Bentről lassú, kintről gyors
Matics Misiék kategóriagyőzelemmel fejezték be a pécsi futamot
2012-06-10
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
748193177
Napi oldal:
83652
Jelenleg:
1159
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

kalandok_es_gyorsulas_9

Bár a pénteki kezdés eléggé nehézkes volt Matics Misiéknek, a szombati napon nagyon belehúztak, annak ellenére is, hogy szinte folyamatosan úgy érezte bentről, hogy a tempó még nem az igazi. Szerencsére a stopper másként látta, és sikeresen ledolgozták az első napi hátrányukat, majd a kategóriájuk legjobb párosaként zárták a Mecsek Rallye-t. Misivel beszélgettem a kategóriagyőzelmük megszerzéséről.

bentrol_lassu_kintrol_gyors_1

Hogy bírtad a pénteki „gyűrődést”?
Nehezen! Én már péntek reggel is nyűgös voltam a napi program miatt. Csütörtökön sokáig tréningezel, péntek reggel korán már a gépátvételen vagy, csak nem érted, hogy miért?! Majd egész nap nem csinálsz semmit. Nagyon nem voltam ezzel megelégedve.

Milyen volt a prológ?

Na, ez volt a következő! :-) Általában gyűlölöm a prológokat, de most nem volt rossz, hogy szerepelt a verseny programjában, ugyanis amint elrajtoltunk, a jobb hátsó féltengely megadta magát. Nem törött el, mert a kocsi az jó! :-) Csupán kicsúszott a helyéből, és én innét kezdve úgy gondoltam, hogy ezzel le is tudtuk a technikai problémákat, több már nem jöhet ezen a versenyen... na, de a kocsi azért nem pont így képzelte. A két éjszakai gyorson a hajtáspumpa szórakozott velem, hol ment, hol nem, aki tudja, annak nem kell bemutatnom, hogyan viselkedik ilyenkor az autó! Nem volt egyszerű, összevissza rángatózott, teljesen kiszámíthatatlanná vált és ez természetesen látszott az időeredményeken is, hogy baj van.

bentrol_lassu_kintrol_gyors_2

Kategória 6. helyen zártatok pénteken...
Az esti gyorson a beíróban azt kérdeztem a navigátoromtól, hogy-hogy nem értek utol minket? Borzasztóan lassúnak éreztem a tempót, ahogy közlekedtünk az éjszakában!

Te viszont még másnap is lassúnak érezted belülről a tempót, az idők pedig egészen mást mutattak!
Igen! Az első gyors előtt még nem tudtuk, hogy mi vár ránk a pályán, tudtuk, hogy esett az eső, majd felszáradt, de nem mindenütt, így az elsőn még próbáltunk rátartással menni, elóvatoskodtam, de a következőnél már tudtam, hogy csontszáraz. Ott viszont nagyon észnél kellett lenni, mivel az volt a 28 km-es és elkezdtem úgy közlekedni, hogy nagyon vigyáztam a gumira, mondom megnézem már, hogy így mit mutat a képlet. És jó volt! :-) Az időeredmény azt mutatta, hogy amikor én bentről lassúnak érzem, valójában akkor megyek gyorsan! Utána ugyanezt alkalmaztam a kisvaszari gyorson is, és ott is bejött. Az utolsó körben már nem kellett loholni, ott már még óvatosabbra vettük, hiszen a tizenvalahány másodperc hátrányunkat már ledolgoztuk addigra.

bentrol_lassu_kintrol_gyors_3

A navigátorodtól hallottam, hogy a kisvaszari gyors végén mondtad, hogy dobál az autó és nem érted, hogy miért....
Azt hittem, hogy a beállításaink nincsenek rendben, biztos azért dobál... de kiderült, hogy azért dobált, mert gyakorlatilag ötödik padlón mentünk és pattogtunk a pályán. (És az útminőségét ismerve nem kellett csodálkozni, hogy pattogott.) Nagyon lobogós volt, de én azért nem éreztem annyira veszettnek! A navigátorom utána azt mondta, hogy ő még ilyen gyorsan nem ment velem, ötödikben, leforogva, faltól-falig pattogva…

Egyszer majdnem be is pattogtatok valahová?

