Bentről lassú, kintről gyors
Matics Misiék kategóriagyőzelemmel fejezték be a pécsi futamot
2012-06-10
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
606285942
Napi oldal:
74220
Jelenleg:
1195
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
a 4.futam után
1. Martin Márkó
774
2. Gál Krisztián
651
3. Martinák Balázs
631
4.
Suborits Péter
590
5. Szücs Benedek
590
6. Nagy Máté
546
7. Liktor Balázs
536
8. Ivony Bálint
518
9. Teglovics Kornél
517
teljes táblázat
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
Csapatok a 4.futam után
1. TMC Rallysport
2905
2. Car-Go! Virtual RT
2598
3. ARTEP HWR
2515
4. helyi-sport.hu RT
2507
5.
BORÍTSATOK VISSZA
2486
6. Pörge Mörge M
2347
7. Car-Go! RT
2297
8. ARTEP Racing
2206
9. RTE Akadémia
2156
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
a 5. futam,
a Sardegna Rally után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
120
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
65
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
62
4. Craig Breen
Ford Puma Rally1
52
5. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
47
6. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
39
7. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
34
8. Sebastian Loeb
Ford Puma Rally1
27
9. Gus Greensmith
Ford Puma Rally1
26
teljes táblázat
European Rally Championship
a 4. futam,
a Rally Poland után
1. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
89
2. Nil Solans
Volkswagen Polo GTi R5
65
3. Simone Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
55
4. Armindo Araujo
SKODA Fabia R5 Evo
45
5. J. Pardo Siota
SKODA Fabia R5 Evo
44
6. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
40
7. Simone Campedelli
SKODA Fabia R5 Evo
31
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
30
7. Bruno Magalhaes
Hyundai i20 R5
30
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
a negyedik futam,
a Mecsek Rallye után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
121
2. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
118
3.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
114,4
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
73,6
5. Német Gábor
Skoda Fabia R5
72
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
57,2
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
54
8. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
35,6
9. Trencsényi József
Skoda Fabia R5
29,6
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
a harmadik futam,
a Dunakanyar Rally után
1. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
80
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
76,4
3. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
62,6
4.
Határ Attila
Peugeot 306
39,6
5. Karsai Zsolt
Lada 2107
37,8
6. Helembai Zsolt
Lada VFTS
37
7. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
34
8. Veréb Zoltán
Lada VFTS
33,6
9. Szőllősi Roland
BMW
25,4
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a harmadik futam,
a Mecsek Rallye után
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
26,4
3.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
25
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
18
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
11,8
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
5
7. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a második futam,
az Eger Rally után
1. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
51
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
46
4. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
43
5. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
34
6. Goller Ákos
Citroën C2R2 max
23
7. Baksai László
Lada VFTS
19
8. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
18
9. Géringer Zoltán
Honda Civic FN2
17
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a harmadik futam,
a WATZ Rally után
1. Zákányi János
Lada 2105
96,6
2. Geng Bence
Honda Civic
72,6
3. Takács István
BMW E36
61,2
4. Békési Richárd
BMW 320
51,2
5. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
37,6
6. Spéder Bence
BMW E36
30,0
7. Bíró Gergő
Opel Astra
29,0
8. Géczi László
Lada 2107
24,0
9. Téczely Tamás
Honda Civic
22,8
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
a 3.futam után
1. Kárai Tamás
Audi S1
74
2. Benyó Máté
Ford Focus
59
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
59
4. Antal István
Mitsubishi Colt
50
5. Vass Csaba
Skoda Fabia
25
6. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
24
7. Vass Zoltán
Audi A1
19
8. Ales Fucik
Volkswagen Polo
15
9. Ifj.Kiss László
Peugeot 208 RX
13
teljes táblázat

kalandok_es_gyorsulas_9

Bár a pénteki kezdés eléggé nehézkes volt Matics Misiéknek, a szombati napon nagyon belehúztak, annak ellenére is, hogy szinte folyamatosan úgy érezte bentről, hogy a tempó még nem az igazi. Szerencsére a stopper másként látta, és sikeresen ledolgozták az első napi hátrányukat, majd a kategóriájuk legjobb párosaként zárták a Mecsek Rallye-t. Misivel beszélgettem a kategóriagyőzelmük megszerzéséről.

bentrol_lassu_kintrol_gyors_1

Hogy bírtad a pénteki „gyűrődést”?
Nehezen! Én már péntek reggel is nyűgös voltam a napi program miatt. Csütörtökön sokáig tréningezel, péntek reggel korán már a gépátvételen vagy, csak nem érted, hogy miért?! Majd egész nap nem csinálsz semmit. Nagyon nem voltam ezzel megelégedve.

