LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Bejött az osztrák murva
Elek István jövőre több futamra is visszamenne
2011-11-03
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
770325288
Napi oldal:
103968
Jelenleg:
887
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Elek István itthon is igen hírhedt versenyző a murvás pályákon (is), de az idei évben szerencsére az osztrákok pályáit is ki tudta próbálni. Bár a célig sajnos nem értek el,  mégis elégedetten tértek haza a hétvégi Waldviertel Rallye-ról.

bejott_az_osztrak_murva_1

Waldviertel Rallye-n jártatok, milyen volt?
Ott kezdődött nekünk megint, hogy szokás szerint az utolsó pillanatban érkeztünk meg, így mi egynaposra vettük a pályabejárásokat. A tavalyi évben a murvás pályákon nem igazán tudtunk versenyezni, mert már az első gyorsaságin balesetet szenvedtünk, így most azokra a pályákra nem volt semmilyen korábbi tapasztalatunk, bár túl sok hasznot nem is igazán hajthattunk volna belőle, mert teljesen új pályák voltak, vagy adott esetben másik irányban folyt rajtuk a verseny. Jól felírtuk, jó itinert készítettünk szerintem.

Ezúttal nem a megszokott autóval álltatok oda a rajtba?
Igen, a verseny egyik érdekessége volt számunkra, hogy nem azzal indultunk, amivel az idei évi bajnokságban, hanem pontosan azzal az autóval, amivel tavaly a baleset ért minket. Erre az egy futamra visszakaptuk Borsi Gergőtől, és egészen jól muzsikált.

bejott_az_osztrak_murva_2


Hogyan sikerült a verseny?
Minden jó volt, minden rendben, ráadásul erre az autóra megvoltak már a beállítások, így pontosan tudtuk, hogy mit-hová állítsunk, de az első körben valahogy mégis nagyon gyengén vezettem. Az első nap második körére kicsit belegyorsítottunk, és amikor a nap végén a sötétben mindenkinek romlott az ideje, akkor mi javítottunk. Ez egy kis plusz lendületet adott számunkra, és az első nap végén a negyedik helyen fordultunk. A második napot beforgással kezdtük, túl nagy volt a lendület az elején, de aztán sikerült összekapnunk magunkat. A beforgás ellenére sem mentünk egyébként rossz időt, hiszen a 6-7. időt futottuk még így is. A nap folyamán egyébként 3-4. időket autóztunk végig. Jól látszott, hogy mi nagyjából a harmadik alkalomra tudtuk igazán jól belőni a pályákat, mert amikor újra a „beforgásos” gyorsra érkeztünk, akkor ott egy abszolút második időt mentünk úgy, hogy 6 tizedet kaptunk Harrach-tól (az elsőtől), pedig az autónk rakoncátlankodott egy kicsit, bele-belefulladt a visszafordítókba. Mondta is Ramón, hogy „na, ez nem lesz valami jó idő”, de amikor kijöttünk akkor láttuk, hogy mégis kiváló idő lett. Ezután jött az utolsó előtti - 28 km-es - hosszú gyors második menete, ahol utolért minket a végzet és a váltó sajnos megadta magát. A gyors közben elkezdett „sírni” a váltó, utána a gyors közepénél pedig valami összeakadt benne, úgyhogy nem tudtunk tovább menni, pedig addig nagyon jó tempót diktáltunk! Meg voltunk elégedve magunkkal... egyedül én nem voltam saját magammal...

bejott_az_osztrak_murva_3

Miért?
Az első napi gyenge kezdés miatt. Nagyon bátortalanul mentem, nem úgy, ahogy az tőlem a murván elvárható lenne. Visszafogott voltam, ami talán annak köszönhető, hogy ott volt még a fejemben ez a tavalyi baleset. Az első gyorson még nem is volt annyira gond, ott egész jól elkezdtük, de a következőn, mikor megláttuk Duduékat fejtetővel benn a fák között, akkor megfordult a fejemben, hogy nem kellene úgy befejeznünk ezt a versenyt, mint a tavalyit, jobb lenne inkább a biztonságra törekedni, aztán legfeljebb beleerősíteni később.

