RALLYCROSS CEZ/OB - 2025.09.06-07. - Nyirád Racing Center
Baleset, testközelből
Baleset, testközelből
2006-05-29
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
783478433
Napi oldal:
136862
Jelenleg:
1102
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Angyalfi Karcsi szinte testközelből látta Asiék bukását.
A balesetről kérdeztem, mi történt az autóval és velük...

Szétesett a váltókulissza és harmadikban maradt a váltó…
Tiltáson mentünk végig.

Mit láttatok?
Próbáltam az egész gyorsaságin arra figyelni, hogy ne tartsunk fel senkit, próbáltunk az út jobb oldalán menni, a Tódoris képeken is látszik, hogy teljesen az út jobb szélén megyek…

Csak annyit láttam, hogy borzasztó gyorsan elmegy mellettem Asi.
Ami meglepett, hogy nagyon messze tőlem, bent egészen a szántásban, messze az úttól.
Ahogy elment mellettünk, két másodperc múlva meg is történt a baj. Az autó alját láttuk és azt, hogy hatalmasat esnek…

Szörnyű látvány volt, nem kívánom senkinek egy ilyet végignézni.
Én is nagyon kiborultam, de Juli még inkább. Szerintem még mindig a hatása alatt áll.
Azonnal megálltunk, kiszálltunk, visszaszaladtunk, hívtuk a mentőt, el kellett oltani az autót. Nem voltunk hajlandóak elmenni, míg a mentő nem ért oda. Csak akkor mertük otthagyni Őket, mikor már biztos volt, hogy jó kezekben vannak…

Asi is azt mondta, hogy szerinte nem hibáztatok…
Te hogy érzed?
Nagyon érdekes dolog, örülök, hogy megkérdezted.
Attól függetlenül, hogy mindent elkövettünk, hogy el tudjanak mellettünk menni, ez nagy lelkiismeretfurdalás nekünk.
Nagyon jó érzés volt, amikor megláttuk Nándit a szervizparkban, és főleg, mikor azt mondta: „Higgyétek el, egyáltalán nem voltatok útban… Nem zavartatok minket, így akartunk elmenni, de nem láttuk a gránáttölcsért”
Ettől függetlenül nagyon sajnálom a dolgot.

Azt gondolom, hogy a nagy többség nem gondolja, hogy felelősek vagyunk, de azért a céldobogón nem tudtam sokat beszélni, egy-két ember így gondolta, hogy mi okoztuk a balesetet. Sajnálom, hogy egy-két ember ezt így gondolja, szerencsére Asiék nem.

Először büntetést kaptatok a késésért, aztán ezt jóváírták Nektek…
Igen. A szabálykönyv szerint ilyen esetben meg kell állni és segítségre kell sietni. A következő autót leküldtük a célba, mi pedig mindenkit megállítottunk és mindenki segített a mentésnél aki utánunk jött. Akkor is tudtam, hogy az időnket jóváírják, hiszen ez a szabály.
Ennek ellenére néhány versenyző beadott ellenünk a végén egy óvást, miszerint nem értették, hogy miért írták jóvá az időnket és megpróbáltak így néhány hellyel előrébb jutni… Pont azok a versenyzők voltak, akik nem voltak ott, nem segédkeztek. Könnyen ítélkeznek, ráadásul a szabályokat sem ismerik. Nem is értem, miért így kell előrébb jutni? Gyorsan kell menni a pályán… De ez van, mindig érik meglepetések az embert…

Ha már a versenyzésről beszélünk, többen nem tudják, hogy ez milyen autó volt és mi lett az EvoVI-os versenyautóddal…
Nem annyira sikerült a csütörtöki tesztünk…
Már befejeztük a tesztet, a végén még úgy gondoltam Mikivel megyek egy kört, beült mellém és az ötödik kanyarban felborultunk…
Sajnos ez benne van mindig a pakliban, de azzal az autóval már nem tudtam indulni a versenyen, elég sok baja lett… Szerencsére főleg a karosszéria sérült.
A műhelyben állt egy vadonatúj Evo VIII-as, amit aszfaltra építettünk. Nem volt más megoldás, azt szereltük át murvára és ezzel indultunk. Ha otthon maradok, akkor biztosan egy pontot sem szerzek, ezzel szemben nem is reméltük, hogy ennyit sikerül ezzel az autóval begyűjteni.
Igaz voltak vele problémák, kezdve a váltóval, majd első nap nem volt turbónyomásunk, másnapra sikerült ezt orvosolni. Viszont hajtásom egész verseny alatt nem volt és ezt nem is tudták a srácok megcsinálni.

Mit jelent az, hogy nem volt hajtásod???
Az EvoVIII-asnak aktív a középső hajtása és ez a rész nem működött, összevissza dobálta a hajtást, de főleg hátul hajtott az autó.  Soha nem húztam még annyi kéziféket még ezen a versenyen…

Ez egy N-csoportos autó volt, ugye?
Igen. Felkerült rá az A-s szűkítő, de a motoron nem lehetett sokat húzni, hiszen nem bírta volna. Pár százalékkal lett erősebb és fél bárral lett nagyobb a turbónyomás.
Célbaértünk…

Szombathelyen az A-s autóval szeretnénk indulni, addigra összerakjuk.

 

Ez a hír most jelenik meg 6210. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k