Bagaméri Laci álma teljesül a Mecsek Rally-n
Mindig szeretett volna top autóban navigálni! Most ezt teszi!
2017-10-05
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763482849
Napi oldal:
93699
Jelenleg:
894
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

bagameri_laci_alma_teljesul_a_mecsek_rally-n_14

Bagaméri Lacival már tavaly is többször beszéltünk arról, ha hazajön, akkor szeretne újra navigálni. Az új munkája nem engedett teljes szezont, de már ment két versenyt, most pedig egy gyors autóban és egy gyors pilóta mellett várja a pécsi futamot.


Laci, hogy kezdődött a pályafutásod?
97-ben egy kecskeméti barátommal indultam egy Peugeot 205 GTi-vel. Mentünk Mezőtúron, jártunk a Jászságban… Túraversenyeken, bólyakerülgetőkön vágtunk neki a ’RALLY-’nak.
Kecskeméten akkor indult újra a Rally szakosztály. Újraszerveződtünk, és így indultunk ilyen meghívásos versenyeken.

bagameri_laci_alma_teljesul_a_mecsek_rally-n_1
 
Aztán amikor én megismertelek, akkor már Rallye2-ben navigáltál.
Egy izsáki sráccal, aki még most is megy Hondával: Molnár Ferivel, a 90-es évek végén mentünk. Egész jó eredményeket értünk el az N3-as Hondával, egészen addig, amíg egy gödöllői versenyen a híres bujáki pályán nagyon össze nem törtük magunkat. Itt egy kicsit mind a kettőnket visszavetett ez a baleset…

bagameri_laci_alma_teljesul_a_mecsek_rally-n_2

1999-ben már nagyon szerettem volna kipróbálni egy Ladát, ezért beültem Nagy Matyi mellé és az OMP Rallye-n az első gyorsasági szakaszon mindjárt címlapkép lettünk… A Lyukóbánya – Parasznya ötödik kanyarjában nekiugrottunk egy fának, ami alatt egy szakadék volt, de a kocsi fent maradt a fán…

bagameri_laci_alma_teljesul_a_mecsek_rally-n_3

Milyen az élet, 2011-ben Pálinkás Zsoltival egy teszten ugyanannak a fának mentünk neki… Szerinted ennek mennyi az esélye, hogy 12 év után újra ugyanaz a fa állít meg?

bagameri_laci_alma_teljesul_a_mecsek_rally-n_4

Az első osztályban 2001-től indultam. Tisza Andor akkor hozta be az első EVO VII-est és azzal az autóval indultunk.

bagameri_laci_alma_teljesul_a_mecsek_rally-n_10

2003 végén pedig beültem Pálinkás Zsolthoz és a Golf-al azon a híres Zemplén Rally-n indultunk, amikor reggelre leesett a hó… Emlékszem, minden második kanyarba becsúsztunk, estünk-keltünk.

bagameri_laci_alma_teljesul_a_mecsek_rally-n_5
 
Pálinkás Zsoltival egymásra találtatok, bajnoki címeket szereztetek, sokat autóztatok együtt.
Igen. 2012-ig együtt mentünk. Először ugye a Golf-al, utána volt egy kis kitérő, kipróbáltunk egy Evo VI-ost, de éreztük, hogy az nem a mi autónk. Rájöttünk, hogy nekünk az a kocsi jó, ami zörög, csattog és sokat forog…

bagameri_laci_alma_teljesul_a_mecsek_rally-n_6

A Mitsut eladtuk és utána vettük meg a Polo-t.

bagameri_laci_alma_teljesul_a_mecsek_rally-n_7

2009-ben adtuk el a Volkswagen-t és a 2010-es szezonban már Puskádi Janitól béreltük a Hondát, amivel aztán R-es, R3-as bajnok lettünk.

bagameri_laci_alma_teljesul_a_mecsek_rally-n_8

Nem csak itthon versenyeztetek.
Zsoltival voltunk San Remo Rallye-n, jártunk kint a Barumon. Komoly tapasztalat volt mind a kettőnknek.

Aztán abbahagytad…
Jött 2011-ben ez az ominózus teszt a Clio-val a Miskolc Rallye előtt. Ugyanaz a fa, mint Matyival, annyi különbséggel, hogy a kocsi oldalát kapta most el… Nagyon összetörtük az autót és ez egy komoly anyagi törés volt mindkettőnknek. 
A szezonban már nem is tudtuk több futamon elindulni én pedig kimentem külföldre dolgozni.
Három évig voltam külföldön és idén év elején jöttem haza.

