Be kell tudni osztani a gumikat a Kanári-szigeten!
Botka Dávidék a legjobb magyarként zárták a kvalifikációt
2018-05-04
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763353852
Napi oldal:
91309
Jelenleg:
808
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

be_kell_tudni_osztani_5

A 42. Rally Islas Canarias az ERC sorozat idei második futama és ez az a verseny, ahol az aszfalt tapadására nem lehet panasza egyik indulónak sem. Éppen ez az extrém tapadás okozza mindenkinek a legnagyobb fejtörést: az autót úgy kell beállítani, hogy a lehető legtovább bírják a versenyabroncsok a megterhelést. A Botka Rally Team párosa túl van a teszten és a kvalifikáción, ahol a legjobb magyarként szerepeltek. Dávidék pénteken kezdik a versenyt Gran Canarián!

 Hétfőn már a spanyol szigeten volt a csapat, hiszen a hivatalos teszttel vette kezdetét az aszfaltos spanyol EB futam. Fontos volt ez a teszt, hiszen az újjáépített autót éles körülmények között itt tudták kipróbálni Dávidék. „A kocsival minden rendben volt, tökéletesen működött, csak a beállításokkal kellett foglalkozunk. Kaptunk alap értékeket az autóhoz, azt finomítottuk. Összességében hasznos volt a teszt, bár a végére rosszul lettem, a pályabejárás alatt orvoshoz kellett mennem.” – mesél a hét történéseiről a pilóta. „Még az Azori-szigeteken, az autó mentésekor megfázott a fülem, erős fülgyulladást kaptam, ami nem lett rendesen kikúrálva és most, hogy újra magas hegyekre jöttünk fel, újra begyulladt. Az orvosnál kaptam egy hatalmas injekciót és most szedem a gyógyszereket, bízom benne, hogy nem jön újra elő ez a szédülés.”

Igaz, hogy a csapat már többször szerepelt ezen a versenyen, mégsem lehet előny a korábbi pályaismeret, hiszen a szervezők új szakaszokat, vagy a régieket ellenkező irányban jelölték ki az idei versenyre. Még a kvalifikációs szakasz is teljesen máshol volt, mint korábban.

be_kell_tudni_osztani_1

Csütörtökön került sor a shakedown-ra és azt követően a kvalifikációra, ahol a csapat folyamatosan állítgatta a kocsit. „Annyira melegíti a gumikat a versenyautónk, hogy ezt próbáljuk valahogy orvosolni.” – mondta Dávid. – „Minden nekifutás előtt állítottunk rajta, de így sem sikerült a megfelelően beállítanunk, hiszen folyamatosan elmelegedett a gumi és a három szakasz után - ami alig volt több összesen 10 kilométernél - szinte teljesen elkoptak az abroncsaink.”

be_kell_tudni_osztani_3


A kvalifikáción a 15. helyezést érte el a Botka - Mesterházi duó, ami murvás versenyen a legrosszabb lenne, hiszen ők választanak utoljára rajtpozíciót a legjobb 15 közül. Szerencsére aszfalton kevesebb a jelentősége a rajtsorrendnek, ennek megfelelően nincs elkeseredve a csapat, hiszen a különbségek nem voltak nagyok. „Kicsit odaért az autónk jobb hátulja a szalagkorláthoz, de így is alig egy másodperccel voltunk lemaradva a 7.helytől és a legjobb magyarként végeztünk és másodikként rajtolunk a pénteki versenynapon.”

be_kell_tudni_osztani_2

Még a kvalifikáció után is állítottak az autón. „Bízom benne, hogy sikerült egy olyan beállítást találnunk, amivel végig tudunk egy húzós tempóval menni a pénteki napon.” Az látszik: a legfontosabb az lesz, ki tudja jól beosztani a gumijait! Dávid szerint: „Nem lehet 100 százalékon menni, nagyon kell vigyázni a gumikra, hiszen a meghatározott mennyiségen túl nem lehet többet felhasználni és az adott körökben is több, mint 50 versenykilométert kell kibírnia egy-egy szettnek… Be kell tudni osztani a gumikat! Úgy kell beállítani az autót, hogy ne egye meg az abroncsokat… Eddig ez még nem jött össze, de folyamatosan változtatunk és remélem sikerülni fog megtalálni a középutat!”

be_kell_tudni_osztani_4

 A csapat tehát pénteken kezdi a versenyt, amikor  nyolc gyorsasági szakasz és több, mint 100 versenykilométer vár rájuk.

 
Ez a hír most jelenik meg 2587. alkalommal
Share |
2018.05.03-05.
European Rally Championship 2018
Rally Islas Canarias 2018
Kanári-szigetek, Spanyolország
részletes információink
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k