KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Benik Balázs 2008-as éve...
Marad a 2002-es FORD Focus WRC
2008-03-28
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
686443486
Napi oldal:
141137
Jelenleg:
1333
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A tavalyi bajnokkal, Benik Balázzsal az idei esztendőről beszélgettünk:

Kicsit nehezebben indult az évkezdet,
mint ahogy talán a korábbi években…
Varga István bejelentette év végén, hogy visszavonul és talán ez is apropója lehetett annak, hogy Lukács József és az EURONICS megkeresett. Ezt a két nevet azért kell együtt említeni, mert úgy gondolom Lukács Józsi nélkül nincs a rallyban ez a cég, mint támogató, hiszen Józsi támogatója és Ő hozta be őket a rallyba.
Ez mindenféleképp lélegzetvételhez juttatott minket, hiszen az OMV és a Bomba! idén már nem támogat.

Az OMV 7 éven keresztül a fő támogatónk volt. Most érzem igazán, hogy ezek az erős alapok a korábbi években mennyire megkönnyítették a feladatomat. A tavalyi év végén szinte a nulláról kellett felépíteni mindent. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden kerek, hiszen egy ilyen főtámogatót nagyon nehéz pótolni.
Az elmúlt 7 esztendőben az általuk biztosított háttér elengedhetetlen része volt a sikereknek és ezért mindig is nagy köszönettel tartozom nekik. Az egész csapat mindig jó szívvel gondol vissza majd ezekre az évekre. Bízom benne,hogy idén még egy-két új támogatót sikerül szereznünk a csapat mellé.

Sajnos a gazdasági élet nehézségei is kihatnak a sportunkra. Teljes gőzzel dolgoztunk azon, hogy idén is rajthoz tudjunk állni. Volt olyan része a felkészülési időszaknak, amikor nem hogy a végét, de a közepét és még az elejét sem láttam a 2008-as esztendőnek és talán az elmúlt 7 évben most volt először, hogy úgy éreztem, hogy kilátástalan a történet.

Aztán jött a megkeresés Jositól és az EURONICS-től és nagyon várom már az egri futamot. Emberileg is jól kijövünk egymással. Lakva ismeri meg az ember a másikat és ez természetesen ugyanúgy érvényes rám is, nem csak rá, de az előjelek mindenképp jók.

A verseny előtt lesz valami teszt, ami nem az autóra vonatkozik, hanem inkább arra, hogy összeszokjatok az új navigátoroddal? Vagy már ezen túl vagytok?
Még előtte vagyunk ennek. Ettől függetlenül belső felvételekből már ismerem Josi navigálását és Ő is ismeri az én elvárásaimat. Elmondása szerint fekszik neki az, ahogy a kanyarokat feldolgozom és nekem is nagyon tetszik az Ő ritmusa, hanglejtése, ahogy navigál. Biztos vagyok benne, hogy rendben lesz ez is. De lesz majd olyan, mikor egy tesztpályán a versenyautóban úgymond kipróbáljuk egymást, de igazából ettől nem félek, hiszen amennyire megismertem Josit, feltalálja magát minden helyzetben, nagyon bízunk egymásban és remélem, hogy ez jó eredményekhez fog vezetni. 

Milyen autóval indulsz idén?
Különböző fórumokon már sok mindent találgattak, amiken csak mosolyogni tudtam amikor megemlítették, hogy szó lehet arról, hogy 2006-os, esetleg 2007-es fejlesztésű autóval indulunk. Valójában végig arról volt szó, hogy ezzel az autóval egyáltalán rajthoz tudunk e állni és sikerül e megteremteni azt a keretet, ami szükséges ahhoz, hogy a 2008-as esztendőben versenyezni tudjak.

Már tavaly beláttam, hogy nem fogunk tudni újítani. Az autóm egy 2002-es gyártású, már év végén futott, de 2003-as évre fejlesztett Ford Focus WRC. Az első olyan Focusok közül való, ami hátul a nagy szárnnyal aerodinamikai módosításokat kapott a 2002-es autóhoz képest.
Idén semmiféle fejlesztést nem kapott az autónk, már csak azért sem, mert a homologizációs lap szerint ez tovább nem fejleszthető, sem elektronikában, sem motorerőben, sem hajtásláncban.
A karosszéria, a fényezés, a szerkezeti elemek felújítva. A motor már a vége felé jár, az első vagy a második verseny után fel kell újítatnunk, hiszen annyi kilométer lesz már benne, ami ezt szükségessé teszi.

2007-ben is nagyon kellett vigyáznunk az autóra, hiszen nem álltunk igazán jól tartalék alkatrészekkel és például a fehérvári futam is azon ment el, amikor egy defekt következtében olyan alkatrészek sérültek, amiket nem is tudtunk volna pótolni, ezért nem mentünk be a szervizbe.
Sajnos a fő elemek olyan drágák ezekhez a WRC-khez, hogy nem minden esetben tudtuk megteremteni a hátteret ahhoz, hogy mindig, mindenből legyen megfelelő tartalékunk.
Így kellett versenyeznünk, miközben tudomásul kellett venni, hogy ellenfeleink jókora technikai fölényben volt, az autó fejlesztéseit, valamint az alkatrészbázist figyelembe véve is. Volt, amikor komplett váltót, differenciálművet, futóművet raktak be.
Tisztában voltunk vele, hogy úgy kell autóznunk, ha nekünk megsérül az autónk, akkor ilyen komoly alkatrészcserékre nincs lehetőségünk. Kisebb hibákat tudtunk orvosolni, de tisztában voltam vele, hogy minél kevesebb hibával, ennek ellenére gyorsan kellett autóznunk, hiszen Tamásék nagyon jól versenyeztek, főleg aszfalton.
Másodpercek, tizedmásodpercek döntöttek, ami mind a nézők részére a látvány szempontjából, mind pedig számunkra a fejlődés szempontjából csak jó dolog. Azt gondolom ilyen kemény csaták alatt lehet igazán jól fejlődni.

