Évzáró LADA találkozó - 2024.október 13. - Mogyoród, Ring autós mozi
Bathóéknál épül az EvoX-es
R4-es autót szeretne belőle Bathó Zoli
2011-02-15
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
733573287
Napi oldal:
80062
Jelenleg:
1119
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 11.futam, Chile Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
207
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
178
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
140
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Mindenki csak arról zeng, hogy csökkent a rallye népszerűsége. Az év eleji pletykákat, találgatásokat és híráradatot elnézve, viszont a szurkolókat még mindig érdekli, hogy mi lesz a rallye-ban az idei évben, hiszen épp úgy, mint évekkel ezelőtt, még a februárt sem értük el, máris megkezdődtek a „ki-mivel” kérdések és tippelések… Felröppent a hír, hogy Bathó Zoli EVO X-est épít, amivel majd Benik Balázs visszatérését láthatjuk. Hogy mi igaz az év eleji híresztelésből, arról az első számú illetékest faggattam, így íme a Bathó Zolival folytatott beszélgetés.


Úgy hírlik, hogy egy EVO X-es épülget nálad…
Igen, a hír igaz, vettem egy Mitsubishi EVO X-est, most van éppen szétrobbantva, aztán majd építgetjük. Az elsődleges cél, hogy egy R4-es versenyautó legyen belőle, de egyelőre nincs semmi konkrétum, várakozó állásmódban vagyunk éppen. Attól is függ persze, hogy majd milyen bérlő akad az autóra, és ettől függően lehet N-es marad, vagy épp R4-es válik belőle.

bathoeknal_epul_egy_evox-es_1


Ezek szerint még nincs konkrét bérlő az autóra?
Jelenleg több bérlővel vagyok tárgyalásban, van olyan is, aki lekötné Gr.N-re világbajnoki futamokra, de olyannal is tárgyalok, aki a hazai bajnokságban R4-ben indulna vele. Van külföldi és magyar érdeklődő is, nagyjából 2 hét múlva tudok erre konkrét választ adni. Addig a karosszéria munkálatok folynak a kocsin, bukócsövezés, aztán majd meglátjuk, hogy mi lesz belőle. Aki leköti, annak fog készülni az autó, és ha elsőre nem is R4-es lesz, a távlati cél mindenképpen egy ilyen versenyjármű megépítése lesz.

Több ilyen autó építését is tervezed?
A jelenlegi gazdasági helyzetben egyelőre az a cél, hogy ez a már meglévő kocsi elkészüljön. Kicsit olyan 22-es csapdája ez az egész, hiszen amíg nincs autó, addig egy bérlő sem fog idejönni, aztán majd meglátjuk. Ebbe most belecsapok, az a cél, hogy ez működjön, menjen a vállalkozás. A tartalék alkatrészek miatt valószínűleg egy másik ilyen autót is megfogok vásárolni, aztán menetközben majd meglátjuk, még az is lehet, hogy abból is versenyautót fogunk építeni.

Szervizháttérrel együtt kerül bérbeadásra az autó?
Igen, mindenképpen kompletten lesz kiadó, csak az autót nem adnám bérbe, de azt hiszem, hogy más sem szívesen engedné ki a keze közül. Külföldön sem működik ez másként, és már itthon sem. Vannak persze olyan versenyzők, akik szeretnék, ha a saját szerelőik is ott lennének, és természetesen ez megoldható, hogy az irányításom alatt az ő egy-két szervizese is jelen legyen, részt vegyen a munkában.

thumb_bathoeknal_epul_egy_evox-es_3

Most is a maximumot nyújtod?
A legmaximálisabban lesz felkészítve az autó, nem lesz kispórolva belőle semmi. Az autó súlya nehéz, így nagyon fontos, hogy az építés során odafigyeljünk erre, és a lehető legkönnyebb versenyautót építsük meg ebből. Ülést vehetnénk pár 10 ezer forintért is bele, de ha spórolni akarunk a kilókkal, akkor nekünk muszáj megvenni másfél millióért a 6 kg-osat, hogy ezáltal is könnyebb legyen az autó. Mindig is a maximumra törekedtem, most is fontos számomra, hogy tökéletes autót adjak bérbe. A legkönnyebb és leggyorsabb autó lesz ez! Olyan pilótát szeretnénk találni rá, aki képes vele magyar bajnoki címet nyerni, aki tényleg jól tud autózni, mert fontos, hogy az eddig megszerzett jóhírnevemet továbbra is fenntartsa. A csapatunk évek óta tevékenykedik a rallye-ban, és mi vagyunk az egyetlen olyan magyar csapat, akik WRC-vel képesek voltak bajnokságot nyerni.

Hány EVO X-es fog a hazai pályákon száguldozni?
Tudomásom szerint két ilyen autó épül. Aztán amikor majd ott állunk a rajtban, akkor kiderül. Mindig vannak akik meglepetést okoznak, és előhúznak ilyen-olyan autót. Ilyet is lehet készen venni, tehát előfordulhat, hogy akár több ilyet is láthatunk majd a hazai mezőnyben is.

thumb_bathoeknal_epul_egy_evox-es_2

Ha N-es marad, milyen lesz a S2000-esekkel szemben?
Úgy gondolom, hogy az N/4-es kategóriában ütőképes az autó, legalább is a hazai versenyeket, pályákat tekintve, hiszen a S2000-esekkel szemben nagyobb a végsebessége, így a tempósabb pályákon előnyben lesz. Az EVO IX-esekhez kell hasonlítani, és azzal 2010-ben Asi bajnokságot nyert. Az EVO X-es nyomatékosabb, jobb a futóműve, de egyúttal nehezebb is, ezért is fontos, hogy az építésnél erre nagyon odafigyeljünk.

Az a hír járja, hogy Benik Balázst láthatjuk ezzel az autóval…
Ahogy már említettem, több bérlővel vagyok tárgyalásban, és egyelőre az a kérésük, hogy maradjon titokban, hogy kik is ők. Benik Balázs nevét – nyilván a korábbi közös múltunk miatt – igen sokszor kötik hozzánk. Ennek az autónak az építése nem arra lett alapozva, hogy Benik Balázs visszatér a rallye-ba, de persze nem kizárt az sem, hogy ő fogja terelgetni. Szeretném, ha Balázzsal a jövőben dolgoznánk még együtt. Nekem viszont most jelenleg az a fontos, hogy működjön ez a dolog! Osztok-szorzok, tárgyalok, és majd meglátjuk, hogy 2011-ben kivel és milyen kategóriás autóval fogunk együttdolgozni!

Ez a hír most jelenik meg 9753. alkalommal
címkék: Bathó, EvoX, Susán Viki
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
28293031 010203
2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.13.

részletes infóink

2024.10.10-13.

részletes infóink

2024.10.12-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k