Azért ebben a három évben többször találkoztunk az itthoni futamokon…
Nem tudtad elengedni…
Hát persze, hogy nem! Húzott a vérem végig! Figyeltem a neten is folyamatosan.
Norvégiában dolgoztam és ott is kimentem néhány bajnoki futamra. 
Ráadásul nap, mint nap elmentem egy rally csapat műhelye mellett, mert a gyár, amit irányítottam, közvetlen szomszédságában volt annak a Gröndal-nak az autószalonjával, ahonnan Duduék vették a Citroen DS3 R5-ös versenyautójukat.
Idén hazatértem és több pilóta is megkeresett év elején. Teljes évet nem is tudtam volna vállalni, hiszen az új munkára kellett koncentrálnom. Segítettem Hoffer Zsoltinak két verseny erejéig. Székesfehérváron meg is nyertük a kétkerekesek küzdelmét és megnyertük a kategóriánkat is. Sajnos Veszprémben egy féltengely-törés miatt idő előtt fel kellett adnunk a versenyt.

bagameri_laci_alma_teljesul_a_mecsek_rally-n_11

Körülbelül ennyi, ha a múltról kell beszélnem :)

És akkor most Frici?
Igen! Megbeszéltük, hogy kipróbáljuk, hogy milyen lehet együtt.
Még sosem ültem ilyen gyors autóban navigátorként és régi vágyam volt, hogy egyszer egy ilyen autóba navigálhassak.
Tökölön a Rally Edzésen Frici megmutatta, hogy mi várhat Rád…

bagameri_laci_alma_teljesul_a_mecsek_rally-n_12

Tetszett?

Nagyon! Az első méterek után is már csak pozitív dolgokat mondhatok mind a tempóról, mind az autóról. Kényelmesen ülök benne és nagyon biztonságosnak érzem a kocsit. És Frici is nagyon ügyesen tereli!

bagameri_laci_alma_teljesul_a_mecsek_rally-n_13

 

Tehát az éles bevetés a Mecsek Rallye?
Igen! Ott lesz velünk két régi jó barátom: Dicsa Tibi és Pálinkás Zsolti is. Nem leszek egyedül :)

Igazából az volt a tervem, hogy addig nem akarom abbahagyni a ralit, amíg egy ilyen autót ki nem próbálok.

Akkor ne küldjem át Frici Toyotás pécsi videóját, ugye? :)
Jaaa, azt nem kell! Tisza Andorral mi indultunk utánuk, mi értünk oda elsőnek! Nem is értettük, hogy mi történhetett… 300 méteren keresztül csak égő, füstölgő alkatrészek voltak szétszórva. Az út közepén egy égő kerék fogadott, Friciék akkor másztak ki az oldalán álló kocsiból…
>> videó linkje ITT << , >> képek ITT <<

Sosem volt vágyad arra, hogy ne olvass, hanem vezess egy raliautóban?
Igazából ez családi hagyomány nálunk!
A családomban többen is raliztak a 70-es, 80-as években. A nagybátyám is navigátor volt és édesapám is. Ez maradt nekem! Szeretek vezetni, de sosem éreztem késztetést, hogy raliautót vezessek. Ezt átengedem másoknak. Én nem is szeretek beleszólni más vezetésébe. Mindenki végezze a maga dolgát, az a pilóta dolga.

Látod már a jövő évet?
Most még csak a Pécsről van szó, de szeretnék benne maradni ebben a sportban…
Remélem, hogy jól fogod Magad érezni és eredményes hétvégétek lesz.
Köszönöm! Már nézegettem az időtervet, van olyan pálya, amit ismerek, van amin még sosem mentem. Mindenképp egy nagy kihívás lesz.
Azt már kiderítettük Fricivel, hogy van közös emlékünk a Mecsek Rally-val kapcsolatban a Toyotás kalandon kívül is: már mind a ketten felborultunk az Antalffy kanyarban. Mind a ketten ugyanabba az árokba estünk bele. 

Kívánom, hogy most csak olyan közös élményeitek legyenek, amiben nem sérül meg versenyautó!
Köszönjük szépen!

 

Ez a hír most jelenik meg 3781. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k