Végső Összecsapás - 2021.szeptember 25. Tököl KEVIÉP Rallycross Fesztivál - 2021.szeptember 25-26. RabócsiRing
Bejött az osztrák murva
Elek István jövőre több futamra is visszamenne
2011-11-03
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
577646366
Napi oldal:
38268
Jelenleg:
634
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a 7. futam után
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
566
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
489
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
414
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
405
5. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
357
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
346
7. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
337
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
318
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
316
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 9. futam,
az Acropolis Rally után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
180
2. Elfyn Evans Toyota Yaris WRC
136
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
130
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
129
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
106
6. T. Katsuma Toyota Yaris WRC
66
7. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
44
9. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
43
teljes táblázat
European Rally Championship
az 5. futam,
az 55.Azores Rally után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
136
2. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
102
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
95
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
67
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
67
6. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
7. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
39
8. G. Basso
SKODA Fabia R5 Evo
39
9. Jan Kopecky
SKODA Fabia R5 Evo
39
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 5.futam, Riga után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
130
2. Kevin Hansen
Peugeot 208
113
3. J.Kristoffersson
Audi S1
110
4. N. Grönholm
Hyundai i20
107
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
88
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
79
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
64
7. Enzo Ide
Audi S1
57
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
43
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
164
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
155
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
134
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
131
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
7. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
65
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
55
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat

Elek István itthon is igen hírhedt versenyző a murvás pályákon (is), de az idei évben szerencsére az osztrákok pályáit is ki tudta próbálni. Bár a célig sajnos nem értek el,  mégis elégedetten tértek haza a hétvégi Waldviertel Rallye-ról.

bejott_az_osztrak_murva_1

Waldviertel Rallye-n jártatok, milyen volt?
Ott kezdődött nekünk megint, hogy szokás szerint az utolsó pillanatban érkeztünk meg, így mi egynaposra vettük a pályabejárásokat. A tavalyi évben a murvás pályákon nem igazán tudtunk versenyezni, mert már az első gyorsaságin balesetet szenvedtünk, így most azokra a pályákra nem volt semmilyen korábbi tapasztalatunk, bár túl sok hasznot nem is igazán hajthattunk volna belőle, mert teljesen új pályák voltak, vagy adott esetben másik irányban folyt rajtuk a verseny. Jól felírtuk, jó itinert készítettünk szerintem.

Ezúttal nem a megszokott autóval álltatok oda a rajtba?
Igen, a verseny egyik érdekessége volt számunkra, hogy nem azzal indultunk, amivel az idei évi bajnokságban, hanem pontosan azzal az autóval, amivel tavaly a baleset ért minket. Erre az egy futamra visszakaptuk Borsi Gergőtől, és egészen jól muzsikált.

bejott_az_osztrak_murva_2


Hogyan sikerült a verseny?
Minden jó volt, minden rendben, ráadásul erre az autóra megvoltak már a beállítások, így pontosan tudtuk, hogy mit-hová állítsunk, de az első körben valahogy mégis nagyon gyengén vezettem. Az első nap második körére kicsit belegyorsítottunk, és amikor a nap végén a sötétben mindenkinek romlott az ideje, akkor mi javítottunk. Ez egy kis plusz lendületet adott számunkra, és az első nap végén a negyedik helyen fordultunk. A második napot beforgással kezdtük, túl nagy volt a lendület az elején, de aztán sikerült összekapnunk magunkat. A beforgás ellenére sem mentünk egyébként rossz időt, hiszen a 6-7. időt futottuk még így is. A nap folyamán egyébként 3-4. időket autóztunk végig. Jól látszott, hogy mi nagyjából a harmadik alkalomra tudtuk igazán jól belőni a pályákat, mert amikor újra a „beforgásos” gyorsra érkeztünk, akkor ott egy abszolút második időt mentünk úgy, hogy 6 tizedet kaptunk Harrach-tól (az elsőtől), pedig az autónk rakoncátlankodott egy kicsit, bele-belefulladt a visszafordítókba. Mondta is Ramón, hogy „na, ez nem lesz valami jó idő”, de amikor kijöttünk akkor láttuk, hogy mégis kiváló idő lett. Ezután jött az utolsó előtti - 28 km-es - hosszú gyors második menete, ahol utolért minket a végzet és a váltó sajnos megadta magát. A gyors közben elkezdett „sírni” a váltó, utána a gyors közepénél pedig valami összeakadt benne, úgyhogy nem tudtunk tovább menni, pedig addig nagyon jó tempót diktáltunk! Meg voltunk elégedve magunkkal... egyedül én nem voltam saját magammal...

