Balogh Janiék nagyon készültek az év egyetlen egy murvás versenyére, és a felkészülés meghozta a gyümölcsét, a bajnoki értékelésben a versenyt a harmadik helyen zárták, így már elmondhatják, az év első fele remekül sikerült számukra. Janival beszélgettünk a veszprémi futamról és a jövőbeli terveikről.
Hogyan sikerült a Veszprém Rallye?
A verseny során a negyedikek lettünk, de mivel a dél-afrikai srácot a S2000-essel (aki előttünk végzett) nem értékelték a bajnokságban - mivel az európaiak számára lett kiírva - így a harmadik helyért járó pontokkal gazdagodtunk, ami a kategóriánkban is a 3. helyet jelentette.
Milyen volt újra a jó öreg lőtéri pályán menni?
Visszatért a régi feeling, a maga szépségével, viszontagságaival és csapdáival együtt. Nagyon-nagyon komoly odafigyelést igényelt, de úgy érzem, jól elkaptuk az ütemet. Picit megzavart a rég nem használt pályának a jellege és a második körre elő is jött, hogy helyenként elég sziklás volt, bár ettől mi még nem igazán szenvedtünk szerencsére. Nagyon elől rajtoltunk ezen a versenyen, ez nekem még elég furcsa, főképp murván érezhető ennek a hátránya. Egészen más, amikor az ember a 10. pozíció környékén rajtol, de ettől függetlenül tényleg jól helytálltunk, az első gyors felétől már egész jól összekaptam magam és a második már hibátlan volt. Jól mentünk, összpontosítani kellett végig. A második nap, ha nem is nagyságrendekkel, de azért valamivel nehezebb volt, és sokkal hosszabb is, nagyobb összpontosítást igényelt. Maximális teljesítményt kellett nyújtani és belőni a jó ritmust.
Hogyan alakult a második napotok?
Jól kezdtünk a versenyen és szerencsére a második nap is ugyanott folytattuk, ahol előző este abbahagytuk. A pozíciónk környékén versenyeztünk végig, a gumitaktikán sem változtattunk olyan sokat, bár emiatt egy pici hátrányba is kerültünk. A második körnél - a vigántpetendinél - váltottunk a gumistratégiánkon, ott belülről érezve sokkal lassabbnak tűnt, amit csinálunk, és közel sem volt annyira rallye-s, de mégis jelentősen jobb volt az időeredmény, így ez elgondolkoztató a jövőre nézve.
Bár a harmadik hely nagyon szép eredmény, nem próbáltatok még jobb helyezésért küzdeni?
Mivel az első körben lemaradtunk Dudu és Herczig mögött, az ő párbajukba már nem tudtunk beleszólni, így igazából a pozíciónk megtartása volt a cél, és tudtuk, hogy a 3. körben (az utolsó két gyorsaságin) a tavalyi eset óvatosságra int minket, itt gyakorlatilag már csak a defekt elkerülése volt a cél.
A verseny előtt azt mondtad, reméled a szerencse is mellettetek áll majd…
Szerencsénk is volt ezen a versenyen, ez nagyon fontos volt számunkra, mert kaphattunk volna defektet, Vigántpetenden el is tudtunk volna esni, de valahogy csak sikerült visszajönni az útra. Az egyik balos kanyarban kipucoltuk az árkot, és még a tölgyfából is hoztunk egy pár levelet, szedtem Daninak virágot, ismét az ő oldalán. :-) Szerencsénk volt!
SS5 - Vigántpetend
Amikor a malac...
Jó volt újra Veszprémben versenyezni?
Igen, de nagyon elfáradtunk! Ismét egy jól összerakott Veszprém Rallye-n vehettünk részt, maximálisan elégedettek vagyunk, amit akartunk azt tényleg teljesítettük ezen a futamon. Abszolút csak jót tudok mondani, a csapat is maximálisan teljesített, az autó is rendben volt, és szerintem mi is jók voltunk. Most már a több év munkája is hozza a gyümölcsét. Murván még fejlődnünk kell ezzel az autóval, klasszikus körülmények között versenyképesek vagyunk, de amikor már elindul ez a gumiháború, akkor ott még nincsenek tapasztalataink.
Nagyon fontos volt, hogy ezt a versenyt pontszerzéssel zárjuk és jó helyen is végeztünk, a szerencse is mellénk állt, így ezeket az adatokat jól elrakjuk és majd legközelebb tovább fogjuk finomítani a dolgainkat. Abszolút pozitív az első tapasztalat az R4-essel a murván. Egy sikeres és eredményes hétvégét zártunk!
SS3 - Kislőd
Most viszont újra visszatértek az aszfaltra. Teszt lesz előtte?
Tesztelnünk kell, van még pár ötlet, amit Kassa előtt ki kellene próbálnunk, hogy tényleg ütőképesek legyünk. A bajnokság most jól kezdődött számunkra, most értünk a félidőhöz, a tavalyi évben ezt nem tudtuk elmondani, de most szeretnénk ezt a szériát valamilyen szinten életben tartani és minél értékesebb helyezéseket elérni a következő futamokon. A Kassa Rallye egy nehéz verseny lesz, bár egyik sem könnyű! Aszfalton folytatjuk tovább, szeretnénk futni egy tesztversenyt, picit visszarázódásképpen, mert megmondom őszintén ez a másfél hónapos kihagyás Miskolc Rallye után azért egy picit éreztette nálam a hatását. Nem az autóval kapcsolatosan, mert ha a verseny előtt az ember tesztel, akkor a kocsival tud kapcsolatba kerülni, hanem maga a verseny, a versenyüzemmód, ami az első perctől igényli, hogy ebben a szoros mezőnyben, hogy tényleg maximálisan menjen, az kőkeményen befolyásolja a teljesítményt. Ez a terv!