
Oda a piros hegyoldal, a piros zászlókat lengetõ szurkolók hada...
Bútor Robi színt és autót váltott.
WRC-t ígért és más színt...
Azt már korábban is mondtad, hogy idén WRCvel szeretnél menni...
Eddig tudtad titkolni (jól, rosszul :)), hogy milyen autóval versenyzel idén.
Had kérdezzek most már végre rá, mint aki nem tudja:
Robi! Milyen WRC volánja mögött láthatunk idén?

Skoda Octavia WRC Evo3.
Az autó Romániából származik.
Gyártanak a románok is skodát?
Igeen. :) A román WRC gyárban készült.
De komolyra fordítva:
Titi Aur, többszörös román bajnok autója volt, amit az egyesületnek sikerült megvennie.
Különben az autó ugyanonnan származik, ahonnan Tagai Tomi és az exHerczig féle Skoda is, a román ember elõttük vette meg néhány héttel még tavaly.
Gyári autó, szerintem nagyon szép, de van rajta mit csinálni.
Aur egy évet ment vele, sok technikai hibájuk volt, nem tudták szinten tartani, kevés versenyen értek vele célba. Ez látszik is az autó összeépítésén, úgyhogy elkezdtük az autóval való foglalkozást nagyon aktívan.
A Tagai Racing Technology fogja felkészíteni a versenyekre.
Korábban azt nyilatkoztad, hogy úgy képzeled el az idei versenyzésed, hogy öt fõs csapattal próbáljátok megoldani a feladatokat, és reményed szerint egy bérautó a legjobb megoldás, hogy ez jól tudjon mûködni.
Ezzel szemben most van egy autótok is...
Az öt fõs csapat teljes mértékben áll.
Balkányi György és Botezán Ovidiu, akik évekig segítették a munkánkat, óriási segítséget nyújtottak most ahhoz, hogy egy hónap alatt össze tudjunk szervezni egy új autót, új csapatot, új támogatói hátteret.
Nekik különösen szeretném megköszönni ezt a segítséget, mert ez már igazából több, mint segítség!
Az autóval jelen pillanatban még van gondom, elég sokat foglalkozunk az üggyel. Azt gondolom, hogy ez csak az elsõ verseny miatti rövid idõ, a nagy stressz és a sok megoldandó feladat miatt van. Szerintem ezek a feladatok a bajnokság beindulásával jelentõsen csökkeni fognak.
Hála istennek összeállt egy olyan szponzori háttér, ami lehetõvé tette, hogy nyolc magyar bajnoki futamon teljes anyagi biztonságban tudjunk versenyezni.
Az autóval még milyen terveitek vannak?
Bérbeadás? Külföldi verseny?
Bérbeadásról nincs szó. Csak én szeretnék az autóval menni.
Két évre terveztük ezt a felállást. A szponzori szerzõdéseket is megpróbáltuk így kötni.
Külföld nincs tervezve, nyolc magyar bajnoki futam van a tarsolyban.
Ha esetleg jönne egy támogató, akit megmozgat egy külföldi futam, szívesen állunk elé :
Annyit tudok már az autóról, hogy most fényeztétek le és ezüst színt kapott...
Még milyen színek lesznek rajta?
Az ezüst mellett a kék és a sárga dominál.
A Michelin az egyik fõ támogatónk, a csapatruházaton is a kék lesz az egyik fõ szín.
Bízunk benne és mindent megteszünk azért, hogy már az elsõ versenyen is kékben pompázzon a hegyoldal.
Olyan mennyiségû pólóval szeretnénk elõállni, hogy érezhetõ legyen, hogy a pirosból kék lett... Ez nekem nagyon fontos, hogy érezzem, hogy sokan szurkolnak nekünk és végre egy erõs négykerekes autóval megyünk, amivel tényleg lehet látványosan menni és nagyon szeretnénk is úgy menni!
Vannak a csapattal szemben elvárások eredményesség tekintetében?
Magunkkal szemben állítottunk fel elvárást, ami az év végi dobogós helyet jelenti.
Az elsõ három hely közül valamelyiket jelöltük meg célnak.
Azt gondolom, hogy ez egy nagyon magasra rakott mérce, hiszen ezt ennyi WRC között, úgy, hogy még nem mentem ilyen top autóval, nagyon nehéz lesz megvalósítani.
Teljesen tisztában vagyok azzal, hogy nagyon sok függ attól, hogy mennyi technikai hibánk lesz és hogy minden versenyen célba tudunk e érni.
Azt gondolom, hogy nagyon régi vágyad, hogy újra négykerekes autóval versenyezz.
Igen, nagyon!
