Back to the Skoda
Szabó Gergő új autóval készül a szebeni IRC futamra
2012-07-12
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776216630
Napi oldal:
43667
Jelenleg:
615
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

back_to_the_skoda_2


Nagyon régen láttunk itthon versenyezni, de azért hallani lehet Rólad. Múlt héten IRC futamon indultál és jövő héten is ezt fogod tenni…
Hogy kerültél San Marino-ba?
2008-ban mentünk utoljára IRC futamon Köhler Zolival. Most is együtt terveztük, de Zoli szokásához híven az utolsó pillanatban megkérdezte a román bajnokságban velem induló navigátoromat, hogy ráér e beugrani helyette, így Borbély Károllyal vágtunk neki az olasz IRC futamnak.
Nagyon örültem, hogy a romániai bajnokságon kívül máshol is el tudtunk indulni. Tervben volt a pécsi IRC, de sajnos az az ismert okok miatt elmaradt, így mi sem indultunk itt.

Elindultatok tehát a san marinoi versenyen és szerintem életed egyik legjobb eredményét értétek el, de az biztos, hogy a magyar rallysport idei eddigi legjobb nemzetközi eredményével tértetek haza.
Igen, őszintén szólva minket is meglepett, hogy milyen jól sikerült a futam, hiszen abszolút hatodikként végeztünk és az IRC Production Kupájában a másodikak lettünk.

Az első nap a por nagyon zavart bennünket. Az első 14 autó (mi voltunk a 15.!) két percre indult. Földesi Csabi segítségével, aki betűről betűre tudja a szabálykönyveket, beadtunk egy kérelmet, ha nem prioritásos autó is indulhat két percre a balesetveszély miatt, akkor mindenkinek úgy kellene indulnia. Nem minden gyors rajtjába jutott el ennek a beadványnak a híre és volt ahol 2, volt ahol 1 percre engedtek az előttünk rajtoló helyi versenyzőre, akit minden gyorson utolértünk, de megközelíteni, megelőzni esélyünk nem volt, mert szinte cement finomságú porban kellett autóznunk. Volt amikor megálltunk a gyorson, mert a saját gépháztetőnk végéig nem láttunk el.
Végigcsináltuk a napot, az autóval semmi gond nem volt, ami miatt köszönet jár a szervizcsapatunknak!

back_to_the_skoda_13

A nap végén egy superspeciál jellegű városi pályán autóztunk, ami nagyon nagy élmény volt, hiszen végre nem volt por :) és nagyon jó hangulata volt, rengeteg néző között fel a várba…

Abszolút 10. helyen fejeztük be az első napot. Másnap már két percre mentünk és az elején próbáltam behozni az előttünk nem messzire lévő két ellenfelet. Ez két gyors után sikerült is, a 7. hely pedig már nagyon messze volt, ezért autóztunk egy jót a saját tempónkon. Persze, mint mindenhez, szerencse is kellett, hogy két vetélytárs kiessen előlünk és így sikerült elérnünk az abszolút hatodik helyezést. Izgalmas volt a vége is, hiszen az utolsó 5 gyorsasági szakaszt szerviz nélkül kellett teljesíteni, nagyon kellett vigyázni az autóra, figyelni a gumikra.

back_to_the_skoda_10

Nagy por volt a pályán, voltak olyan szakaszok, ahol háromszor is mentünk, a végére már nagyon nyomvályús, köves volt a pálya. A nagy hőség sem könnyítette meg a dolgunkat, de végigcsináltuk és nagyon boldogok voltunk a célban.

Jövő héten a nagyszebeni IRC futam egyben másfeles szorzójú román bajnoki futam is, emiatt különösen fontos a számotokra.
Így igaz! Az idei évünk egyik legfontosabb versenye következik, hiszen eddig sajnos nem úgy alakultak a dolgaink, ahogy szerettük volna. Ha ezen a futamon sikerülne nyernünk, akkor versenyben tudunk maradni a bajnoki címért. Ha valami nem jön össze itt sem, akkor nincs sanszunk megnyerni a román bajnokságot.

Ennek érdekében mindent meg is teszünk és köszönhetően a san marinoi jó szereplésnek a támogatóink bizalmát továbbra is élvezzük és az ő jóvoltukból egy S2000-es autóval indulunk a nagyszebeni megmérettetésen.

Igaz, hogy Super2000-es autóban nincs nagy tapasztalatom, de a pályákat jól ismerem, szeretnénk az IRC mezőnyben is jó helyen végezni.

Rizikós döntés egy héttel a verseny előtt, de természetesen lehetőségem lesz tesztelni az autót és nagyon bízok abban, hogy jól fogunk tudni szerepelni.

Egyre vénebb vagyok és nem szeretném úgy abbahagyni a versenyzést, hogy egy ilyen autót nem próbálok ki és ezért is döntöttünk úgy, hogy megpróbáljuk. Izgatottan várom a futamot.

A márka nem ismeretlen számodra, hiszen versenyeztél már korábban Skodával…
Igen és szerintem már elárulhatjuk, hogy most Puskádi Janiék Skoda Fabia S2000-es autója lesz az, amivel nekivágunk a futamnak. :)



SKODA Octavia WRC teszt 2003

Milyenek a szebeni pályák a san marinoi, vagy az általunk jobban ismert veszprémi pályákhoz képest?
Mondhatom azt, hogy a verseny hasonlítani fog a san marinoi pályákhoz, azokhoz, amelyeken háromszor mentünk át… És amikor harmadszor mentünk…
Annyi a különbség, hogy Szebenben nem gördülnek arrébb a kövek, hanem a sziklákon kell autózni, amelyek egyre nagyobbak (egyre jobban kiemelkednek a környezetükből) a többszöri elhaladás után. Hatalmas, fej nagyságú kövekkel lesz majd dolgunk.
Sok versenyen UV színű festékkel jelölik meg az ilyen kiálló köveket, fogjuk majd szorgalmazni a román rendezőnek, hogy vegyék át ezt az ildomos szokást, a versenyzőknek sokat segítenek ezzel.

Ésszel kell majd menni, hosszú lesz a verseny. Rosszabbak a pályák, mint amiket a lőtéren nyögtünk anno Veszprémben…

back_to_the_skoda_1


thumb_back_to_the_skoda_3Tehát nem ültél még az autóban és amennyire tudom, tegnap elmentél Herczig Norbiék tesztjére, hogy kicsit ismerkedj a Skodával.
Igen, sok hasznos tanáccsal látott el Norbi, de majd a jövő heti teszten leszek igazán képbe, remélem.

 

a csapat támogatói :

 back_to_the_skoda_4

back_to_the_skoda_5

back_to_the_skoda_6

 

back_to_the_skoda_7

back_to_the_skoda_8

back_to_the_skoda_9

 

Ez a hír most jelenik meg 7232. alkalommal
Share |
2012.07.20-22.
Intercontinental Rally Challenge 2012
Sibiu Rally 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k