Baranya Kupa 2008
Komlói versenyinfók
2008-08-05
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765724475
Napi oldal:
33423
Jelenleg:
941
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Markó Tibort kérdeztük a közelgő Baranya Kupáról. Olyanokat mondott, hogy ha nem ültem volna, biztos megteszem, úgyhogy aki még nem döntött arról, hogy rajthoz álljon-e Komlón, vagy sem, olvassa figyelmesen a következő sorokat…

- A legfontosabb, ami talán a versenyzőket érdekli, hogy milyen pályák lesznek - már, ha publikusak?
- Persze, hogy publikusak, annál is inkább, mert remélem, hogy elvárják már a versenyzők tőlünk, hogy jó pályákat kapjanak. Bízom benne, hogy nem fogunk csalódást okozni idén sem. Az RTE mezőnyét olyan programmal kényeztetjük, amit talán eddig még soha nem kaptak, ugyanis három gyorsasági szakasszal állunk rendelkezésre. Ha jól tudom, több versenyzőben is felmerült már ez az igény, hogy szeretnének picit szebbet, jobbat, többet. Sajnos a rendezési feltételek egyre nehezebbek, de mégis úgy döntöttünk: belevágunk. Természetesen nem csak túrások mennek majd ezeken a pályákon, hanem a Rallye2 mezőnye is, és a nemzetközi Historic-osok is. Na, és hogy a kérdésre is válaszoljak: a három helyszínből kettőn már autózhattak a tavalyi Baranya Kupán.

Az első az Alsómocsolád - Kisvaszar - Mecsekpölöskei elág szakasz lesz, ami 15 kilométeres és a fele erdészeti úton fut majd, tehát egy sávos kitűnő minőségű aszfalt, a maradék pedig jó széles, és nagyon nem laasú.

A második pálya 10 kilométeres, a Remeterét - Lapis - Árpádtető szintén Mecsek Rallye-s pálya, talán nem kell külön bemutatni.

A harmadik szintén ismerős lehet, mert a kicsivel több, mint 5 kilométeres Vasas-Zobákpuszta már szerepelt a programban, de ezúttal kör-jellgű gyorsaságiként kerül a programba, ami a nézőknek is csemege lehet. Kialakítottunk egy másfél kilométeres kört, ahol két kört kell majd megtenniük a versenyzőknek, és a körből kikanyarodva kocsiznak tovább két, két és fél kilométert a célig. Egyrészt, ha egy néző jó helyre áll, többször is láthatja majd a kedvencét egy adott gyorson belül, másrészt ez az üldözéses rajtoltatás és autózás egy külön érdekesség a raliban. Tehát összesítve: a három gyorson hajszállal több mint 30 kilométer vár majd egy körben a versenyzőkre - szerintem nagyon komoly lesz.

- Ezek elég gyors pályák, Mecsek Rallye-s szakaszok, a másik nagyon fontos kérdés, hogy mennyire lesznek lelassítózva?
- Ez a kérdés azért érdekes, mert ez elsősorban Mészáros Ivántól függ… :)
De a tavalyi rendszer szerintem tartható, és szerintem 2007-ben sem volt elviselhetetlenül sok lassító. Szeretném, ha csak annyi lenne, hogy a gyorsaságik jellege ne változzon meg - és nem tartok attól sem, hogy Iván szándékosan akarná széttördelni a szakaszok ritmusát, jellegét.
 
- Prológ lesz?
- Igen, hogy ne legyen olyan egyszerű a versenyzők dolga, a három pálya mellett a prológgal koronázzuk meg az idei programot. Nem a megszokott helyen lesz, hanem szó szerint a központban - várhatóan ismét sok ezer ember előtt.
 
- Mennyire kezdődik korán a vasárnap - tehát tud-e majd mindenki mulatni egy kicsit szombat este?
- Viszonylag korán, hiszen három mezőny vonatozik majd a pályákon, és időben kell kezdenünk ahhoz, hogy ez a vonat időben célba érjen aztán, hogy a versenyzők emberi időben jussanak haza. Sajnos az elmúlt évek tendenciája arra enged következtetni, hogy földrajzilag a legkedvezőtlenebb helyzetben vagyunk, ugyanis mi vagyunk a legmesszebb. Évek óta - ha a túra mezőnyét nézzük - itt indulnak a legkevesebben. Most a Marco Racing Team a húsz és félre húzott lapot, és megpróbáltunk olyat kitalálni, ami egyedülállóvá, jobbá és kívánatosabbá teszi a versenyünket. Remélem, ez sikerült, és a pályák, a minőségük és a hosszuk elnyeri majd a versenyzők tetszését.

- De a PDA Futár - Racing Factory Baranya Kupa nem csak a Rallye2-nek, az RTE-nek és a Historic-nak lehet érdekes…
- Valóban, ezt jól kifigyelted, ugyanis a pár héttel ezelőtt véget ért Veszprém Rallye búcsúztatja egy időre az ORB számára a murvás versenyeket, és legközelebb az Ózd Rally lesz az étlapon - náluk egészen addig szünet van. A PDA Futár - Racing Factory Baranya Kupa éppen ezért talán nekik is kitűnő tesztlehetőséget kínál, hiszen egyrészt a következő versenyük előtt tesztelhetnek 90 kilométert, zárt pályán, hivatalosan, másrészt a PDA Futár - Racing Factory Baranya Kupa pályáiból kettő vár rájuk majd a Mecsek Rallye idején is. Ebből kiindulva az ORB-s pilótáknak megfontolandó, hogy elinduljanak ezen a versenyen, a nézők számára pedig még vonzóbbá válhat a velük kiegészült, még színesebb mezőny.

- Egy pillanatra térjünk még vissza ehhez a Historic-os dologhoz… Mi lesz ez?
- Természetesen nem kell arra gondolni, hogy hatvan darab historic-os autó áll majd itt rajthoz, egész egyszerűen arra gondoltunk tavaly év végén a hazai mezőny képviselőivel, Wirtmann Ferenccel, Barna Györggyel, Sándor Istvánnal, hogy megpróbálunk elindítani valamit, amiből évek múlva esetleg hagyomány, és egy komoly Historic verseny lehet. Ennek az alapjait tesszük le idén, természetesen komoly előkészületekkel. Hogy mást ne említsek, a legutóbbi, belga EB futamra is jutattunk ki szóróanyagot, valamint a környező országok Historic-osainak is, és úgy tűnik, kedvezően a visszajelzések. Remélem, minél több gyönyörű Historic autó vonul majd fel a PDA Futár - Racing Factory Baranya Kupán. Nem titkolt célom, hogy legyen egy olyan verseny, ahol régi Gruppe B-s autók is elindulhatnak - épp most alakítottuk át a versenykiírást úgy, hogy ők is rajthoz állhassanak. Külön nagy álmom, hogy egy méltán híres-neves autó, egy Lancia Stratos is itt legyen - ezen is dolgozunk. Hogy mi lesz ebből a hagyományból, azt majd meglátjuk, mindenesetre nekem nagy bizodalmam van benne.

 


PDA Futár - Racing Factory BARANYA KUPA
2008. augusztus 9-10. Komló

hivatalos honlap

útvonallap

nevezési lista


versenykiírás
(RTE)

1.sz. végrehajtási utasítás

Ez a hír most jelenik meg 3948. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k