Benik átvette a vezetést
14. MC Rally összefoglaló
2007-04-29
összefoglaló • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765592307
Napi oldal:
41198
Jelenleg:
1556
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A hétvégén megrendezett 14. Miskolc Rally-n újra bebizonyosodott, nem véletlenül népszerű a rally Magyarországon…

Hatalmas tömeg nyelte a port már pénteken a salakmotor pályán megrendezett prológon, hatalmas tömegek zarándokoltak a verseny helyszínekre és szintén hatalmas tömeg ünnepelte vasárnap délután a diósgyőri stadionban felállított céldobogóra érkező győzteseket.

De ne szaladjunk így előre, hisz a három napot nehéz lenne egy mondatba összegezni.

Péntek délután indult a verseny, a miskolci népkert salakmotorokhoz szokott speedway arénájában 8000 ember előtt mutatta meg magát a 106 versenyzőpáros. Ugyan a verseny végeredményébe nem számít bele ez az előzetes, de azért is hívják versenyzőknek az színes gyorskocsikban ülőket, hogy legalább presztizsből is, de nagy harcokat láthattunk a páros indítás előnyeinek köszönhetően. Az estébe nyúló prológ győztese a Mitsubishi Lancerral és új navigátorral, Dalmady Viktóriával induló Asi (Aschenbrenner György) lett. Az utolsónak rajtoló Turi és Benik párharca már inkább a nézőknek szólt csak, akik a tűzijáték előtt még tombolhattak ahogy kedvenceik plussz körökkel jutalmazzák a pornyelést…

Szombaton kezdődött az igazi rally.
4 féle gyorsasági szakasz várta, hogy kétszer-kétszer végig robogjon rajta az Országos Rallye Bajnokság második futamára nevezett mezőny.
Elsőként a régi-új Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló szakaszon kellett a lehető leggyorsabban végighajtani, ahol nem kevés szakadék, rengeteg fa és tomboló nézők láthatták, hogy Benik - Turán - Turi a sorrend. A következő sajókazai szakasz első háromja is ugyanezekből a nevekből rakható ki, de más leosztásban (Turi - Benik - Turán)

Az első kör végére, tehát 4 gyorsasági után már 12 másodperc volt az előnye Benik Balázsnak, Turi előtt és Turán Frigyes is csak 16.5 msp-vel volt lemaradva az elsőtől.
Délután fél 5-re ért be a mezőny az esti szervizbe, 8 gyorsasági szakasszal és 66 versenykilométerrel és az ehhez tartozó időeredményekkel.

A tények az esti parc fermébe álláskor:
Benik fél perccel vezet a prológ győztes Asi előtt, harmadik és negyedik a két Skoda Fabia WRC (Spitzmüller és Turi).

És ami mögötte van? Defektek, motorleállások, hatalmas esések…
Az első háromban autózó Turán Octavia WRCjének sajnos újból megállt a motorja, így megint várnunk kell egy versenyt, hogy megtudhatjuk, mennyivel tud jobb helyezést elérni Frici a WRCvel a tavalyi A8-as Mitsubishijéhez képest.
A nézőkedvenc, Ladából három gyémántos Lancerbe átülő Balázs Öcsi a felsőnyárádi cél fotócelláját és az ott lévő betonátjárót elsodorva kiállni kényszerült, hisz nem nagyon maradt futómű az Evo IX alatt.
Janika rendre 8. időket autózott a vadonatúj Peugeot 207 S2000 autóval, mégis a nap végén a 17. hely jutott neki, hiszen az utolsó gyorsaságin dupladefekt hátráltatta haladásban.
Herczig Norbiék ugyan egy kis motorerő hiányra panaszkodtak, de nagyon szépen terelték a gyönyörű Subaru Impreza WRC-ét, amit Janika autójához hasonlóan szintén most láthatott először hazai közönség. A kék autó szépen beállt a szervizbe, de onnan már nem tudott kijönni és Norbi már csak másnap tudta a pálya mellett mesélni a nézőknek, hogy a váltó adta meg magát.
Turiék negyven másodperc büntetést kaptak egy késésért és a szervizbe is a diósgyőri stadion előtt a navigátor, Tóth Imre tolta be az autót, ugyanis a benzinpumpa nem volt hajlandó üzemanyagot juttatni a motornak. Az a büntetés a második helyről tolta a negyedikre Turiékat.

Vasárnap szintén 8 gyorsasági és egy kis eső fogadta a megmaradt 82 párost.
A kis eső pont annyit jelentett, hogy őrült rohangálással és telefonálgatásokkal, találgatásokkal telt a reggeli szerviz, hiszen mindenki próbálta kitalálni, hogy milyen gumit rakjon fel az első 4 gyorsaságira.
Az döntött jól, aki a száraz felületre való slicket választotta, bár ha épp egy kis felhőszakadásban rajtolt el, akkor valószínűleg nem így gondolta, hisz életveszélyes  ilyen gumival a vizes aszfalton közlekedni…

Benikék fél perces előnye megnyugtatónak tűnt, de mi az, ami megnyugtató a rallyban?
A céldobogó és a pezsgőzés talán…
A ford Focus WRC középső difije megadta magát, így Benik Balázsnak a "csak beosztani az előnyt" taktika inkább volt túlélési gyakorlat. Nem árulok el nagy titkot, a túlélés sikerült, nyert a néhány éve még itt Miskolcon egy hatalmas bukás után szinte újjászülető pilóta és navigátora.

