|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() Bagaméri Lacival már tavaly is többször beszéltünk arról, ha hazajön, akkor szeretne újra navigálni. Az új munkája nem engedett teljes szezont, de már ment két versenyt, most pedig egy gyors autóban és egy gyors pilóta mellett várja a pécsi futamot. Laci, hogy kezdődött a pályafutásod? 97-ben egy kecskeméti barátommal indultam egy Peugeot 205 GTi-vel. Mentünk Mezőtúron, jártunk a Jászságban… Túraversenyeken, bólyakerülgetőkön vágtunk neki a ’RALLY-’nak.
Kecskeméten akkor indult újra a Rally szakosztály. Újraszerveződtünk, és így indultunk ilyen meghívásos versenyeken.
![]() Aztán amikor én megismertelek, akkor már Rallye2-ben navigáltál.
Egy izsáki sráccal, aki még most is megy Hondával: Molnár Ferivel, a 90-es évek végén mentünk. Egész jó eredményeket értünk el az N3-as Hondával, egészen addig, amíg egy gödöllői versenyen a híres bujáki pályán nagyon össze nem törtük magunkat. Itt egy kicsit mind a kettőnket visszavetett ez a baleset…
![]() 1999-ben már nagyon szerettem volna kipróbálni egy Ladát, ezért beültem Nagy Matyi mellé és az OMP Rallye-n az első gyorsasági szakaszon mindjárt címlapkép lettünk… A Lyukóbánya – Parasznya ötödik kanyarjában nekiugrottunk egy fának, ami alatt egy szakadék volt, de a kocsi fent maradt a fán… ![]() Milyen az élet, 2011-ben Pálinkás Zsoltival egy teszten ugyanannak a fának mentünk neki… Szerinted ennek mennyi az esélye, hogy 12 év után újra ugyanaz a fa állít meg? ![]() Az első osztályban 2001-től indultam. Tisza Andor akkor hozta be az első EVO VII-est és azzal az autóval indultunk. ![]() 2003 végén pedig beültem Pálinkás Zsolthoz és a Golf-al azon a híres Zemplén Rally-n indultunk, amikor reggelre leesett a hó… Emlékszem, minden második kanyarba becsúsztunk, estünk-keltünk. ![]() Pálinkás Zsoltival egymásra találtatok, bajnoki címeket szereztetek, sokat autóztatok együtt.
Igen. 2012-ig együtt mentünk. Először ugye a Golf-al, utána volt egy kis kitérő, kipróbáltunk egy Evo VI-ost, de éreztük, hogy az nem a mi autónk. Rájöttünk, hogy nekünk az a kocsi jó, ami zörög, csattog és sokat forog…
![]() A Mitsut eladtuk és utána vettük meg a Polo-t. ![]() 2009-ben adtuk el a Volkswagen-t és a 2010-es szezonban már Puskádi Janitól béreltük a Hondát, amivel aztán R-es, R3-as bajnok lettünk. ![]() Nem csak itthon versenyeztetek. Zsoltival voltunk San Remo Rallye-n, jártunk kint a Barumon. Komoly tapasztalat volt mind a kettőnknek.
Aztán abbahagytad… Jött 2011-ben ez az ominózus teszt a Clio-val a Miskolc Rallye előtt. Ugyanaz a fa, mint Matyival, annyi különbséggel, hogy a kocsi oldalát kapta most el… Nagyon összetörtük az autót és ez egy komoly anyagi törés volt mindkettőnknek.
A szezonban már nem is tudtuk több futamon elindulni én pedig kimentem külföldre dolgozni. Három évig voltam külföldön és idén év elején jöttem haza.
Azért ebben a három évben többször találkoztunk az itthoni futamokon… Nem tudtad elengedni… Hát persze, hogy nem! Húzott a vérem végig! Figyeltem a neten is folyamatosan.
Norvégiában dolgoztam és ott is kimentem néhány bajnoki futamra.
Ráadásul nap, mint nap elmentem egy rally csapat műhelye mellett, mert a gyár, amit irányítottam, közvetlen szomszédságában volt annak a Gröndal-nak az autószalonjával, ahonnan Duduék vették a Citroen DS3 R5-ös versenyautójukat.
Idén hazatértem és több pilóta is megkeresett év elején. Teljes évet nem is tudtam volna vállalni, hiszen az új munkára kellett koncentrálnom. Segítettem Hoffer Zsoltinak két verseny erejéig. Székesfehérváron meg is nyertük a kétkerekesek küzdelmét és megnyertük a kategóriánkat is. Sajnos Veszprémben egy féltengely-törés miatt idő előtt fel kellett adnunk a versenyt.
![]() Körülbelül ennyi, ha a múltról kell beszélnem :) És akkor most Frici? Igen! Megbeszéltük, hogy kipróbáljuk, hogy milyen lehet együtt.
Még sosem ültem ilyen gyors autóban navigátorként és régi vágyam volt, hogy egyszer egy ilyen autóba navigálhassak.
Tökölön a Rally Edzésen Frici megmutatta, hogy mi várhat Rád…
![]() Tetszett? Nagyon! Az első méterek után is már csak pozitív dolgokat mondhatok mind a tempóról, mind az autóról. Kényelmesen ülök benne és nagyon biztonságosnak érzem a kocsit. És Frici is nagyon ügyesen tereli! ![]()
Tehát az éles bevetés a Mecsek Rallye? Igazából az volt a tervem, hogy addig nem akarom abbahagyni a ralit, amíg egy ilyen autót ki nem próbálok.
Akkor ne küldjem át Frici Toyotás pécsi videóját, ugye? :) Jaaa, azt nem kell! Tisza Andorral mi indultunk utánuk, mi értünk oda elsőnek! Nem is értettük, hogy mi történhetett… 300 méteren keresztül csak égő, füstölgő alkatrészek voltak szétszórva. Az út közepén egy égő kerék fogadott, Friciék akkor másztak ki az oldalán álló kocsiból…
>> videó linkje ITT << , >> képek ITT << Sosem volt vágyad arra, hogy ne olvass, hanem vezess egy raliautóban? Igazából ez családi hagyomány nálunk!
A családomban többen is raliztak a 70-es, 80-as években. A nagybátyám is navigátor volt és édesapám is. Ez maradt nekem! Szeretek vezetni, de sosem éreztem késztetést, hogy raliautót vezessek. Ezt átengedem másoknak. Én nem is szeretek beleszólni más vezetésébe. Mindenki végezze a maga dolgát, az a pilóta dolga.
Látod már a jövő évet? Most még csak a Pécsről van szó, de szeretnék benne maradni ebben a sportban…
Remélem, hogy jól fogod Magad érezni és eredményes hétvégétek lesz.
Köszönöm! Már nézegettem az időtervet, van olyan pálya, amit ismerek, van amin még sosem mentem. Mindenképp egy nagy kihívás lesz.
Azt már kiderítettük Fricivel, hogy van közös emlékünk a Mecsek Rally-val kapcsolatban a Toyotás kalandon kívül is: már mind a ketten felborultunk az Antalffy kanyarban. Mind a ketten ugyanabba az árokba estünk bele.
Kívánom, hogy most csak olyan közös élményeitek legyenek, amiben nem sérül meg versenyautó! Köszönjük szépen!
Ez a hír most jelenik meg 3781. alkalommal
címkék: Bagaméri László, R5
![]() 2017.10.13-15.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |