Bajnoki álmok - irány az ERC!
Nagy Matyi mer nagyot álmodni
2019-01-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
784045576
Napi oldal:
21984
Jelenleg:
1578
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

bajnoki_almok_-_nagy_matyi_6

Nagy Mátyás és Nagy Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX-es versenyautójukkal megszerezték a 2018-as raly bajnoki szezonban a kategóriájuk bajnoki címét. Ők voltak a leggyorsabbak! 


Gratulálok a bajnoki címetekhez! Mennyire volt nehéz megszerezni az N4 bajnoki trófeáját?
Arra számítottunk, hogy nehéz lesz. Nagyon komolyan készítettük fel az autót, az év elején is és minden egyes versenyre. Ehhez képest, vagy talán ezért is, könnyebb volt.

Megpróbáltam jól megszervezni az évet és a szervezettség azt hozta, hogy nem jöttek elő váratlan dolgok és az autóban sem okoztunk túl nagy kárt, így jöttek az eredmények is, anélkül, hogy nagyon meg kellett volna feszülni.

Egy N csoportos autó mindig könnyebben elromlik, hiszen egy utcai autó alapjaira épülő, sok utcai alkatrészt tartalmazó autó könnyebben engedi el az alkatrészeit. Nem volt számottevő technikai hibátok, ami bármelyik futamotok végeredményét befolyásolta volna, ugye?
Nem! Ami volt, azt mind én csináltam magamnak!
Valóban az utcai autóban vannak olyan alkatrészek, amik nem annyira strapabíróak, mint egy cső lengőkar, vagy egyéb, versenyre épített alkatrész, viszont nincsen túlfeszítve semmi, minden alkatrészben van egy kis ráhagyás és ezek azok, ami miatt tud működni versenyautóban is.
 bajnoki_almok_-_nagy_matyi_1
 
Korábban beszéltünk már erről: én azt gondoltam, hogy Te jobban szereted az aszfalt versenyeket, hiszen ralitúrában főként aszfalt versenyek voltak. Aztán megcáfoltál, hiszen korábban, a túra előtt amatőr murvaversenyeken nőttél fel.
Így visszanézve 2018-at: változott valami? Murva vagy aszfalt??
Ott voltam előnyben tavaly, ahol viszonylag kevés lehetőség volt pályabejárásra és viszonylag újak voltak a pályák. Ezek közül is a szűk pályák mennek a legjobban.

Gondolok itt a szezon utolsó két versenyén a Máré-várai szakaszra, vagy Goricára. Nyíregyházán pedig az első napi új, keskeny pályáin is nagyon jó érzés volt menni.

bajnoki_almok_-_nagy_matyi_4

Úgyhogy azt mondanám: a vékony, koszos aszfalton tudtam meg-meg csípni R5-ös autókat, vagy kicsit közelebb menni hozzájuk.

Azt hozzá kell tennem, hogy egész pályafutásom alatt sem versenyeztem ennyit kilométerben, mint a tavalyi versenyszezonban! Olyan még nem volt, hogy elkezdtük, végig versenyeztünk minden futamot. Mindegyiken végigmentünk. Nem volt még korábban ilyen velünk!

Meg is lett az eredménye: egy szépen csillogó bajnoki cím! Gratulálok!
Ilyenkor megnyílnak a kapuk, egyfolytában csörög a telefon, az ügyvédeid a már egyik oldalon aláírt szerződéseket vizslatják…
Igen! Sokan felhívtak, de elutasítottam őket! :)
Neem, persze hogy nem így van! Minden megkeresésnek örülünk, hiszen próbálunk nagyot álmodni idénre!

bajnoki_almok_-_nagy_matyi_5

Én tudom, de mondd Te, a Te hangod mélyebb! :)
:D
Szeretnénk több ERC futamon is elindulni!

Persze szeretnénk az egész szezonban ott lenni és csak mínuszolni a sok begyűjtött pontot, de a realitás talaján maradva már csak úgy mondom: szeretnénk minimum négy futamon elindulni! És közben itthon is mennénk, ahol tudunk.

Pontosítsunk: mit jelent az ERC szezon a Ti olvasatotokban?
Az már látszik, hogy az Azori-szigetekre nem fogunk tudni menni és a szezon első fele is sok, drága futamot tartogat. Terveink szerint Rómában kezdenénk, a Barum, Cyprus után a Nyíregyháza Rallye-n mennénk. Ugyanakkor az is biztos, hogy Egerben szeretnénk ott lenni a szezonnyitón és meglátjuk még, hogy Miskolcon, vagy murván (értsd: Szombathelyen) folytatjuk. A többi még képlékeny!

Azért ez jól hangzik!
Igen! Jól hangzik és nagyon sok munka van/lesz mögötte.
Dolgozunk nagyon, hogy minden összejöjjön!

Mi kell hozzá?
Pénz, pénz, pénz! A többi már mind megvan! A csapatunk megvan! Az eltökéltségünk is!

Autót is cseréltetek!
Igen! A kilencről tízre léptünk és már egy EvoX-el folytatjuk a versenyzésünket a 2019-es szezonban.

 bajnoki_almok_-_nagy_matyi_2

Mi a terv?
Ha száz százalékban tudnánk teljesíteni a terveinket, akkor Európa-bajnoki cím is lehetne belőle. Dolgozunk rajta!
Tavaly ilyenkor arról álmodoztunk, hogy a teljes hazai szezonban ott legyünk a rajtnál és bajnokok legyünk! Ha most nem jönnek össze az álmaink és ’csak’ a tavalyit tudjuk végigcsinálni, akkor sem leszünk szomorúak, de ahogy mondtam: nagyon dolgozunk, hogy ebből EB legyen! Minél több EB futam!
  bajnoki_almok_-_nagy_matyi_3
Ez a hír most jelenik meg 2593. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k