Benik Balázs apa szerepre készül
csak néhány versenyen láthatjuk 2009-ben
2009-02-23
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
807504981
Napi oldal:
291619
Jelenleg:
1240
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Benik Balázs már év végén is többször azt nyilatkozta, hogy úgy tűnik, nem fog összeállni az idei évad, bármennyit is dolgozik érte. Aztán ma felhívott a háromszoros bajnok pilóta:


A tavalyi éved nem úgy sikerült, ahogy azt vártad Magadtól, ahogy várták a szurkolóid Tőled. Az ok azt hiszem mindenki számára egyértelmű: rengeteg technikai probléma hátráltatott.
A versenyző mindig nehezen emészti ha rajta kívülálló okok miatt kell pontokat veszítenie egy nagyon szoros bajnokságban. És nagyon büszke vagyok, hogy mindezen körülmények között is sikerült a dobogóra felállnunk év végén a magyar bajnokságban Lukács József navigátorommal. A technika folyamatosan megtréfált minket..

Miből adódtak ezek a műszaki hibák?
Már az év is balszerencsésen kezdődött, hiszen az egri futam előtt megállt a motorunk. Nem hibázott senki, az olajban lévő fémszilánkok miatt kidobós lett egy motor, még mielőtt nekivágtunk volna a bajnokságnak. Kaptunk egy új motort az M-Sport-tól, amivel sikerült is megnyernünk az első versenyt. Miskolcon néhány gyorsaságival a vége előtt az új motorunk is megállt… Két verseny, két motor.
A költségvetésünkre ez rányomta a bélyegét, hiszen ekkora többletköltségekkel nem számoltunk, nagyon szoros volt a büdzsé, és ezt meg is éreztük.
Innentől egy pech-sorozat részeseivé váltunk, az autót maximálisan jól felkészítve indultunk neki minden versenynek. Amíg a korábbi években a teszteken előkerült hibákat a versenyre tudtuk orvosolni, addig 2008-ban szinte mindig a versenyen jöttek elő a gondok.
Ez sorsdöntő volt az év végén.
Nehéz volt ezt megélni, csakúgy, mint azt, hogy az utolsó versenyeken már nem tudtam javítani a helyezésünkön.

Azt gondolom, mindent figyelembe véve, ismerve a körülményeket, nagy eredmény volt a tavalyi harmadik helyezésünk.

Tudom Rólad, hogy nagyon sokat dolgozol azért, hogy összeálljon az éves költségvetése a versenyzésednek. Ezt a munkát sohasem januárban, hanem már jóval korábban kezded.
Hogy állsz most a 2009-es esztendővel?
Vannak függőben megbeszéléseim, de a realitás talaján maradva úgy tűnik, hogy idén nem tudok teljes szezonban részt venni a Magyar Rallybajnokságban.
Egy-két versenyen szeretnék elindulni, hiszen ezt nem lehet és nem is áll szándékomban abbahagyni, viszont a mostani helyzet azt mutatja, hogy nem fogok tudni teljes évadot versenyezni.
Még nem tudom, hogy milyen versenyeken tudok majd elindulni, de természetesen szeretnék minél több futamon részt venni.

Ezért is kértem, hogy beszéljünk, hiszen szeretném, ha a szurkolóim és a rallyongók is első kézből értesülhessenek erről.
Nem szeretnék senkit hitegetni, sajnos ez most a realitás.

Év végén sok vita volt arról, hogy maradjanak e a WRC-k…
Ha nem említed, akkor is beszéltem volna erről a témáról.
Tavaly év végén folyamatosan kérdezgettek a támogatóim, hogy kiderült-e már, hogy lehet e WRC-vel menni. Nem könnyítette meg ez a helyzetemet. De gondolom ezzel a többi versenyzőtársam is így volt.
Számomra nem az a kérdés már egy ideje, hogy ki ül az MNASZ élén. A kérdés az, hogy a vezetőségekben vannak e olyan emberek, akik a rallysport érdekeit nézik. Minden tiszteletem az Övék! Ugyanakkor sajnos lehet, hogy többségben vannak azok, akik a rallysportot negatív irányba terelik. Észre kellene venni, hogy a versenyzők érdekei lennének a legfontosabbak…
Az elmúlt időszakban több hozzászólást is olvashattunk, mint például a Varga C. Zoltánnal készült interjút. Nem szeretnék részrehajló lenni. Sajnos amíg a vezetőség a házon belüli támadásokra összpontosít, ez a annyira elfoglalja őket, hogy nem biztos, hogy minden esetben a rallysport érdekeit tudják előtérbe helyezni.

Ezt érzik a versenyzők is. A támogatók elbizonytalanodtak. Februárra dőlt csak el, hogy mi várható idén, alig másfél hónap maradt az első versenyig, ahol majd rajthoz tudnak állni a WRC-k, vagy sem. Sajnos így nagyon nehéz támogatókat szerezni, megtartani…

Beszéljünk egy kicsit vidámabb dolgokról:
Már decemberben, a Rally-Partyn is látszott, hogy 2009-ben új szerepkör vár Rád…
Jó szemed van… Május elejére várjuk kedves feleségemmel a kisfiamat! Még nem tudom ez mivel jár, de nagy várakozással és kíváncsisággal várom, hogy apaként hogyan fogok majd tudni helyt állni.
Ez nagy büszkeséggel tölt el és minden negatívumot felejtet, ami most az autósporttal összekapcsolódott az utóbbi időben.
Nem titok, hogy nyilván az ember eljut néha olyan döntési helyzetekbe, amikor átértékelődnek dolgok és a korábbi "mindenáron" már nem annyira fontos.
Nagy hangsúlyt szeretnék fektetni a vállalkozásaimra is és biztos vagyok benne, hogy rengeteg időt szeretnék a családommal tölteni.

A típusát már tudjuk… és mi lesz a keresztneve a kis Benik srácnak?
A nemét már igen, de a nevét még nem tudjuk mi sem :)

Valld be őszintén: voltak már olyan álmaid, hogy a pálya szélén, a beíróban állsz és várod, ahogy az utódot megérkezzen a célba valamilyen versenyautó volánja mögött?!
Nem is egyszer!!

Kívánom, hogy minden álmod valóra váljon és egészséget Anettnek és a kisemberkének!

Azt gondolom, mindenki nevében mondhatom, hogy minden nevezési listán az lesz az első, hogy reménykedve próbáljuk megtalálni Benik Balázs nevét!

Ez a hír most jelenik meg 9585. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k