SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Barumon szállni élvezet…
Pénzes Zsolt
2008-08-18
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773971230
Napi oldal:
21890
Jelenleg:
1167
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Pénzes Zsolti legalábbis erre számít. Komlón, a Baranya Kupán már rá is melegített a Barum Rallye-ra. Ezzel indult a beszélgetésünk, de valahová egész máshová lyukadtunk ki…

- A komlói indulásod már felkészülés volt?
- Az túlzás, hogy felkészülés, csak egy jó játék volt. Elég régen ültem utoljára autóban: májusban indultam legutóbb a Suzukival Horvátországban, de azt sajnos nem tudtuk befejezni, mert kiestünk műszaki hiba miatt. Mindig is ki szerettem volna próbálni a Mitsubishi-t, de eddig nem nagyon volt rá idő. Úgyhogy a Baranya Kupa egy jó alkalom volt erre.

- Hogy tetszett a verseny?
- Jól éreztük magunkat, egy nagyon jó rendezvény volt.

- Viszont Csehországban a Suzukival indulsz…
- Igen, mert egyrészt talán könnyebb, hogy tavaly is ezzel mentünk, másrészt a vezetési élménye nagyobb ennek a kocsinak - szerintem. Persze a Mitsubishi is nagyon jó autó, de az mégiscsak egy N-es autó, a Suzuki pedig A-s: minden porcikája igazi versenyautó: a szekvenciális váltótól a futóművön és a motor hangján át minden. Nekem pedig ez nagyon fontos. Ha elindulok, még ha nagyon ritkán is, akkor az a maximális élvezetet nyújtsa. 

- Hogy áll a felkészítése - ha szükség van rá egyáltalán?
- Nagyon átépíteni nem kell, közel hasonló beállításokkal megyünk majd, mint tavaly a magyar bajnokságban, az aszfaltos versenyeken. Semmi különös nem lesz, maximum egy kicsit több szerszámot teszünk a táskába, hogy ha valami gond lenne, akkor meg tudjuk javítani menet közben. Ez egy elég hosszú verseny, és egy autóval - akármennyire is jól fel van készítve - akármi történhet. Egyébként most teljesen fel van újítva az autó, a parádi hegyiversenyen ment vele a Szelep és jól szerepelt, úgyhogy bízom benne, hogy Csehországban sem lesz vele probléma.

- Elég népes a magyar különítmény, van aki már indult itt, van, aki nem. Te viszont igen, úgyhogy mesélj egy kicsit a pályákról!
- Egy igazi raliversenyről beszélünk, ahol az összes gyorsasági nem arról szól, hogy hosszú egyenesek aztán egy derékszög, hanem valóban szükség van a navigátorra és a pontos itinerre. Talán nem is az a legfontosabb, hogy az elején vezesse valaki a versenyt, hanem, hogy a végén célba érjen. Tényleg nagyon hosszú lesz, és jöhet egy defekt, vagy bármi - talán jobb biztosra menni. A Barum Rallye bátran hasonlítható egy VB futamhoz: Németországhoz például.

- Csak Csehországba több magyar szurkoló jár rendszeresen…
- Igen, mindig nagyon sokan vannak, és most is remélem, hogy minél többen kilátogatnak majd, mert nagyon jó érzés látni a magyar zászlókat.

- Tartod a kapcsolatot a többi magyar párossal, akik még indulnak?
- Volt, aki megkeresett, hogy adjam kölcsön a belsőimet, szívesen odaadtam, és elmondtam a véleményemet, a tapasztalataimat. Azt mondtam mindenkinek, hogy azért jöjjenek el, mert ez egy igazi raliverseny, és ha azt a húsz évvel ezelőtti magyar versenyeket szeretné megtapasztalni - mind színvonalban, mind nézőszámban -, akkor semmiképpen nem szabad kihagynia. 

- Gondolkodtál eredményen, vagy az most sokadrangú kérdés számodra?
- Másodlagos. Csak jól szeretnénk érezni magunkat, és minél többet ülni a kocsiban.

- Most nem a megszokott navigátoros ül melletted majd. Kivel mész?
- András és Jani munkahelyi és családi elfoglaltságok miatt nem tudnak jönni - egyikük sem. Így Kuhár Anti barátomat kértem meg, hogy navigáljon nekem. Akik régóta járnak versenyre, azok már régóta ismerheti a nevét: Koós Pistinek navigált Trabantban, aztán később Suzukiban, Opel-ben, Mazdában, szóval ő egy nagyon rutinos navigátor. Eredetileg csak nézni szerette volna a versenyt, de végülis rávettem, hogy üljön be mellém. Remélem, hogy jól fogjuk magunkat érezni.

- Soha többet nem versenyzel már itthon?
- Soha nem szabad azt mondani, hogy soha, de egyelőre nem. Részben azért, mert az egyik autónk bérbe van adva, és jobb, ha ott vagyok a szervizben végig, mint ha versenyeznék mellette én is. Másrészt, amíg ez a vezetés áll az autóverseny élén, addig én azt gondolom, hogy nem jó irányba viszik a sportot, és sem én, sem a támogatóim nem erőltetjük ezt a dolgot.

- Várj, akkor itt ellentmondás van, vagy nem igaz a pletyka! Ugyanis azt hallottam, hogy Kassai András lemondása után te is potenciális szakágvezető jelölt lehetsz… Mi lesz az elvvel?
- Itt egy komplett megújulásra lenne szükség, nem csak az RSB-ben, és nem csak a szakágban. Egyszerűen eltelt harminc év a Szövetség életében, és az eredmény nulla. Talán ideje lenne átengedni a vezetést más generációknak.

- Hogy lenne időd versenyezni, ha megszavaznának?
- Én igazából azt mondtam, hogy ha az én feltételrendszeremmel működhetne a dolog, és valóban érkezne felkérés, akkor elgondolkodnék a dolgon és a pozíción. De szerintem itt nem csak a szakágvezető személye a kérdés, hanem a felsővezetőké is, mert ha ez így marad, továbbra is működésképtelen lesz az autósport. Ezt mutatja a fejetlenség, valamint a nézőszámoknak, a versenyek színvonalainak és a nevezői létszámoknak a csökkenése.

- Ha valóban megválasztanak, mi lenne az első dolgod, amit megtennél?
- Azt hiszem, megköszönném a munkáját néhány embernek, elsősorban azoknak, akik 30 éve mindig itt vannak, csak mindig más pozícióban - ezzel kezdenék. A versenyzők fizetik a tagdíjat, amiből fizetik a tisztségviselőket, éppen ezért az ő érdekeiket kéne nézni. Aki ennek nem felel meg, attól válnék meg elsőként. Egyébként nem kell senkinek félni, nem gyűjtök szavatokat, és nem fogok senkihez bekopogtatni, hogy hová pecsételjen. A szakágvezető kérdésében az lenne az igazán korrekt megoldás, ha összehívnák az összes versenyzőt, a tagokat, és eléjük állhatnának a jelöltek, akik elmondhatnák a saját programjukat, és rögtön meg is lehetne vitatni. Természetesen nekem is van saját elképzelésem, hogy mi lenne, ha…, de mielőtt megkérdezed, nem mesélem el, nehogy más lenyúlhassa az ötleteimet és azokat az embereket, akik vállalnák a velem való munkát akár az elnökségben, akár a szakágvezetésben...


 

Ez a hír most jelenik meg 3599. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k