Markó Tibort kérdeztük a közelgő Baranya Kupáról. Olyanokat mondott, hogy ha nem ültem volna, biztos megteszem, úgyhogy aki még nem döntött arról, hogy rajthoz álljon-e Komlón, vagy sem, olvassa figyelmesen a következő sorokat…
- A legfontosabb, ami talán a versenyzőket érdekli, hogy milyen pályák lesznek - már, ha publikusak?
- Persze, hogy publikusak, annál is inkább, mert remélem, hogy elvárják már a versenyzők tőlünk, hogy jó pályákat kapjanak. Bízom benne, hogy nem fogunk csalódást okozni idén sem. Az RTE mezőnyét olyan programmal kényeztetjük, amit talán eddig még soha nem kaptak, ugyanis három gyorsasági szakasszal állunk rendelkezésre. Ha jól tudom, több versenyzőben is felmerült már ez az igény, hogy szeretnének picit szebbet, jobbat, többet. Sajnos a rendezési feltételek egyre nehezebbek, de mégis úgy döntöttünk: belevágunk. Természetesen nem csak túrások mennek majd ezeken a pályákon, hanem a Rallye2 mezőnye is, és a nemzetközi Historic-osok is. Na, és hogy a kérdésre is válaszoljak: a három helyszínből kettőn már autózhattak a tavalyi Baranya Kupán.
Az első az Alsómocsolád - Kisvaszar - Mecsekpölöskei elág szakasz lesz, ami 15 kilométeres és a fele erdészeti úton fut majd, tehát egy sávos kitűnő minőségű aszfalt, a maradék pedig jó széles, és nagyon nem laasú.
A második pálya 10 kilométeres, a Remeterét - Lapis - Árpádtető szintén Mecsek Rallye-s pálya, talán nem kell külön bemutatni.
A harmadik szintén ismerős lehet, mert a kicsivel több, mint 5 kilométeres Vasas-Zobákpuszta már szerepelt a programban, de ezúttal kör-jellgű gyorsaságiként kerül a programba, ami a nézőknek is csemege lehet. Kialakítottunk egy másfél kilométeres kört, ahol két kört kell majd megtenniük a versenyzőknek, és a körből kikanyarodva kocsiznak tovább két, két és fél kilométert a célig. Egyrészt, ha egy néző jó helyre áll, többször is láthatja majd a kedvencét egy adott gyorson belül, másrészt ez az üldözéses rajtoltatás és autózás egy külön érdekesség a raliban. Tehát összesítve: a három gyorson hajszállal több mint 30 kilométer vár majd egy körben a versenyzőkre - szerintem nagyon komoly lesz.
- Ezek elég gyors pályák, Mecsek Rallye-s szakaszok, a másik nagyon fontos kérdés, hogy mennyire lesznek lelassítózva?
- Ez a kérdés azért érdekes, mert ez elsősorban Mészáros Ivántól függ… :)
De a tavalyi rendszer szerintem tartható, és szerintem 2007-ben sem volt elviselhetetlenül sok lassító. Szeretném, ha csak annyi lenne, hogy a gyorsaságik jellege ne változzon meg - és nem tartok attól sem, hogy Iván szándékosan akarná széttördelni a szakaszok ritmusát, jellegét.
- Prológ lesz?
- Igen, hogy ne legyen olyan egyszerű a versenyzők dolga, a három pálya mellett a prológgal koronázzuk meg az idei programot. Nem a megszokott helyen lesz, hanem szó szerint a központban - várhatóan ismét sok ezer ember előtt.
- Mennyire kezdődik korán a vasárnap - tehát tud-e majd mindenki mulatni egy kicsit szombat este?
- Viszonylag korán, hiszen három mezőny vonatozik majd a pályákon, és időben kell kezdenünk ahhoz, hogy ez a vonat időben célba érjen aztán, hogy a versenyzők emberi időben jussanak haza. Sajnos az elmúlt évek tendenciája arra enged következtetni, hogy földrajzilag a legkedvezőtlenebb helyzetben vagyunk, ugyanis mi vagyunk a legmesszebb. Évek óta - ha a túra mezőnyét nézzük - itt indulnak a legkevesebben. Most a Marco Racing Team a húsz és félre húzott lapot, és megpróbáltunk olyat kitalálni, ami egyedülállóvá, jobbá és kívánatosabbá teszi a versenyünket. Remélem, ez sikerült, és a pályák, a minőségük és a hosszuk elnyeri majd a versenyzők tetszését.
- De a PDA Futár - Racing Factory Baranya Kupa nem csak a Rallye2-nek, az RTE-nek és a Historic-nak lehet érdekes…
- Valóban, ezt jól kifigyelted, ugyanis a pár héttel ezelőtt véget ért Veszprém Rallye búcsúztatja egy időre az ORB számára a murvás versenyeket, és legközelebb az Ózd Rally lesz az étlapon - náluk egészen addig szünet van. A PDA Futár - Racing Factory Baranya Kupa éppen ezért talán nekik is kitűnő tesztlehetőséget kínál, hiszen egyrészt a következő versenyük előtt tesztelhetnek 90 kilométert, zárt pályán, hivatalosan, másrészt a PDA Futár - Racing Factory Baranya Kupa pályáiból kettő vár rájuk majd a Mecsek Rallye idején is. Ebből kiindulva az ORB-s pilótáknak megfontolandó, hogy elinduljanak ezen a versenyen, a nézők számára pedig még vonzóbbá válhat a velük kiegészült, még színesebb mezőny.
- Egy pillanatra térjünk még vissza ehhez a Historic-os dologhoz… Mi lesz ez?
- Természetesen nem kell arra gondolni, hogy hatvan darab historic-os autó áll majd itt rajthoz, egész egyszerűen arra gondoltunk tavaly év végén a hazai mezőny képviselőivel, Wirtmann Ferenccel, Barna Györggyel, Sándor Istvánnal, hogy megpróbálunk elindítani valamit, amiből évek múlva esetleg hagyomány, és egy komoly Historic verseny lehet. Ennek az alapjait tesszük le idén, természetesen komoly előkészületekkel. Hogy mást ne említsek, a legutóbbi, belga EB futamra is jutattunk ki szóróanyagot, valamint a környező országok Historic-osainak is, és úgy tűnik, kedvezően a visszajelzések. Remélem, minél több gyönyörű Historic autó vonul majd fel a PDA Futár - Racing Factory Baranya Kupán. Nem titkolt célom, hogy legyen egy olyan verseny, ahol régi Gruppe B-s autók is elindulhatnak - épp most alakítottuk át a versenykiírást úgy, hogy ők is rajthoz állhassanak. Külön nagy álmom, hogy egy méltán híres-neves autó, egy Lancia Stratos is itt legyen - ezen is dolgozunk. Hogy mi lesz ebből a hagyományból, azt majd meglátjuk, mindenesetre nekem nagy bizodalmam van benne.

PDA Futár - Racing Factory BARANYA KUPA
2008. augusztus 9-10. Komló
hivatalos honlap
útvonallap
nevezési lista
versenykiírás
(RTE)
1.sz. végrehajtási utasítás