Igen, az is ezen a gyorson volt, ott, ahol valaki korábban esett már el, egy ilyen sorompós-dobós jobb2-ben. Ballagtunk lefelé ötödikben, befordultam, ahogy kellett… és ott sziszegtünk! Legalábbis én! :-) Mert már megint jött az az érzés, hogy „jajj… ez az”, amikor az ember elesik. Ott egy pillanatra megijesztettem magam, aztán semmi. Később rájöttem, hogy mi volt a gond, beszélgettem a többiekkel, és mindenki mondta, hogy ő ott negyedikben ment... lehet, hogy nekünk kicsit sok volt? :-)

Mikor éreztétek úgy, hogy eséllyel pályáztok a kategória első helyére?
Azt kell mondjam, hogy az első gyorson tisztában voltam vele, hogy nagyon lassan megyünk, de nem tudtam, hogy a többiek mennyire rohannak, mennyire sietnek. Úgy gondolom, hogy amikor az első körben lejöttünk a hosszú gyorsról, akkor mondtam azt, hogy „ez meglesz!”.

És meg is lett! Nagy az öröm?
Persze, örülünk neki és már kellett is ez! Bár az utolsó gyorsot nem kívánom senkinek!

bentrol_lassu_kintrol_gyors_4


Izgultál?
Nem is az izgalom, egyszerűen csak ültem a kocsiban, hogy „na, utolsó gyors…”, ott buktam el tavaly is, ott kaptam defektet. És most meg jöttek a gondolatok a fejemben, hogy defektet kapok... nekimegyek valaminek... felborulok... Jönnek ezek a hülyeségek az agyamba és már teljesen bebeszélem magamnak, hogy ott történik valami rossz. Aztán elhessegettem, nem borulunk fel, nem kapunk defektet. Nem kaptunk semmit! A kisvaszarin, ahogy kifordultunk a szélesre, kimentem a jobb hátuljával a porra, majd az azt követő balost már lapjával kanyarodtuk. Rögtön be is ugrott, hogy „nesze, defekt”, de nem az volt szerencsére, csak poros volt a kerék. De már ennyire a fejemben volt ez a defekt, hogy már a kerékbe is majdnem belebeszéltem! :-) Görcsösebben mentem sokkal ezen az utolsó gyorsaságin, nem tudtam felszabadulni.

A versenyről mondasz néhány jó dolgot? :-)
Tudok róla jót mondani, mert attól függetlenül, hogy a pénteki nap kutya volt, utána tényleg jól ment az egész. Csúszás sem volt, és bár tényleg lerágott csont, mindenki ezt mondja, mindenki tudja, de a gyorsok is jók voltak! A péntek borította a bilit - legalábbis nálam -, de utána tényleg nem lehetett rá panasz!

bentrol_lassu_kintrol_gyors_5

Hogyan tovább? Hétvégén merre versenyzel? :-)
Sehol! Pihenek! Bár mennék, esküszöm! Ha valami úton-módon megtehetném, beesne egy lottó ötös, én biztos, hogy állandóan versenyeznék, így viszont legközelebb szerintem RTE Esztergom Rallye.

Veszprém?
Utána Veszprém két héttel! Esztergom ugyan aszfalt lesz, de levezetésnek jó az is, és arra mindenképp megfelelő, hogy az ember üljön a kocsiban, jöjjön a kilométer, a többi pedig úgyis adja magát.

Végszóként?
Akkor itt most megköszönhetem a segítségeket? Örülünk, hogy a partnereinknek hála ismét versenyezhettünk, reméljük a kategóriagyőzelemmel meg is tudtuk hálálni a segítségüket! Köszönöm a csapatnak a munkát, a navigátoromnak, hogy elviselte a pénteki nyűgösségemet, és örülök, hogy a családom elkísér a versenyekre! Reméljük még sok hasonlóan jó versenyen vehetünk részt, és sokszor tudunk ilyen eredményesen szerepelni!

csapat támogatói

 

kalandok_es_gyorsulas_11

 


kalandok_es_gyorsulas_12

 

aliter

  kalandok_es_gyorsulas_18 

combit



fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_8


kalandok_es_gyorsulas_15
Ez a hír most jelenik meg 3100. alkalommal
Share |
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
303101 02 030405
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 310102
2025.01.31-02.01.

részletes infóink

2025.02.08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k