LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Bajnoknéző - Bútor Robi
Bútor Robi
2005-02-25
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770391765
Napi oldal:
170445
Jelenleg:
773
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Oda a piros hegyoldal, a piros zászlókat lengetõ szurkolók hada...
Bútor Robi színt és autót váltott.
WRC-t ígért és más színt.
..


Azt már korábban is mondtad, hogy idén WRCvel szeretnél menni...
Eddig tudtad titkolni (jól, rosszul :)), hogy milyen autóval versenyzel idén.
Had kérdezzek most már végre rá, mint aki nem tudja:
Robi! Milyen WRC volánja mögött láthatunk idén?
Skoda Octavia WRC Evo3.
Az autó Romániából származik.

Gyártanak a románok is skodát?
Igeen. :) A román WRC gyárban készült.

De komolyra fordítva:
Titi Aur, többszörös román bajnok autója volt, amit az egyesületnek sikerült megvennie.

Különben az autó ugyanonnan származik, ahonnan Tagai Tomi és az exHerczig féle Skoda is, a román ember elõttük vette meg néhány héttel még tavaly.
Gyári autó, szerintem nagyon szép, de van rajta mit csinálni.

Aur egy évet ment vele, sok technikai hibájuk volt, nem tudták szinten tartani, kevés versenyen értek vele célba. Ez látszik is az autó összeépítésén, úgyhogy elkezdtük az autóval való foglalkozást nagyon aktívan.
A Tagai Racing Technology fogja felkészíteni a versenyekre.

Korábban azt nyilatkoztad, hogy úgy képzeled el az idei versenyzésed, hogy öt fõs csapattal próbáljátok megoldani a feladatokat, és reményed szerint egy bérautó a legjobb megoldás, hogy ez jól tudjon mûködni.
Ezzel szemben most van egy autótok is...
Az öt fõs csapat teljes mértékben áll.
Balkányi György és Botezán Ovidiu, akik évekig segítették a munkánkat, óriási segítséget nyújtottak most ahhoz, hogy egy hónap alatt össze tudjunk szervezni egy új autót, új csapatot, új támogatói hátteret.
Nekik különösen szeretném megköszönni ezt a segítséget, mert ez már igazából több, mint segítség!

Az autóval jelen pillanatban még van gondom, elég sokat foglalkozunk az üggyel. Azt gondolom, hogy ez csak az elsõ verseny miatti rövid idõ, a nagy stressz és a sok megoldandó feladat miatt van. Szerintem ezek a feladatok a bajnokság beindulásával jelentõsen csökkeni fognak.

Hála istennek összeállt egy olyan szponzori háttér, ami lehetõvé tette, hogy nyolc magyar bajnoki futamon teljes anyagi biztonságban tudjunk versenyezni.

Az autóval még milyen terveitek vannak?
Bérbeadás? Külföldi verseny?
Bérbeadásról nincs szó. Csak én szeretnék az autóval menni.
Két évre terveztük ezt a felállást. A szponzori szerzõdéseket is megpróbáltuk így kötni.

Külföld nincs tervezve, nyolc magyar bajnoki futam van a tarsolyban.
Ha esetleg jönne egy támogató, akit megmozgat egy külföldi futam, szívesen állunk elé :

Annyit tudok már az autóról, hogy most fényeztétek le és ezüst színt kapott...
Még milyen színek lesznek rajta?
Az ezüst mellett a kék és a sárga dominál.
A Michelin az egyik fõ támogatónk, a csapatruházaton is a kék lesz az egyik fõ szín.
Bízunk benne és mindent megteszünk azért, hogy már az elsõ versenyen is kékben pompázzon a hegyoldal.

Olyan mennyiségû pólóval szeretnénk elõállni, hogy érezhetõ legyen, hogy a pirosból kék lett... Ez nekem nagyon fontos, hogy érezzem, hogy sokan szurkolnak nekünk és végre egy erõs négykerekes autóval megyünk, amivel tényleg lehet látványosan menni és nagyon szeretnénk is úgy menni!

Vannak a csapattal szemben elvárások eredményesség tekintetében?
Magunkkal szemben állítottunk fel elvárást, ami az év végi dobogós helyet jelenti.
Az elsõ három hely közül valamelyiket jelöltük meg célnak.

Azt gondolom, hogy ez egy nagyon magasra rakott mérce, hiszen ezt ennyi WRC között, úgy, hogy még nem mentem ilyen top autóval, nagyon nehéz lesz megvalósítani.
Teljesen tisztában vagyok azzal, hogy nagyon sok függ attól, hogy mennyi technikai hibánk lesz és hogy minden versenyen célba tudunk e érni.

Azt gondolom, hogy nagyon régi vágyad, hogy újra négykerekes autóval versenyezz.
Igen, nagyon!

