Benik Balázs megnyerte az elsőt
interjú az egri győztessel
2008-04-09
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765670146
Napi oldal:
119037
Jelenleg:
1297
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Benik Balázs futamgyőzelemmel kezdte a 2008-as esztendőt:

A verseny előtt különböző jelek mutattak arra, h az égiek nagyon ellene vannak, hogy induljatok… Megégett a kezed, a motor az utolsó éjszaka cserére érett… Mégis indultatok.
Azt gondolom jó döntés volt :)
A verseny előtt, ha az esélyeket latolgattuk, akkor egy erős pontszerző helynek már örültünk volna. És ebben nem csak a sérülésem miatt, hanem az is ezt mondatta velünk, hogy a motort cserélnünk kellett, hogy teszt nélkül dobtuk be Lukács Józsit a mélyvízbe.
Mivel megnyertük a versenyt ezeket a dolgokat el is felejthetjük :)
Természetesen ha nincs a sérülés, akkor is hatalmas küzdelembe lett volna részünk.

Sok helyen főcímben megjelent, hogy fél kézzel megnyertem a versenyt…
Természetesen ez nem igaz! Mind a két kezemet használtam, még ha nem is százszázalékosan. Minden elismerésem az ellenfeleké, nagyon jó csatákat vívtunk gyorsról gyorsra. Ez a nézők és a versenyzők számára is izgalmas lehetett, azt gondolom ez az, ami előre viszi kedvenc sportunkat.

Nagyon jó hétvége volt, hiszen sikerült megnyernünk a versenyt, majdnem teljesen hibamentes autózással.

Milyen volt ködben autózni?
Semmit nem láttunk. Egyszer le is csúsztunk a pályáról, ott hagytunk egy kis időt, mire megtaláltuk újra az utat, aztán még egyszer eltévedtünk. Az kemény dolog volt.

Ez volt az egyetlen hibátok?
Háát, ha ezt hibának lehet felróni, akkor igen.
A többi szakaszon ha nem is a leggyorsabban tudtunk mindig menni, de amit a körülmények megengedtek, hibamentesen autóztunk és ez hozta meg a végeredményt is.

Meg voltál elégedve az újdonsült navigátoroddal?
Lukács Józsi a szombati első gyorsaságin olvasott először itinert nekem, mivel a tesztünk elmaradt. Mint egy vérbeli profi, úgy oldotta meg a feladatot és ezúton is szeretném megköszönni neki a remek munkáját, ami kellett ahhoz, hogy megszerezzük első közös győzelmünket.

Szeretsz esőben versenyezni?
2004-ben rosszul mentem az autóval a felhordásos, csúszós szakaszokon. Akkor az esőben elbizonytalanodtam, hiszen az évad végéig nem derült ki, hogy az én hibám e ez, vagy pedig az autóé. Aztán kiderült, hogy hidraulika nyomás probléma nehezítette a dolgomat amikor ilyen felületen kellett autóznunk. Onnantól kezdve hittem újra magamban, akkor már ha nem is a leggyorsabban, de kitartó, jó autózást tudunk produkálni esős szakaszokon. Nincs ellenemre az eső, de ez a kétes időjárás, hogy hol száraz, hol vizes, a versenyzőknek nagy fejtörést tud okozni gumiválasztás, beállítások szempontjából. Én azt kívántam a verseny előtt, hogy vagy essen végig, vagy legyen száraz, de most volt mindenben részünk.

Kell műteni a kezed?
Folyamatosan kötözésre járok, a héten derül ki, hogy kell e műteni.
Nincs baj ha műtik, hiszen akkor remélhetőleg hamarabb meggyógyul, de ha nem kell, az se baj, hisz akkor meggyógyul magától, természetesen betartva az orvosi utasításokat.
Én csak azt kértem a doktornőtől a verseny előtt, ha műteni is kell, akkor mindenképp a futam után. Ő csodálkozott kicsit, de azt mondta, hogy nekem kell a fájdalmakat elviselnem. Úgy érzem ez sikerült, a gyorsaságikon nem éreztem, nem figyeltem rá. Az etapokon égett, viszketett, de ez várható is volt.
(ugyan Balázs azt mondta, ne rakjak fel a kezéről képet, de szerintem ezt még elviseli a jóérzés... a szerk.)

Következő futam a 15. Miskolc Rally. Mit vársz a versenytől?
Azt várom már, hogy a kezemről lekerüljön a kötés, a kesztyűt úgy fel tudjam húzni, hogy ez ne gátoljon semmiben. És azt várom még, hogy száz százalékosan oda tudjunk állni az autóval és mi magunk is.
Jó párosok, jó autókkal, jó csaták várhatóak.

Ez a hír most jelenik meg 6082. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k