|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Ranga Péter és Czakó Janek 2015-ben több, az European Rally Championship keretein belül megrendezett futamon is tervbe vette az indulást. A szezonuk felénél beszélgettünk a pilótával a korábbi és a jövőbeni versenyekről: Peti, az egyik legszebb helyen megrendezett ERC futamon már indultatok idén. Hogyan éreztétek Magatokat ott?
Ez volt az első nagyobb versenyünk idén. Előtte csak az orfűi teszt futamon indultunk, ami ugye tesztnek nem volt jó a portugál szigetre. Murván nagyon régen mentünk, a Mikulás Rallye-n, előtte pedig a Waldviertelen, de sajnos mindkét futamot idő előtt be kellett fejeznünk.
Bevallom őszintén, hogy tartottam egy kicsit a Rallye Azores-től, de mindenképp murván szerettünk volna menni.
Nem bántuk meg, hogy elmentünk oda, de azt be kell látni, hogy nagyon nagy falat egy ilyen EB futam. Már az elején tudtuk azt, hogy nem feltétlenül tudunk olyan gyorsak lenni, mint korábban Cipruson. Ezek más jellegű pályák, nekem sokkal nehezebbek voltak. Az volt a taktikánk, hogy próbálunk magunkhoz képest egy viszonylag biztonságos tempót autózni és majd abból gyorsulunk.
Sajnos tönkretettem a váltót már a második kilométeren, ami miatt egy komoly hátrányt szenvedtünk. Másnap egy kicsit motiváció vesztett voltam, de próbálunk haladni és a harmadik nap volt olyan, ahol már elmondhatjuk, hogy magunkhoz képest jól teljesítettünk.
Összességében nem mondhatjuk, hogy nagyon gyorsan közlekedtünk ezen a versenyen, de nagyon sokat tanultunk. Ha lesz jövőre lehetőségünk, akkor már megpróbáljuk majd ezt kamatoztatni és gyorsabban menni.
Én is azt gondolom, hogy ezek a pályák és a folyamatosan változó időjárás az egyik legnehezebb versenyt hozta az ERC sorozatban. Aki itt végig tudott menni, azt már nagy eredménynek lehet elkönyvelni.
Volt amikor 5-6 kilométert egy felhőben autózva kellett teljesíteni, 20 méterre nem lehetett látni, volt amikor a gyors közben szakadt le egy monszun jellegű eső, máshol pedig vakítóan sütött a nap.
Kevés murvás tapasztalattal törésmentesen végig tudtunk menni ezen a futamon. Bízunk benne, hogy legközelebb gyorsabban fogjuk teljesíteni ezt a versenyt.
Aztán mentetek egy sprintet, majd a Baranya Kupán meccselt a két Ranga.
Porogszentkirályon teszteltük az újfajta PIRELLI gumikat a komlói futamra. Baranya Kupán megpróbáltunk sietni, hiszen tavaly nyertünk ott. Aztán a nyárásvölgyi pálya szűk része reggel annyira nem sikerült, nem voltam olyan jó passzban. Az utolsó körre már összeraktuk és egy családi dobogót hoztunk össze a Lacival és nagyon örültünk ennek az eredménynek.
Valóban jót versenyeztetek, de ez semmiképp sem volt jó teszt a következő ERC futamotokra, a murvás-aszfaltos Ciprus Rally-ra… :)
Voltunk tavaly is már ezen a futamon és ahogy néztük, van legalább három pálya, ami a tavalyi programban is volt. Megpróbáljuk a kétszeri pályabejárásból a legpontosabban felírni majd a gyorsasági szakaszokat. Akkor sajnos hengerfejes lett a motorunk és a vége előtt be kellett fejeznünk a versenyt, de amíg mentünk, addig tizedre egálban voltunk a tavalyi Európa-bajnokkal. Szeretnénk a tavalyihoz hasonlóan szerepelni.
A pályák a veszprémihez hasonló talajúak, talán nem annyira sziklásak. Tavaly 60-70 kilométer volt az átlagsebesség, nagyon technikás, lassú pályák voltak. Az idei programban sok pályát változtattak az Eurosport kérésére, a rendező szerint az idei lesz az eddigi leggyorsabb Ciprus Rally. Nagyon várjuk már.
Ez a hír most jelenik meg 1768. alkalommal
2015.09.25-27.
|
|
||
h i r d e t é s
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.03.30-04.01.
részletes infóink 2024.03.28-31.
részletes infóink 2024.03.30.
részletes infóink 2024.03.30.
részletes infóink 2024.04.12-14.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |