Bathóéknál épül az EvoX-es
R4-es autót szeretne belőle Bathó Zoli
2011-02-15
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
772897006
Napi oldal:
29449
Jelenleg:
1004
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Mindenki csak arról zeng, hogy csökkent a rallye népszerűsége. Az év eleji pletykákat, találgatásokat és híráradatot elnézve, viszont a szurkolókat még mindig érdekli, hogy mi lesz a rallye-ban az idei évben, hiszen épp úgy, mint évekkel ezelőtt, még a februárt sem értük el, máris megkezdődtek a „ki-mivel” kérdések és tippelések… Felröppent a hír, hogy Bathó Zoli EVO X-est épít, amivel majd Benik Balázs visszatérését láthatjuk. Hogy mi igaz az év eleji híresztelésből, arról az első számú illetékest faggattam, így íme a Bathó Zolival folytatott beszélgetés.


Úgy hírlik, hogy egy EVO X-es épülget nálad…
Igen, a hír igaz, vettem egy Mitsubishi EVO X-est, most van éppen szétrobbantva, aztán majd építgetjük. Az elsődleges cél, hogy egy R4-es versenyautó legyen belőle, de egyelőre nincs semmi konkrétum, várakozó állásmódban vagyunk éppen. Attól is függ persze, hogy majd milyen bérlő akad az autóra, és ettől függően lehet N-es marad, vagy épp R4-es válik belőle.

bathoeknal_epul_egy_evox-es_1


Ezek szerint még nincs konkrét bérlő az autóra?
Jelenleg több bérlővel vagyok tárgyalásban, van olyan is, aki lekötné Gr.N-re világbajnoki futamokra, de olyannal is tárgyalok, aki a hazai bajnokságban R4-ben indulna vele. Van külföldi és magyar érdeklődő is, nagyjából 2 hét múlva tudok erre konkrét választ adni. Addig a karosszéria munkálatok folynak a kocsin, bukócsövezés, aztán majd meglátjuk, hogy mi lesz belőle. Aki leköti, annak fog készülni az autó, és ha elsőre nem is R4-es lesz, a távlati cél mindenképpen egy ilyen versenyjármű megépítése lesz.

Több ilyen autó építését is tervezed?
A jelenlegi gazdasági helyzetben egyelőre az a cél, hogy ez a már meglévő kocsi elkészüljön. Kicsit olyan 22-es csapdája ez az egész, hiszen amíg nincs autó, addig egy bérlő sem fog idejönni, aztán majd meglátjuk. Ebbe most belecsapok, az a cél, hogy ez működjön, menjen a vállalkozás. A tartalék alkatrészek miatt valószínűleg egy másik ilyen autót is megfogok vásárolni, aztán menetközben majd meglátjuk, még az is lehet, hogy abból is versenyautót fogunk építeni.

Szervizháttérrel együtt kerül bérbeadásra az autó?
Igen, mindenképpen kompletten lesz kiadó, csak az autót nem adnám bérbe, de azt hiszem, hogy más sem szívesen engedné ki a keze közül. Külföldön sem működik ez másként, és már itthon sem. Vannak persze olyan versenyzők, akik szeretnék, ha a saját szerelőik is ott lennének, és természetesen ez megoldható, hogy az irányításom alatt az ő egy-két szervizese is jelen legyen, részt vegyen a munkában.

thumb_bathoeknal_epul_egy_evox-es_3

Most is a maximumot nyújtod?
A legmaximálisabban lesz felkészítve az autó, nem lesz kispórolva belőle semmi. Az autó súlya nehéz, így nagyon fontos, hogy az építés során odafigyeljünk erre, és a lehető legkönnyebb versenyautót építsük meg ebből. Ülést vehetnénk pár 10 ezer forintért is bele, de ha spórolni akarunk a kilókkal, akkor nekünk muszáj megvenni másfél millióért a 6 kg-osat, hogy ezáltal is könnyebb legyen az autó. Mindig is a maximumra törekedtem, most is fontos számomra, hogy tökéletes autót adjak bérbe. A legkönnyebb és leggyorsabb autó lesz ez! Olyan pilótát szeretnénk találni rá, aki képes vele magyar bajnoki címet nyerni, aki tényleg jól tud autózni, mert fontos, hogy az eddig megszerzett jóhírnevemet továbbra is fenntartsa. A csapatunk évek óta tevékenykedik a rallye-ban, és mi vagyunk az egyetlen olyan magyar csapat, akik WRC-vel képesek voltak bajnokságot nyerni.

Hány EVO X-es fog a hazai pályákon száguldozni?
Tudomásom szerint két ilyen autó épül. Aztán amikor majd ott állunk a rajtban, akkor kiderül. Mindig vannak akik meglepetést okoznak, és előhúznak ilyen-olyan autót. Ilyet is lehet készen venni, tehát előfordulhat, hogy akár több ilyet is láthatunk majd a hazai mezőnyben is.

thumb_bathoeknal_epul_egy_evox-es_2

Ha N-es marad, milyen lesz a S2000-esekkel szemben?
Úgy gondolom, hogy az N/4-es kategóriában ütőképes az autó, legalább is a hazai versenyeket, pályákat tekintve, hiszen a S2000-esekkel szemben nagyobb a végsebessége, így a tempósabb pályákon előnyben lesz. Az EVO IX-esekhez kell hasonlítani, és azzal 2010-ben Asi bajnokságot nyert. Az EVO X-es nyomatékosabb, jobb a futóműve, de egyúttal nehezebb is, ezért is fontos, hogy az építésnél erre nagyon odafigyeljünk.

Az a hír járja, hogy Benik Balázst láthatjuk ezzel az autóval…
Ahogy már említettem, több bérlővel vagyok tárgyalásban, és egyelőre az a kérésük, hogy maradjon titokban, hogy kik is ők. Benik Balázs nevét – nyilván a korábbi közös múltunk miatt – igen sokszor kötik hozzánk. Ennek az autónak az építése nem arra lett alapozva, hogy Benik Balázs visszatér a rallye-ba, de persze nem kizárt az sem, hogy ő fogja terelgetni. Szeretném, ha Balázzsal a jövőben dolgoznánk még együtt. Nekem viszont most jelenleg az a fontos, hogy működjön ez a dolog! Osztok-szorzok, tárgyalok, és majd meglátjuk, hogy 2011-ben kivel és milyen kategóriás autóval fogunk együttdolgozni!

Ez a hír most jelenik meg 9863. alkalommal
címkék: Bathó, EvoX, Susán Viki
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k