Barumon szállni élvezet…
Pénzes Zsolt
2008-08-18
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765744791
Napi oldal:
53739
Jelenleg:
785
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Pénzes Zsolti legalábbis erre számít. Komlón, a Baranya Kupán már rá is melegített a Barum Rallye-ra. Ezzel indult a beszélgetésünk, de valahová egész máshová lyukadtunk ki…

- A komlói indulásod már felkészülés volt?
- Az túlzás, hogy felkészülés, csak egy jó játék volt. Elég régen ültem utoljára autóban: májusban indultam legutóbb a Suzukival Horvátországban, de azt sajnos nem tudtuk befejezni, mert kiestünk műszaki hiba miatt. Mindig is ki szerettem volna próbálni a Mitsubishi-t, de eddig nem nagyon volt rá idő. Úgyhogy a Baranya Kupa egy jó alkalom volt erre.

- Hogy tetszett a verseny?
- Jól éreztük magunkat, egy nagyon jó rendezvény volt.

- Viszont Csehországban a Suzukival indulsz…
- Igen, mert egyrészt talán könnyebb, hogy tavaly is ezzel mentünk, másrészt a vezetési élménye nagyobb ennek a kocsinak - szerintem. Persze a Mitsubishi is nagyon jó autó, de az mégiscsak egy N-es autó, a Suzuki pedig A-s: minden porcikája igazi versenyautó: a szekvenciális váltótól a futóművön és a motor hangján át minden. Nekem pedig ez nagyon fontos. Ha elindulok, még ha nagyon ritkán is, akkor az a maximális élvezetet nyújtsa. 

- Hogy áll a felkészítése - ha szükség van rá egyáltalán?
- Nagyon átépíteni nem kell, közel hasonló beállításokkal megyünk majd, mint tavaly a magyar bajnokságban, az aszfaltos versenyeken. Semmi különös nem lesz, maximum egy kicsit több szerszámot teszünk a táskába, hogy ha valami gond lenne, akkor meg tudjuk javítani menet közben. Ez egy elég hosszú verseny, és egy autóval - akármennyire is jól fel van készítve - akármi történhet. Egyébként most teljesen fel van újítva az autó, a parádi hegyiversenyen ment vele a Szelep és jól szerepelt, úgyhogy bízom benne, hogy Csehországban sem lesz vele probléma.

- Elég népes a magyar különítmény, van aki már indult itt, van, aki nem. Te viszont igen, úgyhogy mesélj egy kicsit a pályákról!
- Egy igazi raliversenyről beszélünk, ahol az összes gyorsasági nem arról szól, hogy hosszú egyenesek aztán egy derékszög, hanem valóban szükség van a navigátorra és a pontos itinerre. Talán nem is az a legfontosabb, hogy az elején vezesse valaki a versenyt, hanem, hogy a végén célba érjen. Tényleg nagyon hosszú lesz, és jöhet egy defekt, vagy bármi - talán jobb biztosra menni. A Barum Rallye bátran hasonlítható egy VB futamhoz: Németországhoz például.

- Csak Csehországba több magyar szurkoló jár rendszeresen…
- Igen, mindig nagyon sokan vannak, és most is remélem, hogy minél többen kilátogatnak majd, mert nagyon jó érzés látni a magyar zászlókat.

- Tartod a kapcsolatot a többi magyar párossal, akik még indulnak?
- Volt, aki megkeresett, hogy adjam kölcsön a belsőimet, szívesen odaadtam, és elmondtam a véleményemet, a tapasztalataimat. Azt mondtam mindenkinek, hogy azért jöjjenek el, mert ez egy igazi raliverseny, és ha azt a húsz évvel ezelőtti magyar versenyeket szeretné megtapasztalni - mind színvonalban, mind nézőszámban -, akkor semmiképpen nem szabad kihagynia. 

- Gondolkodtál eredményen, vagy az most sokadrangú kérdés számodra?
- Másodlagos. Csak jól szeretnénk érezni magunkat, és minél többet ülni a kocsiban.

- Most nem a megszokott navigátoros ül melletted majd. Kivel mész?
- András és Jani munkahelyi és családi elfoglaltságok miatt nem tudnak jönni - egyikük sem. Így Kuhár Anti barátomat kértem meg, hogy navigáljon nekem. Akik régóta járnak versenyre, azok már régóta ismerheti a nevét: Koós Pistinek navigált Trabantban, aztán később Suzukiban, Opel-ben, Mazdában, szóval ő egy nagyon rutinos navigátor. Eredetileg csak nézni szerette volna a versenyt, de végülis rávettem, hogy üljön be mellém. Remélem, hogy jól fogjuk magunkat érezni.

- Soha többet nem versenyzel már itthon?
- Soha nem szabad azt mondani, hogy soha, de egyelőre nem. Részben azért, mert az egyik autónk bérbe van adva, és jobb, ha ott vagyok a szervizben végig, mint ha versenyeznék mellette én is. Másrészt, amíg ez a vezetés áll az autóverseny élén, addig én azt gondolom, hogy nem jó irányba viszik a sportot, és sem én, sem a támogatóim nem erőltetjük ezt a dolgot.

- Várj, akkor itt ellentmondás van, vagy nem igaz a pletyka! Ugyanis azt hallottam, hogy Kassai András lemondása után te is potenciális szakágvezető jelölt lehetsz… Mi lesz az elvvel?
- Itt egy komplett megújulásra lenne szükség, nem csak az RSB-ben, és nem csak a szakágban. Egyszerűen eltelt harminc év a Szövetség életében, és az eredmény nulla. Talán ideje lenne átengedni a vezetést más generációknak.

- Hogy lenne időd versenyezni, ha megszavaznának?
- Én igazából azt mondtam, hogy ha az én feltételrendszeremmel működhetne a dolog, és valóban érkezne felkérés, akkor elgondolkodnék a dolgon és a pozíción. De szerintem itt nem csak a szakágvezető személye a kérdés, hanem a felsővezetőké is, mert ha ez így marad, továbbra is működésképtelen lesz az autósport. Ezt mutatja a fejetlenség, valamint a nézőszámoknak, a versenyek színvonalainak és a nevezői létszámoknak a csökkenése.

- Ha valóban megválasztanak, mi lenne az első dolgod, amit megtennél?
- Azt hiszem, megköszönném a munkáját néhány embernek, elsősorban azoknak, akik 30 éve mindig itt vannak, csak mindig más pozícióban - ezzel kezdenék. A versenyzők fizetik a tagdíjat, amiből fizetik a tisztségviselőket, éppen ezért az ő érdekeiket kéne nézni. Aki ennek nem felel meg, attól válnék meg elsőként. Egyébként nem kell senkinek félni, nem gyűjtök szavatokat, és nem fogok senkihez bekopogtatni, hogy hová pecsételjen. A szakágvezető kérdésében az lenne az igazán korrekt megoldás, ha összehívnák az összes versenyzőt, a tagokat, és eléjük állhatnának a jelöltek, akik elmondhatnák a saját programjukat, és rögtön meg is lehetne vitatni. Természetesen nekem is van saját elképzelésem, hogy mi lenne, ha…, de mielőtt megkérdezed, nem mesélem el, nehogy más lenyúlhassa az ötleteimet és azokat az embereket, akik vállalnák a velem való munkát akár az elnökségben, akár a szakágvezetésben...


 

Ez a hír most jelenik meg 3595. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k