Benik Balázs megnyerte az elsőt
interjú az egri győztessel
2008-04-09
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
783862699
Napi oldal:
20624
Jelenleg:
742
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Benik Balázs futamgyőzelemmel kezdte a 2008-as esztendőt:

A verseny előtt különböző jelek mutattak arra, h az égiek nagyon ellene vannak, hogy induljatok… Megégett a kezed, a motor az utolsó éjszaka cserére érett… Mégis indultatok.
Azt gondolom jó döntés volt :)
A verseny előtt, ha az esélyeket latolgattuk, akkor egy erős pontszerző helynek már örültünk volna. És ebben nem csak a sérülésem miatt, hanem az is ezt mondatta velünk, hogy a motort cserélnünk kellett, hogy teszt nélkül dobtuk be Lukács Józsit a mélyvízbe.
Mivel megnyertük a versenyt ezeket a dolgokat el is felejthetjük :)
Természetesen ha nincs a sérülés, akkor is hatalmas küzdelembe lett volna részünk.

Sok helyen főcímben megjelent, hogy fél kézzel megnyertem a versenyt…
Természetesen ez nem igaz! Mind a két kezemet használtam, még ha nem is százszázalékosan. Minden elismerésem az ellenfeleké, nagyon jó csatákat vívtunk gyorsról gyorsra. Ez a nézők és a versenyzők számára is izgalmas lehetett, azt gondolom ez az, ami előre viszi kedvenc sportunkat.

Nagyon jó hétvége volt, hiszen sikerült megnyernünk a versenyt, majdnem teljesen hibamentes autózással.

Milyen volt ködben autózni?
Semmit nem láttunk. Egyszer le is csúsztunk a pályáról, ott hagytunk egy kis időt, mire megtaláltuk újra az utat, aztán még egyszer eltévedtünk. Az kemény dolog volt.

Ez volt az egyetlen hibátok?
Háát, ha ezt hibának lehet felróni, akkor igen.
A többi szakaszon ha nem is a leggyorsabban tudtunk mindig menni, de amit a körülmények megengedtek, hibamentesen autóztunk és ez hozta meg a végeredményt is.

Meg voltál elégedve az újdonsült navigátoroddal?
Lukács Józsi a szombati első gyorsaságin olvasott először itinert nekem, mivel a tesztünk elmaradt. Mint egy vérbeli profi, úgy oldotta meg a feladatot és ezúton is szeretném megköszönni neki a remek munkáját, ami kellett ahhoz, hogy megszerezzük első közös győzelmünket.

Szeretsz esőben versenyezni?
2004-ben rosszul mentem az autóval a felhordásos, csúszós szakaszokon. Akkor az esőben elbizonytalanodtam, hiszen az évad végéig nem derült ki, hogy az én hibám e ez, vagy pedig az autóé. Aztán kiderült, hogy hidraulika nyomás probléma nehezítette a dolgomat amikor ilyen felületen kellett autóznunk. Onnantól kezdve hittem újra magamban, akkor már ha nem is a leggyorsabban, de kitartó, jó autózást tudunk produkálni esős szakaszokon. Nincs ellenemre az eső, de ez a kétes időjárás, hogy hol száraz, hol vizes, a versenyzőknek nagy fejtörést tud okozni gumiválasztás, beállítások szempontjából. Én azt kívántam a verseny előtt, hogy vagy essen végig, vagy legyen száraz, de most volt mindenben részünk.

Kell műteni a kezed?
Folyamatosan kötözésre járok, a héten derül ki, hogy kell e műteni.
Nincs baj ha műtik, hiszen akkor remélhetőleg hamarabb meggyógyul, de ha nem kell, az se baj, hisz akkor meggyógyul magától, természetesen betartva az orvosi utasításokat.
Én csak azt kértem a doktornőtől a verseny előtt, ha műteni is kell, akkor mindenképp a futam után. Ő csodálkozott kicsit, de azt mondta, hogy nekem kell a fájdalmakat elviselnem. Úgy érzem ez sikerült, a gyorsaságikon nem éreztem, nem figyeltem rá. Az etapokon égett, viszketett, de ez várható is volt.
(ugyan Balázs azt mondta, ne rakjak fel a kezéről képet, de szerintem ezt még elviseli a jóérzés... a szerk.)

Következő futam a 15. Miskolc Rally. Mit vársz a versenytől?
Azt várom már, hogy a kezemről lekerüljön a kötés, a kesztyűt úgy fel tudjam húzni, hogy ez ne gátoljon semmiben. És azt várom még, hogy száz százalékosan oda tudjunk állni az autóval és mi magunk is.
Jó párosok, jó autókkal, jó csaták várhatóak.

Ez a hír most jelenik meg 6090. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k