Turiék fokozatosan felzárkóztak, napközben már újra másodikok voltak, mikor egy árokjárással újra kezdhették a másodpercek ledolgozását az utolsó körben.
A vasárnap másodikként induló Asiék vízcsöve nem akart tovább dolgozni, a pilóta próbálta megjavítani az autót, de kikésték a következő gyorsasági rajtját, így fel kellett adniuk a küzdelmet.

Hatalmas csatát vívott a második helyért a két Fabia WRC… A csata győztese Spitzmüller Csaba és Kazár Mikit helyettesítő Béres László lett, Turiék tudtak örülni a harmadik helynek és a vele járó pontoknak is.
Negyedik lett Érdi Tibor! Azért a felkiáltójel, mert igazából így kellett volna írni: Ifj. Érdi Tibor. A fiatal pilóta élete második WRC-s első osztályú futamán a csodálatos eredménnyel, szép kupákkal és méltán büszke apukával indulhatott haza.
Hideg Krisztián befáslizott csuklóval hozta be a Mitsubishijét az abszolút ötödik helyre, miközben úgy kellett autóznia, hogy a kocsin egy karcolás nem eshet, hisz nagyon szűkös a büdzsé…
Hideg ezzel nyerte az A8-as küzdelmet Botka Dávid és Trencsényi József előtt.

Az N4-ben hatalmas csata alakult ki és itt sem hiányoztak a drámák.
Az első nap végén Elekék 2 tized másodperccel álltak Szőllősi Péterék mögött.
Sikerült a második napra megfordítaniuk a helyezést, de a váltó megadta magát és a céldobogóra már csak az 5. fokozatot volt hajlandó elfogadni a szerkezet, és a pilóta átvette a kupát, de nagyon félt attól, hogy a verseny végét jelentő parc fermébe már nem fog tudni beállni… Végül ez sikerült és az N4 első három helyezettje: Elek István - Szőllősi Péter - Fenyvesi Gábor.

A Super1600-os bajnokságban nem volt nehéz Suzuki győzelemre fogadni, hiszen vasárnap már csak öt "mi autónk" rajtolt el és a papírforma szerint Bútor simán nyert a Swifttel, majd 50 másodperccel megelőzve csapat és márkatársát, Ollé Sasát. Harmadik lett Krózser Menyhért, aki ezúttal egy Ignissel próbált szerencsét. A kategória drámája még a verseny előtt játszódott, hiszen Kakusziék ugyan kikalapálták a Renault Cliojukat, amit sikerült egy külföldi versenyen átformázniuk, az autón még meg sem száradt szinte a festék, de a verseny előtti teszten a motor összeakadt és nem is tudott elindulni a kiskőrösi különítmény.

Ejtsünk szót a vasárnap, idén először bemutatkozó Rallye2 mezőnyéről is.
68 páros adta le a nevezését és a Rallye első osztály vasárnapi pályáin próbált eltalálni, ami nem is kis feladat, ismerve a magyar rallysokra oly jellemző kanyarlevágásokat, így aztán szegény másodvonalasoknak nagyon sokszor kellett azzal a ténnyel találkozniuk egy-egy kanyarhoz érve, hogy az előző nap felírt pályán az adott kanyarban minden van, csak tiszta útfelület nem… És nagyon nehéz üveggolyóval felszórt (érstd: kavicsfelhordásos) pályán végigtalálni…
Nem is sikerült mindenkinek, viszont a tavalyi bajnok hozta a papírformát és Szommer István nyert, második Puskádi és harmadik a korábban Suzukival versenyző Kurtos lett. Mind a három páros Honda Civic volánja mögött ért fel a dobogóra.

A méltán népszerű, turbós, lefújószelepes, négykerékhajtású autókat felvonultató F csoport győzelmét Bedőék szerezték meg a még mindig szép formájú Toyota Celica GT4-el, Niesz Ferenc Subaruval második, Eran Friedman pedig az új építésű Mitsubishi Lancer Evo VIII-al a harmadik lett.

Az első osztályú bajnokság állása az első két futam után:
1. Benik Balázs - Varga István - Ford Focus WRC - 45 pont
2. Turi Tamás - Tóth Imre - Skoda Fabia WRC - 42 pont
3. Hideg Krisztián - Kerék István - Mitsubishi Lancer Evo VI - 26 pont
4. Spitzmüller Csaba - Béres László - Skoda Fabia WRC - 20 pont
(nem hivatalos eredmény)

A bajnokság következő futama (egyben az első murvás verseny az idén):
Duna Rally (Székesfehérvár)
2007. május 25-27.

Ez a hír most jelenik meg 10776. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k