Bal1-ből navigálni...
Széchenyi Zoli Ciprusról
2005-05-12
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
763556446
Napi oldal:
34927
Jelenleg:
800
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A ciprusi nevezési listát böngészve egy harmadik magyar nevet is felfedezhettünk, egy híres magyar család leszármazottját...
Széchenyi Zolit hívtam telefonon:


Szia Zoli!
DuEn vagyok, a www.duen.hu oldal szerkesztője.
Ismerem az oldalad, mindig nézem.
Ez a legfontosabb kapocsom Magyarországgal! :)

Köszönöm!
Most inkább beszéljünk mégis Rólad! Hogy kerültél oda, mit csinálsz?
Veszprémi vagyok, 4 éve kerültem Ciprusra, katona voltam az ENSZnél. Egy évet kint voltam, aztán ide nősültem.

Az itteni élet annyiban másabb, hogy itt más az értéke a pénznek. Az itteni svájci nagykövetségen dolgozom, mint sofőr.

Amikor kijöttem, akkor pont lemaradtam az első ciprusi világbajnoki futamról, egy héttel később érkeztem. A következőn már ott voltam…

Rally?
Otthon nagy rallymegszállott voltam, Lakatos Lajost jól ismertem, szomszédom, főnököm volt. Jártam ki segíteni neki. Nagyon szerettem már akkor is ezt a sportot, de nem volt lehetőségem beülni autóba.

Az itteni legjobb barátommal - aki most a Benik Balázséknak segít itt tájékozódni - triáloztunk egy suzukival. Tudod, nem sebességre, hanem ügyességre menve terepjárókkal mozogtunk.
2003-ban megkeresett egy helyi srác, hogy lenne e kedvem beülni mellé. Elindultunk a közelkeleti bajnokság ciprusi futamán.

Milyen a nemzeti bajnokság?
Itt Cipruson az összes verseny ugyanezeken a pályákon zajlik.
A pilótámnak az a filozófiája, hogy egy kétnapos helyi futamért nem fogja tönkretenni az autót.
Sajnos nagyon nehéz szponzort találni… Szinte senki nem akar pénzt adni rallyra, inkább a foci és a kosárlabda. Tavaly is saját pénzből mentünk, idén találtunk egy kisebb szponzort, aki legalább a nevezési díjunkat kifizette.

Élvezed?
Felkapott navigátor lettem :)
Amióta Andreas Contantinouval megyek, azóta elég jó eredményeink vannak. 11 néhány éve versenyez és sok navigátort elfogyasztott, én már három éve vagyok mellette, ami szerintem jelent valamit : Én is tudom magam fejleszteni.

Úgy tudom, hogy van valami közöd a Lánchídhoz…
:):):)
99 százalék.
Sajnos a nagypapámat nem ismertem. Beszéltem egy Széchenyi kutatóval, aki szerint ha akarnám se tudnám megváltoztatni Széchenyire a nevem, tehát kell, hogy legyen valami közös gyökér.

Mesélj egy kicsit Ciprusról. Milyen súlya van ott egy rally világbajnoki futamnak?
A ciprusiak imádják az autókat, a rallyt.
Ez már az ötödik éve, hogy itt van a VB. Sajnos két szövetség van itt Cipruson és ők harcolnak egymással. Ezért két éve majdnem elvették a VB futamot, de szerencsére megmaradt.
Az itteni Autóklub főnöke nagyon szeretné, ha maradna, ezért mindent megtesz. Most például építettek egy nagy szervizparkot, ami egy csodálatos létesítmény, már majdnem elkészült.

Ha már járt valaki Cipruson, az látja, hogy minden második ember WRX sapkában van, a Honda összes vállfaját látod feltuningolva. Szeretik az autókat, a tuningot és a rallyt is.

A ciprusi emberekkel csak az a probléma, hogy fizetni semmiért nem akarnak.
Ha kisebb a nézettség, az azért lehet, ha valahol jegyet szednek a gyorsasági megnézéséért, akkor oda helyiek nem mennek…

Barátságos emberek, segítőkészek. Szeretik az embereket. Szeretik a versenyzőket.
Rajongással veszik körül őket. Tavaly, életemben először autógrammot adtam :)

A politika is meg van elégedve a futammal, az egyetlen olyan esemény, ahol ennyi hazai versenyző megméretheti magát. Ugyanakkor egy kanyit nem adnak…

Ez sajnos itthon sincs másképp…
Ja…

Hova várod Magatokat? Milyen eredménnyel lennétek elégedettek?
Ezen a rallyn nincs olyan, hogy eredmény! Főleg nekünk nincs!
A mi autónk egy régi típusú 97es N csoportos Subaru Impreza. Az egyetlenegy célunk, hogy célbaérjünk.

Balázséknak is ez lehet a célja! Mivel a pályák nagyon nehezek, technikásak, rengeteg kanyarral, hatalmas szakadékokkal, nincs hibázási lehetőség.
Viszont nekik a WRC-vel lehet esélyük, hogy akár egy pontot is összegyűjtsenek, ami egy hatalmas dolog, nemeztközileg elismert valami.
Tavaly mi 17.nek fejeztük be a futamot, rengeteg problémával.

Angolul navigálsz?
80százalékban angolul, a maradékban görögül.
Azért mondom görögül, mert nem beszél tökéletesen angolul és a saját biztonságunk érdekében jobb görögül mondani, hogy biztosan megértse. :)

Sok sikert kívánunk és még beszélünk a versenyről...

Ez a hír most jelenik meg 4835. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k