Befejezetlen kassai futam
31.Kassa Rally
2005-06-10
interjúk • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
763485462
Napi oldal:
96312
Jelenleg:
890
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Az AGIP Országos Rallybajnokság 3.futama a szlovákiai Kassa melletti pályákon zajlott le. Több magyar páros is elvérzett, a teljesség igénye nélkül néhány riport azokkal, akiket a céldobogón nem láttunk átgördülni:

Bútor RobiHolczer DaniJanikaPintér Laci 
Rabócsi TibiTagai TomiTurán FriciVilági Péter


Bútor Robi - Skoda Octavia WRC
Úgy volt, hogy nem is tudtok elindulni…
Igen és jobb is lett volna, ha nem indulunk… Nem égettem volna magam…
Úgy döntöttük, hogy megpróbáljuk, hogy nehogy úgy járjunk, mint Turi Tomiék Miskolcon, hogy rossz döntést hoztak az idő előtti kiállással. Megpróbáltuk, nem sikerült.

El vagy keseredve…
Teljesen! Egerben is el voltam, Miskolcon az elején és a végén elkenődtem, ott a közepén egy kicsit jó volt, most pedig ismét az elejétől a végéig egy küzdelem volt az egész.

Egy tiszta gyorsot nem tudtatok menni, ugye?
A prológon az első kör után le kellett kapcsolni mindent. Felforrt a víz, az olaj, a kipufogó-hőmérsékletvisszajelző és minden villogott. Úgy döntöttem, hogy lekapcsolom a versenyelektronikát és utána jó is lett, ahogy nem kapta azt az irgalmatlan terhelést, rögtön visszaállt minden a megfelelő hőmérsékletre.

Azt gondoltuk végigmegyünk így, mivel a hibát nem tudtuk kijavítani. Végig akartunk így menni, de kettővel a vége előtt ez meghiúsult.

Az autó hozza a tavalyi formáját, nem sokat ment végig Romániában…
Ezek szerint igen. Pedig azt gondoltuk, hogy ezt majd tudjuk orvosolni, hiszen alapjaiban véve ez egy nagyon jó autó, full gyári 2003-as autó, amivel igazából nem lehetne ennyi probléma… Még nem egy olyan WRC, amiben számolatlanul vannak a kilométerek, aránylag friss jó autó lenne, ha tudna működni.

Szombathely?
Jelen pillanatban gondolkozunk, hogy mitévők legyünk, ugyan marha kevés időnk van.
Több verzió is felmerül, van benne már minden. Igazából nem tudom, hogy mi a jó megoldás… Ezt akartuk jól csinálni, emellett döntöttünk év elején, ezt kellene végigvinni, de nagyon el ment tőle a kedvünk, nem tudom.

Nehéz jó megoldást találni. Gondoltunk kategóriaváltásra is, csak az kicsit megfutamodásnak tűnhet, holott nem az, hiszen nem érzem, hogy úgy megy ez az egész ahogy mennie kellene. Mivel irgalmatlanul siker és eredményorientáltak vagyunk, a csapat az elmúlt négy évben megszokta a sikert, a "kényelmes" versenyzést és ez kicsit kedvtelenné tett minket. Lehet, hogy be kell ismernünk, hogy tévedtünk ezzel a WRCvel.

WRC-vel versenyezni és eredményesnek lenni csak úgy lehet, hogy full profi körülmények között csinálja az ember.

A full profi körülmények alatt a rengeteg pénzt értjük, ugye?
Jelen pillanatban mi nem tudtunk megfelelő pénzt összerakni. Tudtuk, hogy ennek lehetnek hátulütői, de hogy ennyi, arra senki nem volt felkészülve.

Ezért merült fel a kategóriaváltás is...

Tippelhetek?
Nem nehéz kitalálni.



Holczer Dani - Toyota Corolla WRC
Dani, mi történt?
Egy bal 3-as kanyarban leestünk az útról. Sok volt. Nagyon sok…

És ráadásul értelmetlenül, tudod más küzdelemben elesni, és más önmagaddal küzdve hibázni. Mondhatnám, hogy ezért vagy azért történt, hivatkozhatnék a gumikra, gyárthatnék szebbnél szebb ideológiákat… De egyszerűen csak annyi, hogy hibáztam.

Ami még ki kívánkozik belőlem az az, hogy nem értem azokat a szurkolókat, - és itt semmiképp sem szeretnék általánosítani – akik fejében ilyenkor egyetlen egy dolog jár, nevezetesen valamit letörni, megszerezni, ellopni és hazavinni a versenyautóról.

Megpróbáltak relikviákat gyűjteni?
Még ki sem kászálódtunk, magunkhoz sem tértünk, és máris erre kellett figyelni, elszomorító…
Aztán szembesülnöm kellett még fotósaink hozzá állásával, akik percről percre többen lettek, hátha folyik a vér! Nem folyt, legalábbis nem onnan folyt, ahol le tudták volna fényképezni.

