h i r d e t é s
Összes oldal:
765643524
Napi oldal:
92415
Jelenleg:
1130
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
Miko Marczyk |
|
44 |
2. |
Mads Ostberg |
|
37 |
3. |
N.Gryazin |
|
34 |
4. |
R.Korhonen |
|
31 |
5. |
Yoann Bonato |
|
26 |
6. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
7. |
Jose Suarez |
|
22 |
8. |
Isak Reiersen |
|
19 |
9. |
Német Gábor |
|
17 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
A 40. Allianz Rallye kilencedik gyorsasági szakaszán balesetet szenvedett a Turi-Tóth kettős. A következőnek rajtoló Benik-Varga duót azzal vádolják, hogy mulasztott azzal, hogy nem állt meg a baleset helyszíne mellett.
Mi is történt?
A Benik-Varga kettős versenytempóban érkezett ahhoz a kanyarhoz, ahol a vetélytársaik lesodródtak az útról. A bal kanyar belső ívén állt a balesetet szenvedett páros pilótája és egy táblát tartott a kezében. (Csak a rend kedvéért tegyük hozzá, hogy ezen tábla - melyet minden versenyzőpáros megkap - egyik oldalán fehér alapon egy zöld színű ’OK’, a másik oldalán pedig egy vörös színű ’SOS’ felirat található.) A szituációt Balázs úgy dolgozta fel - miközben neki is korrigálnia kellett az úton maradáshoz -, hogy azon a táblán zöld felirat volt, semmiképpen sem vörös. Továbbmentek. A nézők körében nem uralkodott pánikhangulat, hiszen nyugodtan állva várták a következő versenyautót. Balázsék helyzetét nagyban megkönnyítette volna az, hogy ha Tamás egy pár méterrel közelebb állt volna meg a kanyar bejárati ívéhez, mert akkor az egyenesből hosszabb idő lett volna az információ feldolgozására és abban az esetben esetleg a navigátor is segíthette volna Balázs döntését. Nem beszélve arról, hogy akár országos, akár világviszonylatban nézzük, ha valakinek olyan súlyos sérülést szenved a társa, hogy első ránézésre orvosi segítség szükséges, abban a stressz helyzetben, nem a táblát tartja nyugodtan, hanem mindenképpen megállásra kényszeríti valahogy a következő versenyautót. Tamás pedig nem így cselekedett.
A tény azonban az, a Felügyelő Testület egy rendkívüli ülés keretében, még a versenyen meghallgatta a Benik-Varga kettőst, a fedélzeti kamerás felvételüket kielemezte, majd azt a döntést hozta, hogy a sérült versenyautó pilótája egy zöld feliratú táblát emelt a magasba, amikor a Ford-os páros elhaladt mellette. Mindezek alapján vétlennek találta, büntetéssel nem sújtotta őket.
Ezzel azonban nincs vége a történetnek, hiszen a verseny után egy héttel a sérülést szenvedett navigátor, Tóth Imre a ’rally.hu’-nak adott interjújában még úgy nyilatkozik, hogy nehezen tudja elképzelni, hogy Tomi ’OK’ táblát mutatott volna abban a helyzetben.
A mai napon pedig újabb meghallgatásra hívták az érintett két csapat képviselőit a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség székhelyére, ahol a Skoda Rally Team részéről csak a csapatvezető jött el, az OMV Benik Motorsport részéről pedig a csapatvezető mellett Balázs is jelen volt.
„Nagyon rossz érzés, ilyen meghallgatásra jönni. Én kedvelem Tamást, elismerem, mert egy nagyon jó pilóta. Szenzációsakat csatáztunk az egész szezonban, a saját magunk mellett remélhetőleg a szurkolók örömére is. Történt egy baleset, amiben nem érzem magam hibásnak és mégis egy asztal mellett kell igazolnom a döntésemet, egy héttel a történtek után. Szeretnék inkább a következő versenyre koncentrálni, Iminek pedig mielőbbi gyógyulást kívánok.” - mondta Benik Balázs.
„Őszintén sajnálom, hogy idáig kellett nekünk és az autósportnak eljutnia. A magunk részéről semmiféle nyilatkozatot nem adtunk ezzel kapcsolatban az elmúlt héten, bennünket pedig folyamatos támadások érnek a különböző fórumokon. Ennek ellenére szeretném, ha a mai ülés végén kézfogással tudnánk felállni az asztaltól.” - mondta az OMV Benik Motorsport csapatvezetője.
Nem ez történt.
Nos, a magunk részéről nem tudunk többet tenni, mint közreadjuk ezt a bizonyos fedélzeti kamerás felvételt. Igaz, a tömörítések után a minőség közel sem tökéletes, de azt talán bárki eldöntheti, hogy a felvétel kérdéses pillanatában egy vörös színű ’SOS’, vagy inkább egy zöld színű ’OK’ feliratot vél felfedezni…
a felvétel megtekintéséhez klikk a képre:
 (.WMV, 26.9MBytes, 1:08min.)
Ez a hír most jelenik meg 6317. alkalommal
|