Beindult a motor,
és pörgött, mindjárt valahol a piros mező közelében a fordulatszámmérő mutatója. Mit nekünk melegítés, hidegüzem? Mi az? Minek? Megy ez hidegen is...
START Autó Eger Rally, az első verseny, de ez nem érződik, mintha múlt héten lett volna az előző verseny, még benned él a zempléni utolsó gyors, az érkezés az utolsó szervizbe, a gratulációk, a taps, az öröm, a bánat, mindaz, amit ott Tokajban éreztél...
Öt hónap rally nélkül, a többségnek ez 5 hónapot jelent, ahol csak álmodozik a padlógázról és most hirtelen vége a tespedésnek, jöhetnek a boldog percek, a lovak kicsapva a mezőre, "ízirájder" kollégák.
Szabadság, á dehogy, meló van, nem is akármilyen, gyomor összeugrik, még 3 perc a rajtig, gépsárkány vibrál, hörög, tüzet okád. Kesztyű fel, szolid "lilaköd" szépen jön lefelé, utolsó "cseking" a műszerekre, az átbeszélőn saját szívdobogásodat hallod, valami sárgamellényes fazon rámutat a rajtgépre, aztán valaki a füledre mondja, hogy rajt, meg 100 egyenes jobb három, húzod magadra a kormányt, fújtatsz mint egy gőzmozdony, nyomod a gázpedált….és a motor pörög olyan nyolc hónapig egyfolytában.
Néha nem hallod? Ez csak illúzió, az agyad védekező mechanizmusa, hiszen mást is kell csinálnod, családod van, munkád, barátaid.
A motor pörög, mélyen benned örökké,
egészen a kockás zászlóig,
aztán már csak egy másik dimenzióban
- ég veletek nagy királyok -.
Egy Magyar rally versenyző kb. 100 alkalommal éli át évente ezt az orgazmus közeli állapotot, ahol minden körülmény a racionális gondolkodás ellen esküszik össze. És mégis, valahol ott a bukósisak alatt, abban a zselés-kocsonyás anyagban van valahol egy rejtett zúg, ahol a rögzítőfék hiperérzékeny kapcsolóját a belső órád időzítője egy kívülről érkező fényimpulzus hatására századmásodperces pontossággal vezérli.
Kavarognak az érzések…olvastam tavaly, hogy versenyeket lehet elveszteni a túl óvatos rajtolással, én meg nyerni akarok, de ha beleugrok, akkor egy tízest könyörtelenül bevésnek nekem, azok ott az értékelésben, akiknek csak egy rajtszám vagyok…..10 másodperc, nagyon sok csak nyugi, figyeld a belső ketyegőt, meg a fotocellát, mennyire is van a rajtvonaltól?
A J-Group Fotoprint Kft. jóvoltából a rajtidők a rendelkezésünkre álltak és két listából is végigböngészhetitek, kinek hogyan sikerült elhagynia a rajthelyet...
Teljes mezőny rajtideje
(.PDF, 3 oldal, 75KBytes)
A célbaért legjobbak
(.PDF, 2 oldal, 64KBytes)
Ha megnézzük a táblázatokat, láthatjuk, hogy például ismét fontos helyezést döntött el a rajtkészség, mégpedig az Ignis kupa második helyéért folyó kétnapos komoly harcot.
Szabó Bence és Gyarmati Ariel, a két fiatal versenyző két napon keresztül 1-2 másodperces különbséggel váltogatták egymást a második helyen. Végül, a végig nagyon jól rajtoló Gyarmati Ariel vitte el a második helyért járó jutalmat, mindössze 1,8 másodperces előnnyel Szabó Bence előtt. Egyértelmű, hogy 2. helyét a szenzációs rajtjainak köszönheti, pedig Szabó Bence is a legjobb rajtolók közé tartozik.
A verseny legjobb rajtolója címet a 11-es rajtszámú Botka Dávid-Gabura Krisztián duó mondhatja magáénak, bár megnézve a tavalyi adatokat, ez nem meglepő.
Ami igazán érdekes, az a tavalyi évhez képest jelentősen javuló rajtkészség!
A 64 célba érkező közül 39 (!!!) versenyző 1 mp, alatti átlagos rajtidőt produkált, 2005 Mecsek Rally esetében ez mindössze 22 versenyzőnek sikerült, tehát általános és jelentős javulásról beszélhetünk.
A rajtidők csökkenése, mégsem vezetett korai rajtok sokaságához, mindössze egy versenyzőnek volt korai rajtja (Bútor Róbert), viszont nagyon sok volt a 0,1 mp alatti rajtidő, ami valljuk be kicsit rizikós!