Azori után jön a ciprusi ERC Rangáéknak
Ranga Péter mesél az idei eddigi és a jövőbeni versenyeiről
2015-09-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
768075383
Napi oldal:
160326
Jelenleg:
1816
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

azzori_utan_jon_a_ciprusi_erc_rangaeknak_3

Ranga Péter és Czakó Janek 2015-ben több, az European Rally Championship keretein belül megrendezett futamon is tervbe vette az indulást. A szezonuk felénél beszélgettünk a pilótával a korábbi és a jövőbeni versenyekről:

Peti, az egyik legszebb helyen megrendezett ERC futamon már indultatok idén.
Hogyan éreztétek Magatokat ott?
Ez volt az első nagyobb versenyünk idén. Előtte csak az orfűi teszt futamon indultunk, ami ugye tesztnek nem volt jó a portugál szigetre. Murván nagyon régen mentünk, a Mikulás Rallye-n, előtte pedig a Waldviertelen, de sajnos mindkét futamot idő előtt be kellett fejeznünk.
Bevallom őszintén, hogy tartottam egy kicsit a Rallye Azores-től, de mindenképp murván szerettünk volna menni.

azzori_utan_jon_a_ciprusi_erc_rangaeknak_1
 
Nem bántuk meg, hogy elmentünk oda, de azt be kell látni, hogy nagyon nagy falat egy ilyen EB futam. Már az elején tudtuk azt, hogy nem feltétlenül tudunk olyan gyorsak lenni, mint korábban Cipruson. Ezek más jellegű pályák, nekem sokkal nehezebbek voltak. Az volt a taktikánk, hogy próbálunk magunkhoz képest egy viszonylag biztonságos tempót autózni és majd abból gyorsulunk.

azzori_utan_jon_a_ciprusi_erc_rangaeknak_2
 
Sajnos tönkretettem a váltót már a második kilométeren, ami miatt egy komoly hátrányt szenvedtünk. Másnap egy kicsit motiváció vesztett voltam, de próbálunk haladni és a harmadik nap volt olyan, ahol már elmondhatjuk, hogy magunkhoz képest jól teljesítettünk.
Összességében nem mondhatjuk, hogy nagyon gyorsan közlekedtünk ezen a versenyen, de nagyon sokat tanultunk. Ha lesz jövőre lehetőségünk, akkor már megpróbáljuk majd ezt kamatoztatni és gyorsabban menni.
 
Én is azt gondolom, hogy ezek a pályák és a folyamatosan változó időjárás az egyik legnehezebb versenyt hozta az ERC sorozatban. Aki itt végig tudott menni, azt már nagy eredménynek lehet elkönyvelni.
Volt amikor 5-6 kilométert egy felhőben autózva kellett teljesíteni, 20 méterre nem lehetett látni, volt amikor a gyors közben szakadt le egy monszun jellegű eső, máshol pedig vakítóan sütött a nap.
Kevés murvás tapasztalattal törésmentesen végig tudtunk menni ezen a futamon. Bízunk benne, hogy legközelebb gyorsabban fogjuk teljesíteni ezt a versenyt.
 
Aztán mentetek egy sprintet, majd a Baranya Kupán meccselt a két Ranga.
Porogszentkirályon teszteltük az újfajta PIRELLI gumikat a komlói futamra. Baranya Kupán megpróbáltunk sietni, hiszen tavaly nyertünk ott. Aztán a nyárásvölgyi pálya szűk része reggel annyira nem sikerült, nem voltam olyan jó passzban. Az utolsó körre már összeraktuk és egy családi dobogót hoztunk össze a Lacival és nagyon örültünk ennek az eredménynek.

 
Valóban jót versenyeztetek, de ez semmiképp sem volt jó teszt a következő ERC futamotokra, a murvás-aszfaltos Ciprus Rally-ra… :)
Voltunk tavaly is már ezen a futamon és ahogy néztük, van legalább három pálya, ami a tavalyi programban is volt. Megpróbáljuk a kétszeri pályabejárásból a legpontosabban felírni majd a gyorsasági szakaszokat. Akkor sajnos hengerfejes lett a motorunk és a vége előtt be kellett fejeznünk a versenyt, de amíg mentünk, addig tizedre egálban voltunk a tavalyi Európa-bajnokkal. Szeretnénk a tavalyihoz hasonlóan szerepelni.

azzori_utan_jon_a_ciprusi_erc_rangaeknak_4
 
A pályák a veszprémihez hasonló talajúak, talán nem annyira sziklásak. Tavaly 60-70 kilométer volt az átlagsebesség, nagyon technikás, lassú pályák voltak. Az idei programban sok pályát változtattak az Eurosport kérésére, a rendező szerint az idei lesz az eddigi leggyorsabb Ciprus Rally. Nagyon várjuk már.
 
Ez a hír most jelenik meg 1885. alkalommal
Share |
2015.09.25-27.
European Rally Championship 2015
Cyprus Rally 2015
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
192021 22232425
262728 29303101
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19 20 2122
2025.05.30-06.03.

részletes infóink

2025.05.29-31.

részletes infóink

2025.05.29-31.

részletes infóink

2025.06.01.

részletes infóink

2025.06.01.

részletes infóink

2025.06.01.

részletes infóink

2025.06.07-08.

részletes infóink

2025.06.13-15.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k