Beestek, de ez jót tett a tempójuknak
Nagy Matyiék vezetik a kategóriájukat két futam után
2018-05-24
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
788290137
Napi oldal:
11513
Jelenleg:
1389
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_2

Nagy Matyiék két futam után vezetik a kategóriájukat a fehér Mitsubishijükkel. Miskolc után, Szombathely előtt beszélgettünk a kecskeméti pilótával.

Matyi, nem melgepő módon Miskolcon prológgal kezdtetek. Szeretitek a salakpályát?
Próbáltuk löttyinteni, amennyire lehetett. Van aki szereti, van aki nem… én el vagyok vele. Minden évben ott megyünk…

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_1
 
Vigyáááz! Most másik irányba kellett menni, nem zavart meg?!
Most hogy mondod… Tényleg! :) Mindegy, hogy jobbra mész vagy balra, nem?
Hááát… tudnék róla mesélni… :)

Azt mondtad Eger után, hogy jót meccseltél ott (Szauer) Gergővel és most szeretnél kicsit odacsapni neki. Odacsaptál?
Nem! Megmondom őszintén, közelebb voltunk, mint Egerben, de kicsit szétestem a gumiktól. Pontosabban attól, hogy hol voltak gumik, hol nem… Volt olyan, hogy első körben nem volt ott a gumi, ahova felírtuk, a második körben próbáltam úgy fordulni, hogy nem lesz ott semmi, erre ott volt…

Ugye ezek normál autógumik voltak. Aki nem sajnálja az autóját, vagy például az R5-ös autók vígan átmennek rajta. A Mitsubishi is átmegy. A végén már mi is úgy mentünk, ha úgy volt a nyom, akkor átmentünk rajta mi is. De veszélyes volt.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_4

Aztán az egész napot megkoronázta az, hogy negyed Magyarországot átautóztuk etapon. Oké, hogy megbízhatósági verseny a rally, menni kell sokat. És talán külön a hosszú etapokat még megemésztettem volna, de a gumikkal együtt szétszedték a fejemet az első nap végére.
Mérges is vagyok magamra, nem kellene így beleállni ezekbe a dolgokba, jobban a versenyre kell koncentrálnunk a jövőben!

Másnap?
Nagyon szeretjük a másnapi gyorsaságikat. Mindet! A bükkszentlászlói felfutás is, a Mályinka pedig az egyik legkedveltebb gyorsasági szakaszunk. Bükkszenten talán 6 tized volt köztünk és Gergőék között. Aztán a következő gyors rajtjában szólt a sportbíró, hogy kiesett az ellenfelünk. Na, ez teljesen kizökkentett a ritmusunkból, annyira, hogy majdnem mi is bentragadtunk.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_3

Mi történt?
Beestünk! Egyfolytában az volt a fejemben, hogy lassan kell menni, nem szabad sietni. Annyira visszahűtöttem a gumikat, hogy a nyálkás résznél a vége előtt három-négy kanyarral nekimentünk volna egy szalagkorlátnak, de túlcsúsztunk rajta is és beestünk az árokba. Ész nélkül raktam egy rükvercet, ahelyett, hogy megvártam volna a nézőket, és beletolattam az árokba teljesen.

Kitoltak?
Először meg sem bírták mozdítani az autót. Összezártam a hajtást, egyes és a maradék szalagkorláton átmentem, leszakítottam a kipufogót, a lökhárítót, ilyesmit. Igazi balfácán módjára… Aztán a nézők tettek vissza az útra, amit ezúton is köszönünk nekik!


De beértetek a célba, nem?!
Bee! Visszacsúsztunk a kategória harmadik helyére, majdnem fél perc hátránnyal.
Úgyhogy az utolsó körben a saját tempónkat autózhattuk újra, volt miért küzdenünk. Küzdöttünk, de a végén két tizeddel maradtunk le az első helyről!
 
Két tizeddel?? Most komolyan?
Igen! De meg is érdemeljük! Sokkal jobban kellett volna koncentrálni az első nap is és másnap sem szabadott volna azt a buta hibát elkövetni. Szerencsére a pontokkal jól állunk, vezetjük a bajnokságot a kategóriánkban!

Jön a murva! Szeretjük? A sok túrás aszfaltos kilométer mellett milyen murvás előéleted van?
Mentünk mi sokat murván is! Ladakrosszban és még a régi, murvás túraversenyeken láttunk sok poros utat :) Mindig azt mondom, hogy jobban szeretem az aszfaltot, de aztán az elmúlt pár évben mindig jól jöttek ki a murvás versenyek. Reméljük, ez nem változik!

Hogy van, egy N-es autónál miket kell változtatni ahhoz, hogy murvára kész autó legyen?
Be kell borítani az alját, a speerek kell átállítani, a hajtáskomputer át van írva, mások a lengéscsillapítók és más a kartervédő is. A motorprogram marad ugyanaz.

beestek_de_ez_jot_tett_a_tempojuknak_5

A szombathelyi pályákat mennyire szeretitek?
Azok is jó pályák! Lendületes, jó kis szakaszok! De nekem mindegyik rali jó! Minden versenyen van jó gyorsasági, van kevésbé. Talán Szombathelyen mind jó. Igazából én örülök annak, hogy tudunk versenyezni, minden jó nekem, ha autóba ülhetek! És az, hogy ennyi pontunk van, az még jobban feldob! :) 
Ez a hír most jelenik meg 2042. alkalommal
címkék: Nagy Matyi
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22 23 24 25262728
29 30 01 02030405
060708 09 101112
131415 16171819
20 21 22 2324 2526

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k