LCH Tavaszi LADA találkozó
Back to the Skoda
Szabó Gergő új autóval készül a szebeni IRC futamra
2012-07-12
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685101843
Napi oldal:
65996
Jelenleg:
1138
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

back_to_the_skoda_2


Nagyon régen láttunk itthon versenyezni, de azért hallani lehet Rólad. Múlt héten IRC futamon indultál és jövő héten is ezt fogod tenni…
Hogy kerültél San Marino-ba?
2008-ban mentünk utoljára IRC futamon Köhler Zolival. Most is együtt terveztük, de Zoli szokásához híven az utolsó pillanatban megkérdezte a román bajnokságban velem induló navigátoromat, hogy ráér e beugrani helyette, így Borbély Károllyal vágtunk neki az olasz IRC futamnak.
Nagyon örültem, hogy a romániai bajnokságon kívül máshol is el tudtunk indulni. Tervben volt a pécsi IRC, de sajnos az az ismert okok miatt elmaradt, így mi sem indultunk itt.

Elindultatok tehát a san marinoi versenyen és szerintem életed egyik legjobb eredményét értétek el, de az biztos, hogy a magyar rallysport idei eddigi legjobb nemzetközi eredményével tértetek haza.
Igen, őszintén szólva minket is meglepett, hogy milyen jól sikerült a futam, hiszen abszolút hatodikként végeztünk és az IRC Production Kupájában a másodikak lettünk.

Az első nap a por nagyon zavart bennünket. Az első 14 autó (mi voltunk a 15.!) két percre indult. Földesi Csabi segítségével, aki betűről betűre tudja a szabálykönyveket, beadtunk egy kérelmet, ha nem prioritásos autó is indulhat két percre a balesetveszély miatt, akkor mindenkinek úgy kellene indulnia. Nem minden gyors rajtjába jutott el ennek a beadványnak a híre és volt ahol 2, volt ahol 1 percre engedtek az előttünk rajtoló helyi versenyzőre, akit minden gyorson utolértünk, de megközelíteni, megelőzni esélyünk nem volt, mert szinte cement finomságú porban kellett autóznunk. Volt amikor megálltunk a gyorson, mert a saját gépháztetőnk végéig nem láttunk el.
Végigcsináltuk a napot, az autóval semmi gond nem volt, ami miatt köszönet jár a szervizcsapatunknak!

back_to_the_skoda_13

A nap végén egy superspeciál jellegű városi pályán autóztunk, ami nagyon nagy élmény volt, hiszen végre nem volt por :) és nagyon jó hangulata volt, rengeteg néző között fel a várba…

Abszolút 10. helyen fejeztük be az első napot. Másnap már két percre mentünk és az elején próbáltam behozni az előttünk nem messzire lévő két ellenfelet. Ez két gyors után sikerült is, a 7. hely pedig már nagyon messze volt, ezért autóztunk egy jót a saját tempónkon. Persze, mint mindenhez, szerencse is kellett, hogy két vetélytárs kiessen előlünk és így sikerült elérnünk az abszolút hatodik helyezést. Izgalmas volt a vége is, hiszen az utolsó 5 gyorsasági szakaszt szerviz nélkül kellett teljesíteni, nagyon kellett vigyázni az autóra, figyelni a gumikra.

back_to_the_skoda_10

Nagy por volt a pályán, voltak olyan szakaszok, ahol háromszor is mentünk, a végére már nagyon nyomvályús, köves volt a pálya. A nagy hőség sem könnyítette meg a dolgunkat, de végigcsináltuk és nagyon boldogok voltunk a célban.

Jövő héten a nagyszebeni IRC futam egyben másfeles szorzójú román bajnoki futam is, emiatt különösen fontos a számotokra.
Így igaz! Az idei évünk egyik legfontosabb versenye következik, hiszen eddig sajnos nem úgy alakultak a dolgaink, ahogy szerettük volna. Ha ezen a futamon sikerülne nyernünk, akkor versenyben tudunk maradni a bajnoki címért. Ha valami nem jön össze itt sem, akkor nincs sanszunk megnyerni a román bajnokságot.

Ennek érdekében mindent meg is teszünk és köszönhetően a san marinoi jó szereplésnek a támogatóink bizalmát továbbra is élvezzük és az ő jóvoltukból egy S2000-es autóval indulunk a nagyszebeni megmérettetésen.

Igaz, hogy Super2000-es autóban nincs nagy tapasztalatom, de a pályákat jól ismerem, szeretnénk az IRC mezőnyben is jó helyen végezni.

Rizikós döntés egy héttel a verseny előtt, de természetesen lehetőségem lesz tesztelni az autót és nagyon bízok abban, hogy jól fogunk tudni szerepelni.

Egyre vénebb vagyok és nem szeretném úgy abbahagyni a versenyzést, hogy egy ilyen autót nem próbálok ki és ezért is döntöttünk úgy, hogy megpróbáljuk. Izgatottan várom a futamot.

A márka nem ismeretlen számodra, hiszen versenyeztél már korábban Skodával…
Igen és szerintem már elárulhatjuk, hogy most Puskádi Janiék Skoda Fabia S2000-es autója lesz az, amivel nekivágunk a futamnak. :)



SKODA Octavia WRC teszt 2003

Milyenek a szebeni pályák a san marinoi, vagy az általunk jobban ismert veszprémi pályákhoz képest?
Mondhatom azt, hogy a verseny hasonlítani fog a san marinoi pályákhoz, azokhoz, amelyeken háromszor mentünk át… És amikor harmadszor mentünk…
Annyi a különbség, hogy Szebenben nem gördülnek arrébb a kövek, hanem a sziklákon kell autózni, amelyek egyre nagyobbak (egyre jobban kiemelkednek a környezetükből) a többszöri elhaladás után. Hatalmas, fej nagyságú kövekkel lesz majd dolgunk.
Sok versenyen UV színű festékkel jelölik meg az ilyen kiálló köveket, fogjuk majd szorgalmazni a román rendezőnek, hogy vegyék át ezt az ildomos szokást, a versenyzőknek sokat segítenek ezzel.

Ésszel kell majd menni, hosszú lesz a verseny. Rosszabbak a pályák, mint amiket a lőtéren nyögtünk anno Veszprémben…

back_to_the_skoda_1


thumb_back_to_the_skoda_3Tehát nem ültél még az autóban és amennyire tudom, tegnap elmentél Herczig Norbiék tesztjére, hogy kicsit ismerkedj a Skodával.
Igen, sok hasznos tanáccsal látott el Norbi, de majd a jövő heti teszten leszek igazán képbe, remélem.

 

a csapat támogatói :

 back_to_the_skoda_4

back_to_the_skoda_5

back_to_the_skoda_6

 

back_to_the_skoda_7

back_to_the_skoda_8

back_to_the_skoda_9

 

Ez a hír most jelenik meg 7028. alkalommal
Share |
2012.07.20-22.
Intercontinental Rally Challenge 2012
Sibiu Rally 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k