bejott_az_osztrak_murva_3

Miért?
Az első napi gyenge kezdés miatt. Nagyon bátortalanul mentem, nem úgy, ahogy az tőlem a murván elvárható lenne. Visszafogott voltam, ami talán annak köszönhető, hogy ott volt még a fejemben ez a tavalyi baleset. Az első gyorson még nem is volt annyira gond, ott egész jól elkezdtük, de a következőn, mikor megláttuk Duduékat fejtetővel benn a fák között, akkor megfordult a fejemben, hogy nem kellene úgy befejeznünk ezt a versenyt, mint a tavalyit, jobb lenne inkább a biztonságra törekedni, aztán legfeljebb beleerősíteni később.

bejott_az_osztrak_murva_8

Milyen volt a verseny a szervezés oldaláról nézve?
Mondhatnám azt, hogy szokás szerint tökéletes volt minden! Percre pontosan zajlottak az események, a pályák kiváló minőségűek voltak és rengeteg néző volt. Aki kinn járt, az nem bánta meg, mert könnyedén nagyon-nagyon sok gyorsaságit meg tudott nézni!

bejott_az_osztrak_murva_4

Elégedetten tértetek haza?
Mondjuk így, igen! :-) Gumikból nem tudtunk úgy felkészülni, ahogyan szerettünk volna, mert egy kis nehézségünk akadt a beszerzés során. Volt olyan is, hogy el is gumiztam magamat, pont a hosszú gyorsaságira, és azért is bántott még ez a műszaki gond - ami miatt kiálltunk - mert pont ekkorra váltottunk gumit, és összehasonlíthatatlanul jobb tempóban mentünk. Ramón is megjegyezte, hogy az előző menetek során könnyedén tudta mondani az információkat, akkor ott pedig alig győzte diktálni az itinert, mert annyival durvább volt a tempónk, ami nagyrészt a jó gumiválasztásnak volt köszönhető.

bejott_az_osztrak_murva_5

Ezek után, hogyan tovább?
Húúú, most nagyon sok minden van! :-) Idén én már nem versenyzek... ha versenyzek is, akkor csak úgy - mint ahogyan azt idén egyszer-kétszer már megtettem - navigálni fogok. Mikulás Rallye-n esetleg beülök még a jobb1-be, de már a jövő évre készülünk! Nagyon sok minden forog a fejünkben, nagyon sok lehetőség van előttünk... Biztos, hogy a magyar bajnokságra fogunk készülni, de hogy mellette még mit választunk, azt még nem tudjuk. Több lehetőség is van, és nagy valószínűség szerint nem csak a magyar bajnokságban fogunk versenyezni.

Autó, megvan már jövőre?
Hááát... van sok elképzelésünk és lehet, hogy nem is egyféle autóval fogunk menni. Lehet egyik helyen ilyennel, másik helyen mással. Két lehetőség van: EVO IX-essel megyünk (R4-essel), és itt Öcsiékére gondolunk, mert ők nagyon korrektek voltak, nagyon jó autót tettek alánk. Ők is próbálnak a jövő évre még jobban, maximálisan felkészülni, mi pedig abban látjuk az előrelépés lehetőségét, hogy több tesztkilométert megyünk. A másik lehetőség akár egy S2000-es is lehet, de az R4-es Evo IX-es az a minimum!

Végezetül?
Visszatérve a Waldviertel Rallye-ra, én ezt a futamot már nagyon-nagyon vártam egész évben! Nagyon sajnáltam tavaly, hogy pont a murvákon nem tudtam menni, és most nagyon boldog voltam, hogy szinte végig murvás verseny volt! Már most várom a jövő évi Waldviertel Rallye-t! És ahogyan ment ez a verseny, én azt mondtam, hogy legszívesebben a jövő évben a teljes osztrák bajnoki futamon rajthoz állnék! Már most azt mondhatom, hogyha nem is az összesen, de 99 %, hogy a 2012-es évi osztrák bajnokság murvás futamain ott leszünk!

a csapat támogatói:


bejott_az_osztrak_murva_6



bejott_az_osztrak_murva_7

 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8




a_veget_meg_megnyomjuk_9




a_veget_meg_megnyomjuk_10

Ez a hír most jelenik meg 2252. alkalommal
Share |
2011.10.28-29.
külföldi verseny
Rallye Waldviertel 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16171819
20 21 22 23 242526
272829 30 010203
04 05 06 07080910
11 12 13 14 15 1617
2021.09.24-27.

részletes infóink

2021.09.25.

részletes infóink

2021.09.25-26.

részletes infóink

2021.09.28.

részletes infóink

2021.10.03.

részletes infóink

2021.10.07-10.

részletes infóink

2021.10.09-10.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.10.

részletes infóink

2021.10.16-17.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k