Bajnoknéző - Bútor Robi
Bútor Robi
2005-02-25
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
807964477
Napi oldal:
338602
Jelenleg:
1059
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Oda a piros hegyoldal, a piros zászlókat lengetõ szurkolók hada...
Bútor Robi színt és autót váltott.
WRC-t ígért és más színt.
..


Azt már korábban is mondtad, hogy idén WRCvel szeretnél menni...
Eddig tudtad titkolni (jól, rosszul :)), hogy milyen autóval versenyzel idén.
Had kérdezzek most már végre rá, mint aki nem tudja:
Robi! Milyen WRC volánja mögött láthatunk idén?
Skoda Octavia WRC Evo3.
Az autó Romániából származik.

Gyártanak a románok is skodát?
Igeen. :) A román WRC gyárban készült.

De komolyra fordítva:
Titi Aur, többszörös román bajnok autója volt, amit az egyesületnek sikerült megvennie.

Különben az autó ugyanonnan származik, ahonnan Tagai Tomi és az exHerczig féle Skoda is, a román ember elõttük vette meg néhány héttel még tavaly.
Gyári autó, szerintem nagyon szép, de van rajta mit csinálni.

Aur egy évet ment vele, sok technikai hibájuk volt, nem tudták szinten tartani, kevés versenyen értek vele célba. Ez látszik is az autó összeépítésén, úgyhogy elkezdtük az autóval való foglalkozást nagyon aktívan.
A Tagai Racing Technology fogja felkészíteni a versenyekre.

Korábban azt nyilatkoztad, hogy úgy képzeled el az idei versenyzésed, hogy öt fõs csapattal próbáljátok megoldani a feladatokat, és reményed szerint egy bérautó a legjobb megoldás, hogy ez jól tudjon mûködni.
Ezzel szemben most van egy autótok is...
Az öt fõs csapat teljes mértékben áll.
Balkányi György és Botezán Ovidiu, akik évekig segítették a munkánkat, óriási segítséget nyújtottak most ahhoz, hogy egy hónap alatt össze tudjunk szervezni egy új autót, új csapatot, új támogatói hátteret.
Nekik különösen szeretném megköszönni ezt a segítséget, mert ez már igazából több, mint segítség!

Az autóval jelen pillanatban még van gondom, elég sokat foglalkozunk az üggyel. Azt gondolom, hogy ez csak az elsõ verseny miatti rövid idõ, a nagy stressz és a sok megoldandó feladat miatt van. Szerintem ezek a feladatok a bajnokság beindulásával jelentõsen csökkeni fognak.

Hála istennek összeállt egy olyan szponzori háttér, ami lehetõvé tette, hogy nyolc magyar bajnoki futamon teljes anyagi biztonságban tudjunk versenyezni.

Az autóval még milyen terveitek vannak?
Bérbeadás? Külföldi verseny?
Bérbeadásról nincs szó. Csak én szeretnék az autóval menni.
Két évre terveztük ezt a felállást. A szponzori szerzõdéseket is megpróbáltuk így kötni.

Külföld nincs tervezve, nyolc magyar bajnoki futam van a tarsolyban.
Ha esetleg jönne egy támogató, akit megmozgat egy külföldi futam, szívesen állunk elé :

Annyit tudok már az autóról, hogy most fényeztétek le és ezüst színt kapott...
Még milyen színek lesznek rajta?
Az ezüst mellett a kék és a sárga dominál.
A Michelin az egyik fõ támogatónk, a csapatruházaton is a kék lesz az egyik fõ szín.
Bízunk benne és mindent megteszünk azért, hogy már az elsõ versenyen is kékben pompázzon a hegyoldal.

Olyan mennyiségû pólóval szeretnénk elõállni, hogy érezhetõ legyen, hogy a pirosból kék lett... Ez nekem nagyon fontos, hogy érezzem, hogy sokan szurkolnak nekünk és végre egy erõs négykerekes autóval megyünk, amivel tényleg lehet látványosan menni és nagyon szeretnénk is úgy menni!

Vannak a csapattal szemben elvárások eredményesség tekintetében?
Magunkkal szemben állítottunk fel elvárást, ami az év végi dobogós helyet jelenti.
Az elsõ három hely közül valamelyiket jelöltük meg célnak.

Azt gondolom, hogy ez egy nagyon magasra rakott mérce, hiszen ezt ennyi WRC között, úgy, hogy még nem mentem ilyen top autóval, nagyon nehéz lesz megvalósítani.
Teljesen tisztában vagyok azzal, hogy nagyon sok függ attól, hogy mennyi technikai hibánk lesz és hogy minden versenyen célba tudunk e érni.

Azt gondolom, hogy nagyon régi vágyad, hogy újra négykerekes autóval versenyezz.
Igen, nagyon!

