|
h i r d e t é s
Összes oldal:
797976508
Napi oldal:
59557
Jelenleg:
812
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
| 1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1324 |
| 2. |
Gönczi Dániel |
|
1140 |
| 3. |
Rási László |
|
1003 |
| 4. |
Csáki Ottó |
|
969 |
| 5. |
Nagy Balázs |
|
884 |
| 6. |
Varga Zalán |
|
874 |
| 7. |
Halmai Péter |
|
868 |
| 8. |
Kárai Károly |
|
864 |
| 9. |
Misik Attila |
|
860 |
| 1. |
Elfyn Ewans |
|
272 |
| 2. |
Sebastian Ogier |
|
269 |
| 3. |
Kalle Rovanpera |
|
248 |
| 4. |
Ott Tanak |
|
213 |
| 5. |
Thierry Neuville |
|
166 |
| 6. |
Takamoto Katsuta |
|
111 |
| 7. |
Adrien Fourmaux |
|
96 |
| 8. |
Sami Pajari |
|
94 |
| 9. |
Oliver Solberg |
|
70 |
| 1. |
Miko Marczyk |
|
154 |
| 2. |
Jon Armstrong |
|
148 |
| 3. |
Andrea Mabellini |
|
131 |
| 4. |
Mads Ostberg |
|
104 |
| 5. |
Roope Korhonen |
|
60 |
| 6. |
Isak Reiersen |
|
60 |
| 7. |
Romet Jürgenson |
|
50 |
| 8. |
Mille Johansson |
|
49 |
| 9. |
Simone Tempestini |
|
36 |
| 1. |
Német Gábor |
|
141 |
| 2. |
Turán Frigyes |
|
127 |
| 3. |
Tóth Tibor |
|
116,5 |
| 4. |
Trencsényi J. |
|
98,5 |
| 5. |
Bodolai László |
|
94,5 |
| 6. |
Ollé Sasa |
|
78 |
| 7. |
Trencsényi V. |
|
51,5 |
| 8. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
| 9. |
Vida Szabolcs |
|
48 |
| 1. |
Rongits Attila |
|
105 |
| 2. |
Hulmann Gábor |
|
67,5 |
| 3. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
| 4. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
| 5. |
Matics Mihály |
|
59 |
| 6. |
Kronome Ákos |
|
55 |
| 7. |
Hinger Dávid |
|
49 |
| 8. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
| 9. |
Tárkányi Sándor |
|
34 |
| 1. |
Viszló Csaba |
|
61 |
| 2. |
Hibján József |
|
34,5 |
| 3. |
Zagyva Dorka |
|
28 |
| 4. |
Rónavölgyi E. |
|
25 |
| 5. |
Bar Shushan |
|
18,5 |
| 6. |
Tellér Antal |
|
14 |
| 1. |
Faltusz Dávid |
|
125 |
| 2. |
Ruszó Krisztián |
|
105 |
| 3. |
Várnai Dávid |
|
103 |
| 4. |
Molnár Zoltán |
|
91 |
| 5. |
Huhák Csaba |
|
69 |
| 6. |
Völcsey Viktor |
|
63 |
| 7. |
Kóródi Koppány |
|
50 |
| 8. |
Fenyvesi Péter |
|
47 |
| 9. |
Kerekes Bence |
|
34 |
| 1. |
Csukovics István |
|
87 |
| 2. |
Auszmann Gyula. |
|
77 |
| 3. |
Schneer László |
|
63,5 |
| 1. |
Kelemen Csaba |
|
95 |
| 2. |
Varga C. Zoltán |
|
82 |
| 3. |
Szombathelyi Péter |
|
63 |
| 1. |
Pehely Balázs |
|
47 |
| 2. |
Kaufmann M. |
|
30 |
| 3. |
Bolya Tamás |
|
27 |
|
A 40. Allianz Rallye kilencedik gyorsasági szakaszán balesetet szenvedett a Turi-Tóth kettős. A következőnek rajtoló Benik-Varga duót azzal vádolják, hogy mulasztott azzal, hogy nem állt meg a baleset helyszíne mellett.
Mi is történt?
