LCH Tavaszi LADA találkozó
Face to face - Bálint Richárd
A magyar fotós könyve lett a hivatalos WRC évkönyv!
2011-02-08
interjú • RiKA
h i r d e t é s
Összes oldal:
685072411
Napi oldal:
36564
Jelenleg:
785
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

balint_richard_-_face_to_face_1

Bálint Richárd megmutatta már, hogy mennyire tehetséges fotós és író is egyszemélyben. Most lássátok az objektív mögött meg Ti is az embert, ismerjétek meg jobban  - face to face…

Mit jelent számodra a rally?

Annál azért többet, minthogy kapásból mondjam a választ. Alapjában véve, a rali nekem ugyanazt jelenti, mint sok más rajongó számára: önfeledt, semmi máshoz nem hasonlítható szórakozást. A kérdésed számomra ott válik igazán érdekessé (és talán az olvasóknak is), ha azt is meg kellene fogalmaznom, hogy mit jelent számomra a rali, fényképezőgéppel a kezemben. Erre viszont nem lehet pár mondatban kimerítő választ adni. Gondolj bele, hogy önmagában az a tény, hogy több mint tíz éve csavargok a nagyvilágban mennyire különleges. Ehhez vedd hozzá, hogy mindezt azért teszem, hogy a legizgalmasabb és legszebb autósportot testközelből átéljem és érezzem. Ezzel azonban még nincs vége, mert bennem sokáig el volt rejtve egy művészi hajlam vagy adottság, aminek a kiteljesedéséhez a ralira volt szükségem. Az életemben tehát a fotózás adja a vásznat, a rali és az országok a színeket, a kiadványaim pedig az ecsetet.

thumb_balint_richard_-_face_to_face_4

Szerinted milyen versenyző lennél?

Hmm... A vidámparkban 12 évesen még nem ülhettem volna bele a gokartba, mert 14 év volt a korhatár. Anyukám mégis asszisztált ahhoz, hogy bejussak a nagyok közé és imádta, hogy mindig én voltam a leggyorsabb.
A versenyzés sajnos nem adatott meg nekem, de idővel némi örömre sikerült szert tennem... Hat évig jártam az utcán egy bivaly erős EVO 8-cal és egy remek EVO 9-cel. Ezek az autók sok mindenre megtanítottak, de mindenekelőtt arra, hogy gyorsan menni akkor lehet, ha a fejedben rend van. Alázat kell a tanuláshoz, kitartás a fejlődéshez és bátorság a határok feszegetéséhez. Jó lenne egyszer kipróbálni, hogy ez a hozzáállás, és azok a gének, amikkel rendelkezem, mire lennének elegendőek, ha elindul a stopper. A helyzet azonban az, hogy 36 évesen nem sok értelme lenne ezen rugózni. Okosabb elfogadni azt, hogy egyetlen életben minden álom nem válhat valóra, és azokat kell megbecsülni, amik beteljesedtek.

thumb_balint_richard_-_face_to_face_9

Mi a fotóid "receptje"?
Mi az a "fűszer", ami ennyire különlegesekké teszi őket?

Szóval azt mondod, hogy különlegesek? Akkor mondd el inkább Te, hogy amit látsz az számodra miért különleges. De ebbe bevonnám az olvasókat is! Én tudom, hogy egy kép számomra miért ad többet vagy jelent mást, mint egy másik, de nem ez a fontos! A lényeg az, hogy a szurkolók és a rajongók azt érezzék, hogy ez a srác akart adni nekik valamit, amit senki más nem tud megmutatni. Számomra az a legfontosabb, hogy mindazok, akik imádják a ralit, de nem tehetik meg, hogy elutazzanak megnézni egy futamot Argentínába vagy Japánba, tudják azt, hogy ez a Richárd gyerek, innen a szomszédból, a városból vagy az országból, azért indul el újra és újra, hogy elhozza számukra azokat a virágokat, ugratókat és pillanatokat, amiket senki más nem hoz el. Ha létezik az a bizonyos "recept" és "fűszer" ahogy Te fogalmaztál, akkor az nem lehet más, mint ez a bennem lévő motiváció.
thumb_balint_richard_-_face_to_face_5
(Attól különlegesek a fotóid, hogy rájuk pillantva érzem, ahogy szitál az eső, száll a por, és nem érzem azt, hogy lemaradtam valamiről, mert Te megmutatod azt, hogy mi történt - sőt, még annál is többet…- RiKA)

Ha jól tudom, akkor volt egy megrendelésed a jordán királytól is... Mesélnél erről?

