LCH Tavaszi LADA találkozó
Bejött az osztrák murva
Elek István jövőre több futamra is visszamenne
2011-11-03
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684801191
Napi oldal:
33157
Jelenleg:
1729
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Elek István itthon is igen hírhedt versenyző a murvás pályákon (is), de az idei évben szerencsére az osztrákok pályáit is ki tudta próbálni. Bár a célig sajnos nem értek el,  mégis elégedetten tértek haza a hétvégi Waldviertel Rallye-ról.

bejott_az_osztrak_murva_1

Waldviertel Rallye-n jártatok, milyen volt?
Ott kezdődött nekünk megint, hogy szokás szerint az utolsó pillanatban érkeztünk meg, így mi egynaposra vettük a pályabejárásokat. A tavalyi évben a murvás pályákon nem igazán tudtunk versenyezni, mert már az első gyorsaságin balesetet szenvedtünk, így most azokra a pályákra nem volt semmilyen korábbi tapasztalatunk, bár túl sok hasznot nem is igazán hajthattunk volna belőle, mert teljesen új pályák voltak, vagy adott esetben másik irányban folyt rajtuk a verseny. Jól felírtuk, jó itinert készítettünk szerintem.

Ezúttal nem a megszokott autóval álltatok oda a rajtba?
Igen, a verseny egyik érdekessége volt számunkra, hogy nem azzal indultunk, amivel az idei évi bajnokságban, hanem pontosan azzal az autóval, amivel tavaly a baleset ért minket. Erre az egy futamra visszakaptuk Borsi Gergőtől, és egészen jól muzsikált.

bejott_az_osztrak_murva_2


Hogyan sikerült a verseny?
Minden jó volt, minden rendben, ráadásul erre az autóra megvoltak már a beállítások, így pontosan tudtuk, hogy mit-hová állítsunk, de az első körben valahogy mégis nagyon gyengén vezettem. Az első nap második körére kicsit belegyorsítottunk, és amikor a nap végén a sötétben mindenkinek romlott az ideje, akkor mi javítottunk. Ez egy kis plusz lendületet adott számunkra, és az első nap végén a negyedik helyen fordultunk. A második napot beforgással kezdtük, túl nagy volt a lendület az elején, de aztán sikerült összekapnunk magunkat. A beforgás ellenére sem mentünk egyébként rossz időt, hiszen a 6-7. időt futottuk még így is. A nap folyamán egyébként 3-4. időket autóztunk végig. Jól látszott, hogy mi nagyjából a harmadik alkalomra tudtuk igazán jól belőni a pályákat, mert amikor újra a „beforgásos” gyorsra érkeztünk, akkor ott egy abszolút második időt mentünk úgy, hogy 6 tizedet kaptunk Harrach-tól (az elsőtől), pedig az autónk rakoncátlankodott egy kicsit, bele-belefulladt a visszafordítókba. Mondta is Ramón, hogy „na, ez nem lesz valami jó idő”, de amikor kijöttünk akkor láttuk, hogy mégis kiváló idő lett. Ezután jött az utolsó előtti - 28 km-es - hosszú gyors második menete, ahol utolért minket a végzet és a váltó sajnos megadta magát. A gyors közben elkezdett „sírni” a váltó, utána a gyors közepénél pedig valami összeakadt benne, úgyhogy nem tudtunk tovább menni, pedig addig nagyon jó tempót diktáltunk! Meg voltunk elégedve magunkkal... egyedül én nem voltam saját magammal...

bejott_az_osztrak_murva_3

Miért?
Az első napi gyenge kezdés miatt. Nagyon bátortalanul mentem, nem úgy, ahogy az tőlem a murván elvárható lenne. Visszafogott voltam, ami talán annak köszönhető, hogy ott volt még a fejemben ez a tavalyi baleset. Az első gyorson még nem is volt annyira gond, ott egész jól elkezdtük, de a következőn, mikor megláttuk Duduékat fejtetővel benn a fák között, akkor megfordult a fejemben, hogy nem kellene úgy befejeznünk ezt a versenyt, mint a tavalyit, jobb lenne inkább a biztonságra törekedni, aztán legfeljebb beleerősíteni később.