A hogyan továbbról kérlek ne kérdezz, mert még nem tudom. Nagyon sok támadás ért a WRC miatt az elmúlt időben, és most még ez is…

Egy biztos, senkinek sem tartozom magyarázattal, kizárólag magammal kell tisztába kerüljek.

Engedd meg, hogy ez úton köszönjem meg Táborszki Attilának, - aki mellesleg tényleg vérbeli és profi navigátor -, hogy segítségemre volt mindenben, mert azt hiszem sokat tanulhattam tőle. Mindemellett köszönöm a rengeteg érdeklődő telefont, mert nagyon sokan hívtak, hogy mi van velünk



Ifj.Tóth János - Peugeot 206 WRC
Janika! Mondd el, kérlek, mi történt?
Sok volt.. Beestünk.
Most mondhatnék bármi mást, színezhetném, hazudhatnék, de ez a lényeg.
Próbáljuk elfelejteni. Szombathelyre összpontosítunk



Pintér László - Mitsubishi Lancer Evo VI. Gr.A8
Nem fejeztétek be a versenyt... Hol maradt abba?
A hatodik gyorsaságin egy bal2 vége bal3-as kombinációba nem túl nagy tempóval érkeztünk de olyan mértékű volt a murvafelhordás, hogy gyakorlatilag kihúzták a szőnyeget az autó alól.
Lecsúsztunk a jobb oldali árokba és olyan szerencsétlenül ütöttük meg az autót, hogy kormányösszekötőnk eltört és nem tudtuk folytatni tovább a versenyt.

Nagy kár nincs az autóban?
Apróságok, sárvédő, index, kormányösszekötő és a lengőkar ami megsínylette.

Addig milyen volt?
Volt még benne bőven.
Arra törekedtünk, hogy célbaérjünk. Abszolút 18-20. időket autóztunk, ami nem lett volna rossz a végére.
Szombathelyen megpróbáljuk befejezni.



Ifj.Rabócsi Tibor - Mitsubishi Lancer Evo VI. Gr.N4

Már ott álltatok péntek este, ahol régóta szeretnétek...
Az első nap végén vezettük az N csoportot. Ugyan még soha nem mentem éjszaka, de még ott is sikerült növelnünk az előnyünket. Minden rendben volt, az autó szenzációsan működött, jó formában voltunk.

A második nap első gyorsaságiján történt a baleset.
Egy nagyon hülye szituáció volt, egy ártalmatlan helyzetben szinte kivédhetetlen esemény történt, mikor is kavicsos részre futottunk rá és idő sem volt korrekcióra.
Még egyszer ugyanúgy elkövetnénk, úgy gondolom. Verseny baleset volt, nem tudtuk kivédeni a helyzetet.

Nagyon sajnálom! Elsősorban azért, mert 15 másodperccel vezettünk, csak be kellett volna osztanunk. Sajnos ez nem sikerült. Remélem szombathelyen tudjuk  ott folytatni, ahol az első nap végén abbahagytuk.

Ez az első komolyabb esésem, sokat kell dolgozni a csapatnak, hogy tökéletes legyen újra az autó. Sajnálom, hogy emiatt nem tudnak Szilágyi Janiék indulni az első horvát futamon, hisz az autó nem rajtkész még.



Tagai Tomi - Skoda Octavia WRC

Jól mentetek, gyorsan is…
Mértük a sebességeket pont azon a gyorson és Ti mentetek a leggyorsabban a mérőberendezésnél. Lehet, hogy kicsit túl gyorsan is?
A másodszorra majdnem elestünk a mérőnél is. Megpördültünk, még az esés előtt.
Ott már nem is volt tét a második hely, hiszen az már akkor elúszott.
Nem tudom mi volt, nem volt indokolt, valamiért megúszott, pedig nem mentünk ott túl gyorsan. Valami nem stimmelt, onnantól kezdve olyan volt, mintha csúszna a kuplung, de nem akarok magyarázkodni, nem akarom erre fogni.

Próbáltam állítani a difiket, tekergettem és kiestem a ritmusból, tudod.
És jött a bal kanyar és estünk egy jó nagyot.

Sok volt?
Lehet, hogy sok volt, lehet, hogy csak azért mert valami nem volt jó.
Nagyon elúszott, úgy, ahogy én nem számítottam rá. Mivel nem tudtam rendesen rákoncentrálni, mert minden másra figyeltem, ezért nem tudom Neked azt mondani egyértelműen, hogy más volt a probléma, lehet, hogy tényleg csak sok volt.

Az első hírek arról szóltak, hogy semmi bajotok, aztán jöttek ijesztőbbek is, hogy azért lett etap, mert orvos kellett Hozzátok.
Nincs semmi gond, legalábbis remélem.

A gerinced hogy van?
Ott, ahol felvágták és műtötték, ott egy picit fáj, de nem sugároz ki sehova és nincs semmi további menete, úgy tűnik megúszta, de ez pár nap múlva kiderül, heteken belül.

Van egy vörös folt a nyakamon, csak véraláfutás. Fájt néhány napig a nyakam, de az csak izomhúzódás, fáj egy kicsit a fejem, de semmi komoly.

