KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Baleset, testközelből
Baleset, testközelből
2006-05-29
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
686346637
Napi oldal:
44288
Jelenleg:
2018
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Angyalfi Karcsi szinte testközelből látta Asiék bukását.
A balesetről kérdeztem, mi történt az autóval és velük...

Szétesett a váltókulissza és harmadikban maradt a váltó…
Tiltáson mentünk végig.

Mit láttatok?
Próbáltam az egész gyorsaságin arra figyelni, hogy ne tartsunk fel senkit, próbáltunk az út jobb oldalán menni, a Tódoris képeken is látszik, hogy teljesen az út jobb szélén megyek…

Csak annyit láttam, hogy borzasztó gyorsan elmegy mellettem Asi.
Ami meglepett, hogy nagyon messze tőlem, bent egészen a szántásban, messze az úttól.
Ahogy elment mellettünk, két másodperc múlva meg is történt a baj. Az autó alját láttuk és azt, hogy hatalmasat esnek…

Szörnyű látvány volt, nem kívánom senkinek egy ilyet végignézni.
Én is nagyon kiborultam, de Juli még inkább. Szerintem még mindig a hatása alatt áll.
Azonnal megálltunk, kiszálltunk, visszaszaladtunk, hívtuk a mentőt, el kellett oltani az autót. Nem voltunk hajlandóak elmenni, míg a mentő nem ért oda. Csak akkor mertük otthagyni Őket, mikor már biztos volt, hogy jó kezekben vannak…

Asi is azt mondta, hogy szerinte nem hibáztatok…
Te hogy érzed?
Nagyon érdekes dolog, örülök, hogy megkérdezted.
Attól függetlenül, hogy mindent elkövettünk, hogy el tudjanak mellettünk menni, ez nagy lelkiismeretfurdalás nekünk.
Nagyon jó érzés volt, amikor megláttuk Nándit a szervizparkban, és főleg, mikor azt mondta: „Higgyétek el, egyáltalán nem voltatok útban… Nem zavartatok minket, így akartunk elmenni, de nem láttuk a gránáttölcsért”
Ettől függetlenül nagyon sajnálom a dolgot.

Azt gondolom, hogy a nagy többség nem gondolja, hogy felelősek vagyunk, de azért a céldobogón nem tudtam sokat beszélni, egy-két ember így gondolta, hogy mi okoztuk a balesetet. Sajnálom, hogy egy-két ember ezt így gondolja, szerencsére Asiék nem.

Először büntetést kaptatok a késésért, aztán ezt jóváírták Nektek…
Igen. A szabálykönyv szerint ilyen esetben meg kell állni és segítségre kell sietni. A következő autót leküldtük a célba, mi pedig mindenkit megállítottunk és mindenki segített a mentésnél aki utánunk jött. Akkor is tudtam, hogy az időnket jóváírják, hiszen ez a szabály.
Ennek ellenére néhány versenyző beadott ellenünk a végén egy óvást, miszerint nem értették, hogy miért írták jóvá az időnket és megpróbáltak így néhány hellyel előrébb jutni… Pont azok a versenyzők voltak, akik nem voltak ott, nem segédkeztek. Könnyen ítélkeznek, ráadásul a szabályokat sem ismerik. Nem is értem, miért így kell előrébb jutni? Gyorsan kell menni a pályán… De ez van, mindig érik meglepetések az embert…

Ha már a versenyzésről beszélünk, többen nem tudják, hogy ez milyen autó volt és mi lett az EvoVI-os versenyautóddal…
Nem annyira sikerült a csütörtöki tesztünk…
Már befejeztük a tesztet, a végén még úgy gondoltam Mikivel megyek egy kört, beült mellém és az ötödik kanyarban felborultunk…
Sajnos ez benne van mindig a pakliban, de azzal az autóval már nem tudtam indulni a versenyen, elég sok baja lett… Szerencsére főleg a karosszéria sérült.
A műhelyben állt egy vadonatúj Evo VIII-as, amit aszfaltra építettünk. Nem volt más megoldás, azt szereltük át murvára és ezzel indultunk. Ha otthon maradok, akkor biztosan egy pontot sem szerzek, ezzel szemben nem is reméltük, hogy ennyit sikerül ezzel az autóval begyűjteni.
Igaz voltak vele problémák, kezdve a váltóval, majd első nap nem volt turbónyomásunk, másnapra sikerült ezt orvosolni. Viszont hajtásom egész verseny alatt nem volt és ezt nem is tudták a srácok megcsinálni.

Mit jelent az, hogy nem volt hajtásod???
Az EvoVIII-asnak aktív a középső hajtása és ez a rész nem működött, összevissza dobálta a hajtást, de főleg hátul hajtott az autó.  Soha nem húztam még annyi kéziféket még ezen a versenyen…

Ez egy N-csoportos autó volt, ugye?
Igen. Felkerült rá az A-s szűkítő, de a motoron nem lehetett sokat húzni, hiszen nem bírta volna. Pár százalékkal lett erősebb és fél bárral lett nagyobb a turbónyomás.
Célbaértünk…

Szombathelyen az A-s autóval szeretnénk indulni, addigra összerakjuk.

 

Ez a hír most jelenik meg 6179. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k