Benik Balázs autója
Egy rövid interjú és a grafikai tervek az autóról
2015-07-06
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
785536434
Napi oldal:
9999
Jelenleg:
1810
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Benik Balázs autójának a dekorját készítettük el és közben a tesz élményekről beszélgettünk a visszatérő pilótával:

Mindenki nagyon örül, hogy visszatérsz. Akikkel beszéltem versenyzők és a rallyongók is.
Te mennyire örülsz? Milyen volt a teszt?
Bátran mondhatom, hogy azóta a fellegekben járok!
Nagyon jó érzéssel töltött el a teszt. Hatalmas adrenalin fröccsöt kaptam és ez nagyon jó.
Azóta is mind a mentális, mind a fizikális felkészülésre összpontosítok és nagyon várom a versenyt.
 
Nem akarok közhelyeket mondani és túl diplomatikusnak tűnni, de tényleg nem arról szól a dolog, hogy megbolygassuk a helyezéseket. Hozzánk képest a lehető legtöbbet szeretnénk kihozni magunkból és az autóból. Hogy ez mire lesz elég… Nyilván jó lenne, ha az elejében tudnánk menni, de ha nem, akkor sem leszünk elkeseredve. A hat és fél év kihagyás után mit felejtettünk, ez majd a versenyen kiderül.

benik_balazs_autoja_2   benik_balazs_autoja_3   benik_balazs_autoja_4
 
Sokat tudtam menni az autóval, sok barátot tudtam autókáztatni. Hamar visszajött az egész filling és a murván való meneteléshez kellő mozdulatok. Körről körre jobban élveztem az autózást.
 
Természetesen a két és fél kilométeres tesztpálya szűk keretei magában hordozták, hogy még nagyon sok szituációt majd élesben kell újra megélni, de ami a lényeg: élveztük! Mindenki jól érezte magát!
 
A WRC-hez képest mennyiben másabb ez az autó? Hiányzott valami, vagy esetleg vannak olyan pillanatok, amikor ez az autó jobb?
Vezetési élményre ugyanolyan! Nyilván a WRC nyomatékosabb volt a nagyobb motor miatt. Egy sebességi fokozattal többet lehetett használni, kormányon volt a váltó. Itt botváltó van és emiatt nehezebb kezelni, mint amikor egy kis kart pöcögtetsz fel-le. Kicsit butább az autó, ugyanakkor élvezetre, vezetési élményre adja ugyanazt, mint a Focus WRC adott.

benik_balazs_autoja_5   benik_balazs_autoja_6   benik_balazs_autoja_7
 
Ugyan sokkal kevesebb beállítási lehetőség van a hajtás terén, ott ugye az első, a hátsó és a középső differenciálművet külön lehetett kezelni, itt erre nincs lehetőség, viszont itt mechanikus módon lehet állítgatni több mindent. Sajnos ezeket még nem sikerült mind kitapasztalnom, sok még az ismeretlen, de még ezt is élvezem!
Kihozzuk magunkból a maximumot, de azért nem rugaszkodunk el a földtől: ezt a sok kihagyást nem lehet egy ilyen teszttel behozni.
 
Találkoztunk a teszten, aztán a Halott Pénz koncerten, hol találkozunk legközelebb? :)
Csütörtökön a hivatalos teszten megyünk még az autóval, remélem oda is eljössz! :)
Akkor jön meg az autó, megyünk vele még, aztán pénteken pályabejárás és jöhet a verseny.

benik_balazs_autoja_8   benik_balazs_autoja_9   benik_balazs_autoja_10
 
Beszéltem több pilótával, Herczig Norbival, Turán Fricivel. Mindenki pozitívan vár vissza és azon szorít mindenki, hogy a rali visszakapja a régi elismertségét. Minden esélye megvan ennek, hiszen komoly pilóták, komoly autókkal komoly csatákat vívnak. A magyar mezőny a nemzetközi porondokon is megállná a helyét!
Jó lesz! Nagyon várjuk már!

a renderelt képekért köszönet: atiwrc


a csapat partnerei:


nem_felejtette_el_4
Ez a hír most jelenik meg 8280. alkalommal
címkék: Benik Balázs, R5, Josy
Share |
Sólyi erdő • teszt
2015.07.10-12.
Országos Rallye Bajnokság 2015
22.Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k