Emlékszem, mikor az elsõ Fordos éved után egy szponzorautóztatáson vitted a támogatókat, mind azt kérték, hogy ne csak az éles, elsõkerekes autóval vidd õket, hanem az épp ott lévõ Mazda tréningautóval is, hisz az nagyobb élményt adott melletted ülve...
Igen, emlékszem rá.
A négykerekes világ izgalmasabb, fõleg a WRC, egy nagyon komoly WRC.
Bízom benne, hogy lesz lehetõség szponzorautóztatásra is, és ami még fontosabb, hogy a versenyeken maximálisan szeretném kihasználni azt, amit egy ilyen autóval még könnyebb, hogy látványosan és gyorsan közlekedjünk.

Rengeteg még a kérdõjel bennem. Nem mondom, hogy nem izgulok, mert nagyon :)
Már több éjszaka is átéltem gyorsaságikat, különbözõ szituációkat.
Nagyon kiváncsi vagyok rá, hogy hogyan fogok tudni vele menni. Még egy métert nem mentem vele.
Iszonyatos nagy kérdés, hogy milyen lesz...

Azért Te ettõl már elszoktál...
Igen.
Gyakorlatilag mindig ugyanaz a csapat, ugyanaz az autó állt harcra készen.
Minimális apró változtatásokkal, amiktõl mindig csak egy picikét jobb lett az autó.
Itt pedig egy teljesen új világ nyílik meg, úgyhogy nagyon izgulok.

Hála Istennek ez egy olyan izgalom, ami pont azt motiválja, hogy az ember még többet foglalkozzon a dologgal és még jobban készüljön.

Egy kicsit az elmúlt évek ellaposodtak a megszokás miatt, attól függetlenül, hogy nagyon profik voltak és jóízûek.
Most van izgalom bõségesen.

Nem lesz könnyû dolgod, az biztos...
Nagyon várom az egri gépátvételt, hogy mi lesz, hányan fogunk rajthoz állni.
És ugyanennyire várom az elsõ gyorsok utáni eredményeket is.
Nem tudom, hogy rögtön letörik e a szám nagyon csúnyán, vagy éppen mosolyogva fogunk beállni a szervizparkba... Errõl még fogalmam sincs egyenlõre.

Beszélj egy kicsit az autó felkészítésérõl!
Tagai Tomival sikerült egy olyan megállapodást kötnünk, ami nagyon kedvezõ a számomra.
Másrészt a Tomi tényleg úgy áll hozzá, mintha a saját autója lenne.
Egy baráti és üzleti alapokon mûködõ felkészítési szerzõdést tudtunk kötni. Úgy érzem, hogy magáénak érzi az ügyet és sikeresen fogunk együttmûködni.

A dolog pikantériája, hogy ugyanolyan autóval fogunk versenyezni, kõkemény ellenfelek is leszünk. Ez ismét egy nagy kihívás, megõrizni a baráti és az üzleti kapcsolatot amellett, hogy ellenfelek vagyunk.

Ebben Neked már van gyakorlatod...
Igen, van.
Herczig Norbival mûködött, bízom benne, hogy ez még annál is jobban fog sikerülni.

A Michelin-en kívül még kik azok, akik azt mondták, hogy nekik Bútor Robi autóján ott a helyük?
A további támogatókat egyenlõre nem szeretném felfedni, majd a márciusi sajtótájékoztatón szeretnénk bemutatni az autóval együtt.
A nyolc magyar versenyen rajthoz tudunk állni és egy nagyon szép és ízléses autónk lesz, ami designban és minõségben is méltó lesz a 2005-ös magyar bajnoksághoz.

Vili és a Dedalonjai Melletted foglalnak helyet, ugye?
Igen. De azért ezen a területen is van egy kis izgalom.
Vili sem teljesen nyugodt az Õ feladatát illetõen.
Jelentõsen több mindennel kell foglalkoznia, mint az elmúlt években. Szerelõknek útitervek, tesztek intézése, mindent intézett a csapat, neki igazából csak a navigátori és a szállásfoglalási feladatok jutottak.
Most ezen felül bõségesen megnõtt a felelõssége.

A másik dolog pedig, hogy a gyorsulások, lassulások jóval drasztikusabbak mint a Saxonál volt. Valószínûleg... :)
Így ez a Dedalon kérdés nyugtalanítja Õt is és engem is.
Nem szeretnénk, hogy az elsõ teszten derüljön ki, hogy nem fogja bírni.
Bízom benne, hogy van annyi gyógyszer, hogy kibírjon egy hétvégét, mert nem szeretnék mással menni.

Az elmúlt négy évben bebizonyosodott, hogy teljes mértékben kiegészítjük egymást és nagyon jó az együttmûködés közöttünk és most erre még nagyobb szükség lesz.

Nem unatkoztok...
Egy hónap múlva egy más világ kezdõdik...

 

Ez a hír most jelenik meg 3877. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k