|
Öt verseny után hogyan értékeled a bajnoki szereplésed?
|
BB: Jónak értékelem. Nem maximális, mert akkor meg kellett volna nyernünk az összes futamot. Ötbõl 4 versenyen értünk célba, ebbõl a négy versenybõl három gyõzelem és egy második helyezés, ezt mindenképpen jónak értékelem. Remélem a folytatás is hasonlóan jó lesz… |
|
TT: Azt gondolom, hogy a bajnokságban elég jól állunk. A technikánk tavalyhoz képest jobb lett, igaz voltak problémák, de még egyszer sem állt meg. A technikai gondok ugyan vettek el pontokat, de bevitt eddig mindig a célba az autó. Bízom az aszfaltos futamokban és remélem, hogy itt szorosabb idõket, vagy jobbakat tudunk menni, mint a Balázs. Mindent megteszünk, hogy a legjobb eredményt tudjuk elérni. |
|
Melyik verseny volt a legnehezebb?
|
BB: Talán a legnehezebb, ami az autót is nagyon rongálja. Függetlenül attól, hogy most mennyire nyertünk, vagy megálltunk, de mindenképp a fehérvári és a veszprémi verseny volt a legautógyilkosabb, legnehezebb. Talán a Fehérvár Rallye-t nevezném legnehezebbnek, hiszen pont a gyilkosan kemény pálya miatt kényszerültünk a defekt miatt kiállni… |
TT:Talán a Veszprém, ebben a nagy melegben és nem is csak a meleg miatt. Voltak nehézségeink, mint ahogy Miskolcon is. Veszprémben is az utolsó gyorson majdnem nekünk kellett a célba betolni az autót, AC problémákkal küzdöttünk. |
|
Volt másfél hónap pihenõ… Mivel töltötted?
|
BB: Sikerült kõ kemény 4-5 napos pihenésre mennem a családommal. Ez volt az úgymond igazi pihenõ, és abszolút nem foglalkoztam versennyel, a versenyzéssel augusztusban. Teljes erõbedobással a munkámra koncentráltam és a családdal töltöttem az idõmet. |
TT:
A családdal elmentünk nyaralni, a versenyzéssel nem igazán törõdtünk. Most volt a hétvégén a tréning, innentõl kezdve száz százalékosan a versenyre koncentrálunk. |
|
Változott valamit az autó, kapott valami vérfrissítést?
|
BB: Semmi változtatás nincs az autón. A murvás futómû kikerült és megkapta az aszfaltos felszerelést. Természetesen a kopó alkatrészek, amiknek lejárt az idejük, azok ki lettek cserélve. A hajtás, váltó, differenciálmûvek revíziója megtörtént. A BRTH a pihenõ alatt is természetesen folyamatosan dolgozott az autón. |
|
TT: Nem tudok róla. Voltam kint a múlt héten Csehországban tesztelni, bízom benne, hogy minden rendben lesz vele. |
|
Lesz hosszabb teszt a verseny elõtt?
|
BB: Csak a megszokott normál teszt, amiket a versenyek elõtt megejtünk. 20-40 kilométert kocsizunk, ez függ az idõtõl, a helyszíntõl. |
|
TT: Természetesen a verseny elõtt is lesz egy kis teszt, apró beállításokat ott véglegesítünk. |
|
Mennyire fekszenek Neked a pécsi pályák?
|
BB: Szeretem a pécsi pályákat. Több-kevesebb sikerünk volt már itt. Tavaly megnyertük a versenyt és ezzel a bajnokságot is, volt már mikor ki kellett állnunk. Nagyon szép környezetben versenyzünk és nagyon várom már ezt a versenyt. Hétvégén megvolt a pályabejárás, ahol megint csak kiderült, hogy az egyik legszínvonalasabb versenynek nézünk elébe. |
|
TT: Azt gondolom jók ezek a pályák nekünk. Tavaly jó esélyünk volt a gyõzelemre, de sajnos a tavalyi autónk sokszor cserbenhagyott, és így tette ezt Pécsen is. Az utolsó elõtti gyorson végleg megállt úgy, hogy végig vezettünk. Gond volt a rajtprogrammal, 3szor nekünk kellett betolni az autót. Bízom benne, hogy most minden jó lesz. |
|
Esõben, vagy száraz pályán szeretnél versenyezni?
|
BB: Mindegy. Ha száraz, akkor legyen teljesen száraz, ha vizes, akkor legyen teljesen vizes. Na ez az, ami itt nagyon nehezen megoldható, hiszen folyamatosan mások a körülmények az egy körön belül lévõ gyorsokon. Komoly taktikai csata várható, ha változékony lesz az idõ… A nézõk miatt jó lenne a száraz verseny és talán magunk miatt is, nem biztos, hogy el akarunk ázni. Igazából tényleg mindegy, hiszen bármilyen idõ is lesz, egy feladatot állít a versenyzõ elé, amit meg kell oldania. |
|
TT: Az teljesen mindegy, hogy én min szeretnék versenyezni. Az esõben nagyobb a rizikó. Ha esik, akkor azon kell gyorsan menni, ha száraz lesz, akkor ott kell bizonyítani, nem tudjuk meghatározni milyen idõjárás legyen. Sok dõl el a helyes gumiválasztáson. |
|
A prológon számít az idõeredmény, vagy a nézõknek nyújtott látvány a fontos?
|
BB: Csak a nézõk számítanak. Azért megpróbálunk gyorsan is menni… |
|
TT: Nem számít az idõ. Eddig úgysem nagyon jöttek össze a prológok az idén, nem is erõltetem. Természetesen úgy szeretnék azért menni, hogy aki kilátogat a prológra, az jól érezze magát. |
|
Te miben vagy jobb és miben vagy gyengébb, mint ellenfeled?
|
BB: Nehéz ezt így megmondani. Õt már kérdezted? Nem tudnám megmondani, hogy mivel vagyok jobb és mivel rosszabb és szerintem erre nincs is jó válasz. Maradjunk annyiban, hogy a következõ hétvégén szeretnék én jobb lenni… |
TT:
Nem tudom. A technikák között elég nagy különbség van. Balázs murván nagyon gyors, nagyon jó, azt meg majd meglátjuk, hogy aszfalton mit tudunk csinálni. |
|
Mi lesz a pécsi futam végeredménye?
|
BB: Nem tudom és nem is szeretnék jósolni. Nincs tippem, de szeretnénk a legjobb helyért harcolni. |
|
TT: Majd vasárnap délután megtudjuk… Szeretnénk minél jobb eredményt elérni… |
|
Ha most levonunk két eredményt, akkor megváltozik a sorrend… Te hogy számolsz az évvégével?
|
BB: Sorsdöntõ lesz a Mecsek és a Tapolca, de még most a verseny elõtt szerintem felesleges számolgatni. Még három verseny elõtt vagyunk, nem tudhatjuk, hogy alakul. Nem csak kettõnkrõl szólnak a versenyek, lehetnek keresztbeverések. Beleszólhat más WRC-s páros is egy-egy verseny megnyerésébe. Mûszaki hiba is közbeszólhat. |
|
TT: Minél jobb teljesítményt kell elérni, még nem foglalkoztat az év vége. Felesleges még számolgatni. |