KZ INVEST KUPA - 2024.jĂşnius 23. - DAKAR RING
Becsukott szemmel kell menni!
Trencsényi József
2010-08-10
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
699025751
Napi oldal:
104412
Jelenleg:
2859
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_Becsukott_szemmel_kell_menni_1Trencsényi Józseffel beszélgettem az idei évükről, a Veszprém Rallye-ról, és persze arról, hogy "becsukott szemmel" miért is lehet sokkal gyorsabban autózni egy ilyen murvás futamon…

Milyen volt eddig az idei évetek?
Egy motorproblémával kezdtük az évet, úgyhogy mondhatom, hogy nem indultunk valami szerencsésen, hiszen a kiesésünk miatt pontokat veszítettünk. Voltak tartalékaink, amikkel mégsem tudtunk élni, hiszen nem akartunk kockáztatni és elsődlegessé az vált, hogy beérjünk a célba.
Nagyon kevés szabadidőm van, így általában a versenyek előtt még tesztelésre sem tudok időt szakítani. Ennek köszönhetően a legtöbbször elég felkészületlenül érkezem meg egy-egy futamra, így talán ennek is köszönhető, hogy a versenyek során nem igazán merjük erőltetni a feszített tempókat. Nagyon sok teszt-kilométer hiányzik ahhoz, hogy én határon tudjak autózni, így ehhez képest teljesen elégedettek vagyunk az eddigi eredményeinkkel. Nem beszélve arról, hogy tudom, hogy az ellenfeleink napokat töltenek a felkészüléssel, teszteléssel, a beállítások próbálgatásával...  Én meg beülök az autóba a versenyen és néha azon gondolkodom, hogy hogyan van a sebességi fokozat benne, mivel az utcai autóm automata váltós... Úgy gondolom, hogy ha a versenyek előtt 2 napot rá tudnék szánni a felkészülésre, akkor lényegesen gyorsabb tudnék lenni. Ha tudok tesztelni, akkor már az első gyorson jól be tudok kezdeni, teszt nélkül viszont tényleg csak a második napra találok magamra.

Becsukott_szemmel_kell_menni_2


Hogyan értékeled a veszprémi teljesítményeteket?

Azt hiszem, az abszolút 13. helyen végeztünk, amivel teljes mértékben elégedett vagyok, hiszen az utolsó négy gyorsasági szakaszt úgy teljesítettük, hogy tudtuk, bármelyik pillanatban kieshetünk, mivel volt egy váltóproblémánk. Nem volt egyes fokozat, ami valójában csak annyiban hátráltatott, hogy rajtolni nem tudtam, majd végül az utolsó gyorsaságira ez azt is eredményezte, hogy a kuplung is tönkrement.
Végül kibírta az autó, tudtunk annyit spórolni vele, hogy ki is bírja, de haladjunk is, és így eljutottunk a célig, aminek - ezek alapján pláne - nagyon örülünk!

Defekt nélkül teljesítettétek viszont a versenyt...
Igen, sikerült defekt nélkül megúsznunk, bár a gumiválasztásunk nem volt túl szerencsés. 2-3 hellyel előrébb is tudtunk volna végezni, de az első körben rosszul választottam meg a gumiabroncsokat, kicsit elszámoltam magam. Nem vettem figyelembe azt, hogy a másodosztály és a túra már elment előttünk, és ők erősen tönkretették a pályákat, így az első három gyorsot nem úgy teljesítettük, ahogy valójában tudtuk volna, hiszen zárt gumikkal mentem ki a nyitott helyett.

