LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Face to face - Bálint Richárd
A magyar fotós könyve lett a hivatalos WRC évkönyv!
2011-02-08
interjú • RiKA
h i r d e t é s
Összes oldal:
770144358
Napi oldal:
91749
Jelenleg:
995
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

balint_richard_-_face_to_face_1

Bálint Richárd megmutatta már, hogy mennyire tehetséges fotós és író is egyszemélyben. Most lássátok az objektív mögött meg Ti is az embert, ismerjétek meg jobban  - face to face…

Mit jelent számodra a rally?

Annál azért többet, minthogy kapásból mondjam a választ. Alapjában véve, a rali nekem ugyanazt jelenti, mint sok más rajongó számára: önfeledt, semmi máshoz nem hasonlítható szórakozást. A kérdésed számomra ott válik igazán érdekessé (és talán az olvasóknak is), ha azt is meg kellene fogalmaznom, hogy mit jelent számomra a rali, fényképezőgéppel a kezemben. Erre viszont nem lehet pár mondatban kimerítő választ adni. Gondolj bele, hogy önmagában az a tény, hogy több mint tíz éve csavargok a nagyvilágban mennyire különleges. Ehhez vedd hozzá, hogy mindezt azért teszem, hogy a legizgalmasabb és legszebb autósportot testközelből átéljem és érezzem. Ezzel azonban még nincs vége, mert bennem sokáig el volt rejtve egy művészi hajlam vagy adottság, aminek a kiteljesedéséhez a ralira volt szükségem. Az életemben tehát a fotózás adja a vásznat, a rali és az országok a színeket, a kiadványaim pedig az ecsetet.

thumb_balint_richard_-_face_to_face_4

Szerinted milyen versenyző lennél?

Hmm... A vidámparkban 12 évesen még nem ülhettem volna bele a gokartba, mert 14 év volt a korhatár. Anyukám mégis asszisztált ahhoz, hogy bejussak a nagyok közé és imádta, hogy mindig én voltam a leggyorsabb.
A versenyzés sajnos nem adatott meg nekem, de idővel némi örömre sikerült szert tennem... Hat évig jártam az utcán egy bivaly erős EVO 8-cal és egy remek EVO 9-cel. Ezek az autók sok mindenre megtanítottak, de mindenekelőtt arra, hogy gyorsan menni akkor lehet, ha a fejedben rend van. Alázat kell a tanuláshoz, kitartás a fejlődéshez és bátorság a határok feszegetéséhez. Jó lenne egyszer kipróbálni, hogy ez a hozzáállás, és azok a gének, amikkel rendelkezem, mire lennének elegendőek, ha elindul a stopper. A helyzet azonban az, hogy 36 évesen nem sok értelme lenne ezen rugózni. Okosabb elfogadni azt, hogy egyetlen életben minden álom nem válhat valóra, és azokat kell megbecsülni, amik beteljesedtek.

thumb_balint_richard_-_face_to_face_9

Mi a fotóid "receptje"?
Mi az a "fűszer", ami ennyire különlegesekké teszi őket?

Szóval azt mondod, hogy különlegesek? Akkor mondd el inkább Te, hogy amit látsz az számodra miért különleges. De ebbe bevonnám az olvasókat is! Én tudom, hogy egy kép számomra miért ad többet vagy jelent mást, mint egy másik, de nem ez a fontos! A lényeg az, hogy a szurkolók és a rajongók azt érezzék, hogy ez a srác akart adni nekik valamit, amit senki más nem tud megmutatni. Számomra az a legfontosabb, hogy mindazok, akik imádják a ralit, de nem tehetik meg, hogy elutazzanak megnézni egy futamot Argentínába vagy Japánba, tudják azt, hogy ez a Richárd gyerek, innen a szomszédból, a városból vagy az országból, azért indul el újra és újra, hogy elhozza számukra azokat a virágokat, ugratókat és pillanatokat, amiket senki más nem hoz el. Ha létezik az a bizonyos "recept" és "fűszer" ahogy Te fogalmaztál, akkor az nem lehet más, mint ez a bennem lévő motiváció.
thumb_balint_richard_-_face_to_face_5
(Attól különlegesek a fotóid, hogy rájuk pillantva érzem, ahogy szitál az eső, száll a por, és nem érzem azt, hogy lemaradtam valamiről, mert Te megmutatod azt, hogy mi történt - sőt, még annál is többet…- RiKA)

Ha jól tudom, akkor volt egy megrendelésed a jordán királytól is... Mesélnél erről?