Ezt a sztorit párszor elmeséltem már, remélem még nem unalmas. (Nem lehet megunni… Reggelig hallgatnám… :) - RiKA) A történet szálai 2005-be nyúlnak vissza, amikor a Jordan Rally még csupán kandidáló verseny volt a naptárban. Az első sajtótájékoztatót Monte Carlo-ban tartották a Hotel de Paris-ban. Mint az FIA hivatalos fotósát engem is meghívtak erre a prezentációra, ahol Albert herceg és Prince Feiszal is jelen voltak. Szerencsére volt nálam a legfrissebb naptáramból (RallyArt2005), amit odaadtam a hercegnek ajándékba. Valószínűleg tetszett neki a dolog, amit a maga sajátos és elegáns stílusában köszönt meg nekem: pár hónap múlva kaptam tőle egy levelet, amelyben meghívott a kandidáló versenyre, hogy én készítsem el a verseny promotálásához szükséges képeket. A fotókból egy utazó kiállítást is rendeztek, amely több WRC futamom (pl. Finnország) jelen volt. Soha nem fogom megtudni, hogy a munkámmal én ehhez mennyiben járultam hozzá, de a lényeg: WRC futam lett a Jordan Rally. Ha az én szerepem ebben csupán 0,0001% volt, akkor is számomra 100% örömet jelent. Ennél már csak az adhatna többet, ha egyszer a magyar VB kandidáló verseny anyagát készíthetném el...      

2009-ben a WRC Facebook 2009 című könyveddel tetted a rallyért rajongókat boldoggá. Gondolom óriási megtiszteltetés számodra az, hogy a Te könyved lett a hivatalos évkönyv...

balint_richard_-_face_to_face_7A név ugyan átalakult WRC Face to Face-re, de az alapokat a 2009-es album jelentette a szenzációs új megállapodáshoz és szerződéshez. Nem könnyű szavakba foglalni, hogy ez a feladat és lehetőség mennyire megtisztelő a számomra. Eljutottam egy olyan szintre, amiről még álmodozni sem mertem akkor, amikor elkezdtem a fotózást. Ráadásul halmozottan hátrányos helyzetből jutottam el idáig, a nagynevű angol, francia vagy japán fotósokat magam mögé szorítva.
Számomra a legnagyobb értékét az adja ennek az elismerésnek, hogy ezekben a külföldi kollégákban fel sem merül a kérdés: Miért éppen ő? Mert a választ ők is tudják: ezt a hivatalos titulust nem a jó kapcsolataimnak és nem is a tengernyi pénzemnek köszönhetem, hanem kizárólag a képeim erejének. 

2010-ben egy másik sportról "közvetítettél" testközelből, mégpedig a foci vb-ről. Mit kerestél ott? :)))

balint_richard_-_face_to_face_10Egy görög fotóügynökséggel dolgozom együtt a raliban, és ők akkreditáltak a világbajnokságra. Dél-Afrikában én voltam a görög labdarúgó válogatott hivatalos fotósa. :) Mindezt úgy, hogy az ügynökségnek az összes tudósítója görög, akik szinte csak focit fotóznak. Ezzel szemben nekem a VB nyitómeccse volt életem első focimeccse fényképezővel a kezemben... Hihetetlenül izgatott voltam és szakmailag ez az öt hét sokkal nagyobb kihívás volt számomra, mint egy teljes szezon a Rally VB-n. Bármilyen furcsa ezt kimondani, az a könyv (Mundial Face to Face 2010), amit erről készítettem, ugyanolyan kedves és értékes a számomra, mint a WRC évkönyve. Olyan ez, mint amikor van egy kislányod és egy kisfiad. Mindkettőt imádod, de nem ugyanazért, amiért a másikat.

thumb_balint_richard_-_face_to_face_6


Melyik a kedvenc csapatod?

Argentína! Argentína! Argentína!

Amikor egyszerre volt egy jó meccs és egy fontos futam, akkor melyik ujjad haraptad? :)

Most először kerültem életemben ilyen válaszút elé. A világbajnoki döntő és a bolgár Vb futam egy időpontban volt. Előfordulhat, hogy azok a szurkolók, akiknek versenybenzin csörgedezik az ereiben árulónak tartanak emiatt, de én Dél-Afrikát választottam. Életem egyik legszebb napja volt a holland-spanyol meccset a fűről fotózni.

Mik a terveid az idei évre?

Talán nem túl izgalmas, amit mondok, de annál nagyobb feladat lesz végrehajtani. Nem szeretném ismételni magam. Hidd el, hogy a rali VB-n eltöltött több mint tíz év után ez nem is olyan egyszerű dolog. Természetesen szeretném folytatni a most elkezdett közös munkát a WRC-vel, aminek továbbra is az évkönyv jelenti majd az alapját, de azt azért hozzátenném, hogy nem én lennék, ha ebben a látszólag kiváltságos és kényelmes helyzetben hátradőlnék a székemben.
Több olyan meglepetésekre is készülök, amiket ha sikerül megvalósítanom, akkor sok-sok ralirajongó csapkodja majd földhöz a sapkáját örömében szerte a világban.

Ha én kezdő fotósként (amolyan padavanként :) megkérdezném Tőled, hogy mi a legfontosabb dolog, amire egy fotósnak figyelnie kell, akkor mit mondanál erre Mester? :)

Ne szólíts Mesternek, mert egyrészt nem tartom magam annak, másrészt mert én hívok mindenkit így. :) A kérdésedre pedig nem mondhatok mást, mint amit Bruce Willis mondott Az utolsó cserkész című film zárójelenetében: "Légy résen Öcsi! Légy résen!" ;)

thumb_balint_richard_-_face_to_face_8



írta: RiKA (2011)

Ez a hír most jelenik meg 6229. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k