Benik Balázs - Pécs Gy9.
belső felvétel
2007-09-24
sajtóanyag • forrás: OMV Benikmotorsport
h i r d e t é s
Összes oldal:
783716548
Napi oldal:
38042
Jelenleg:
1253
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A 40. Allianz Rallye kilencedik gyorsasági szakaszán balesetet szenvedett a Turi-Tóth kettős. A következőnek rajtoló Benik-Varga duót azzal vádolják, hogy mulasztott azzal, hogy nem állt meg a baleset helyszíne mellett.

Mi is történt?

A Benik-Varga kettős versenytempóban érkezett ahhoz a kanyarhoz, ahol a vetélytársaik lesodródtak az útról. A bal kanyar belső ívén állt a balesetet szenvedett páros pilótája és egy táblát tartott a kezében. (Csak a rend kedvéért tegyük hozzá, hogy ezen tábla - melyet minden versenyzőpáros megkap - egyik oldalán fehér alapon egy zöld színű ’OK’, a másik oldalán pedig egy vörös színű ’SOS’ felirat található.) A szituációt Balázs úgy dolgozta fel - miközben neki is korrigálnia kellett az úton maradáshoz -, hogy azon a táblán zöld felirat volt, semmiképpen sem vörös. Továbbmentek. A nézők körében nem uralkodott pánikhangulat, hiszen nyugodtan állva várták a következő versenyautót. Balázsék helyzetét nagyban megkönnyítette volna az, hogy ha Tamás egy pár méterrel közelebb állt volna meg a kanyar bejárati ívéhez, mert akkor az egyenesből hosszabb idő lett volna az információ feldolgozására és abban az esetben esetleg a navigátor is segíthette volna Balázs döntését. Nem beszélve arról, hogy akár országos, akár világviszonylatban nézzük, ha valakinek olyan súlyos sérülést szenved a társa, hogy első ránézésre orvosi segítség szükséges, abban a stressz helyzetben, nem a táblát tartja nyugodtan, hanem mindenképpen megállásra kényszeríti valahogy a következő versenyautót. Tamás pedig nem így cselekedett.

A tény azonban az, a Felügyelő Testület egy rendkívüli ülés keretében, még a versenyen meghallgatta a Benik-Varga kettőst, a fedélzeti kamerás felvételüket kielemezte, majd azt a döntést hozta, hogy a sérült versenyautó pilótája egy zöld feliratú táblát emelt a magasba, amikor a Ford-os páros elhaladt mellette. Mindezek alapján vétlennek találta, büntetéssel nem sújtotta őket.

Ezzel azonban nincs vége a történetnek, hiszen a verseny után egy héttel a sérülést szenvedett navigátor, Tóth Imre a ’rally.hu’-nak adott interjújában még úgy nyilatkozik, hogy nehezen tudja elképzelni, hogy Tomi ’OK’ táblát mutatott volna abban a helyzetben.

A mai napon pedig újabb meghallgatásra hívták az érintett két csapat képviselőit a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség székhelyére, ahol a Skoda Rally Team részéről csak a csapatvezető jött el, az OMV Benik Motorsport részéről pedig a csapatvezető mellett Balázs is jelen volt.

Nagyon rossz érzés, ilyen meghallgatásra jönni. Én kedvelem Tamást, elismerem, mert egy nagyon jó pilóta. Szenzációsakat csatáztunk az egész szezonban, a saját magunk mellett remélhetőleg a szurkolók örömére is. Történt egy baleset, amiben nem érzem magam hibásnak és mégis egy asztal mellett kell igazolnom a döntésemet, egy héttel a történtek után. Szeretnék inkább a következő versenyre koncentrálni, Iminek pedig mielőbbi gyógyulást kívánok.” - mondta Benik Balázs.

Őszintén sajnálom, hogy idáig kellett nekünk és az autósportnak eljutnia. A magunk részéről semmiféle nyilatkozatot nem adtunk ezzel kapcsolatban az elmúlt héten, bennünket pedig folyamatos támadások érnek a különböző fórumokon. Ennek ellenére szeretném, ha a mai ülés végén kézfogással tudnánk felállni az asztaltól.” - mondta az OMV Benik Motorsport csapatvezetője.

Nem ez történt.

Nos, a magunk részéről nem tudunk többet tenni, mint közreadjuk ezt a bizonyos fedélzeti kamerás felvételt. Igaz, a tömörítések után a minőség közel sem tökéletes, de azt talán bárki eldöntheti, hogy a felvétel kérdéses pillanatában egy vörös színű ’SOS’, vagy inkább egy zöld színű ’OK’ feliratot vél felfedezni…

a felvétel megtekintéséhez klikk a képre:

(.WMV, 26.9MBytes, 1:08min.)

 

Ez a hír most jelenik meg 6339. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k