Azori után jön a ciprusi ERC Rangáéknak
Ranga Péter mesél az idei eddigi és a jövőbeni versenyeiről
2015-09-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
794918613
Napi oldal:
251418
Jelenleg:
1225
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

azzori_utan_jon_a_ciprusi_erc_rangaeknak_3

Ranga Péter és Czakó Janek 2015-ben több, az European Rally Championship keretein belül megrendezett futamon is tervbe vette az indulást. A szezonuk felénél beszélgettünk a pilótával a korábbi és a jövőbeni versenyekről:

Peti, az egyik legszebb helyen megrendezett ERC futamon már indultatok idén.
Hogyan éreztétek Magatokat ott?
Ez volt az első nagyobb versenyünk idén. Előtte csak az orfűi teszt futamon indultunk, ami ugye tesztnek nem volt jó a portugál szigetre. Murván nagyon régen mentünk, a Mikulás Rallye-n, előtte pedig a Waldviertelen, de sajnos mindkét futamot idő előtt be kellett fejeznünk.
Bevallom őszintén, hogy tartottam egy kicsit a Rallye Azores-től, de mindenképp murván szerettünk volna menni.

azzori_utan_jon_a_ciprusi_erc_rangaeknak_1
 
Nem bántuk meg, hogy elmentünk oda, de azt be kell látni, hogy nagyon nagy falat egy ilyen EB futam. Már az elején tudtuk azt, hogy nem feltétlenül tudunk olyan gyorsak lenni, mint korábban Cipruson. Ezek más jellegű pályák, nekem sokkal nehezebbek voltak. Az volt a taktikánk, hogy próbálunk magunkhoz képest egy viszonylag biztonságos tempót autózni és majd abból gyorsulunk.

azzori_utan_jon_a_ciprusi_erc_rangaeknak_2
 
Sajnos tönkretettem a váltót már a második kilométeren, ami miatt egy komoly hátrányt szenvedtünk. Másnap egy kicsit motiváció vesztett voltam, de próbálunk haladni és a harmadik nap volt olyan, ahol már elmondhatjuk, hogy magunkhoz képest jól teljesítettünk.
Összességében nem mondhatjuk, hogy nagyon gyorsan közlekedtünk ezen a versenyen, de nagyon sokat tanultunk. Ha lesz jövőre lehetőségünk, akkor már megpróbáljuk majd ezt kamatoztatni és gyorsabban menni.
 
Én is azt gondolom, hogy ezek a pályák és a folyamatosan változó időjárás az egyik legnehezebb versenyt hozta az ERC sorozatban. Aki itt végig tudott menni, azt már nagy eredménynek lehet elkönyvelni.
Volt amikor 5-6 kilométert egy felhőben autózva kellett teljesíteni, 20 méterre nem lehetett látni, volt amikor a gyors közben szakadt le egy monszun jellegű eső, máshol pedig vakítóan sütött a nap.
Kevés murvás tapasztalattal törésmentesen végig tudtunk menni ezen a futamon. Bízunk benne, hogy legközelebb gyorsabban fogjuk teljesíteni ezt a versenyt.
 
Aztán mentetek egy sprintet, majd a Baranya Kupán meccselt a két Ranga.
Porogszentkirályon teszteltük az újfajta PIRELLI gumikat a komlói futamra. Baranya Kupán megpróbáltunk sietni, hiszen tavaly nyertünk ott. Aztán a nyárásvölgyi pálya szűk része reggel annyira nem sikerült, nem voltam olyan jó passzban. Az utolsó körre már összeraktuk és egy családi dobogót hoztunk össze a Lacival és nagyon örültünk ennek az eredménynek.

 
Valóban jót versenyeztetek, de ez semmiképp sem volt jó teszt a következő ERC futamotokra, a murvás-aszfaltos Ciprus Rally-ra… :)
Voltunk tavaly is már ezen a futamon és ahogy néztük, van legalább három pálya, ami a tavalyi programban is volt. Megpróbáljuk a kétszeri pályabejárásból a legpontosabban felírni majd a gyorsasági szakaszokat. Akkor sajnos hengerfejes lett a motorunk és a vége előtt be kellett fejeznünk a versenyt, de amíg mentünk, addig tizedre egálban voltunk a tavalyi Európa-bajnokkal. Szeretnénk a tavalyihoz hasonlóan szerepelni.

azzori_utan_jon_a_ciprusi_erc_rangaeknak_4
 
A pályák a veszprémihez hasonló talajúak, talán nem annyira sziklásak. Tavaly 60-70 kilométer volt az átlagsebesség, nagyon technikás, lassú pályák voltak. Az idei programban sok pályát változtattak az Eurosport kérésére, a rendező szerint az idei lesz az eddigi leggyorsabb Ciprus Rally. Nagyon várjuk már.
 
Ez a hír most jelenik meg 1934. alkalommal
Share |
2015.09.25-27.
European Rally Championship 2015
Cyprus Rally 2015
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k