Milyen volt a prológ?

Na, ez volt a következő! :-) Általában gyűlölöm a prológokat, de most nem volt rossz, hogy szerepelt a verseny programjában, ugyanis amint elrajtoltunk, a jobb hátsó féltengely megadta magát. Nem törött el, mert a kocsi az jó! :-) Csupán kicsúszott a helyéből, és én innét kezdve úgy gondoltam, hogy ezzel le is tudtuk a technikai problémákat, több már nem jöhet ezen a versenyen... na, de a kocsi azért nem pont így képzelte. A két éjszakai gyorson a hajtáspumpa szórakozott velem, hol ment, hol nem, aki tudja, annak nem kell bemutatnom, hogyan viselkedik ilyenkor az autó! Nem volt egyszerű, összevissza rángatózott, teljesen kiszámíthatatlanná vált és ez természetesen látszott az időeredményeken is, hogy baj van.

bentrol_lassu_kintrol_gyors_2

Kategória 6. helyen zártatok pénteken...
Az esti gyorson a beíróban azt kérdeztem a navigátoromtól, hogy-hogy nem értek utol minket? Borzasztóan lassúnak éreztem a tempót, ahogy közlekedtünk az éjszakában!

Te viszont még másnap is lassúnak érezted belülről a tempót, az idők pedig egészen mást mutattak!
Igen! Az első gyors előtt még nem tudtuk, hogy mi vár ránk a pályán, tudtuk, hogy esett az eső, majd felszáradt, de nem mindenütt, így az elsőn még próbáltunk rátartással menni, elóvatoskodtam, de a következőnél már tudtam, hogy csontszáraz. Ott viszont nagyon észnél kellett lenni, mivel az volt a 28 km-es és elkezdtem úgy közlekedni, hogy nagyon vigyáztam a gumira, mondom megnézem már, hogy így mit mutat a képlet. És jó volt! :-) Az időeredmény azt mutatta, hogy amikor én bentről lassúnak érzem, valójában akkor megyek gyorsan! Utána ugyanezt alkalmaztam a kisvaszari gyorson is, és ott is bejött. Az utolsó körben már nem kellett loholni, ott már még óvatosabbra vettük, hiszen a tizenvalahány másodperc hátrányunkat már ledolgoztuk addigra.

bentrol_lassu_kintrol_gyors_3

A navigátorodtól hallottam, hogy a kisvaszari gyors végén mondtad, hogy dobál az autó és nem érted, hogy miért....
Azt hittem, hogy a beállításaink nincsenek rendben, biztos azért dobál... de kiderült, hogy azért dobált, mert gyakorlatilag ötödik padlón mentünk és pattogtunk a pályán. (És az útminőségét ismerve nem kellett csodálkozni, hogy pattogott.) Nagyon lobogós volt, de én azért nem éreztem annyira veszettnek! A navigátorom utána azt mondta, hogy ő még ilyen gyorsan nem ment velem, ötödikben, leforogva, faltól-falig pattogva…

Egyszer majdnem be is pattogtatok valahová?