Ezt a sztorit párszor elmeséltem már, remélem még nem unalmas. (Nem lehet megunni… Reggelig hallgatnám… :) - RiKA) A történet szálai 2005-be nyúlnak vissza, amikor a Jordan Rally még csupán kandidáló verseny volt a naptárban. Az első sajtótájékoztatót Monte Carlo-ban tartották a Hotel de Paris-ban. Mint az FIA hivatalos fotósát engem is meghívtak erre a prezentációra, ahol Albert herceg és Prince Feiszal is jelen voltak. Szerencsére volt nálam a legfrissebb naptáramból (RallyArt2005), amit odaadtam a hercegnek ajándékba. Valószínűleg tetszett neki a dolog, amit a maga sajátos és elegáns stílusában köszönt meg nekem: pár hónap múlva kaptam tőle egy levelet, amelyben meghívott a kandidáló versenyre, hogy én készítsem el a verseny promotálásához szükséges képeket. A fotókból egy utazó kiállítást is rendeztek, amely több WRC futamom (pl. Finnország) jelen volt. Soha nem fogom megtudni, hogy a munkámmal én ehhez mennyiben járultam hozzá, de a lényeg: WRC futam lett a Jordan Rally. Ha az én szerepem ebben csupán 0,0001% volt, akkor is számomra 100% örömet jelent. Ennél már csak az adhatna többet, ha egyszer a magyar VB kandidáló verseny anyagát készíthetném el...      

2009-ben a WRC Facebook 2009 című könyveddel tetted a rallyért rajongókat boldoggá. Gondolom óriási megtiszteltetés számodra az, hogy a Te könyved lett a hivatalos évkönyv...

balint_richard_-_face_to_face_7A név ugyan átalakult WRC Face to Face-re, de az alapokat a 2009-es album jelentette a szenzációs új megállapodáshoz és szerződéshez. Nem könnyű szavakba foglalni, hogy ez a feladat és lehetőség mennyire megtisztelő a számomra. Eljutottam egy olyan szintre, amiről még álmodozni sem mertem akkor, amikor elkezdtem a fotózást. Ráadásul halmozottan hátrányos helyzetből jutottam el idáig, a nagynevű angol, francia vagy japán fotósokat magam mögé szorítva.
Számomra a legnagyobb értékét az adja ennek az elismerésnek, hogy ezekben a külföldi kollégákban fel sem merül a kérdés: Miért éppen ő? Mert a választ ők is tudják: ezt a hivatalos titulust nem a jó kapcsolataimnak és nem is a tengernyi pénzemnek köszönhetem, hanem kizárólag a képeim erejének. 

2010-ben egy másik sportról "közvetítettél" testközelből, mégpedig a foci vb-ről. Mit kerestél ott? :)))

balint_richard_-_face_to_face_10Egy görög fotóügynökséggel dolgozom együtt a raliban, és ők akkreditáltak a világbajnokságra. Dél-Afrikában én voltam a görög labdarúgó válogatott hivatalos fotósa. :) Mindezt úgy, hogy az ügynökségnek az összes tudósítója görög, akik szinte csak focit fotóznak. Ezzel szemben nekem a VB nyitómeccse volt életem első focimeccse fényképezővel a kezemben... Hihetetlenül izgatott voltam és szakmailag ez az öt hét sokkal nagyobb kihívás volt számomra, mint egy teljes szezon a Rally VB-n. Bármilyen furcsa ezt kimondani, az a könyv (Mundial Face to Face 2010), amit erről készítettem, ugyanolyan kedves és értékes a számomra, mint a WRC évkönyve. Olyan ez, mint amikor van egy kislányod és egy kisfiad. Mindkettőt imádod, de nem ugyanazért, amiért a másikat.

thumb_balint_richard_-_face_to_face_6


Melyik a kedvenc csapatod?

Argentína! Argentína! Argentína!

Amikor egyszerre volt egy jó meccs és egy fontos futam, akkor melyik ujjad haraptad? :)

Most először kerültem életemben ilyen válaszút elé. A világbajnoki döntő és a bolgár Vb futam egy időpontban volt. Előfordulhat, hogy azok a szurkolók, akiknek versenybenzin csörgedezik az ereiben árulónak tartanak emiatt, de én Dél-Afrikát választottam. Életem egyik legszebb napja volt a holland-spanyol meccset a fűről fotózni.

Mik a terveid az idei évre?

Talán nem túl izgalmas, amit mondok, de annál nagyobb feladat lesz végrehajtani. Nem szeretném ismételni magam. Hidd el, hogy a rali VB-n eltöltött több mint tíz év után ez nem is olyan egyszerű dolog. Természetesen szeretném folytatni a most elkezdett közös munkát a WRC-vel, aminek továbbra is az évkönyv jelenti majd az alapját, de azt azért hozzátenném, hogy nem én lennék, ha ebben a látszólag kiváltságos és kényelmes helyzetben hátradőlnék a székemben.
Több olyan meglepetésekre is készülök, amiket ha sikerül megvalósítanom, akkor sok-sok ralirajongó csapkodja majd földhöz a sapkáját örömében szerte a világban.

Ha én kezdő fotósként (amolyan padavanként :) megkérdezném Tőled, hogy mi a legfontosabb dolog, amire egy fotósnak figyelnie kell, akkor mit mondanál erre Mester? :)

Ne szólíts Mesternek, mert egyrészt nem tartom magam annak, másrészt mert én hívok mindenkit így. :) A kérdésedre pedig nem mondhatok mást, mint amit Bruce Willis mondott Az utolsó cserkész című film zárójelenetében: "Légy résen Öcsi! Légy résen!" ;)

thumb_balint_richard_-_face_to_face_8



írta: RiKA (2011)

Ez a hír most jelenik meg 6406. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k