A Benik-Varga kettős versenytempóban érkezett ahhoz a kanyarhoz, ahol a vetélytársaik lesodródtak az útról. A bal kanyar belső ívén állt a balesetet szenvedett páros pilótája és egy táblát tartott a kezében. (Csak a rend kedvéért tegyük hozzá, hogy ezen tábla - melyet minden versenyzőpáros megkap - egyik oldalán fehér alapon egy zöld színű ’OK’, a másik oldalán pedig egy vörös színű ’SOS’ felirat található.) A szituációt Balázs úgy dolgozta fel - miközben neki is korrigálnia kellett az úton maradáshoz -, hogy azon a táblán zöld felirat volt, semmiképpen sem vörös. Továbbmentek. A nézők körében nem uralkodott pánikhangulat, hiszen nyugodtan állva várták a következő versenyautót. Balázsék helyzetét nagyban megkönnyítette volna az, hogy ha Tamás egy pár méterrel közelebb állt volna meg a kanyar bejárati ívéhez, mert akkor az egyenesből hosszabb idő lett volna az információ feldolgozására és abban az esetben esetleg a navigátor is segíthette volna Balázs döntését. Nem beszélve arról, hogy akár országos, akár világviszonylatban nézzük, ha valakinek olyan súlyos sérülést szenved a társa, hogy első ránézésre orvosi segítség szükséges, abban a stressz helyzetben, nem a táblát tartja nyugodtan, hanem mindenképpen megállásra kényszeríti valahogy a következő versenyautót. Tamás pedig nem így cselekedett.
A tény azonban az, a Felügyelő Testület egy rendkívüli ülés keretében, még a versenyen meghallgatta a Benik-Varga kettőst, a fedélzeti kamerás felvételüket kielemezte, majd azt a döntést hozta, hogy a sérült versenyautó pilótája egy zöld feliratú táblát emelt a magasba, amikor a Ford-os páros elhaladt mellette. Mindezek alapján vétlennek találta, büntetéssel nem sújtotta őket.
Ezzel azonban nincs vége a történetnek, hiszen a verseny után egy héttel a sérülést szenvedett navigátor, Tóth Imre a ’rally.hu’-nak adott interjújában még úgy nyilatkozik, hogy nehezen tudja elképzelni, hogy Tomi ’OK’ táblát mutatott volna abban a helyzetben.
A mai napon pedig újabb meghallgatásra hívták az érintett két csapat képviselőit a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség székhelyére, ahol a Skoda Rally Team részéről csak a csapatvezető jött el, az OMV Benik Motorsport részéről pedig a csapatvezető mellett Balázs is jelen volt.
„Nagyon rossz érzés, ilyen meghallgatásra jönni. Én kedvelem Tamást, elismerem, mert egy nagyon jó pilóta. Szenzációsakat csatáztunk az egész szezonban, a saját magunk mellett remélhetőleg a szurkolók örömére is. Történt egy baleset, amiben nem érzem magam hibásnak és mégis egy asztal mellett kell igazolnom a döntésemet, egy héttel a történtek után. Szeretnék inkább a következő versenyre koncentrálni, Iminek pedig mielőbbi gyógyulást kívánok.” - mondta Benik Balázs.
„Őszintén sajnálom, hogy idáig kellett nekünk és az autósportnak eljutnia. A magunk részéről semmiféle nyilatkozatot nem adtunk ezzel kapcsolatban az elmúlt héten, bennünket pedig folyamatos támadások érnek a különböző fórumokon. Ennek ellenére szeretném, ha a mai ülés végén kézfogással tudnánk felállni az asztaltól.” - mondta az OMV Benik Motorsport csapatvezetője.
Nem ez történt.
Nos, a magunk részéről nem tudunk többet tenni, mint közreadjuk ezt a bizonyos fedélzeti kamerás felvételt. Igaz, a tömörítések után a minőség közel sem tökéletes, de azt talán bárki eldöntheti, hogy a felvétel kérdéses pillanatában egy vörös színű ’SOS’, vagy inkább egy zöld színű ’OK’ feliratot vél felfedezni…
a felvétel megtekintéséhez klikk a képre:
 (.WMV, 26.9MBytes, 1:08min.)
Ez a hír most jelenik meg 6344. alkalommal
|