Igen, az is ezen a gyorson volt, ott, ahol valaki korábban esett már el, egy ilyen sorompós-dobós jobb2-ben. Ballagtunk lefelé ötödikben, befordultam, ahogy kellett… és ott sziszegtünk! Legalábbis én! :-) Mert már megint jött az az érzés, hogy „jajj… ez az”, amikor az ember elesik. Ott egy pillanatra megijesztettem magam, aztán semmi. Később rájöttem, hogy mi volt a gond, beszélgettem a többiekkel, és mindenki mondta, hogy ő ott negyedikben ment... lehet, hogy nekünk kicsit sok volt? :-)

Mikor éreztétek úgy, hogy eséllyel pályáztok a kategória első helyére?
Azt kell mondjam, hogy az első gyorson tisztában voltam vele, hogy nagyon lassan megyünk, de nem tudtam, hogy a többiek mennyire rohannak, mennyire sietnek. Úgy gondolom, hogy amikor az első körben lejöttünk a hosszú gyorsról, akkor mondtam azt, hogy „ez meglesz!”.

És meg is lett! Nagy az öröm?
Persze, örülünk neki és már kellett is ez! Bár az utolsó gyorsot nem kívánom senkinek!

bentrol_lassu_kintrol_gyors_4


Izgultál?
Nem is az izgalom, egyszerűen csak ültem a kocsiban, hogy „na, utolsó gyors…”, ott buktam el tavaly is, ott kaptam defektet. És most meg jöttek a gondolatok a fejemben, hogy defektet kapok... nekimegyek valaminek... felborulok... Jönnek ezek a hülyeségek az agyamba és már teljesen bebeszélem magamnak, hogy ott történik valami rossz. Aztán elhessegettem, nem borulunk fel, nem kapunk defektet. Nem kaptunk semmit! A kisvaszarin, ahogy kifordultunk a szélesre, kimentem a jobb hátuljával a porra, majd az azt követő balost már lapjával kanyarodtuk. Rögtön be is ugrott, hogy „nesze, defekt”, de nem az volt szerencsére, csak poros volt a kerék. De már ennyire a fejemben volt ez a defekt, hogy már a kerékbe is majdnem belebeszéltem! :-) Görcsösebben mentem sokkal ezen az utolsó gyorsaságin, nem tudtam felszabadulni.

A versenyről mondasz néhány jó dolgot? :-)
Tudok róla jót mondani, mert attól függetlenül, hogy a pénteki nap kutya volt, utána tényleg jól ment az egész. Csúszás sem volt, és bár tényleg lerágott csont, mindenki ezt mondja, mindenki tudja, de a gyorsok is jók voltak! A péntek borította a bilit - legalábbis nálam -, de utána tényleg nem lehetett rá panasz!

bentrol_lassu_kintrol_gyors_5

Hogyan tovább? Hétvégén merre versenyzel? :-)
Sehol! Pihenek! Bár mennék, esküszöm! Ha valami úton-módon megtehetném, beesne egy lottó ötös, én biztos, hogy állandóan versenyeznék, így viszont legközelebb szerintem RTE Esztergom Rallye.

Veszprém?
Utána Veszprém két héttel! Esztergom ugyan aszfalt lesz, de levezetésnek jó az is, és arra mindenképp megfelelő, hogy az ember üljön a kocsiban, jöjjön a kilométer, a többi pedig úgyis adja magát.

Végszóként?
Akkor itt most megköszönhetem a segítségeket? Örülünk, hogy a partnereinknek hála ismét versenyezhettünk, reméljük a kategóriagyőzelemmel meg is tudtuk hálálni a segítségüket! Köszönöm a csapatnak a munkát, a navigátoromnak, hogy elviselte a pénteki nyűgösségemet, és örülök, hogy a családom elkísér a versenyekre! Reméljük még sok hasonlóan jó versenyen vehetünk részt, és sokszor tudunk ilyen eredményesen szerepelni!

csapat támogatói

 

kalandok_es_gyorsulas_11

 


kalandok_es_gyorsulas_12

 

aliter

  kalandok_es_gyorsulas_18 

combit



fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_8


kalandok_es_gyorsulas_15
Ez a hír most jelenik meg 2817. alkalommal
Share |
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 010203
04 05 06 07 080910
1112 13 14151617
18 19 20 21 222324
2022.07.01-03.

részletes infóink

2022.07.02-03.

részletes infóink

2022.07.08-09.

részletes infóink

2022.07.22-24.

részletes infóink

2022.08.06-07.

részletes infóink

2022. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k