bejott_az_osztrak_murva_8

Milyen volt a verseny a szervezés oldaláról nézve?
Mondhatnám azt, hogy szokás szerint tökéletes volt minden! Percre pontosan zajlottak az események, a pályák kiváló minőségűek voltak és rengeteg néző volt. Aki kinn járt, az nem bánta meg, mert könnyedén nagyon-nagyon sok gyorsaságit meg tudott nézni!

bejott_az_osztrak_murva_4

Elégedetten tértetek haza?
Mondjuk így, igen! :-) Gumikból nem tudtunk úgy felkészülni, ahogyan szerettünk volna, mert egy kis nehézségünk akadt a beszerzés során. Volt olyan is, hogy el is gumiztam magamat, pont a hosszú gyorsaságira, és azért is bántott még ez a műszaki gond - ami miatt kiálltunk - mert pont ekkorra váltottunk gumit, és összehasonlíthatatlanul jobb tempóban mentünk. Ramón is megjegyezte, hogy az előző menetek során könnyedén tudta mondani az információkat, akkor ott pedig alig győzte diktálni az itinert, mert annyival durvább volt a tempónk, ami nagyrészt a jó gumiválasztásnak volt köszönhető.

bejott_az_osztrak_murva_5

Ezek után, hogyan tovább?
Húúú, most nagyon sok minden van! :-) Idén én már nem versenyzek... ha versenyzek is, akkor csak úgy - mint ahogyan azt idén egyszer-kétszer már megtettem - navigálni fogok. Mikulás Rallye-n esetleg beülök még a jobb1-be, de már a jövő évre készülünk! Nagyon sok minden forog a fejünkben, nagyon sok lehetőség van előttünk... Biztos, hogy a magyar bajnokságra fogunk készülni, de hogy mellette még mit választunk, azt még nem tudjuk. Több lehetőség is van, és nagy valószínűség szerint nem csak a magyar bajnokságban fogunk versenyezni.

Autó, megvan már jövőre?
Hááát... van sok elképzelésünk és lehet, hogy nem is egyféle autóval fogunk menni. Lehet egyik helyen ilyennel, másik helyen mással. Két lehetőség van: EVO IX-essel megyünk (R4-essel), és itt Öcsiékére gondolunk, mert ők nagyon korrektek voltak, nagyon jó autót tettek alánk. Ők is próbálnak a jövő évre még jobban, maximálisan felkészülni, mi pedig abban látjuk az előrelépés lehetőségét, hogy több tesztkilométert megyünk. A másik lehetőség akár egy S2000-es is lehet, de az R4-es Evo IX-es az a minimum!

Végezetül?
Visszatérve a Waldviertel Rallye-ra, én ezt a futamot már nagyon-nagyon vártam egész évben! Nagyon sajnáltam tavaly, hogy pont a murvákon nem tudtam menni, és most nagyon boldog voltam, hogy szinte végig murvás verseny volt! Már most várom a jövő évi Waldviertel Rallye-t! És ahogyan ment ez a verseny, én azt mondtam, hogy legszívesebben a jövő évben a teljes osztrák bajnoki futamon rajthoz állnék! Már most azt mondhatom, hogyha nem is az összesen, de 99 %, hogy a 2012-es évi osztrák bajnokság murvás futamain ott leszünk!

a csapat támogatói:


bejott_az_osztrak_murva_6



bejott_az_osztrak_murva_7

 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8




a_veget_meg_megnyomjuk_9




a_veget_meg_megnyomjuk_10

Ez a hír most jelenik meg 2720. alkalommal
Share |
2011.10.28-29.
külföldi verseny
Rallye Waldviertel 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k