Benik Balázs apa szerepre készül
csak néhány versenyen láthatjuk 2009-ben
2009-02-23
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
783973219
Napi oldal:
131144
Jelenleg:
2038
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Benik Balázs már év végén is többször azt nyilatkozta, hogy úgy tűnik, nem fog összeállni az idei évad, bármennyit is dolgozik érte. Aztán ma felhívott a háromszoros bajnok pilóta:


A tavalyi éved nem úgy sikerült, ahogy azt vártad Magadtól, ahogy várták a szurkolóid Tőled. Az ok azt hiszem mindenki számára egyértelmű: rengeteg technikai probléma hátráltatott.
A versenyző mindig nehezen emészti ha rajta kívülálló okok miatt kell pontokat veszítenie egy nagyon szoros bajnokságban. És nagyon büszke vagyok, hogy mindezen körülmények között is sikerült a dobogóra felállnunk év végén a magyar bajnokságban Lukács József navigátorommal. A technika folyamatosan megtréfált minket..

Miből adódtak ezek a műszaki hibák?
Már az év is balszerencsésen kezdődött, hiszen az egri futam előtt megállt a motorunk. Nem hibázott senki, az olajban lévő fémszilánkok miatt kidobós lett egy motor, még mielőtt nekivágtunk volna a bajnokságnak. Kaptunk egy új motort az M-Sport-tól, amivel sikerült is megnyernünk az első versenyt. Miskolcon néhány gyorsaságival a vége előtt az új motorunk is megállt… Két verseny, két motor.
A költségvetésünkre ez rányomta a bélyegét, hiszen ekkora többletköltségekkel nem számoltunk, nagyon szoros volt a büdzsé, és ezt meg is éreztük.
Innentől egy pech-sorozat részeseivé váltunk, az autót maximálisan jól felkészítve indultunk neki minden versenynek. Amíg a korábbi években a teszteken előkerült hibákat a versenyre tudtuk orvosolni, addig 2008-ban szinte mindig a versenyen jöttek elő a gondok.
Ez sorsdöntő volt az év végén.
Nehéz volt ezt megélni, csakúgy, mint azt, hogy az utolsó versenyeken már nem tudtam javítani a helyezésünkön.

Azt gondolom, mindent figyelembe véve, ismerve a körülményeket, nagy eredmény volt a tavalyi harmadik helyezésünk.

Tudom Rólad, hogy nagyon sokat dolgozol azért, hogy összeálljon az éves költségvetése a versenyzésednek. Ezt a munkát sohasem januárban, hanem már jóval korábban kezded.
Hogy állsz most a 2009-es esztendővel?
Vannak függőben megbeszéléseim, de a realitás talaján maradva úgy tűnik, hogy idén nem tudok teljes szezonban részt venni a Magyar Rallybajnokságban.
Egy-két versenyen szeretnék elindulni, hiszen ezt nem lehet és nem is áll szándékomban abbahagyni, viszont a mostani helyzet azt mutatja, hogy nem fogok tudni teljes évadot versenyezni.
Még nem tudom, hogy milyen versenyeken tudok majd elindulni, de természetesen szeretnék minél több futamon részt venni.

Ezért is kértem, hogy beszéljünk, hiszen szeretném, ha a szurkolóim és a rallyongók is első kézből értesülhessenek erről.
Nem szeretnék senkit hitegetni, sajnos ez most a realitás.

Év végén sok vita volt arról, hogy maradjanak e a WRC-k…
Ha nem említed, akkor is beszéltem volna erről a témáról.
Tavaly év végén folyamatosan kérdezgettek a támogatóim, hogy kiderült-e már, hogy lehet e WRC-vel menni. Nem könnyítette meg ez a helyzetemet. De gondolom ezzel a többi versenyzőtársam is így volt.
Számomra nem az a kérdés már egy ideje, hogy ki ül az MNASZ élén. A kérdés az, hogy a vezetőségekben vannak e olyan emberek, akik a rallysport érdekeit nézik. Minden tiszteletem az Övék! Ugyanakkor sajnos lehet, hogy többségben vannak azok, akik a rallysportot negatív irányba terelik. Észre kellene venni, hogy a versenyzők érdekei lennének a legfontosabbak…
Az elmúlt időszakban több hozzászólást is olvashattunk, mint például a Varga C. Zoltánnal készült interjút. Nem szeretnék részrehajló lenni. Sajnos amíg a vezetőség a házon belüli támadásokra összpontosít, ez a annyira elfoglalja őket, hogy nem biztos, hogy minden esetben a rallysport érdekeit tudják előtérbe helyezni.

Ezt érzik a versenyzők is. A támogatók elbizonytalanodtak. Februárra dőlt csak el, hogy mi várható idén, alig másfél hónap maradt az első versenyig, ahol majd rajthoz tudnak állni a WRC-k, vagy sem. Sajnos így nagyon nehéz támogatókat szerezni, megtartani…

Beszéljünk egy kicsit vidámabb dolgokról:
Már decemberben, a Rally-Partyn is látszott, hogy 2009-ben új szerepkör vár Rád…
Jó szemed van… Május elejére várjuk kedves feleségemmel a kisfiamat! Még nem tudom ez mivel jár, de nagy várakozással és kíváncsisággal várom, hogy apaként hogyan fogok majd tudni helyt állni.
Ez nagy büszkeséggel tölt el és minden negatívumot felejtet, ami most az autósporttal összekapcsolódott az utóbbi időben.
Nem titok, hogy nyilván az ember eljut néha olyan döntési helyzetekbe, amikor átértékelődnek dolgok és a korábbi "mindenáron" már nem annyira fontos.
Nagy hangsúlyt szeretnék fektetni a vállalkozásaimra is és biztos vagyok benne, hogy rengeteg időt szeretnék a családommal tölteni.

A típusát már tudjuk… és mi lesz a keresztneve a kis Benik srácnak?
A nemét már igen, de a nevét még nem tudjuk mi sem :)

Valld be őszintén: voltak már olyan álmaid, hogy a pálya szélén, a beíróban állsz és várod, ahogy az utódot megérkezzen a célba valamilyen versenyautó volánja mögött?!
Nem is egyszer!!

Kívánom, hogy minden álmod valóra váljon és egészséget Anettnek és a kisemberkének!

Azt gondolom, mindenki nevében mondhatom, hogy minden nevezési listán az lesz az első, hogy reménykedve próbáljuk megtalálni Benik Balázs nevét!

Ez a hír most jelenik meg 9558. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k