Emlékszem, mikor az elsõ Fordos éved után egy szponzorautóztatáson vitted a támogatókat, mind azt kérték, hogy ne csak az éles, elsõkerekes autóval vidd õket, hanem az épp ott lévõ Mazda tréningautóval is, hisz az nagyobb élményt adott melletted ülve...
Igen, emlékszem rá.
A négykerekes világ izgalmasabb, fõleg a WRC, egy nagyon komoly WRC.
Bízom benne, hogy lesz lehetõség szponzorautóztatásra is, és ami még fontosabb, hogy a versenyeken maximálisan szeretném kihasználni azt, amit egy ilyen autóval még könnyebb, hogy látványosan és gyorsan közlekedjünk.

Rengeteg még a kérdõjel bennem. Nem mondom, hogy nem izgulok, mert nagyon :)
Már több éjszaka is átéltem gyorsaságikat, különbözõ szituációkat.
Nagyon kiváncsi vagyok rá, hogy hogyan fogok tudni vele menni. Még egy métert nem mentem vele.
Iszonyatos nagy kérdés, hogy milyen lesz...

Azért Te ettõl már elszoktál...
Igen.
Gyakorlatilag mindig ugyanaz a csapat, ugyanaz az autó állt harcra készen.
Minimális apró változtatásokkal, amiktõl mindig csak egy picikét jobb lett az autó.
Itt pedig egy teljesen új világ nyílik meg, úgyhogy nagyon izgulok.

Hála Istennek ez egy olyan izgalom, ami pont azt motiválja, hogy az ember még többet foglalkozzon a dologgal és még jobban készüljön.

Egy kicsit az elmúlt évek ellaposodtak a megszokás miatt, attól függetlenül, hogy nagyon profik voltak és jóízûek.
Most van izgalom bõségesen.

Nem lesz könnyû dolgod, az biztos...
Nagyon várom az egri gépátvételt, hogy mi lesz, hányan fogunk rajthoz állni.
És ugyanennyire várom az elsõ gyorsok utáni eredményeket is.
Nem tudom, hogy rögtön letörik e a szám nagyon csúnyán, vagy éppen mosolyogva fogunk beállni a szervizparkba... Errõl még fogalmam sincs egyenlõre.

Beszélj egy kicsit az autó felkészítésérõl!
Tagai Tomival sikerült egy olyan megállapodást kötnünk, ami nagyon kedvezõ a számomra.
Másrészt a Tomi tényleg úgy áll hozzá, mintha a saját autója lenne.
Egy baráti és üzleti alapokon mûködõ felkészítési szerzõdést tudtunk kötni. Úgy érzem, hogy magáénak érzi az ügyet és sikeresen fogunk együttmûködni.

A dolog pikantériája, hogy ugyanolyan autóval fogunk versenyezni, kõkemény ellenfelek is leszünk. Ez ismét egy nagy kihívás, megõrizni a baráti és az üzleti kapcsolatot amellett, hogy ellenfelek vagyunk.

Ebben Neked már van gyakorlatod...
Igen, van.
Herczig Norbival mûködött, bízom benne, hogy ez még annál is jobban fog sikerülni.

A Michelin-en kívül még kik azok, akik azt mondták, hogy nekik Bútor Robi autóján ott a helyük?
A további támogatókat egyenlõre nem szeretném felfedni, majd a márciusi sajtótájékoztatón szeretnénk bemutatni az autóval együtt.
A nyolc magyar versenyen rajthoz tudunk állni és egy nagyon szép és ízléses autónk lesz, ami designban és minõségben is méltó lesz a 2005-ös magyar bajnoksághoz.

Vili és a Dedalonjai Melletted foglalnak helyet, ugye?
Igen. De azért ezen a területen is van egy kis izgalom.
Vili sem teljesen nyugodt az Õ feladatát illetõen.
Jelentõsen több mindennel kell foglalkoznia, mint az elmúlt években. Szerelõknek útitervek, tesztek intézése, mindent intézett a csapat, neki igazából csak a navigátori és a szállásfoglalási feladatok jutottak.
Most ezen felül bõségesen megnõtt a felelõssége.

A másik dolog pedig, hogy a gyorsulások, lassulások jóval drasztikusabbak mint a Saxonál volt. Valószínûleg... :)
Így ez a Dedalon kérdés nyugtalanítja Õt is és engem is.
Nem szeretnénk, hogy az elsõ teszten derüljön ki, hogy nem fogja bírni.
Bízom benne, hogy van annyi gyógyszer, hogy kibírjon egy hétvégét, mert nem szeretnék mással menni.

Az elmúlt négy évben bebizonyosodott, hogy teljes mértékben kiegészítjük egymást és nagyon jó az együttmûködés közöttünk és most erre még nagyobb szükség lesz.

Nem unatkoztok...
Egy hónap múlva egy más világ kezdõdik...

 

Ez a hír most jelenik meg 3926. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k