duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Becsukott szemmel kell menni!
Trencsényi József
2010-08-10
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
804224984
Napi oldal:
130686
Jelenleg:
1181
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

thumb_Becsukott_szemmel_kell_menni_1Trencsényi Józseffel beszélgettem az idei évükről, a Veszprém Rallye-ról, és persze arról, hogy "becsukott szemmel" miért is lehet sokkal gyorsabban autózni egy ilyen murvás futamon…

Milyen volt eddig az idei évetek?
Egy motorproblémával kezdtük az évet, úgyhogy mondhatom, hogy nem indultunk valami szerencsésen, hiszen a kiesésünk miatt pontokat veszítettünk. Voltak tartalékaink, amikkel mégsem tudtunk élni, hiszen nem akartunk kockáztatni és elsődlegessé az vált, hogy beérjünk a célba.
Nagyon kevés szabadidőm van, így általában a versenyek előtt még tesztelésre sem tudok időt szakítani. Ennek köszönhetően a legtöbbször elég felkészületlenül érkezem meg egy-egy futamra, így talán ennek is köszönhető, hogy a versenyek során nem igazán merjük erőltetni a feszített tempókat. Nagyon sok teszt-kilométer hiányzik ahhoz, hogy én határon tudjak autózni, így ehhez képest teljesen elégedettek vagyunk az eddigi eredményeinkkel. Nem beszélve arról, hogy tudom, hogy az ellenfeleink napokat töltenek a felkészüléssel, teszteléssel, a beállítások próbálgatásával...  Én meg beülök az autóba a versenyen és néha azon gondolkodom, hogy hogyan van a sebességi fokozat benne, mivel az utcai autóm automata váltós... Úgy gondolom, hogy ha a versenyek előtt 2 napot rá tudnék szánni a felkészülésre, akkor lényegesen gyorsabb tudnék lenni. Ha tudok tesztelni, akkor már az első gyorson jól be tudok kezdeni, teszt nélkül viszont tényleg csak a második napra találok magamra.

Becsukott_szemmel_kell_menni_2


Hogyan értékeled a veszprémi teljesítményeteket?

Azt hiszem, az abszolút 13. helyen végeztünk, amivel teljes mértékben elégedett vagyok, hiszen az utolsó négy gyorsasági szakaszt úgy teljesítettük, hogy tudtuk, bármelyik pillanatban kieshetünk, mivel volt egy váltóproblémánk. Nem volt egyes fokozat, ami valójában csak annyiban hátráltatott, hogy rajtolni nem tudtam, majd végül az utolsó gyorsaságira ez azt is eredményezte, hogy a kuplung is tönkrement.
Végül kibírta az autó, tudtunk annyit spórolni vele, hogy ki is bírja, de haladjunk is, és így eljutottunk a célig, aminek - ezek alapján pláne - nagyon örülünk!

Defekt nélkül teljesítettétek viszont a versenyt...
Igen, sikerült defekt nélkül megúsznunk, bár a gumiválasztásunk nem volt túl szerencsés. 2-3 hellyel előrébb is tudtunk volna végezni, de az első körben rosszul választottam meg a gumiabroncsokat, kicsit elszámoltam magam. Nem vettem figyelembe azt, hogy a másodosztály és a túra már elment előttünk, és ők erősen tönkretették a pályákat, így az első három gyorsot nem úgy teljesítettük, ahogy valójában tudtuk volna, hiszen zárt gumikkal mentem ki a nyitott helyett.

Becsukott_szemmel_kell_menni_3

Milyenek voltak a pályák?
Nekem tetszettek! Tudom, hogy nagyon sokan félnek, tartanak tőle, hogy ezek autógyilkos szakaszok. Valójában én is így voltam ezzel régebben, féltem tőle, sajnáltam rajta az autót. Az utóbbi két évben viszont változtattam a hozzáállásomon, és túl tudom tenni magam azon, hogy azzal foglalkozzak, hogy óvjam-védjem az autót.
Úgymond becsukott szemmel kell menni! Most már nem vigyázok az autóra, így jobban tudok menni, gyorsabb vagyok, csak a verseny végén sokkal nagyobb a kár az autóban. A korábbi években mindig nagyon szép állapotban hoztam haza az autót a Veszprém Rallye-ról, de akkor csak a 20-25. helyen tudtam végezni, most becsukom a szemem, és megyek! Tavaly így a 9. helyen végeztem, idén pedig a 13. helyen. Sajnos ez erről szól, és akkor a többiek még mindig sokkal gyorsabban mentek... gondolom nekik még nagyobb a kár... Egy ilyen futamon azért kiderül, hogy egy-egy autó mennyire van jól összerakva, de szerintem nincs gond ezekkel a gyorsokkal, kell ilyennek is lennie!

Becsukott_szemmel_kell_menni_6


Hazai pályák következnek...
A Borsod Rally-n folytatjuk, de a pályákról egyelőre még nem tudok semmit. Szeretem az aszfaltos futamokat is. Ha új pályák lesznek, akkor mindenképp fog tetszeni, ha pedig a régiek lesznek, akkor nosztalgiázunk egyet!

Mit szólsz ahhoz, hogy újra lesz éjszakai futam?
thumb_Becsukott_szemmel_kell_menni_4Én is úgy hallottam, hogy lesz éjszakai futam is. Legutóbb nem sikerült ez jól, hiszen pont ott ment tönkre a motorunk, így mindössze egy gyorsaságit mentem sötétben. Úgy érzem, hogy nekem nem megy ez a sötétben autózás. Nem igazán tudok sötétben menni, ami persze annak is köszönhető valószínűleg, hogy nagyon kevés az ilyen jellegű tapasztalatom... és lehet a lámpasorom sem volt jól beállítva.

Mit hozhat a folytatás számotokra még?
A maradék két versenyt - a miskolcit és pécsit - mindenképpen, és szokás szerint a Wald4tel Rallye sem marad majd ki valószínűleg idén sem, hiszen már 4-5 éve járok ide ki rendszeresen. Nagyon tetszenek azok a pályák, jó menni idegen pályán, idegen környezetben. Minden évben meghívást is kapunk ide, nagyon barátságosan fogadnak, segítenek minket, amiben csak tudnak. Ami még nagyon tetszik benne, hogy dupla annyi kilométert megyünk, mint egy hazai futamon. Nagyon jó ez a futam tesztnek is. Itt hozom be azokat a (teszt)kilométereket, amiket év közben "elspórolok" a futamok előtt...

Becsukott_szemmel_kell_menni_5


Nem lenne jobb akkor év elejére kinézni egy ilyen jellegű versenyt, ha már tesztként fogjátok fel?

Igen-igen, jogos a kérdés... mert tényleg, mire kezdődik a hazai bajnokság és beérne a gyümölcse a waldvierteli tapasztalatnak, addigra el is felejtjük, hogy milyen volt. Most úgy tervezzük, hogy február-március magasságában nézünk majd valami cseh, vagy osztrák versenyt, hogy kicsit rákészüljünk majd a hazai bajnokság első futamára. 

Ezek szerint már Ti is a 2011-es évet tervezgetitek?
Valójában az még azért túlzás, hogy tervezzük. Az biztos, hogy szeretnénk indulni rajta, ha nem sikerül teljes évet menni, akkor át kell mérlegelni, és lehet csak az aszfaltos futamokon... de ezek inkább majd szeptember-októberi válaszok lehetnek...

Ez a hír most jelenik meg 3512. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
17. PRINCE Beer Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
2025.12.12-16.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k