Robi?
Szerencsére neki sincs semmi baja. Kicsit beszorult a cső és a tető közé az ujja, féltem, hogy azzal gond lesz, de csak lila lett. Elrepült a szemüvege, ez a legnagyobb kár.

Mesélték, hogy utána szabályosan védeni kellett az autót a nézőktől, hogy ne hordják szét…
Hát igen, voltak ott elég sokan…
Volt aki a sisakomat akarta elvinni… :)

Ez nagy esés volt, ugye?
Igen. Ekkorát még nem estünk és mostanában nem is nagyon szeretnék…

Az autó nem szép, van rajta mit dolgozni…
Lehet belőle újat faragni, vagy elő kell venni a másik bódét?
Még nem tudom.
Abból a szempontból szerencsés, hogy futómű, motor, váltó, difi, kardán nem sérült.
A bódécsere szinte részletkérdés.

Doppelreiter nem telefonált még?
Még nem, de Rolfnak már küldött képeket az autóról… :)
Valahogy majd megoldjuk. Nem tudom, hogy akar e indulni a jövő heti futamon, ha igen, valahogy azt is megoldjuk. A következő versenyre mindenképp kész lesz ez az autó is.

A határon autóztál?
Nem mondom, hogy sok volt még benne, de jóízűen, nem lefeszülve autóztunk. Jól éreztük magunkat. Kiadták folyamatosan a dolgok. Kivéve azt a kanyart…

Ahhoz képest… Sok kanyar volt.
Hát igen… Így kell nézni a dolgokat.
Majd Szombathelyen!



Turán Frici - Mitsubishi Lancer Evo VI Gr.A8

Az első nap is volt gondotok...
Az első körben kétszer is csak 3 hengerrel tudtunk elrajtolni, mind a kétszer legalább 800 métert tettünk meg háromhengerrel. Mint később kiderült, ez egy gyertyahiba volt.

Aztán jött az éjszakai kör, ami nagyon tetszett. Hamar ledolgoztuk a hátrányunkat és már csak 1 másodperccel volt előttünk Krisztián, mikor az utolsó 8 kilométeres gyorsasági első kilométerénél kaptunk egy jobb első defektet, ez elkeserített, de végülis nem kaptunk olyan sokat.

A másnapi első gyorson nem éreztem száz százalékosnak a saját teljesítményemet, kaptunk is néhány másodpercet és nagyon készültünk a második gyorsra. A rajt utáni első komolyabb féktávnál eltört a váltóban a kapcsolótengelyünk… Ez egy 12e forintos alkatrész és kb. 3 perc alatt ki lehet cserélni.

Sajnos ezek után nem találtam a sebességi fokozatokat… aztán valahogy be tudtam rakni negyedikbe, azzal egy kicsit még eldöcögtünk, de sajnos félre kellett állnunk, mert utána már egyáltalán nem volt sebességi fokozat, amiben tudott volna menni az autó…
Borzasztóan el vagyok keseredve. Nem tudom, hogy van e még esélyünk a bajnokságban, bár még bármi is történhet. Nagyon készültünk mi is, a csapat is és ez egy kicsit kudarcélmény volt. Amikor nem volt gondunk, akkor Krisztiánt is meg tudtuk verni…
Kicsit már igazságtalannak érzem ami történünk velünk és ki tudunk lábalni ebből a sok rosszból ami idén történik velünk.



Világi Péter - Suzuki Ignis N2
Mi történt?
Igazából nem tudom.
Ott kezdődött, hogy a 10.gyorson elkezdett kifogyni a benzin az autóból. Jobb4ekben, bal4ekben kigyorsításoknál levegőt szívott a pumpa benzin helyett és ettől kicsit ideges lettem. Nem mintha nagy versenyben lettünk volna bárkivel, nem is ez volt a cél, de már kezdett egyre jobban menni.

A fák között autóztunk, egy Jobb2es kanyart  túl nagy tempóval kezdtük el, későn is vettem észre, hogy ekkora törés van benne, elfordítottam, mert szembe szakadék volt, picit leúszott a hátsókerék, ez rögtön keresztbefordított. Lehet, hogy kellett volna valami ügyeset reagálnom, de azonnal átdobott minket a szembe lévő árokba. Ebből nem is lett volna baj, csak valamiben megakadt és felborult.

Nagy baja nem lett, ahogy a szervizparkban láttam.
Semmi különös, bádogmunka.
Ha ez egy magyar verseny, ahol százezrek vannak kint a pályán akkor biztos visszaborítanak.
El voltam keseredve a saját bénaságom miatt, hogy elestünk, de az is dühített, hogy csak két szlovák tinédzserkorú rendező volt ott, akikre ráhúztak egy-egy mellényt, hogy kilegyen a rendezői létszám, azt se tudták mit kell csinálni.

Következő verseny?
Nézőként biztosan. Szeretnék még menni, nagyon éveztem. Úgy érzem a vége felé már kicsit jobban is mentünk. Nagyon nagy élmény volt a verseny maga

a képekért köszönet Nektek, Olvasóknak!

Ez a hír most jelenik meg 8116. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k