korábban róla. Próbáltam ezt elhessegetni, de öt verseny után, közeledve a bajnokság végéhez, el kell kezdeni számolni és ha jók a számításaink, akkor azt hiszem, hogy 8 pontra lenne szükségünk. Ha azt hozzuk, akkor az már elég lenne pontegyenlőséggel.
 
Kassán nem kell feszíteni a húrokat és bármi megtörténhet. Azért is lesz jó, mert így talán egy rövidebb teszt is elég lesz és a verseny folyamán belerázódunk az aszfaltba. 

az_uj_sopru_jol_soport_7 

Ez a hír most jelenik meg 3501. alkalommal
Share |
2015-07-11
Veszprém • rally ob
2015.07.10-12.
Országos Rallye Bajnokság 2015
22.Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708
0910 11 12 131415

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k