Idén is hasonló lesz a felállás. Az autónk fő elemeit Bathó Zoli a tél folyamán a legjobb tudása szerint átnézte, amik szükségesek voltak, felújította. Biztos vagyok benne, hogy a BRTH idén is egy nagyon jól felkészített autót ad alánk, mint ahogy a korábbi években is tette. Sajnos a főbb alkatrészeink tartalékai továbbra sem állnak rendelkezésre, ezért továbbra is nagy odafigyeléssel kell autóznunk, hiszen például egy húszperces szervizben nincs idő egy váltót szétszedni, kompletten kellene cserélni, ha lenne… Ez sajnos nem áll rendelkezésünkre, ezért úgy kell versenyeznünk, hogy ne legyenek ilyen problémáink.

A mi autónk 2002 év végén már versenyzett autó, közel sem a legfrissebb fejlesztésű versenyautó a mai magyar mezőnyben, de talán az, hogy két éve már ezzel a kocsival versenyzek, az segíthet a jó eredmények elérésében az esetlegesen újabb fejlesztésű autók ellenében is. Minden beállításunk megvan az autóhoz, amit természetesen folyamatosan finomítgatunk, hiszen az ember vezetési stílusa is folyamatosan változik. Nem kell kitalálnunk az autót, már jól összeszoktunk.

A én úgy gondolom hogy az utóbbi évek legkeményebb küzdelmei várhatók WRC szempontból . Ahogy én számoltam, 10 körül lesz a WRC-k száma. Nem mi leszünk a legújabb autóval, de az elmúlt két év tapasztalatával ezt a hátrányt majd megpróbáljuk kiküszöbölni.

Örülök annak, hogy versenyzőtársaim tudtak újítani, fejlett technikákat tudnak felvonultatni, majdnem mindenki tudott egy picit fejleszteni. Azt gondolom a magyar bajnokság eddig sem volt sétagalopp… Kiváncsian várom, hogy mire leszünk képesek az 5-6 évvel korábbi fejlesztésű autónkkal.

Elképzelhető, ha minden jól összejönne, akkor év közben autót váltasz? Van ennek realitása, vagy egyáltalán tervben van ilyen?
Nagyon-nagyon kicsi erre az esély. Igazából messze nem ez a legfontosabb, nem ez foglalkoztat, hanem inkább az, hogy ezt az autót maximálisan el tudjam látni a megfelelő háttérrel. Felesleges olyan dolgokkal foglalkozni, ami elszakad a realitás talajától…
Soha nem mondom, hogy nem, mert történhetnek csodák, amik velem nem nagyon szoktak megtörténni.

De ha más autó lenne, akkor is csak Ford, ugye?
Természetesen! A Ford a szívemhez nőtt, nem is gondolkozunk másban.
Ez a második évünk, amit Ford támogatással versenyezhetünk, amit ezúton is köszönök!
Ez a két dolog, és az, hogy három abszolút magyar bajnoki címet szereztünk ezzel a márkával, ez önmagáért beszél.

Beszéljünk egy kicsit az egri futamról…
Nem ismeretlen a környék, a pályák…
Természetesen, ha máshogy nem, de etapon már minden útvonal ismerős.
Szerdán és csütörtökön kiderül majd, hogy milyenek mostanság.

Sűrű lesz a jövő hetetek… Bele fog férni minden?
Az autó felújítását viszonylag későn kezdtük el, mert amíg nem láttuk, hogy lehet valami az idei évből, addig nem dolgoztunk rajta.
Most volt Angliában műszaki vizsgán a Ford Focus WRC, ma jön haza, szombat és vasárnap matricázzuk és még rengeteg kis apró munka van az autón, hogy hétfőn vagy kedden ki tudjuk próbálni, kicsit tesztelni tudjunk. Szerda, csütörtök pályabejárás, pénteken gépátvétel és rajtceremónia, és két hosszú nap a szombati és vasárnapi versenynap.

De az elmúlt két hónapom már nagyon sűrű...
Minden nap, a hétvégéket is beleértve azon dolgozok, hogy minden összeálljon.
Rengeteg, sajnos javarészt sikertelen tárgyaláson vagyunk túl, aminek csak kis része volt sikeres, de ez erről szól, tisztában vagyok vele, hogy a mezőny nagy része hasonlóan áll. Vannak, akik rosszabbul, vannak, akik már korábban be tudták jelenteni, hogy összeállt a szezonjuk.

A mi évkezdetünk köszönhető legfőképp az EURONICS-nek, a Ford Hungáriának és azt gondolom, hogy itt az alkalom arra, hogy egy új támogatót is bejelentsek: a PROFI Élelmiszerhálózat belépett a támogatói körünkbe, amit nagyon szeretnék megköszönni.
Év közben még kell pótolnunk a hiányokat, de ott tudunk lenni az év elején és el tudunk rajtolni. Természetesen a korábbi támogatói körünk egy része továbbra is mellettünk áll.
Amikor az autó matricázása elkészül, az első fényképeken lesznek majd láthatóak, mint például az is, hogy a Budapest Bank továbbra is mellettünk áll.

Nagyon várom már az egri futamot és hogy újra találkozhassak a szurkolóinkkal és a rallyt szeretőkkel!

Ez a hír most jelenik meg 8237. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k