Back to the Skoda
Szabó Gergő új autóval készül a szebeni IRC futamra
2012-07-12
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763298302
Napi oldal:
35759
Jelenleg:
912
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

back_to_the_skoda_2


Nagyon régen láttunk itthon versenyezni, de azért hallani lehet Rólad. Múlt héten IRC futamon indultál és jövő héten is ezt fogod tenni…
Hogy kerültél San Marino-ba?
2008-ban mentünk utoljára IRC futamon Köhler Zolival. Most is együtt terveztük, de Zoli szokásához híven az utolsó pillanatban megkérdezte a román bajnokságban velem induló navigátoromat, hogy ráér e beugrani helyette, így Borbély Károllyal vágtunk neki az olasz IRC futamnak.
Nagyon örültem, hogy a romániai bajnokságon kívül máshol is el tudtunk indulni. Tervben volt a pécsi IRC, de sajnos az az ismert okok miatt elmaradt, így mi sem indultunk itt.

Elindultatok tehát a san marinoi versenyen és szerintem életed egyik legjobb eredményét értétek el, de az biztos, hogy a magyar rallysport idei eddigi legjobb nemzetközi eredményével tértetek haza.
Igen, őszintén szólva minket is meglepett, hogy milyen jól sikerült a futam, hiszen abszolút hatodikként végeztünk és az IRC Production Kupájában a másodikak lettünk.

Az első nap a por nagyon zavart bennünket. Az első 14 autó (mi voltunk a 15.!) két percre indult. Földesi Csabi segítségével, aki betűről betűre tudja a szabálykönyveket, beadtunk egy kérelmet, ha nem prioritásos autó is indulhat két percre a balesetveszély miatt, akkor mindenkinek úgy kellene indulnia. Nem minden gyors rajtjába jutott el ennek a beadványnak a híre és volt ahol 2, volt ahol 1 percre engedtek az előttünk rajtoló helyi versenyzőre, akit minden gyorson utolértünk, de megközelíteni, megelőzni esélyünk nem volt, mert szinte cement finomságú porban kellett autóznunk. Volt amikor megálltunk a gyorson, mert a saját gépháztetőnk végéig nem láttunk el.
Végigcsináltuk a napot, az autóval semmi gond nem volt, ami miatt köszönet jár a szervizcsapatunknak!

back_to_the_skoda_13

A nap végén egy superspeciál jellegű városi pályán autóztunk, ami nagyon nagy élmény volt, hiszen végre nem volt por :) és nagyon jó hangulata volt, rengeteg néző között fel a várba…

Abszolút 10. helyen fejeztük be az első napot. Másnap már két percre mentünk és az elején próbáltam behozni az előttünk nem messzire lévő két ellenfelet. Ez két gyors után sikerült is, a 7. hely pedig már nagyon messze volt, ezért autóztunk egy jót a saját tempónkon. Persze, mint mindenhez, szerencse is kellett, hogy két vetélytárs kiessen előlünk és így sikerült elérnünk az abszolút hatodik helyezést. Izgalmas volt a vége is, hiszen az utolsó 5 gyorsasági szakaszt szerviz nélkül kellett teljesíteni, nagyon kellett vigyázni az autóra, figyelni a gumikra.

back_to_the_skoda_10

Nagy por volt a pályán, voltak olyan szakaszok, ahol háromszor is mentünk, a végére már nagyon nyomvályús, köves volt a pálya. A nagy hőség sem könnyítette meg a dolgunkat, de végigcsináltuk és nagyon boldogok voltunk a célban.

Jövő héten a nagyszebeni IRC futam egyben másfeles szorzójú román bajnoki futam is, emiatt különösen fontos a számotokra.
Így igaz! Az idei évünk egyik legfontosabb versenye következik, hiszen eddig sajnos nem úgy alakultak a dolgaink, ahogy szerettük volna. Ha ezen a futamon sikerülne nyernünk, akkor versenyben tudunk maradni a bajnoki címért. Ha valami nem jön össze itt sem, akkor nincs sanszunk megnyerni a román bajnokságot.

Ennek érdekében mindent meg is teszünk és köszönhetően a san marinoi jó szereplésnek a támogatóink bizalmát továbbra is élvezzük és az ő jóvoltukból egy S2000-es autóval indulunk a nagyszebeni megmérettetésen.

Igaz, hogy Super2000-es autóban nincs nagy tapasztalatom, de a pályákat jól ismerem, szeretnénk az IRC mezőnyben is jó helyen végezni.

Rizikós döntés egy héttel a verseny előtt, de természetesen lehetőségem lesz tesztelni az autót és nagyon bízok abban, hogy jól fogunk tudni szerepelni.

Egyre vénebb vagyok és nem szeretném úgy abbahagyni a versenyzést, hogy egy ilyen autót nem próbálok ki és ezért is döntöttünk úgy, hogy megpróbáljuk. Izgatottan várom a futamot.

A márka nem ismeretlen számodra, hiszen versenyeztél már korábban Skodával…
Igen és szerintem már elárulhatjuk, hogy most Puskádi Janiék Skoda Fabia S2000-es autója lesz az, amivel nekivágunk a futamnak. :)



SKODA Octavia WRC teszt 2003

Milyenek a szebeni pályák a san marinoi, vagy az általunk jobban ismert veszprémi pályákhoz képest?
Mondhatom azt, hogy a verseny hasonlítani fog a san marinoi pályákhoz, azokhoz, amelyeken háromszor mentünk át… És amikor harmadszor mentünk…
Annyi a különbség, hogy Szebenben nem gördülnek arrébb a kövek, hanem a sziklákon kell autózni, amelyek egyre nagyobbak (egyre jobban kiemelkednek a környezetükből) a többszöri elhaladás után. Hatalmas, fej nagyságú kövekkel lesz majd dolgunk.
Sok versenyen UV színű festékkel jelölik meg az ilyen kiálló köveket, fogjuk majd szorgalmazni a román rendezőnek, hogy vegyék át ezt az ildomos szokást, a versenyzőknek sokat segítenek ezzel.

Ésszel kell majd menni, hosszú lesz a verseny. Rosszabbak a pályák, mint amiket a lőtéren nyögtünk anno Veszprémben…

back_to_the_skoda_1


thumb_back_to_the_skoda_3Tehát nem ültél még az autóban és amennyire tudom, tegnap elmentél Herczig Norbiék tesztjére, hogy kicsit ismerkedj a Skodával.
Igen, sok hasznos tanáccsal látott el Norbi, de majd a jövő heti teszten leszek igazán képbe, remélem.

 

a csapat támogatói :

 back_to_the_skoda_4

back_to_the_skoda_5

back_to_the_skoda_6

 

back_to_the_skoda_7

back_to_the_skoda_8

back_to_the_skoda_9

 

Ez a hír most jelenik meg 7194. alkalommal
Share |
2012.07.20-22.
Intercontinental Rally Challenge 2012
Sibiu Rally 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k