Emlékszem, mikor az elsõ Fordos éved után egy szponzorautóztatáson vitted a támogatókat, mind azt kérték, hogy ne csak az éles, elsõkerekes autóval vidd õket, hanem az épp ott lévõ Mazda tréningautóval is, hisz az nagyobb élményt adott melletted ülve...
Igen, emlékszem rá.
A négykerekes világ izgalmasabb, fõleg a WRC, egy nagyon komoly WRC.
Bízom benne, hogy lesz lehetõség szponzorautóztatásra is, és ami még fontosabb, hogy a versenyeken maximálisan szeretném kihasználni azt, amit egy ilyen autóval még könnyebb, hogy látványosan és gyorsan közlekedjünk.
Rengeteg még a kérdõjel bennem. Nem mondom, hogy nem izgulok, mert nagyon :)
Már több éjszaka is átéltem gyorsaságikat, különbözõ szituációkat.
Nagyon kiváncsi vagyok rá, hogy hogyan fogok tudni vele menni. Még egy métert nem mentem vele.
Iszonyatos nagy kérdés, hogy milyen lesz...
Azért Te ettõl már elszoktál...
Igen.
Gyakorlatilag mindig ugyanaz a csapat, ugyanaz az autó állt harcra készen.
Minimális apró változtatásokkal, amiktõl mindig csak egy picikét jobb lett az autó.
Itt pedig egy teljesen új világ nyílik meg, úgyhogy nagyon izgulok.
Hála Istennek ez egy olyan izgalom, ami pont azt motiválja, hogy az ember még többet
foglalkozzon a dologgal és még jobban készüljön.
Egy kicsit az elmúlt évek ellaposodtak a megszokás miatt, attól függetlenül, hogy nagyon profik voltak és jóízûek.
Most van izgalom bõségesen.
Nem lesz könnyû dolgod, az biztos...
Nagyon várom az egri gépátvételt, hogy mi lesz, hányan fogunk rajthoz állni.
És ugyanennyire várom az elsõ gyorsok utáni eredményeket is.
Nem tudom, hogy rögtön letörik e a szám nagyon csúnyán, vagy éppen mosolyogva fogunk beállni a szervizparkba... Errõl még fogalmam sincs egyenlõre.
Beszélj egy kicsit az autó felkészítésérõl!
Tagai Tomival sikerült egy olyan megállapodást kötnünk, ami nagyon kedvezõ a számomra.
Másrészt a Tomi tényleg úgy áll hozzá, mintha a saját autója lenne.
Egy baráti és üzleti alapokon mûködõ felkészítési szerzõdést tudtunk kötni. Úgy érzem, hogy magáénak érzi az ügyet és sikeresen fogunk együttmûködni.
A dolog pikantériája, hogy ugyanolyan autóval fogunk versenyezni, kõkemény ellenfelek is leszünk. Ez ismét egy nagy kihívás, megõrizni a baráti és az üzleti kapcsolatot amellett, hogy ellenfelek vagyunk.
Ebben Neked már van gyakorlatod...
Igen, van.
Herczig Norbival mûködött, bízom benne, hogy ez még annál is jobban fog sikerülni.
A Michelin-en kívül még kik azok, akik azt mondták, hogy nekik Bútor Robi autóján ott a helyük?
A további támogatókat egyenlõre nem szeretném felfedni, majd a márciusi sajtótájékoztatón szeretnénk bemutatni az autóval együtt.
A nyolc magyar versenyen rajthoz tudunk állni és egy nagyon szép és ízléses autónk lesz, ami designban és minõségben is méltó lesz a 2005-ös magyar bajnoksághoz.
Vili és a Dedalonjai Melletted foglalnak helyet, ugye?
Igen. De azért ezen a területen is van egy kis izgalom.
Vili sem teljesen nyugodt az Õ feladatát illetõen.
Jelentõsen több mindennel kell foglalkoznia, mint az elmúlt években. Szerelõknek útitervek, tesztek intézése, mindent intézett a csapat, neki igazából csak a navigátori és a szállásfoglalási feladatok jutottak.
Most ezen felül bõségesen megnõtt a felelõssége.
A másik dolog pedig, hogy a gyorsulások, lassulások jóval drasztikusabbak mint a Saxonál volt. Valószínûleg... :)
Így ez a Dedalon kérdés nyugtalanítja Õt is és engem is.
Nem szeretnénk, hogy az elsõ teszten derüljön ki, hogy nem fogja bírni.
Bízom benne, hogy van annyi gyógyszer, hogy kibírjon egy hétvégét, mert nem szeretnék mással menni.
Az elmúlt négy évben bebizonyosodott, hogy teljes mértékben kiegészítjük egymást és nagyon jó az együttmûködés közöttünk és most erre még nagyobb szükség lesz.
Nem unatkoztok...
Egy hónap múlva egy más világ kezdõdik...