bejott_az_osztrak_murva_8

Milyen volt a verseny a szervezés oldaláról nézve?
Mondhatnám azt, hogy szokás szerint tökéletes volt minden! Percre pontosan zajlottak az események, a pályák kiváló minőségűek voltak és rengeteg néző volt. Aki kinn járt, az nem bánta meg, mert könnyedén nagyon-nagyon sok gyorsaságit meg tudott nézni!

bejott_az_osztrak_murva_4

Elégedetten tértetek haza?
Mondjuk így, igen! :-) Gumikból nem tudtunk úgy felkészülni, ahogyan szerettünk volna, mert egy kis nehézségünk akadt a beszerzés során. Volt olyan is, hogy el is gumiztam magamat, pont a hosszú gyorsaságira, és azért is bántott még ez a műszaki gond - ami miatt kiálltunk - mert pont ekkorra váltottunk gumit, és összehasonlíthatatlanul jobb tempóban mentünk. Ramón is megjegyezte, hogy az előző menetek során könnyedén tudta mondani az információkat, akkor ott pedig alig győzte diktálni az itinert, mert annyival durvább volt a tempónk, ami nagyrészt a jó gumiválasztásnak volt köszönhető.

bejott_az_osztrak_murva_5

Ezek után, hogyan tovább?
Húúú, most nagyon sok minden van! :-) Idén én már nem versenyzek... ha versenyzek is, akkor csak úgy - mint ahogyan azt idén egyszer-kétszer már megtettem - navigálni fogok. Mikulás Rallye-n esetleg beülök még a jobb1-be, de már a jövő évre készülünk! Nagyon sok minden forog a fejünkben, nagyon sok lehetőség van előttünk... Biztos, hogy a magyar bajnokságra fogunk készülni, de hogy mellette még mit választunk, azt még nem tudjuk. Több lehetőség is van, és nagy valószínűség szerint nem csak a magyar bajnokságban fogunk versenyezni.

Autó, megvan már jövőre?
Hááát... van sok elképzelésünk és lehet, hogy nem is egyféle autóval fogunk menni. Lehet egyik helyen ilyennel, másik helyen mással. Két lehetőség van: EVO IX-essel megyünk (R4-essel), és itt Öcsiékére gondolunk, mert ők nagyon korrektek voltak, nagyon jó autót tettek alánk. Ők is próbálnak a jövő évre még jobban, maximálisan felkészülni, mi pedig abban látjuk az előrelépés lehetőségét, hogy több tesztkilométert megyünk. A másik lehetőség akár egy S2000-es is lehet, de az R4-es Evo IX-es az a minimum!

Végezetül?
Visszatérve a Waldviertel Rallye-ra, én ezt a futamot már nagyon-nagyon vártam egész évben! Nagyon sajnáltam tavaly, hogy pont a murvákon nem tudtam menni, és most nagyon boldog voltam, hogy szinte végig murvás verseny volt! Már most várom a jövő évi Waldviertel Rallye-t! És ahogyan ment ez a verseny, én azt mondtam, hogy legszívesebben a jövő évben a teljes osztrák bajnoki futamon rajthoz állnék! Már most azt mondhatom, hogyha nem is az összesen, de 99 %, hogy a 2012-es évi osztrák bajnokság murvás futamain ott leszünk!

a csapat támogatói:


bejott_az_osztrak_murva_6



bejott_az_osztrak_murva_7

 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8




a_veget_meg_megnyomjuk_9




a_veget_meg_megnyomjuk_10

Ez a hír most jelenik meg 2519. alkalommal
Share |
2011.10.28-29.
külföldi verseny
Rallye Waldviertel 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k