Becsukott_szemmel_kell_menni_3

Milyenek voltak a pályák?
Nekem tetszettek! Tudom, hogy nagyon sokan félnek, tartanak tőle, hogy ezek autógyilkos szakaszok. Valójában én is így voltam ezzel régebben, féltem tőle, sajnáltam rajta az autót. Az utóbbi két évben viszont változtattam a hozzáállásomon, és túl tudom tenni magam azon, hogy azzal foglalkozzak, hogy óvjam-védjem az autót.
Úgymond becsukott szemmel kell menni! Most már nem vigyázok az autóra, így jobban tudok menni, gyorsabb vagyok, csak a verseny végén sokkal nagyobb a kár az autóban. A korábbi években mindig nagyon szép állapotban hoztam haza az autót a Veszprém Rallye-ról, de akkor csak a 20-25. helyen tudtam végezni, most becsukom a szemem, és megyek! Tavaly így a 9. helyen végeztem, idén pedig a 13. helyen. Sajnos ez erről szól, és akkor a többiek még mindig sokkal gyorsabban mentek... gondolom nekik még nagyobb a kár... Egy ilyen futamon azért kiderül, hogy egy-egy autó mennyire van jól összerakva, de szerintem nincs gond ezekkel a gyorsokkal, kell ilyennek is lennie!

Becsukott_szemmel_kell_menni_6


Hazai pályák következnek...
A Borsod Rally-n folytatjuk, de a pályákról egyelőre még nem tudok semmit. Szeretem az aszfaltos futamokat is. Ha új pályák lesznek, akkor mindenképp fog tetszeni, ha pedig a régiek lesznek, akkor nosztalgiázunk egyet!

Mit szólsz ahhoz, hogy újra lesz éjszakai futam?
thumb_Becsukott_szemmel_kell_menni_4Én is úgy hallottam, hogy lesz éjszakai futam is. Legutóbb nem sikerült ez jól, hiszen pont ott ment tönkre a motorunk, így mindössze egy gyorsaságit mentem sötétben. Úgy érzem, hogy nekem nem megy ez a sötétben autózás. Nem igazán tudok sötétben menni, ami persze annak is köszönhető valószínűleg, hogy nagyon kevés az ilyen jellegű tapasztalatom... és lehet a lámpasorom sem volt jól beállítva.

Mit hozhat a folytatás számotokra még?
A maradék két versenyt - a miskolcit és pécsit - mindenképpen, és szokás szerint a Wald4tel Rallye sem marad majd ki valószínűleg idén sem, hiszen már 4-5 éve járok ide ki rendszeresen. Nagyon tetszenek azok a pályák, jó menni idegen pályán, idegen környezetben. Minden évben meghívást is kapunk ide, nagyon barátságosan fogadnak, segítenek minket, amiben csak tudnak. Ami még nagyon tetszik benne, hogy dupla annyi kilométert megyünk, mint egy hazai futamon. Nagyon jó ez a futam tesztnek is. Itt hozom be azokat a (teszt)kilométereket, amiket év közben "elspórolok" a futamok előtt...

Becsukott_szemmel_kell_menni_5


Nem lenne jobb akkor év elejére kinézni egy ilyen jellegű versenyt, ha már tesztként fogjátok fel?

Igen-igen, jogos a kérdés... mert tényleg, mire kezdődik a hazai bajnokság és beérne a gyümölcse a waldvierteli tapasztalatnak, addigra el is felejtjük, hogy milyen volt. Most úgy tervezzük, hogy február-március magasságában nézünk majd valami cseh, vagy osztrák versenyt, hogy kicsit rákészüljünk majd a hazai bajnokság első futamára. 

Ezek szerint már Ti is a 2011-es évet tervezgetitek?
Valójában az még azért túlzás, hogy tervezzük. Az biztos, hogy szeretnénk indulni rajta, ha nem sikerül teljes évet menni, akkor át kell mérlegelni, és lehet csak az aszfaltos futamokon... de ezek inkább majd szeptember-októberi válaszok lehetnek...

Ez a hír most jelenik meg 3345. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
17. PRINCE Beer Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
10 11 12 13141516
17 18 19 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
2024.06.21-25.

részletes infóink

2024.06.23.

részletes infóink

2024.06.22-23.

részletes infóink

2024.06.22.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k