Barumon szállni élvezet…
Pénzes Zsolt
2008-08-18
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
807998954
Napi oldal:
373079
Jelenleg:
908
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Pénzes Zsolti legalábbis erre számít. Komlón, a Baranya Kupán már rá is melegített a Barum Rallye-ra. Ezzel indult a beszélgetésünk, de valahová egész máshová lyukadtunk ki…

- A komlói indulásod már felkészülés volt?
- Az túlzás, hogy felkészülés, csak egy jó játék volt. Elég régen ültem utoljára autóban: májusban indultam legutóbb a Suzukival Horvátországban, de azt sajnos nem tudtuk befejezni, mert kiestünk műszaki hiba miatt. Mindig is ki szerettem volna próbálni a Mitsubishi-t, de eddig nem nagyon volt rá idő. Úgyhogy a Baranya Kupa egy jó alkalom volt erre.

- Hogy tetszett a verseny?
- Jól éreztük magunkat, egy nagyon jó rendezvény volt.

- Viszont Csehországban a Suzukival indulsz…
- Igen, mert egyrészt talán könnyebb, hogy tavaly is ezzel mentünk, másrészt a vezetési élménye nagyobb ennek a kocsinak - szerintem. Persze a Mitsubishi is nagyon jó autó, de az mégiscsak egy N-es autó, a Suzuki pedig A-s: minden porcikája igazi versenyautó: a szekvenciális váltótól a futóművön és a motor hangján át minden. Nekem pedig ez nagyon fontos. Ha elindulok, még ha nagyon ritkán is, akkor az a maximális élvezetet nyújtsa. 

- Hogy áll a felkészítése - ha szükség van rá egyáltalán?
- Nagyon átépíteni nem kell, közel hasonló beállításokkal megyünk majd, mint tavaly a magyar bajnokságban, az aszfaltos versenyeken. Semmi különös nem lesz, maximum egy kicsit több szerszámot teszünk a táskába, hogy ha valami gond lenne, akkor meg tudjuk javítani menet közben. Ez egy elég hosszú verseny, és egy autóval - akármennyire is jól fel van készítve - akármi történhet. Egyébként most teljesen fel van újítva az autó, a parádi hegyiversenyen ment vele a Szelep és jól szerepelt, úgyhogy bízom benne, hogy Csehországban sem lesz vele probléma.

- Elég népes a magyar különítmény, van aki már indult itt, van, aki nem. Te viszont igen, úgyhogy mesélj egy kicsit a pályákról!
- Egy igazi raliversenyről beszélünk, ahol az összes gyorsasági nem arról szól, hogy hosszú egyenesek aztán egy derékszög, hanem valóban szükség van a navigátorra és a pontos itinerre. Talán nem is az a legfontosabb, hogy az elején vezesse valaki a versenyt, hanem, hogy a végén célba érjen. Tényleg nagyon hosszú lesz, és jöhet egy defekt, vagy bármi - talán jobb biztosra menni. A Barum Rallye bátran hasonlítható egy VB futamhoz: Németországhoz például.

- Csak Csehországba több magyar szurkoló jár rendszeresen…
- Igen, mindig nagyon sokan vannak, és most is remélem, hogy minél többen kilátogatnak majd, mert nagyon jó érzés látni a magyar zászlókat.

- Tartod a kapcsolatot a többi magyar párossal, akik még indulnak?
- Volt, aki megkeresett, hogy adjam kölcsön a belsőimet, szívesen odaadtam, és elmondtam a véleményemet, a tapasztalataimat. Azt mondtam mindenkinek, hogy azért jöjjenek el, mert ez egy igazi raliverseny, és ha azt a húsz évvel ezelőtti magyar versenyeket szeretné megtapasztalni - mind színvonalban, mind nézőszámban -, akkor semmiképpen nem szabad kihagynia. 

- Gondolkodtál eredményen, vagy az most sokadrangú kérdés számodra?
- Másodlagos. Csak jól szeretnénk érezni magunkat, és minél többet ülni a kocsiban.

- Most nem a megszokott navigátoros ül melletted majd. Kivel mész?
- András és Jani munkahelyi és családi elfoglaltságok miatt nem tudnak jönni - egyikük sem. Így Kuhár Anti barátomat kértem meg, hogy navigáljon nekem. Akik régóta járnak versenyre, azok már régóta ismerheti a nevét: Koós Pistinek navigált Trabantban, aztán később Suzukiban, Opel-ben, Mazdában, szóval ő egy nagyon rutinos navigátor. Eredetileg csak nézni szerette volna a versenyt, de végülis rávettem, hogy üljön be mellém. Remélem, hogy jól fogjuk magunkat érezni.

- Soha többet nem versenyzel már itthon?
- Soha nem szabad azt mondani, hogy soha, de egyelőre nem. Részben azért, mert az egyik autónk bérbe van adva, és jobb, ha ott vagyok a szervizben végig, mint ha versenyeznék mellette én is. Másrészt, amíg ez a vezetés áll az autóverseny élén, addig én azt gondolom, hogy nem jó irányba viszik a sportot, és sem én, sem a támogatóim nem erőltetjük ezt a dolgot.

- Várj, akkor itt ellentmondás van, vagy nem igaz a pletyka! Ugyanis azt hallottam, hogy Kassai András lemondása után te is potenciális szakágvezető jelölt lehetsz… Mi lesz az elvvel?
- Itt egy komplett megújulásra lenne szükség, nem csak az RSB-ben, és nem csak a szakágban. Egyszerűen eltelt harminc év a Szövetség életében, és az eredmény nulla. Talán ideje lenne átengedni a vezetést más generációknak.

- Hogy lenne időd versenyezni, ha megszavaznának?
- Én igazából azt mondtam, hogy ha az én feltételrendszeremmel működhetne a dolog, és valóban érkezne felkérés, akkor elgondolkodnék a dolgon és a pozíción. De szerintem itt nem csak a szakágvezető személye a kérdés, hanem a felsővezetőké is, mert ha ez így marad, továbbra is működésképtelen lesz az autósport. Ezt mutatja a fejetlenség, valamint a nézőszámoknak, a versenyek színvonalainak és a nevezői létszámoknak a csökkenése.

- Ha valóban megválasztanak, mi lenne az első dolgod, amit megtennél?
- Azt hiszem, megköszönném a munkáját néhány embernek, elsősorban azoknak, akik 30 éve mindig itt vannak, csak mindig más pozícióban - ezzel kezdenék. A versenyzők fizetik a tagdíjat, amiből fizetik a tisztségviselőket, éppen ezért az ő érdekeiket kéne nézni. Aki ennek nem felel meg, attól válnék meg elsőként. Egyébként nem kell senkinek félni, nem gyűjtök szavatokat, és nem fogok senkihez bekopogtatni, hogy hová pecsételjen. A szakágvezető kérdésében az lenne az igazán korrekt megoldás, ha összehívnák az összes versenyzőt, a tagokat, és eléjük állhatnának a jelöltek, akik elmondhatnák a saját programjukat, és rögtön meg is lehetne vitatni. Természetesen nekem is van saját elképzelésem, hogy mi lenne, ha…, de mielőtt megkérdezed, nem mesélem el, nehogy más lenyúlhassa az ötleteimet és azokat az embereket, akik vállalnák a velem való munkát akár az elnökségben, akár a szakágvezetésben...


 

Ez a hír most jelenik meg 3610. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k